Moeder natuur zal er binnenkort wel een stokje voor steken.quote:After growing very slowly for most of human history, the number of people on Earth has more than doubled in the last 50 years.
er is al hongersnood en er zijn ook al overstromingen. Dus komt goedquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Moeder natuur zal er binnenkort wel een stokje voor steken.
En zelfs dan niet want er worden vast mensen op dezelfde minuut/seconde geboren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:14 schreef Arcee het volgende:
Zolang je je geboortetijdstip niet op hoeft te geven slaat het nergens op om op 1 mens nauwkeurig te bepalen de hoeveelste je was.
Precies.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:19 schreef BarrieButsers het volgende:
En zelfs dan niet want er worden vast mensen op dezelfde minuut/seconde geboren.
Zal wel zijn omdat er toen grote volkstellingen waren of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie dat er af en toe een gekke hoeveelheid mensen is bijgekomen in die grafiek... Rond 1900 bijv.
Ja, idd of er waren in tussenliggende jaren geen data, toch zou ik de lijn wat vloeiender getrokken hebben dan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:27 schreef Strani het volgende:
When you were born, you were the:
4,511,628,470th person alive on Earth
[..]
Zal wel zijn omdat er toen grote volkstellingen waren of iets dergelijks?
Ja, en toch was ik meer verrast dat toen ik geboren werd ik de 76 miljardste specimen was die ooit geboren was. Trek er 3,9 miljard vanaf die na me geboren zijn, blijf je over met 72,1 voor me, dat vond ik intuïtief wel erg veel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:38 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het altijd wel interessant dat 9% van alle mensen die ooit hebben geleefd nu nog steeds in leven is.
Dat komt omdat de kindersterfte sterk afnam. Vroeger gingen de meeste kinderen gewoon hartstikke dood door slechte gezondheidszorg en hygiëne. Je had toen een enorme geboortecijfer, maar ook een enorme sterftecijfer. Door betere gezondheidszorg, voedsel en hygiëne nam het sterftecijfer snel af, maar het geboortecijfer blijf nog steeds erg hoog en kijk aan de enorme explosie golf die begon in 1900.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie dat er af en toe een gekke hoeveelheid mensen is bijgekomen in die grafiek... Rond 1900 bijv.
Ps cq dat er gek veel mensen dood gingen is wrs plausibeler.
En zelfs dan niet want het wordt niet op dat nivo geregistreerd in geboorte-aktes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:19 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
En zelfs dan niet want er worden vast mensen op dezelfde minuut/seconde geboren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |