abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108366622
Ik ben ook aan het rondkijken voor een phd.. slechts twee applicaties ingediend bij CWI.

Ik zit te zoeken naar dingen met multi-agent en reinforcement learning met name.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 22:39:48 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108366697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:07 schreef Zith het volgende:
Hmm, mijn universiteit heeft me een plek aangeboden. Alleen is er maar zekerheid voor 2 jaar, na die 2 jaar is het maar zien of er nieuw budget is of dat ik part-time Phd moet gaan doen oid... :{ Heb wel een korte voorsprong, mijn Msc thesis kan al gepubliceerd worden, maar binnen 2 jaar zal me echt niet lukken :+

Zal wat meer info vragen maar als het zo moet twijfel ik wel een beetje ;(
Mijn aioschap zou officieel 3 jaar duren (kon 2 jaar onderzoek van een voorganger gebruiken, uiteindelijk niets mee gedaan) heb er uiteindelijk 5 jaar over gedaan waarvan 1 jaar uit eigen zak.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108368116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:07 schreef Zith het volgende:
Hmm, mijn universiteit heeft me een plek aangeboden. Alleen is er maar zekerheid voor 2 jaar, na die 2 jaar is het maar zien of er nieuw budget is of dat ik part-time Phd moet gaan doen oid... :{ Heb wel een korte voorsprong, mijn Msc thesis kan al gepubliceerd worden, maar binnen 2 jaar zal me echt niet lukken :+

Zal wat meer info vragen maar als het zo moet twijfel ik wel een beetje ;(
Onderzoeksvoorstel indienen voor NWO toptalentbeurs
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_108544999
Ik meld mij ook weer in dit topic. Na meer dan een jaar subsidieaanvragen maken e.d. nu dan toch eidenlijk de subsidie rond (misschien was >1 miljoen toch iets te ambitieus in tijden van recessie). Ik kon al starten met een ander PhD project maar net toen ik wilde beslissen hoorde ik dat mijn project dan toch gefinancieerd gaat worden. Dus dat wordt dan toch nog kinderoncologie.
Als het goed is start ik over een maand, maar wacht nog steeds op de papieren van personeelszaken. Wel lekker om straks weer gewoon 1 baan te doen ipv een fulltime baan en daar naast een studie opzetten.

Ik zal dit topic nog eens doorlezen. Staan vast nog goede tips in. Ben mij nu alvast aan het inlezen op PhDcomics :P
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_108545082
Wat goed! Succes ssebass! ^O^
Ja doei.
  Moderator woensdag 29 februari 2012 @ 14:56:29 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108545128
Heftig hoor je eigen geld regelen voor je PhD :o Ik moet er nu al niet aan denken maar ik zal toch moeten.
pi_108545243
Knap hoor! Veel succes, en geniet er van natuurlijk!
pi_108545700
Gefeliciteerd! Goed zeg om zelf subsidie te regelen.
Ik begin morgen... dag 1 van een 5-jarig project. Spannend! :Y
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_108545861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:13 schreef lemonlime het volgende:
ik had werkelijkwaar geen idee wat ik op dag 1 moest doen. Vond het zo gek en vreemd.

Ben nu bezig aan m'n eerste conference paper. Moet wat beslissingen nemen over het research design, maar het lukt maar niet. Zo maar eens de zinnen verzetten, kijken of er daarna nog wat binnen schiet.

En natuurlijk, gefeliciteerd ssebass..
pi_108546064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik had werkelijkwaar geen idee wat ik op dag 1 moest doen. Vond het zo gek en vreemd.

Ben nu bezig aan m'n eerste conference paper. Moet wat beslissingen nemen over het research design, maar het lukt maar niet. Zo maar eens de zinnen verzetten, kijken of er daarna nog wat binnen schiet.

En natuurlijk, gefeliciteerd ssebass..
Ik ben de afgelopen 4 weken al bij de labmeetings geweest, dus ik heb wel een beetje een idee van wat de rest daar doet. Maar ik begin gewoon met literatuuronderzoek, op zich niet veel spannends aan :P maar toch..
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  Moderator woensdag 29 februari 2012 @ 15:29:39 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108546233
Haha ik ben mijn eerste dagen juist het lab ingedoken, een beetje het water testen, maarja dat komt waarschijnlijk door mijn MBO achtergrond toch een practische insteek :P
pi_108546317
lab, wat is dat?

Ben ik nu echt de enige sociale wetenschapper hier?
pi_108546926
Hier ook wat miniskule vorderingen:

• BA proposal goedgekeurd en begonnen met schrijven
• MA proposal opzet goedgekeurd en bevestiging van de potentiële begeleider gekregen dat hij mij graag met dat onderwerp zou begeleiden en dat hij de aanvraag ook goed zal keuren. Hij wil zelfs mijn referent zijn als dat mag, wat inhoudt dat ik er nog maar één nodig heb naast hem in dat geval. En ook die tweede heb ik al. Het onderwerp is nog zeer origineel en 'nieuw' en hij zei dat gezien mijn schrijfstijl en resultaten bij hem er zeker naar publicatie van de MA thesis gekeken mag gaan worden én dat het onderwerp zeker uitnodigt tot een PhD vervolg met de MA als voorwerk.

De MA plek is er een echt ín het onderzoeksteam, eigen (in het ergste geval gedeelde) werkplek, meedoen met allerlei academische activiteiten, vrije toegang tot 't gebouw, etc. Dus wel echt een goede 'testperiode' ook voor het daadwerkelijk overwegen van een PhD.
Ben ook aan het kijken naar plekken in landen als Nieuw Zeeland, Australië, Amerika en Canada; Engelstalige landen waar mijn man ook aan de slag kan zonder al te veel problemen. Gelukkig tijdens de MA ook de tijd om beter uit te vissen welke universiteiten de goede departments hebben voor mijn onderwerp. Leuk! :)
Ja doei.
pi_108547586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:31 schreef Jagärtrut het volgende:
lab, wat is dat?

Ik ook
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:28:14 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_108548541
Als sociale wetenschapper is elke ruimte een lab toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108548714
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:31 schreef Jagärtrut het volgende:
lab, wat is dat?

Ik doe ook niets met een lab, terwijl ik een beta ben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_108550064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:28 schreef speknek het volgende:
Als sociale wetenschapper is elke ruimte een lab toch?
helaas is het een beetje onethisch (is dat echt een woord?) om experimenten te doen. In mijn veld in ieder geval.
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:23:10 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_108550442
Onethisch :'). Als wetenschappers zich druk zouden maken om triviale zaken als ethiek hadden we nooit zulke gave dingen als de waterstofbom uitgevonden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108550673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:23 schreef speknek het volgende:
Onethisch :'). Als wetenschappers zich druk zouden maken om triviale zaken als ethiek hadden we nooit zulke gave dingen als de waterstofbom uitgevonden.
Tsja, in een burgeroorlog is het ook nog eens lastig experimenten doen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:37:21 #295
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_108576475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Hier ook wat miniskule vorderingen:

• BA proposal goedgekeurd en begonnen met schrijven
• MA proposal opzet goedgekeurd en bevestiging van de potentiële begeleider gekregen dat hij mij graag met dat onderwerp zou begeleiden en dat hij de aanvraag ook goed zal keuren. Hij wil zelfs mijn referent zijn als dat mag, wat inhoudt dat ik er nog maar één nodig heb naast hem in dat geval. En ook die tweede heb ik al. Het onderwerp is nog zeer origineel en 'nieuw' en hij zei dat gezien mijn schrijfstijl en resultaten bij hem er zeker naar publicatie van de MA thesis gekeken mag gaan worden én dat het onderwerp zeker uitnodigt tot een PhD vervolg met de MA als voorwerk.

De MA plek is er een echt ín het onderzoeksteam, eigen (in het ergste geval gedeelde) werkplek, meedoen met allerlei academische activiteiten, vrije toegang tot 't gebouw, etc. Dus wel echt een goede 'testperiode' ook voor het daadwerkelijk overwegen van een PhD.
Ben ook aan het kijken naar plekken in landen als Nieuw Zeeland, Australië, Amerika en Canada; Engelstalige landen waar mijn man ook aan de slag kan zonder al te veel problemen. Gelukkig tijdens de MA ook de tijd om beter uit te vissen welke universiteiten de goede departments hebben voor mijn onderwerp. Leuk! :)
Klinkt goed, nu gewoon goed werk afleveren en die PhD komt vanzelf (als je het dan nog wilt ;) )!
pi_108576773
Bedankt voor de felicitaties allemaal :) Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Zal wel een grote switch worden van werken naar promotie denk ik.

Ik kan trouwens niet alle credits nemen voor de subsidie, want ik heb deze samen met iemand anders geschreven en je hebt gewoon wat bekende namen in het veld nodig om geld te krijgen en om mensen mee te laten doen. Het is wel ontzettend leerzaam, want normaliter kom je op een plek waar het onderzoeksvoorstel en de subsidie al (grotendeels) klaarliggen en dat terwijl je later subsidies regelen een belangrijk aspect wordt. Het is in deze tijd wel moeilijker. Er werden nu ook tegenbegrotingen gemaakt terwijl dat vroeger zeker niet normaal was. Hoorde ook van iemand anders dat die een subsidie had gekregen (dacht NWO) en dat ze de begroting hadden aangepast. Het was take it or leave it.... Dan is de subsidie die je binnenhaalt ineens een stuk lager.

Het is eigenlijk raar dat die aanvragen geen onderdeel zijn van je PhD, maar ik begrijp het wel. Je bent hier zo meer dan een jaar mee bezig zonder garantie op succes.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:13 schreef lemonlime het volgende:
Jij ook heel veel succes en plezier!
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:27:47 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_108579205
Het zou er inderdaad wel onderdeel van moeten zijn, denk dat dat ook wel gaat gebeuren in de toekomst. Sowieso worden nu natuurlijk veel meer aio's op halve beurzen aangenomen, waarna ze de rest zelf bij elkaar moeten sprokkelen.

Ik heb nu zelf in ieder geval als postdoc dat ik zoiets heb van wtf ben ik in beland. Ik dacht lekker onderzoek te doen, maar moet alleen maar projecten schrijven en anderen mijn onderzoek laten uitvoeren.
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:19:20 #298
8369 speknek
Another day another slay
pi_108580836
Ik open de nieuwe wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')