abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103826039
dv, ik ga er wel vanuit dat die persoon beseft dat het meer jouw eigen gevoel en emotie is en dat het niet bedoeld is als persoonlijke aanval.

Ik wordt altijd ontzettend chagrijnig van de opmerking "ja maar jij hebt nog geen kinderen". Ja, dat weet ik zelf gvd ook wel :( (ook al besef ik dat ze het niet zo bedoelen als het bij mij aankomt)
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:12:26 #27
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103826221
ja het is idd mijn eigen gevoel, verder vind ik dat een ander vooral moet doen waar ze gelukkig van worden, dat het niet mijn keuze is is een ander verhaal, opvoeding is iets waar je het nooit eens over gaat worden. Iedereen doet het anders

Ja die opmerking hoor ik ook wel eens, soms valt zo'n opmerking goed en soms kan hij heel verkeerd vallen. Ik erger me meer aan de opmerking '' wat weet jij nou je hebt geen kinderen'' alsof je totaal niet weet hoe je met een kind moet omgaan als je ze zelf niet hebt.. Je hebt ook nog zoiets als ervaring van andere ouders (omdat ze in je vriendenkring zitten) of logisch nadenken
Be happy with the little things in life
pi_103829221
Sorry hoor.
Maar omdat mensen in de opvoeding van hun kinderen andere keuzes maken dan jij zou doen, wil dat nog niet zeggen dat ze hun kinderen als vanzelfsprekend zien.
Mocht het ons ooit lukken om zwanger te worden en een kindje te krijgen, zie ik ons ook geen grote feesten geven.
Dankbaarheid uit je niet alleen door taart en cadeautjes zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kolonia op 01-11-2011 14:36:38 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:00:15 #29
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_103829391
Zeg DV'ke je weet dat je zoiets ook bij ons zou kunnen overkomen he? :+

Overigens begrijp ik je gevoelens heel goed, soms kan iets helemaal verkeerd overkomen, maar ik denk niet dat het te maken heeft met vanzelfsprekendheid. Eerder een andere manier van omgaan met dingen...

SPOILER: Voor Ophelia
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:03:24 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103833506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:54 schreef Kolonia het volgende:
Sorry hoor.
Maar omdat mensen in de opvoeding van hun kinderen andere keuzes maken dan jij zou doen, wil dat nog niet zeggen dat ze hun kinderen als vanzelfsprekend zien.
Mocht het ons ooit lukken om zwanger te worden en een kindje te krijgen, zie ik ons ook geen grote feesten geven.
Dankbaarheid uit je niet alleen door taart en cadeautjes zeg maar.
Misschien even goed lezen. Ik heb het hier over een gevoel en zeg niet dat het zo is. Ti's de manier waarop, ik vind een uitnodiging via dm op twitter niet kunnen. Of je nou wel of geen taart wel of geen cadeautjes doet intresseert me dan eigenlijk weinig, ik heb ook nergens gezegd dat je een groot feest moet geven, maar voor mijn GEVOEL getuigd het van weinig respect naar je kind als je op die manier anderen uitnodigd voor de verjaardag van je kind.. Daarbij was de verjaardag nu een van de dingen die nu gebeurde er zijn wel meer dingen die gebeuren waardoor ik bij sommige mensen echt het GEVOEL heb dat ze hun kinderen als "vanzelfsprekend" zien. Maar laat maar rusten ik merk dat ik niet goed in mijn vel zit voordat ik tegen heilige huisje ga aanschoppen..

En FLuugs misschien heb je wel gelijk dat het de manier van omgaan met dingen is, maar dat geeft mij wel dat gevoel
pi_103833804
dv, ik snap dat je het er moeilijk mee hebt (die hormonen zijn gewoon rotdingen :* ), maar ook de manier waarop je mensen uitnodigt voor een feestje van een verjaardag doet het voor mij niet. Ook niet de cadeaus en ook niet de taart, maar het gezellig samen zijn. Ik heb hier zelf ook een tijd meegepost en ben zwanger geworden via de MMM (en vind kinderen krijgen dus helemaal niet vanzelfsprekend) en wij hebben de mensen voor de verjaardag van Thomas uitgenodigd door het hen gewoon te vertellen. Geen kaartjes, geen sms, geen mail, geen niets, gewoon als we ze tegen kwamen: "hey, Thomas wordt op 5 maart 1 jaar dus we vieren dan zijn verjaardag. Kunnen jullie erbij zijn?"
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:11:09 #32
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_103833853
Och DV'tje toch... :*

Tuuk zit je niet goed in je vel, hormonen zijn klotedingen. Dat ga je volgend jaar helemáál merken ;)
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:20:21 #33
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103834271
* droomvrouwtje zit even een flink potje te janken

Ik vind het ook moeilijk om uit te leggen wat me stoort, het zijn van die kleine dingen die bij elkaar opgestapeld zorgen dat er bij mij een bommetje ontploft en ik dus nu val over de manier van uitnodigen.

@leonieke, als ik geen kaartjes zou doen, zou dat ook de manier zijn en als ik je niet zie dan bel ik je even dan weet ik ook zeker dat de vraag is aangekomen..

ik wilde echt niemand kwetsen hoor.
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:22:52 #34
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_103834384
:* DV
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:23:01 #35
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_103834392
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:20 schreef droomvrouwtje het volgende:

Ik vind het ook moeilijk om uit te leggen wat me stoort, het zijn van die kleine dingen die bij elkaar opgestapeld zorgen dat er bij mij een bommetje ontploft en ik dus nu val over de manier van uitnodigen.

@leonieke, als ik geen kaartjes zou doen, zou dat ook de manier zijn en als ik je niet zie dan bel ik je even dan weet ik ook zeker dat de vraag is aangekomen..

Lieverd, je kwetst niemand hier... Ik denk dat je het zelf vele malen moeilijker hebt momenteel...
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:24:29 #36
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103834465
Ik merk echt dat ik een kort lontje heb. Ik kan echt weinig hebben op dit moment :@
pi_103834922
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik merk echt dat ik een kort lontje heb. Ik kan echt weinig hebben op dit moment :@
Zullen we een dagje ruilen, ik bast om alles in tranen uit :') ;)
(en volgens mij begrijpt iedereen hier wat je bedoelt, al zijn we het niet helemaal eens over de directe aanleiding)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:00 schreef flugeltje het volgende:
Zeg DV'ke je weet dat je zoiets ook bij ons zou kunnen overkomen he? :+

Overigens begrijp ik je gevoelens heel goed, soms kan iets helemaal verkeerd overkomen, maar ik denk niet dat het te maken heeft met vanzelfsprekendheid. Eerder een andere manier van omgaan met dingen...

SPOILER: Voor Ophelia
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:38:50 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103835123
:* voor jullie allemaal
pi_103835506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:23 schreef flugeltje het volgende:
Lieverd, je kwetst niemand hier... Ik denk dat je het zelf vele malen moeilijker hebt momenteel...
Dat.
Ik hoop dat je snel wat lekkerder in je vel zit DV. :*
pi_103837711
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:20 schreef droomvrouwtje het volgende:

DV :*
Geen excuses. Ik weet precies hoe je je voelt. Het is een proces van ups en downs en jij zit nu in een down. Ik hoop voor je dat je snel weer op een up zit.

Nou: geen echo gehad net hoor.
Want het scenario waar ik zelf niet eens aan gedacht had. Nou mevrouw: als u geen menstruatie krijgt heeft u ook geen eisprong gehad. Dusssssssss, :(
Twee mogelijkheden: het blaasje dat ze zagen had geen (goed) eitje. Of (en dat denk ik) ze hebben me te vroeg de Pregnyl laten prikken. Op vrijdag was het eitje nl nog niet groot genoeg, maar dan gaan ze er van uit dat het doorgroeit. Blijkbaar niet.
Dus geen echte poging. Maar even met mijn verzekeraar bellen dat ze deze poging niet mee mogen tellen.
En weer opnieuw beginnen met de Provera. Er is net ook HCG geprikt voor de zekerheid maar dat is volgens mij standaard. Ik weet zeker dat die negatief is
Met een meidenkwartet
pi_103837814
Dus dan heb je volgens hen nu een enorm lange cyclus oid?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Maar even met mijn verzekeraar bellen dat ze deze poging niet mee mogen tellen.
Jij doet toch IUI? Daar is geen max. aan de vergoeding gesteld hoor.
pi_103838099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dus dan heb je volgens hen nu een enorm lange cyclus oid?

[..]

Jij doet toch IUI? Daar is geen max. aan de vergoeding gesteld hoor.
IUI inderaad.
Ik dacht maar 4 pogingen. Ik zal het eens navragen.
En inderdaad gewoon een hele lange cyclus. Heel irritant na al die hormonen die ik gespoten heb. Maar goed, op naar de volgende poging.
Met een meidenkwartet
pi_103838194
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:43 schreef Cathmar het volgende:

[..]

IUI inderaad.
Ik dacht maar 4 pogingen. Ik zal het eens navragen.
En inderdaad gewoon een hele lange cyclus. Heel irritant na al die hormonen die ik gespoten heb. Maar goed, op naar de volgende poging.
Als je in NL woont en verzekerd bent mag je daar net zo lang mee doorgaan als nodig is (is hoofdverzekering en bij elke maatschappij gelijk). IVF en aanverwante behandelingen zij wel gemaximeerd.
Moet je nu afwachten of gaan ze je menstruatie opwekken?
pi_103842446
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Als je in NL woont en verzekerd bent mag je daar net zo lang mee doorgaan als nodig is (is hoofdverzekering en bij elke maatschappij gelijk). IVF en aanverwante behandelingen zij wel gemaximeerd.
Fijn om te weten! Dank je Ophelia!

Ik ga morgen weer aan de Provera om mijn cyclus op te wekken want anders kunnen we wachten tot we een ons wegen. Er gebeurd dan nl gewoon niets.
Met een meidenkwartet
pi_103842892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:23 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dit dus :Y :*
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:24:31 #46
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103842969
Cathmar balen zeg :{ hopelijk doet de provera snel zijn werk en kun je verder.

Hmm ik moet toch maar eens in de vergoedingen duiken dus, nou word het hier toch IVF, maar ook daar zit ik wel met wat vragen omdat ze roepen dat ze maar 1 vergoede poging willen gaan doen. Ik weet ook niet wanneer dat dan zou ingaan
pi_103842979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik wou dat ik even in Nederland kon wonen -O-
pi_103843257
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:24 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik wou dat ik even in Nederland kon wonen -O-
In Nederland werken is genoeg, dan moet je op basis van Europese verdragen in NL verzekerd worden en premie betalen. (maar ik begrijp dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is :* )
Hoe staat het er bij jullie ook alweer voor? (mijn geheugen is een zeef, en dat heeft niets met een gebrek aan belangstelling te maken)
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:29:20 #49
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_103843271
:* Leonieke :*
pi_103843476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

In Nederland werken is genoeg, dan moet je op basis van Europese verdragen in NL verzekerd worden en premie betalen. (maar ik begrijp dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is :* )
Hoe staat het er bij jullie ook alweer voor?
Momenteel nog steeds einde verhaal (maar ik probeer, misschien tegen beter weten in, moed te houden).
De IUI's zijn op, dus moeten we over naar IVF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')