abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104310021
Jullie zijn lief O+ :*
pi_104310071
Flugel O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_104310164
Bedankt voor de lieve woorden, meiden.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_104310191
Dat wat Flugel zegt, máár ik bedoel ook na een behandeling..(ik bedoel: hier zal spontaan echt never nooit lukken, dus vandaar ;))

Ik dacht bij IVF 3 dat het echt niet meer zou gaan lukken, waarom nu wel? Het lukte de vorige keren toch ook niet?? Et voila... dit keer heb ik de mazzel gehad dat het bij terugplaatsing 4 raak is.

Maar het kan! Elke terugplaatsing of inseminatie heb je weer gewoon alle kansen.. zoals ik al zei: 50% kans! Het lukt wel, of het lukt niet...
pi_104310213
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 10:16 schreef Orea het volgende:
Maar het kan! Elke terugplaatsing of inseminatie heb je weer gewoon alle kansen.. zoals ik al zei: 50% kans! Het lukt wel, of het lukt niet...
Blijft een geniaal stukje kansberekening ^O^
pi_104313578
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 10:13 schreef Ahava het volgende:
Bedankt voor de lieve woorden, meiden.
Een dikke kus van een new be ! :*

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 09:41 schreef klumsy het volgende:
Melopes hoe is het gisteren gegaan?
Wat lief dat je het vraagt !
Nou, het viel alles mee !
Ik voelde bijna niks van de punctie.
Een beetje beurs :P gevoel, maar verdoving deed meeste pijn.
Ze hebben 12 eitjes geprikt en het zaad was ook goed.
Dus nu afwachten en dan een terugplaatsing.
Heel spannend nu !

Dit is mn eerste keer, dus misschien lukt het niet ( na alles wat ik hier lees)
Maar door PCO lukt het hier niet spontaan en heb al wat achter de rug.
Ben alleen al wat ouder, dus heb maar weinig mogelijkheden.

:*
pi_104351564
12 eitjes, mooie score!
Wanneer krijg je de terugplaatsing?

Hopelijk schuif je snel door naar het andere topic :*
pi_104351770
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 08:35 schreef Orea het volgende:
Zeg lieve andere dames, ik pomp even flink wat jompels en positiviteit hier het topic in!! *O*
(is Jompelmeisje nog ergens in de buurt? Die doet het ook altijd goed!!)

Hou vol hoor, hoe moeilijk soms ook!! Helaas weet je niet altijd of je moeite wordt beloond... je mag de moed even opgeven maar de hoop nóóit verliezen!!!

In de afgelopen jaren zijn hier ook fantastische 'wondertjes' (hence het 2e streepjes topic ;)) voorbij gekomen... daar waar het niet meer werd verwacht, na jaren, kwam toch nog dat zo gewenste kindje! Helaas hebben we ook afscheid moeten nemen van meerdere dames voor wie de droom voorbij is, het niet is gelukt en die ervoor kiezen om toch samen door te gaan...

Zo'n topic van geluk en verdriet is dit... Zo tegenstrijdig!

Meiden, houdt hoop! November en December zijn zulke lastige maanden als je kampt met ongewenste kinderloosheid.. Ik denk aan jullie en leef met jullie mee... :*
Lief van je Orea.

En fijn dat het goed ging Melopes! Spannende dagen voor je. Wanneer moet je terug?
Met een meidenkwartet
  maandag 14 november 2011 @ 14:33:36 #234
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_104352066
Orea :* O+ lief van je

melopes 12 eitjes dat is een mooie score, wanneer heb je de TP??

Even een dikke knuffel voor alle meiden die hier posten of gepost hebben :*
Be happy with the little things in life
pi_104360448
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:19 schreef klumsy het volgende:
12 eitjes, mooie score!
Wanneer krijg je de terugplaatsing?

Hopelijk schuif je snel door naar het andere topic :*
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:25 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Lief van je Orea.

En fijn dat het goed ging Melopes! Spannende dagen voor je. Wanneer moet je terug?
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:33 schreef droomvrouwtje het volgende:
Orea :* O+ lief van je

melopes 12 eitjes dat is een mooie score, wanneer heb je de TP??

Even een dikke knuffel voor alle meiden die hier posten of gepost hebben :*
Dank, dank, dank :*
Morgen krijgen we de uitslag en moeten we dus ( als het goed is) terug voor een TP.
Ben een beetje nerveus
Zo bang voor wat komen gaat :@
Jullie hebben het al een keer meegemaakt of zijn zelfs gestopt.
Maar het is voor mij nu zo ECHT ! en ben zo bang voor een tegenvaller :@
  maandag 14 november 2011 @ 18:15:54 #236
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_104360612
Melopes spannend dus, vanaf morgen ben je dus PUPO en gaan die spannende wachtweken in *duimen gaat* :*

Hier ook nog geen ervaring hoor, ik moet zelfs nog beginnen, maar voordat we kunnen beginnen met het IVF traject moet ik eerst geopereerd worden
pi_104368303
hey meiden,

Ik lees al een behoorlijke tijd mee en post af en toe in 2e streepje.. jammer genoeg is het nu na ronde 13 tijd voor andere stappen en hebben we een afspraak in het ziekenhuis..
Ik vroeg me af of jullie mss nog tips hebben voor het eerste bezoek.. uitgebreide vragenlijst is ingevuld.. een aantal maanden temperatuur overzichten van FF liggen klaar om uit te printen en verder zou ik het niet weten. Moet ik echt iets vragen de eerste keer, wat kan ik verwachten?

Ik weet nog niet of ik actief mee ga posten hier want het is zo heftig om te lezen wat iedereen mee maakt.. ik wil mezelf nog even voorhouden dat ik slechts op bezoek ben..

:* voor alle stoere meiden (en meelezende mannen) hier!
pi_104376721
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:29 schreef dananana het volgende:
Ik vroeg me af of jullie mss nog tips hebben voor het eerste bezoek.. uitgebreide vragenlijst is ingevuld.. een aantal maanden temperatuur overzichten van FF liggen klaar om uit te printen en verder zou ik het niet weten. Moet ik echt iets vragen de eerste keer, wat kan ik verwachten?

Ik weet nog niet of ik actief mee ga posten hier want het is zo heftig om te lezen wat iedereen mee maakt.. ik wil mezelf nog even voorhouden dat ik slechts op bezoek ben..
Beste dananana,

De meeste ziekenhuizen houden hetzelfde protocol aan. Een aantal testen zullen worden afgesproken om te bekijken of alles goed zit bij jou en bij je partner. Het ene ziekenhuis test al snel het zaad, de andere onderzoekt eerst de vrouw. Verder zit er weinig verschil in. In Belgie wordt er wel vaak meer getest en wordt er iets anders gekeken naar het behandelprotocol.

Wat vooral belangrijk is, is dat je je prettig voelt bij je arts. Hoewel iedereen hoopt dat je enkel op bezoek bent, is voor de meeste mensen het een heftig, lang en zwaar traject. Daarom is het belangrijk dat je je prettig voelt bij jouw arts. Dat je voelt dat iemand goed naar je luistert en de tijd neemt om alles uit te leggen.

Voor veel mensen gaat het ziekenhuistraject tergend langzaam. Een deel daarvan is verklaarbaar (alles moet ingepland worden en sommige dingen binnen de cyclus van de vrouw) en een deel daarvan ligt bij het ziekenhuis. Duurt het je te lang of wil je liever een andere arts, aarzel dan niet om rond te shoppen.

Disclaimer: Dit zijn de tips die ik van m'n zus en andere vrouwen heb gehad.
pi_104392070
Ik weet niet precies wat je kan verwachten, bij mij was al duidelijk dat ik PCOS had voor wij een kinderwens hadden, dus toen wij die wens wel hadden was ook al duidelijk welk traject we in zouden gaan.
Misschien verstandig om niet alleen naar het ziekenhuis te gaan omdat je vaak best veel info te horen krijgt. Misschien dat ze ook wel gelijk een inwendige echo doen, maar dat weet ik niet zeker ( was bij mij wel, maarja was ook ivm pco)
pi_104392335
Melopes, succes vandaag!!!
Met een meidenkwartet
pi_104392469
Melopes succes vandaag :*

Ophelia hou je het nog een beetje uit die wachtdagen? ben druk aan het duimen voor je! :*
pi_104392805
Melopes succes vandaag!

dananana, hopelijk hoef je hier niet actief mee te komen posten :* Bij mij werd de eerste keer gelijk een echo gemaakt, werd er een plannetje gemaakt voor vervolgonderzoeken en vooral veel uitgelegd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:38 schreef klumsy het volgende:
Ophelia hou je het nog een beetje uit die wachtdagen? ben druk aan het duimen voor je! :*
Mmm, weet het niet zo goed op papier te krijgen. Vorige week stuiterde ik echt alle kanten op, nu gaat het wel. Af en toe menstruatieachtigekrampen, die heb ik normaal nooit. Maar goed, mijn baarmoederslijmvlies is natuurlijk ook bijna twee keer zo dik als normaal geworden dus als het niet gelukt is, is er ook meer om op te ruimen.
pi_104402137
Ophelia, ik hoop zo op goed nieuws van je! Ik hoop op een grote leegloop hier!

Morgen ga ik voor de eerste echo van iui einde twee. Waar ik ga kijken of alles om mijn mans reis heen gepland kan worden.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:59:33 #244
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104404296
Dananana, ik hoop dat je hier maar kort hoeft te vertoeven en dat je snel door mag schuiven!

Het is net wat iedereen zegt, je kunt beter met z'n tweetjes naar zo'n gesprek gaan. Twee onthouden altijd meer informatie dan één. En er moet een klik zijn met je behandelend gyn. Want stel je zit langer in de MMM, das is een goede verstandhouding met je gyn wel fijn.
Voor de rest is de enige raad die ik je kan geven: Volg je gevoel en spreek het uit. Niet alleen naar je man, maar ook naar de gyn.

In 'ons' zkh (MMC) konden wij kiezen tussen een 'snel' en 'minder snel' traject. Dit had te maken met de hoeveelheid gesprekken die je met de gyn had. Maar, net zoals bij Klumsy, wisten wij eigenlijk al dat het bij mij 'fout' zat (extreem lange cycli), waardoor wij kozen voor het 'snelle' traject. Ik leverde half december de formulieren in, halverwege januari werden de tests en onderzoeken gedaan (sementest, en bij mij bloedtest en inwendige echo), begin februari hadden we pas de eerste afspraak bij de behandelend gyn om meteen de officiële diagnose te horen en eind februari begonnen met de medicatie.
Het hoeft dus niet per definitie allemaal lang te duren...

Cathmar, heel veel succes morgen!

Ophelia, ik duim voor je!
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:03:35 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_104404469
Ophelia ik duim nog steeds voor je

dananana ik heb helaas geen adviezen voor je, behalve 1tje als je niet op je gemak voelt bij de gyn ga dan naar een ander of vraag een ander, zo iemand gaat je als je de mmm gaat intens begeleiden en dan moet het wel klikken en moet je er ook goed en veilig bijvoelen. Succes verder, hopelijk kun je gewoon heel snel door :*
pi_104406556
Ik lees hier over een goed gevoel bij een gyn, en dat zou zeker fijn zijn. Maar ik heb bij de ferti poli volgens mij niet één keer achter elkaar dezelfde arts gezien. (Amphia Breda).
Is dat bij andere ziekenhuizen anders geregeld?
Met een meidenkwartet
pi_104406811
In het onderzoekstraject hebben wij ook steeds verschillende mensen gezien Cathmar. Maar misschien was dat ook omdat alles zo snel achter elkaar ging (in 1 week echo en 2 samenlevingstesten). Weet niet hoe het zou zijn als we verder in de mmm zouden zijn gekomen.

Wees in elk geval voorbereid op een inwendige echo.
pi_104407616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:45 schreef Cathmar het volgende:
Ik lees hier over een goed gevoel bij een gyn, en dat zou zeker fijn zijn. Maar ik heb bij de ferti poli volgens mij niet één keer achter elkaar dezelfde arts gezien. (Amphia Breda).
Is dat bij andere ziekenhuizen anders geregeld?
Mijn zus heeft telkens dezelfde vaste arts gezien en daarnaast kreeg ze weleens co-assistenten e.d. als er een echo gepland werd of een ander onderzoek. Toen ze doorgestuurd werd naar de IVF-arts, kreeg ze daar een vaste arts. Nu in Belgie heeft ze ook weer een vaste arts al is het niet duidelijk of die nu wel of niet het IVF-traject gaat doen.
pi_104408137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

Mijn zus heeft telkens dezelfde vaste arts gezien en daarnaast kreeg ze weleens co-assistenten e.d. als er een echo gepland werd of een ander onderzoek. Toen ze doorgestuurd werd naar de IVF-arts, kreeg ze daar een vaste arts. Nu in Belgie heeft ze ook weer een vaste arts al is het niet duidelijk of die nu wel of niet het IVF-traject gaat doen.
Goh, dat lijkt me echt stukken fijner en relaxter. Gewoon 1 gezicht. Niet lopende band werk waarbij de artsen meer in het dossier zitten te kijken dan naar mij.
Maar goed, voor mij is het de meest praktische keuze qua locatie dus het is nu eenmaal even zo. En ik lig er niet wakker van ofzo. Als er maar een zwangerschap komt. Snel :P
Met een meidenkwartet
pi_104418859
Ik ga door naar de volgende ronde -O- ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')