En als hij de KOR nu toepast? Geen BTW-afdracht, hoger resultaat.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als ze je met BTW betalen, moet jij de BTW afdragen dus maakt het voor jou netto niks uit.
Nu hoef/kun je geen belasting betalen omdat je geen BTW-ondernemer bent.
Dat heeft dus beide niks met BTW te maken. De eerste (¤ 445) is inkomstenbelasting die je over je inkomsten betaald. Vergelijk het met de loonheffing die normaal gesproken door je werkgever ingehouden wordt. De tweede (¤ 439) is een bijdrage die je moet doen voor je zorgverzekering, op basis van datzelfde inkomen. Als je in loondienst werkt doet de werkgever dit voor je; maar bij resultaat uit overige werkzaamheden moet je dit zelf nog verzorgen. Je zult beide dus moeten betalen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:39 schreef 0108daniel het volgende:
Kijk hier kan ik wat mee MutedFaith!
Ik heb het programma gedownload van de belastingdienst met de naam: Verzoek of wijziging voorlopige aanslag.
Klopt ik heb 2 brieven gekregen voor beide bedragen 1.
Voor de 445 euro is het de premie volksverzekering met aanslagnr wat eindigd op: H.10.01
En de 439 is de Zorgverzekeringswet inkomensafhankelijke bijdrage wat eindigd op: W.10.01.4
Ik wil het niet moeilijker maken dan het al is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:42 schreef baskick het volgende:
[..]
En als hij de KOR nu toepast? Geen BTW-afdracht, hoger resultaat.
Oe, ik heb een speciale vermeldingquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:09 schreef DonJames het volgende:
Zijn jullie weer lekker bezig jongens?en dame
Alleen met een BTW nummer van de sociale dienstquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:21 schreef Lips het volgende:
[..]
Oe, ik heb een speciale vermelding
Kan ik daar een factuur voor sturen?
Je zegt het zelf al. De ene is voorlopig, de andere de aangifte.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:05 schreef 0108daniel het volgende:
Ooooh okee ik snap het geloof ik.
Dus ik moet het wel elk jaar indienen en dan het jaar erop (dus nu begin 2012?) een aangifte inkomstenbelasting over 2011 indienen.
Dus mijn voorlopige aanslag heb ik al gehad en wat doet de aangifte inkomstenbelasting over 2011 dan precies?
Kan ik dan wel de btw verleggenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen met een BTW nummer van de sociale dienst
Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar als je genoeg aftrekposten hebt en de verdiende BTW onder een bepaald bedrag blijft (1300¤ oid) dan kan dat toch kwijtgescholden worden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:48 schreef MutedFaith het volgende:
In Jip en Janneketaal:
Het heeft geen zin een BTW-nummer aan te vragen als je denkt er meer door te verdienen, want de BTW die ze je dan zouden betalen moet je toch weer doorstorten naar de Belastingdienst.
Verleg maar naar mij, dan verdien ik ook nog watquote:
Alleen naar de bankrekening van de pompbediendequote:
Alleen als de Spaarrekening bij de ECB loopt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:26 schreef Lips het volgende:
Kan ik 'm niet verleggen naar m'n spaarrekening? Dan verdien ik meer! (dat was toch het idee van btw...)
Ik heb trouwens een sofinummer voor m'n spaarrekening aangevraagd bij de bibliotheek, dus dat is geregeld
Ja, het moet betaald worden, maar ik heb het idee dat je niet weet wat BTW is, en je de diverse belastingsoorten door elkaar haalt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:04 schreef 0108daniel het volgende:
Het moet toch betaald worden?
Zit niks anders op zo te lezen....
En dan hebben we het nog niet over de vennootschapsbelasting en dividendbelasting gehad,...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 07:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het moet betaald worden, maar ik heb het idee dat je niet weet wat BTW is, en je de diverse belastingsoorten door elkaar haalt.
Als jij aangifte loonheffingen doet dan komt daar een bedrag uit dat betaald moet worden, dat bedrag is niet de BTW.
Als je aangifte omzetbelasting doet dan komt daar een bedrag uit wat (ook) betaald moet worden, dat is wel de BTW.
Conclusie: met het aanvragen van een BTW-nummer zul je betalingen met BTW gaan ontvangen, maar dan zul je behalve je aangifte loonheffingen ook aangifte omzetbelasting moeten gaan doen.
Nee klopt, maar met een TS die de loonheffingen al niet van de BTW kan onderscheiden leek het me niet verstandig daar ook nog over te beginnenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over de vennootschapsbelasting en dividendbelasting gehad,...
Het gaat niet eens over loonheffing maar over inkomstenbelasting en inkomensafhankelijke premie ZVW.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, maar met een TS die de loonheffingen al niet van de BTW kan onderscheiden leek het me niet verstandig daar ook nog over te beginnen
Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:58 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar als je genoeg aftrekposten hebt en de verdiende BTW onder een bepaald bedrag blijft (1300¤ oid) dan kan dat toch kwijtgescholden worden?
En, wat heb je gevonden toen je zelf opzoek ging? Met 1x googlen vertelde de belastingdienst mij precies van de hoed en de rand.quote:
You whatquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:05 schreef 0108daniel het volgende:
Omg.... Op vrijdag 28 oktober 2011 21:58 schreef APK het volgende. diegene heet APK.....![]()
![]()
quote:Kleineondernemersregeling
Moet u in een jaar minder dan ¤ 1.883 btw betalen? Dan kunt in aanmerking komen voor belastingvermindering. Of u hoeft helemaal geen btw te betalen. U maakt dan gebruik van de kleineondernemersregeling.
Minder administratieve verplichtingen.
Moet u in een jaar ¤ 1.345 of minder btw betalen? Dan hoeft u helemaal geen btw meer te betalen. Verwacht u dit ook de komende jaren? U kunt dan ontheffing voor administratieve verplichtingen aanvragen. U hoeft dan ook geen btw-aangifte meer te doen.
Bron.
Vooralsnog niet echt zelfstandig en ook niet echt ondernemendquote:
Dit lijkt me een goed moment op de landinrichtingsrente er ook maar eens bij te nemen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:03 schreef ManAtWork het volgende:
En dan hebben we het nog niet over de vennootschapsbelasting en dividendbelasting gehad,...
En aangezien het bij TS maar gokken is wat ie bedoelt, nemen we de kansspelbelasting ook gelijk maar even mee.quote:Op zondag 30 oktober 2011 00:38 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Dit lijkt me een goed moment op de landinrichtingsrente er ook maar eens bij te nemen.
vergeet niet dat ts vermoedelijk recht heeft op een wajong subsidie, die kansspelbelasting mag hij dus wegstrepenquote:Op zondag 30 oktober 2011 08:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En aangezien het bij TS maar gokken is wat ie bedoelt, nemen we de kansspelbelasting ook gelijk maar even mee.
Dat is meer omdat jij geen zak je best doet om er wel iets van te begrijpen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:24 schreef 0108daniel het volgende:
Zo zie je maar dat de helft die reageert ook geen idee heeft wat ie zegt
Ik heb ff de zin uit onzin gestreept voor jequote:Op zondag 30 oktober 2011 20:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat is meer omdat jij geen zak je best doet om er wel iets van te begrijpen.
Ik denk dat iedereen hier precies de zin en de onzin er tussenuit kan strepen, nu jij nog.
Je had geen zin meer om de BTW te verleggen via de inkomstenteruggaafbelasting naar het UWV via de Curacao route?quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:12 schreef Lips het volgende:
Ik heb ff de zin uit onzin gestreept voor je
Nee ik heb een btw regeling waar ik meer aan verdien! Dus ik kan gewoon aan de Belgische frietkot naast het Atomium in Brussel vennootschapsbelasting in rekening brengen. Die frietkot kan dan weer de btw verleggen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:42 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je had geen zin meer om de BTW te verleggen via de inkomstenteruggaafbelasting naar het UWV via de Curacao route?
Duhhhh, dit hebben we je toch al tig keer verteld?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:37 schreef 0108daniel het volgende:
Ik kom niet in aanmerking voor de kleineondernemersregeling vanwege het niet voldoen aan 3 voorwaarden.
Ik heb/ben namelijk geen eenmanszaak, een maatschap, een vennootschap onder firma.
Wel voor aftrek van de voorbelasting minder dan ¤ 1.883 btw betalen in een jaar.
En ook voor de aan uw administratieve verplichtingen voor de btw.
even naar de kamer van koophandel in loondienst gaan bij een baas?quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:11 schreef Biancavia het volgende:
Echt, hè! Weet je wat jij zou moeten doen?
Geen eenmanszaak? Je hebt een BV dan, neem ik aan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:37 schreef 0108daniel het volgende:
Ik kom niet in aanmerking voor de kleineondernemersregeling vanwege het niet voldoen aan 3 voorwaarden.
Ik heb/ben namelijk geen eenmanszaak, een maatschap, een vennootschap onder firma.
Wel voor aftrek van de voorbelasting minder dan ¤ 1.883 btw betalen in een jaar.
En ook voor de aan uw administratieve verplichtingen voor de btw.
Ik denk dat ie een coöperatie is aangegaan met de opdrachtgever.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:04 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Geen eenmanszaak? Je hebt een BV dan, neem ik aan?
Kijk eerst eens verder dan je neus lang is APKquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Duhhhh, dit hebben we je toch al tig keer verteld?
Ook al ben ik APK niet,... Wat bedoel je nu te zeggen? Je komt al niet in aanmerking voor de KOR omdat je geen ondernemer voor de BTW bent. Dat hebben we je al tig keer uitgelegd. Dus dat jij nu bevestigd dat je niet in aanmerking komt voor een regeling die voor een BTW ondernemer geldt, lijkt me logisch.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:35 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Kijk eerst eens verder dan je neus lang is APK
Vorige berichten staat dit:
Kleineondernemersregeling
Moet u in een jaar minder dan ¤ 1.883 btw betalen? Dan kunt in aanmerking komen voor belastingvermindering. Of u hoeft helemaal geen btw te betalen. U maakt dan gebruik van de kleineondernemersregeling.
Minder administratieve verplichtingen.
Moet u in een jaar ¤ 1.345 of minder btw betalen? Dan hoeft u helemaal geen btw meer te betalen. Verwacht u dit ook de komende jaren? U kunt dan ontheffing voor administratieve verplichtingen aanvragen. U hoeft dan ook geen btw-aangifte meer te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |