quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:40 schreef Nirak het volgende:
Goedemorgen
Ik ben mama
Gisteren dus ingeleid, bleek al 2 cm te hebben dus begonnen met breken van de vliezen en wachten of de weeen zelf kwamen. Maar helaas, dus aan een pomp. De weeen kwamen rap maar waren goed te handelen, tot op de 6 cm en toen kreeg ik persdrang. En persweeen zonder voldoende ontsluiting doet pijn... Dus ik had het nooit gedacht maar vroeg om pijnstilling. Helaas even moeten wachten op ruggeprik omdat er iemand voor mij was en in die wachttijd heb ik me heerlijk misdragen en best wat krachttermen gebruikt
Maar toen bleek na 45 minuten ofzo dat ik ineens volledig ontsloten was en toen mocht ik eindelijk gaan persen om ongeveer half 5: zalig!
Na 45 minuutjes kreeg ons kereltje het helaas moeilijk en moest hij snel komen, dus de gyn kwam er even bij, die heeft mn onderkantje goed opgerekt en een knip gezet en in 2 persweeen had ik ineens een prachtig kereltje op mn buik liggen: 4200 gram en hij doet t goed
Nog ff een mobiel fototje
Laatste paarse-post, ik heb nu m'n paarse Crocs en m'n paarse shirt van MamaLicious aan, ik ben gewoon paarsverslaafdquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:46 schreef Fee-nix het volgende:
Oke, nog 1 volledig offtopic ding... (we zijn nu toch al afgedwaald). Ik heb wel een superrrrrrmoooie (al zeg ik het zelf) knalpaarse telefoon!
Deze:
http://www.new-technology-online.com/nokia-6700-slide-purple/
En nu zal ik stoppen...
ik 7quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:51 schreef NotTheSame het volgende:
OMG... ik zit net te tellen... Ik sta gewoon 13e!
Haha! En een paars usericon!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:51 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Laatste paarse-post, ik heb nu m'n paarse Crocs en m'n paarse shirt van MamaLicious aan, ik ben gewoon paarsverslaafd
Asy, ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat meid!
OMG... ik zit net te tellen... Ik sta gewoon 13e!
Uhuh, me2, koop nooit wat anders.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:51 schreef bitterend het volgende:
Maar donker paars...daar ben ik helemaal gek op!!! ukkie heeft nu heeeel veel paars! en donker rood!
en dietelefoon! fee-nixik ben een nokia fan!
Ik had geen last van mijn bekken tijdens de zwangerschap. Ik was 9 maanden misselijk/spugen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:15 schreef bitterend het volgende:
Pfff...zwaar zeg! snap wel dat je erg twijfelt of je een tweede wil!
9 maanden lang pijn rondom je bekken en daarna nog 9 maanden na pijn
ja, wat was dat opeens, suikerspiegel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:01 schreef Asyniur het volgende:
Jaha, ik doe rustig aan
Hoe laat had Marije de echo?
Ik moet nog 4 weken geduldig afwachten
Psst volledig offtopic maar Bitterend er zit wel een Jumboooooo in A'dam.. waar alleen weet ik zo niet...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:29 schreef bitterend het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in Amsterdam geen JUMBOOOO
Mijn man draagt gelukkig alles altijd
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:46 schreef Kyara het volgende:
Nu nog maar 2 uurtjes of zo Marrije!
HIer komt de babydump zo een nieuwe achterwand voor de kledingkast brengen/monteren. En het badje brengen.
En er begint iets te kriebelen. Ik wil de kledingkast opruimen, badkamerkastjes leeghalen en opnieuw inrichten en de keuken onder handen nemen. Is dat een begin van nesteldrang? Ik bemerk alleen nog wel een verschil tussen "willen" en "doen"
ik ben echt bang dat ik alles in een keer schoon/opgeruimd ga hebben en dan heb ik nog 4 weken om te wachten tot ze komt....quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:52 schreef Kyara het volgende:
ja, dat bedoelde ik ook hoor![]()
Als ik echt moet van mezelf dan heb ik in elk geval nog iets nuttigs om te doen.. Niet nog een keer hetzelfde zeg maar
Oh, ik ben echt wel een lui varken hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:03 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik ben echt bang dat ik alles in een keer schoon/opgeruimd ga hebben en dan heb ik nog 4 weken om te wachten tot ze komt....
of dat zeg ik tegen mezelf...kan toch niet zo zijn dat ik gewoon een luie varken ben he
Dat betekend niet dat ik het doe....strijken al helemaal nooit! dus voor mij het feit dat ik eigenlijk ga stofzuigen isquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:03 schreef Kyara het volgende:
ik vind niet dat stofzuigen onder nesteldrang van bitterend (tenzij je het elk uur doet of zo). Net als afwassen of de was doen of strijken. Dat moet toch wel.
yupquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Maar jij had een poetsvrouw toch??
strijkt ze ook wel?
Stofzuigen is heel slecht voor je bekkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:02 schreef bitterend het volgende:
Ik ga vandaag STOFZUIGEN![]()
![]()
![]()
is dat een mini vorm van nesteldrang? enk het niet, morgen komt de kraamzorg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, ik heb geen aandelen in die webshop, maar ik vind het wel een ontzettend fijne webshop om los te gaan voor mezelf nu. Helaas heb ik vorige week m'n shirts al besteld en gekregen.
Mij wel!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:04 schreef Asyniur het volgende:
Ow en welke (pas) zwangere kan ik blij maken met een 9-maandendagboek?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:06 schreef NotTheSame het volgende:
Effe offtopic, maar voor de shoppende-ik-heb-niks-om-aan-te-trekken-zwangere, kijk even onder de spoiler!NU kom je ermee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nee, ik heb geen aandelen in die webshop, maar ik vind het wel een ontzettend fijne webshop om los te gaan voor mezelf nu. Helaas heb ik vorige week m'n shirts al besteld en gekregen.
![]()
Ga niks kopen meer voor mezelf...4 weken te gaan![]()
maar velicht voor anderen erg leuk!![]()
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
van chocola krijg ik maagzuur!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Mij wel!
Hebben jullie tips qua dingen die ik kan eten waar ik niet nog misselijker van word? Want het is niet echt leuk meer. Ik ben misselijk of heb trek, als ik trek heb en ga eten word ik nog veel misselijker
Gisteren chocolade gegeten, nou dat is echt een enorm groot drama, wat nou comfort food! Ik ben er voorlopig wel even van genezen
Maargoed, tips zouden fijn zijn. Het zou goed voor me zijn als ik toch iets meer eten binnen krijg..
En? ZIjn ze er al?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:35 schreef Kyara het volgende:
Marjolijntje: zuivel en pepermunt schijnt te helpen. En verder inderdaad droge crackers.
NTS, ik vind het wel een dure site zeg. Maar wel veel keuze in maten dus dat kan wel een voordeel zijn als je of hele kleine of grote maat hebt. Misschien ook iets voor Zoë? Die is ook zo ontzettend slank.
Nog geen babydump. Ze hebben tot 19.00 uur de tijd maar ik mis nu mijn middagslaapje dus het is wel even vechten om wakker te blijven
Jeetje wat naar!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:55 schreef Baldria het volgende:
Even nirak feliciteren, dat had ik nog niet gedaan. Gefeliciteerd!
Verder even een ego post. Vandaag hadden we de 12 weken echo, maar helaas, het is niet goed. Er zit n vruchtje van 3 mm groot... Het is dus meteen na de positieve test mis gegaan. Erg klote.
He wat lief dat je aan me denktquote:[b]Op donderdag 27 oktober 2011 16:35 schreef Kyara
NTS, ik vind het wel een dure site zeg. Maar wel veel keuze in maten dus dat kan wel een voordeel zijn als je of hele kleine of grote maat hebt. Misschien ook iets voor Zoë? Die is ook zo ontzettend slank.
Nog geen babydump. Ze hebben tot 19.00 uur de tijd maar ik mis nu mijn middagslaapje dus het is wel even vechten om wakker te blijven
spitsuur hier, maar tis een meisje!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:04 schreef Kyara het volgende:
Marrije weet nu wat het wordt! Nu wij nog...
Hahaquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:10 schreef flugeltje het volgende:
Marije Marije, gaan onze kids later vrijen?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
spitsuur hier, maar tis een meisje!
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:55 schreef Baldria het volgende:
Verder even een ego post. Vandaag hadden we de 12 weken echo, maar helaas, het is niet goed. Er zit n vruchtje van 3 mm groot... Het is dus meteen na de positieve test mis gegaan. Erg klote.
Ach meiske toch....quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:55 schreef Baldria het volgende:
Pietertjes vriendinneke is onderwegquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Of die van Smurf hè.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Pietertjes vriendinneke is onderweg
Kssst Ksssst, weg uit m'n vijver jij....quote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:10 schreef flugeltje het volgende:
Marije Marije, gaan onze kids later vrijen?
Heb net de vk gebeld en die maakt één afspraak voor mij in het zkh. Ik wil graag één curratage, want mijn lichaam heeft al 9 weken de kans gehad om t af te stoten. Ook zie ik het moet zitten om als het op mijn werk begint, met n klas vol kinderen zit ik daar niet op te wachten.... Waar één staat moet je een lezen maar mijn telefoon doet raar.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:12 schreef Asyniur het volgende:
Baldria, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Wat gaat er nu gebeuren? Moet je nu een curretage ondergaan?
Een hele dikkein elk geval.
Susie, wat een heerlijk spekkie!
Hoe gaat het nu met de bv? Al iets beter?
Er is ook een bv-topic, mocht je dat nog niet weten.
Ja ikke vroeg datquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:33 schreef Susie het volgende:
Weet niet wie het vroeg, maar bv wil nog niet helemaal, ik kolf in ieder geval en ik heb wel hoop dat het goed gaat komen, productie is goed, meissie snapt het nog niet helemaal, de ene kant wel, ander niet! Haha! kraamhulp is een goede hulp in deze, met haar erbij voelt het al beter, ben ik rustiger ook.
Bedankt voor de tip Asy, had hem gevonden!
Ik blijf hier nog lekker lurken en posten hoor, eerst even opknappen en jullie volgen!
Ah gos, meis tochquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:55 schreef Baldria het volgende:
Klopt, dat daar dacht ik ook aan. Ik bedoel, bij Jasmijn kreeg ik al bij 9 weken een echo (mijn zus al bij 8 weken), niet dat dat het minder verdrietig maakt als je het dan al weet, maar ik vind het gewoon stom dat ik het niet eerder te weten ben gekomen, óf door mijn eigen lijf, óf door een echo dame die mij vertelt dat het niet goed zit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:49 schreef TimeJumper het volgende:
Baldria het enige voordeel dat je uit deze ellende kan halen is dat als je de volgende keer zwanger bent meer en sneller echo's krijgt.
Maar ja, daar heb je nu geen donder aan, dat weet ik ook wel![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:44 schreef Poezebeest het volgende:
Ik moet iig tot maandag in het z'huis blijven, hopelijk blijft mijn bloeddruk en hoeveelheid eiwitten stabiel, voel ik me snel wat beter en laten ze me dan gaan.
Denk het wel Zoe! Ik had dat ook vaak in het begin als ik op mijn rug lag. Dan leek het ook alsof alles even aangespannen was. En de volgende ochtend was het dan weer ontspannen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:40 schreef Zoë23 het volgende:
Poezebeest; heel veel sterkte!
NTS; wat vervelend![]()
Hier vannacht iets aparts, lag (weer eens) te piekeren was n hele tijd wakker,
en toen ik aan mn onderbuik voelde (net boven schaambeen)
voelde ik een ovaal, soort verhoging, was iets breder dan mn hand :S
en vanmorgen was t weg. Was dat mn beeb/baarmoeder? heb nog nooit zoiets gevoeld.
Nou misschien wel meer dan je lief isquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:24 schreef innepin het volgende:
Vlindur![]()
Zoë, klinkt best logisch. Je gaat nog veel meer vreemde dingen in je buik voelen vrees ik
NTS
Meld
Dus dat was vast en zeker je baarmoeder dan wat je voelde, aangezien jij al 2 wk verder bent!quote:Het zal nog niet echt te zien zijn dat je zwanger bent. Waarschijnlijk kun je nu wel al je baarmoeder voelen! Als je plat op je rug gaat liggen, en voorzichtig met je vingertoppen net boven je schaambeen drukt, voel je een harde rand. Het voelt aan als een soort bal. Dit is de bovenkant van je baarmoeder!
Hier is de standaard dat als je meer dan 10 harde buiken per uur hebt EN ze regelmatig komen, je de vk moest bellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:28 schreef TimeJumper het volgende:
Hier gisteravond harde buiken bal, het leek haast of ik heel de avond een harde buik had. Vraag me af of dat wel goed is eigenlijk![]()
Hij was ook voor de derde avond weer heel beweegelijk dus ik zat te zuchten en te steunen.
Gelukkig vanmiddag op controle en echo dus dan word ik gerustgesteld dat toch alles wel goed gaat.
Ik heb af en toe wel pijn in me onderrug alsof ik ongesteld móet worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:04 schreef jessie het volgende:
Meissie hoe voel jij je?
Wij verschillen niet veel.
Al voorweeen, verlies slijmprop enz?
Ik had woensdagavond toen ik bij t turnen van me oudste dochter zat te wachten ineens van die pijn in me onderrug alsof ik ongesteld moest worden.
nee jij staat op een ladder.....quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef innepin het volgende:
Ook respect voor meissie, een uurtje wandelen, ik doe het je niet na![]()
Volgende week alquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef innepin het volgende:
Omg evenstar, de koelkast uitsoppenRespect.
Adesse, rustze... ik vond de eerste maanden echt slopend, had geen greintje energie meer. Maar dat gaat over![]()
Jessie spannend hoor![]()
Ik ben weer goedgekeurd bij de gyn, had zowaar een hele aardige, die echt meedacht, meeleefde en mijn bekkenpijn serieus nam (itt die van 2 afspraken geleden, die zei letterlijk "ach, er komen hier ook vrouwen in een rolstoel, dus bij jou valt het nog wel mee!"Uh, ja. Als je het zo ziet wel ja.) Hij nam rustig de tijd om uit te leggen waarom het beleid van gynaecologen verschilt mbt inleiden, de risico's van inleiden als je lichaam er nog niet klaar voor bent (blijven steken op een paar cm ontsluiting -> keizersnee -> schuld van de dokter
) en ging zelf uit van ergens tussen 39 en 40 weken inleiden, ik vind het allemaal prima, heb ook aangegeven dat ik weliswaar klachten heb, maar het liefst gewoon nog even een paar weekjes doorloop, want ik hoef echt niet nu al te bevallen (tenzij het uit zichzelf begint natuurlijk, dan is 't prima, maar om nu de boel nou te forceren...).
Nou ja, in elk geval een stuk prettiger gevoel dan de afspraak van vorige week, met de doos die het had over slaappillen enzo.
Oh en volgende week woensdag word ik oma
Het blijft een grappig iets (met alle respect uiteraard)quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef innepin het volgende:
Oh en volgende week woensdag word ik oma
Ohw ik droom er al van weer op mijn buik slapen, wat een heerlijkheidddddddquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook maar vast koffertje etc en klossen moet gaan fiksen![]()
Vanmiddag erkenning regelen , het makkelijke gedeelte That is![]()
Wat een gedoe was dat.. En dan gaat t om een partner uit de eu...
Oh en ik slaap dus nog steeds op mijn buiknormaal niet zo in de gaten. Maar werd zo wakker
![]()
Gisteren wel ff nesteldrang.. Om 1 uur de koelkast uitsoppen.. Want dat kon echt echt echt niet wachten...
Ik liep ook niet in me eentje hoor, vriendlief was erbij. Lig nu wel moe op de bank te rusten.quote:[b]Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef innepin
Ik moet er zelf ook wel om lachen hoorquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:03 schreef covie het volgende:
innepin ik moet wel een beetje lachen om jou situatie lachen hoor![]()
Ik gok dat jouw man/vriend dan rond 40 is en op vrij jonge leeftijd zijn eerste kind heeft gekregen?
Heeft ook wel weer wat, samen zwanger met je stiefdochter
Pft ik heb het net gekeken, maar ik zit nu te huilen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:34 schreef bitterend het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=10337790
Hebben jullie dit ooit gezien? vind ik erg interessant....een Belgische gyn noemt strippen een barbaarse handeling...
Zelfquotequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:27 schreef innepin het volgende:
Tip van de dag: als je pas met 37+ weken je babywasje(s) gaat draaien, kom je er ook dan pas achter dat je eigenlijk al wel héél veel kleertjes hebt gekocht.
kijk, als ik een paar weken geleden al dingen had gewassen en in de kast gelegd enzo, dan had ik toen al geweten dat ik moest stoppen met kopenkopenkopen. Nu is er niks meer aan te doen![]()
sorryquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:36 schreef Aventura het volgende:
[..]
Pft ik heb het net gekeken, maar ik zit nu te huilen.
Ik heb natuurlijk niet echt n miskraam gehad bij 12 weken, ik kwam er alleen nu pas achter. Ik heb gelukkig geen kindje of iets wat er op lijkt gezien. Het waren echt alleen nog maar cellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:03 schreef covie het volgende:
clauwheee dat is normaal hoor, ik heb ook zo mij momenten.
Moet eerlijk zeggen dat de situatie van Baldria er bij ook even inhakt, omdat ik zelf dinsdag eerste echo heb. En schoonoma had nog verteld dat ze 2x miskraam had gehad bij 12wk. Dus![]()
Maar het komt vast goedwe moeten maar positief blijven denken toch?
![]()
Ik denk dat het belangrijkste voor mij is -wat ik hieruit haal- dat ik me niet in een hoekje moet laten lullen als iets echt niet goed voelt. Persoonlijk ben ik blij met de mogelijkheid thuis te kunnen bevallen en dat een zwangerschap niet direct als een medisch iets wordt gezien. En volgens mij bleek uit de laatste onderzoeken dat bevallen mbv een vk net zo goed kan -even veilig- als in het ziekenhuis (eerder onderzoek kwam wat anders uit, maar dat onderzoek was niet goed uitgevoerd als ik het me goed herinner..quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:54 schreef bitterend het volgende:
[..]
sorrymaar vond het echt schrikken...was benieuwd wat mensen hier erover dachten
Ik had hem weleens gezien, maar toen nog niet zwanger dus niet veel blijven hangen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:54 schreef bitterend het volgende:
[..]
sorrymaar vond het echt schrikken...was benieuwd wat mensen hier erover dachten
Bellen inderdaad.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:55 schreef TimeJumper het volgende:
Ik denk dat ik straks nog effe ga bellen of zo, of de gyn of een andere er toch nog even naar wil kijken, naar die metingen in mijn dossier![]()
/einde ego-post
Je hebt zwangerschapssuiker? Of normaal gesproken ook al diabetes? Ik heb er in elk geval heel veel over geleerd nu. Begreep eerst al niet hoe zwangerschapssuiker kon ontstaan en dat het na de zwangerschap gewoon over kan gaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:52 schreef innepin het volgende:
[..]
Zelfquote
Ik had echt nét op invoeren geklikt en toen kwam de postbode nog een pakketje babykleertjes brengen
Soempie, mooie waardes hoor! Als ik geen insuline spuit heb ik na het ontbijt iets van 9,5 ofzo
@Jaantje, deze baby is al tante voor ze uberhaupt geboren wordt (mits dus na a.s. woensdag enzo)
He gets. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk kan je nog voor het weekend terechtquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:55 schreef TimeJumper het volgende:
Net terug van het ziekenhuisbezoek, echo was nou uh redelijk, maar een beetje weinig vruchtwater.
Zijn buikgroei liep iets achter maar dat was blijkbaar heel moeilijk te meten, maar ik moest me geen zorgen maken. Het was niet schrikbarend.
Als de buikgroei erg achterblijft wil dat zeggen dat de placenta ver op is.
Daarna zou ik door moeten naar de gyn maar die werd weggeroepen voor een spoedoperatie.
Nah lekker het weekend in met weinig vruchtwater waar ik me dus zorgen om maak.
Nu heb ik aanstaande maandag gelijk wel om 10 uur een nieuwe afspraak staan maar toch.
Degene die de echo deed zei nog je moet elke dag je baby goed voelen, dus de komende 3 dagen moet ik als een waakhond opletten![]()
Ik voel me er niet helemaal fijn bij, wat mij betreft halen ze hem nu.
Het wordt geen zware jongen, nu was het geschatte gewicht 2880 gram.
Geschat eindgewicht rond de 3 en een halve kilo geloof ik, als ik dat in mijn stress goed onthouden heb.
Ik denk dat ik straks nog effe ga bellen of zo, of de gyn of een andere er toch nog even naar wil kijken, naar die metingen in mijn dossier![]()
/einde ego-post
Goedzo TJ.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:06 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik had hem weleens gezien, maar toen nog niet zwanger dus niet veel blijven hangen.
Nu net weer gekeken. Nou ik ga dus niet tot 42 weken wachten![]()
Ik heb net gebeld, die assistente zou het aan een gyn voorleggen en me straks terugbellen.
Ik ben benieuwd
Dan ben je hopelijk na de zwangerschap snel van die prikken af.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:13 schreef innepin het volgende:
@Soempie ik heb zwangerschapsdiabetes ja.
Nu ga ik me weer voorstellen wat jij je dan had voorgesteld. Allemaal hypernerveuze, rondrennende zwangeren die roepen 'waaaaaah ik ga bevallennnnnn'quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:45 schreef Soempie het volgende:
Hier de hele morgen in het ziekenhuis geweest en echt zo ontzettend veel zwangeren voorbij zien komen met een tas of koffer. En allemaal zo rustig. Eerst nog wat koffie drinken in de kantine voor ze naar de verloskamer gingen.Had het me heel anders voorgesteld. En het was heel machtig om te zien allemaal.
iets meer huffend en puffend.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:53 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nu ga ik me weer voorstellen wat jij je dan had voorgesteld. Allemaal hypernerveuze, rondrennende zwangeren die roepen 'waaaaaah ik ga bevallennnnnn'Of zoiets?
jouw man is eerder opa én voor de derde keer papa geworden dan dat mijn man/vriend voor de 2e keer papa is geworden (is nu 44)quote:
Haha, o zo. Ja ik ging er al vanuit dat die zwangeren die eerst nog rustig een kopje koffie doen wel ingeleid gaan worden. Als het al bezig is, ben je denk ik niet meer zo rustig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
iets meer huffend en puffend.Zat me af te vragen of ze er voor controle kwamen en alvast een tas mee hadden of dat ze ingeleid zouden worden ofzo. Of kom je niet rood als een tomaat en puffend binnen als de weeen al begonnen zijn?
Ach, je moet toch wat?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:20 schreef Soempie het volgende:
Ik denk dat zelfs als ik ingeleid zou worden ik niet nog rustig een kop koffie zou doen.
Ik ben het bijna met je eens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:20 schreef Soempie het volgende:
Ik denk dat zelfs als ik ingeleid zou worden ik niet nog rustig een kop koffie zou doen.
Fee-nix, ik ben het met je eens over die docu. Al weet ik niets over hypnobirthing. Ik vind dat iedereen de keuze moet hebben, zo lang er dus geen medische indicatie is. Voor mij persoonlijk is dat op dit moment thuis bevallen en zo natuurlijk mogelijk. Ik word echt wat giftig als artsen doen alsof dat iets verkeerds is (zo'n idee kreeg ik bij sommige artsen uit het filmpje). Als je je gezond verstand gebruikt lijkt me er niks mis mee.
Wel vind ik dat als iemand zich zorgen maakt, zoals TJ nu, dat dat heel serieus moet worden genomen. Dan maar doorsturen en erachter komen dat het niks was. En ik begrijp sommige dingen ook niet uit het filmpje. Bijvoorbeeld als iemand langer doorloopt, dan check je toch de placenta en het vruchtwater? Mocht er wat zijn, dan ingrijpen.
Ik bedoel bij een spoed ks midden in de nacht.....quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:30 schreef Soempie het volgende:
Bitterend, dat is in elk ziekenhuis zo, voor zover ik weet. Vaak gaat het dan om een verloskundige in het ziekenhuis trouwens. Ook als de gyn wel aanwezig is gaat hij/ zij de bevalling hoogstwaarschijnlijk niet zelf doen.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:29 schreef innepin het volgende:
[..]
Ach, je moet toch wat?![]()
ik heb werkelijk waar geen flauw idee meer wat ik heb gedaan voor de inleiding. Ik kan me de autorit herinneren en het moment van gel inbrengen, en gewoon helemaal niks van wat ertussen zat.Iets met zenuwen ofzo
![]()
Precies! Helemaal mee eens! Ik word er eigenlijk ook een beetje boos vanquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:20 schreef Soempie het volgende:
Fee-nix, ik ben het met je eens over die docu. Al weet ik niets over hypnobirthing. Ik vind dat iedereen de keuze moet hebben, zo lang er dus geen medische indicatie is. Voor mij persoonlijk is dat op dit moment thuis bevallen en zo natuurlijk mogelijk. Ik word echt wat giftig als artsen doen alsof dat iets verkeerds is (zo'n idee kreeg ik bij sommige artsen uit het filmpje). Als je je gezond verstand gebruikt lijkt me er niks mis mee.
Wel vind ik dat als iemand zich zorgen maakt, zoals TJ nu, dat dat heel serieus moet worden genomen. Dan maar doorsturen en erachter komen dat het niks was. En ik begrijp sommige dingen ook niet uit het filmpje. Bijvoorbeeld als iemand langer doorloopt, dan check je toch de placenta en het vruchtwater? Mocht er wat zijn, dan ingrijpen.
Ik denk dat voorkomen niet altijd beter is. Van vriendinnen om me heen hoor ik ook nare verhalen over inleidingen die niet goed verlopen, juist omdat ze problemen hadden willen voorkomen. Of andere ingrepen die eigenlijk niet nodig waren geweest. Maar ik ben het wel met je eens dat er snel gehandeld moet worden. Als een vk het ziet als falen, dan is ze geen goede vk in mijn ogen. Heb ook niet het idee dat de praktijk waar ik loop het zo ziet. Het is natuurlijk heel treurig als er om die reden fouten worden gemaakt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:30 schreef covie het volgende:
In het buitenland is meer de instelling "voorkomen is beter dan genezen".
Standaard pijnbestrijding, standaard naar het ziekenhuis, standaard naar de gyn.
Ook moeten er denk ik veel beter samenwerking zijn tussen vlos en gyn.
Volgens mij ziet een verloskundige het soms als een soort "falen" om een vrouw door te sturen naar de gyn, want ze kan toch zeker zelf wel zien of het goed is ja of nee.
Dat geldt alleen voor de basisverzekering. Je kunt ook kiezen voor een aanvullend pakket waar die eigen bijdrage dan uit vergoed wordt als je toch per se zelf in het ziekenhuis wilt bevallen. Zorg wordt al duur genoeg, dus ik vind het juist wel correct dat alleen bij een medische indicatie de vergoeding volledig uit de basisverzekering komt. Ook omdat je dan geen keus hebt waar je bevalt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:38 schreef covie het volgende:
oh
En wat ik ook stom vind is de vergoeding:
Alleen als je medisch bent en in het ziekenhuis bevalt dan krijg je het gewoon normaal vergoed.
Ga je gewoon beslist "ik wil in het ziekenhuis bevallen" mag je opeens een eigen bijdrage leveren.
Laat gewoon iedereen een standaard vergoeding betalen. Dus gewoon ECHT zelf een keuze maken.
Die vergoeding kunnen ze dan wel weer verzekeren bij een pluspakket.
Maar met dat 'voorkomen' doen ze soms ook meer kwaad dan goed... Amerika heeft bijvoorbeeld een ontzettend hoog percentage keizersnedes. En vaak komt dat omdat een vrouw dan ingeleid wordt, maar de bevalling vordert niet (nee logisch, het lichaam is er nog niet klaar voor), dus we pompen er nog maar wat medicijnen in, lukt nog steeds niet, nou dan maar een keizersnee. En dat dan omdat het de 'standaard' is dat je niet langer mag doorlopen.... Je lichaam krijgt dus geeneens een kans om het in eigen tempo te doen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:30 schreef covie het volgende:
[..]
In het buitenland is meer de instelling "voorkomen is beter dan genezen".
Standaard pijnbestrijding, standaard naar het ziekenhuis, standaard naar de gyn.
Ook moeten er denk ik veel beter samenwerking zijn tussen vlos en gyn.
Volgens mij ziet een verloskundige het soms als een soort "falen" om een vrouw door te sturen naar de gyn, want ze kan toch zeker zelf wel zien of het goed is ja of nee.
Ja ik dus ook ingeleid bij 42 weken. De dag ervoor was op de CTG een dipje in z'n hartslag te zien. Niet te verklaren, maar toen mocht ik kiezen of ik het weekend nog af wilde wachten of morgen wilde komen. Heb dus voor morgen gekozen. Dus ik ben ook echt wel van het zekere voor het onzekere. En niet koste wat het kost doorlopen. De gezondheid van de baby is het belangrijkste natuurlijk (en die van jezelf).quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:00 schreef innepin het volgende:
Sja, bij Willow ben ik na 42wk ingeleid. Baby deed het nog goed, er was nog genoeg vruchtwater, etcetera. Maar bij de bevalling bleek vervolgens dat ze wel in het vruchtwater gepoept had (wie weet wanneer? misschien had ze 't al een tijdje benauwd) en de navelstreng 2x strak om haar nek had zitten. Dus ik ben blij dat er niet langer gewacht is.
Ik weet nu al dat ik me een heel weekend zorgen ga makenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:26 schreef bitterend het volgende:
Pfff TJ ik snap dat je ongerust bent!! leuk hoor op vrijdag middag te horen krijgen dat je ukje klein is en dat je weinig vrucht water hebt!
Anders bel je in het weekend weer en zeg dat je hem niet goed kan voelenof ze nog eens willen checken!
wat is zo verontrustend vind is dat zelfs als je wel in het zh bevalt, kan het zijn dat er geen personeel is! alleen een arts assistent..dat wist ik niet..volgende week heb ik afsprak met de vlos dan wil ik wel weten of waar ik ga bevallen ok personeel aanwezig is!!
Nou kijk, dat vind ik nou niet echt bemoedigend klinken. Je ondersteund hier eerder eigenlijk het filmpje mee dat je beter niet tot 42 weken door kan lopenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:00 schreef innepin het volgende:
Sja, bij Willow ben ik na 42wk ingeleid. Baby deed het nog goed, er was nog genoeg vruchtwater, etcetera. Maar bij de bevalling bleek vervolgens dat ze wel in het vruchtwater gepoept had (wie weet wanneer? misschien had ze 't al een tijdje benauwd) en de navelstreng 2x strak om haar nek had zitten. Dus ik ben blij dat er niet langer gewacht is.
ow innepin, dat bedoel ikquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:29 schreef innepin het volgende:
@Cooki, 'ergste'? Joh lekker belangrijk allemaal, 't is vreemd op papier en hartstikke leuk en gezellig in de praktijk, dus boeieenne vierde keer vader!
Nee joh no worries, ik begreep je net ook al hoor!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:12 schreef Cooki het volgende:
[..]
ow innepin, dat bedoel ik![]()
ik bedoelde "ergste" ook idd als lekker belangrijk oid... ironisch![]()
![]()
mn vriend zegt wel ns over mensen die zich druk maken over "insert whatever" , dan ben je vast heel gelukkig als dat soort dingen op je druk-maak-lijst staan![]()
of heb ik t met deze "uitleg" nu nog "erger" gemaakt![]()
Ah... dat wist ik niet. Ik probeerde je wat minder ongerust te maken... Maar ik vind het juist heel goed van je hoor, als je er bovenop zit. Als het jou niet lekker zit, dan actie ondernemen en inderdaad van het weekend gewoon langsgaan. Op je gevoel moet je altijd vertrouwen, vind ik. En beter die gyn voor niks lastigvallen, dan dat je het maar afwacht en blijkt dat je toch beter wat had kunnen doen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:09 schreef TimeJumper het volgende:
Fee-nix 2 weken geleden stelde de echoscopiste ook al vast dat er weinig vruchtwater was.
Nu weer en vroeg ze of ik hierna een afspraak bij de gyn had. Dus dat vond ze blijkbaar toch wel nodig.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:38 schreef innepin het volgende:
Een beetje een compromis vinden tussen "de natuur z'n gang laten gaan" en "zorgen dat je op tijd ingrijpt" dus.
Ik kan me niet voorstellen dat er artsen zijn die zo star vasthouden aan een bepaalde termijn, omdat dat zo hoort, ongeacht de omstandigheden. Zo zwart wit is 't allemaal niet.
Ik denk dat het een stuk beter zou zijn als beide partijen eens met de neuzen dezelfde kant op zouden gaan staan en elkaar niet gaan aanvallen op wat beter zou zijn. Voor beide benaderingen valt wat te zeggen en in mijn ogen is het ene niet slechter of beter dan het ander. Het is verschillend en in het ene geval is het beter om naar het zkh te gaan en in het andere geval kan het prima thuis. Als je het zo benadert denk ik dat het ook met die samenwerking een stuk beter zal gaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:01 schreef Fee-nix het volgende:
Nou inderdaad Soempie, bij die docu doen ze net zo van: ja deze mevrouw liep langer dan 41 weken door en dat ging hartstikke fout, dus is het gevaarlijk.
Nu naar het ziekenhuis? Wat ga je daar doen dan?
Zo had ik het ongeveer in m'n hoofd toen ik op de fiets zat naar het ziekenhuis toe. De gulden middenweg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:38 schreef innepin het volgende:
Een beetje een compromis vinden tussen "de natuur z'n gang laten gaan" en "zorgen dat je op tijd ingrijpt" dus.
Ik kan me niet voorstellen dat er artsen zijn die zo star vasthouden aan een bepaalde termijn, omdat dat zo hoort, ongeacht de omstandigheden. Zo zwart wit is 't allemaal niet.
Jaquote:
Ik had bij jou telkens het gevoel dat alles precies verliep zoals bij mijquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:45 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook tot bijna 43 weken doorgelopen en zat nog potdicht, m'n lichaam was er helemaal nog niet klaar voor. Het inleiden duurde daardoor erg, erg, lang... Ik hoop echt dat m'n lichaam deze keer zelf start en het daardoor wat vlotter zal gaan...
Ik was nog niet eens verweekt... Dan ga je al met achterstand je bevalling in natuurlijk. 's nachts amper geslapen natuurlijk en daarna het inleiden, vervolgens het wachten, daarna de weeen, nog een hele nacht erachteraan en dan 's middags om 15.02 pas bevallen... Ik was helemaal kapot. Als ik de bevallingsverhalen zo eens lees dat de meeste dames al op 2/3 cm zitten als de weeen echt beginnen teken ik daar wel voor ja... Iets minder vermoeid dan dat ik bij Willem was, toen wilde ik eigenlijk niet eens gelukzalig met hem in m'n armen zitten, maar alleen slapen, heel diep en heel lang slapen... Ik gun mezelf ook een wat gelukzaliger moment.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik had bij jou telkens het gevoel dat alles precies verliep zoals bij mijen dan ik op 08-08-09 bevallen en jij op 07-08-10, ook dat nog En ik herken je hoop nu ook heel erg!
Als ik de verhalen zo eens lees gaat de verweking bij een tweede in elk geval al sneller, dus daar reken ik dan maar op...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:59 schreef innepin het volgende:
Nou ja, hier hetzelfde dus, wachten wachten wachten en de volgende dag pas om 16.10 bevallen.
Deze keer gaat 't vast beter
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:13 schreef _evenstar_ het volgende:
En inne en fluugs ik gun jullie ( en mezelf) een droom bevalling
De rest ook uiteraard hoor!
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 08:03 schreef flugeltje het volgende:
Kijk dat is dan weer het nadeel van de tweede verwachten, de eerste blijft niet doorslapen omdat jij dat wilt
+1quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 08:13 schreef Cooki het volgende:
Asy , Kuukske en Marrije voor de trappelende babbies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag nog niet melden op Facebook, het is nog zo pril allemaal. Best griezelig vind ik. Ik ben nog niet misselijk, heb wel veel last van mijn rug en buikpijn.
En ohja:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of hij is aan het boksenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 07:48 schreef Kuukske het volgende:
Goedemorgen dames!
Ik word iedere morgen wakker met getrappel. Of nouja.. het zijn nu nog plokjes. Maar hij trappelt, I presume..
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:11 schreef bodpa09 het volgende:
* bodpa09 stapt voorzichtig dit topic binnen
Het is nog erg pril allemaal, vandaag 5 weken, maar ik kom me toch maar melden:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag nog niet melden op Facebook, het is nog zo pril allemaal. Best griezelig vind ik. Ik ben nog niet misselijk, heb wel veel last van mijn rug en buikpijn.
En ohja:Van harte meeid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |