Mijn aioschap zou officieel 3 jaar duren (kon 2 jaar onderzoek van een voorganger gebruiken, uiteindelijk niets mee gedaan) heb er uiteindelijk 5 jaar over gedaan waarvan 1 jaar uit eigen zak.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:07 schreef Zith het volgende:
Hmm, mijn universiteit heeft me een plek aangeboden. Alleen is er maar zekerheid voor 2 jaar, na die 2 jaar is het maar zien of er nieuw budget is of dat ik part-time Phd moet gaan doen oid...Heb wel een korte voorsprong, mijn Msc thesis kan al gepubliceerd worden, maar binnen 2 jaar zal me echt niet lukken
![]()
Zal wat meer info vragen maar als het zo moet twijfel ik wel een beetje
Onderzoeksvoorstel indienen voor NWO toptalentbeursquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:07 schreef Zith het volgende:
Hmm, mijn universiteit heeft me een plek aangeboden. Alleen is er maar zekerheid voor 2 jaar, na die 2 jaar is het maar zien of er nieuw budget is of dat ik part-time Phd moet gaan doen oid...Heb wel een korte voorsprong, mijn Msc thesis kan al gepubliceerd worden, maar binnen 2 jaar zal me echt niet lukken
![]()
Zal wat meer info vragen maar als het zo moet twijfel ik wel een beetje
ik had werkelijkwaar geen idee wat ik op dag 1 moest doen. Vond het zo gek en vreemd.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:13 schreef lemonlime het volgende:
Gefeliciteerd! Goed zeg om zelf subsidie te regelen.
Ik begin morgen... dag 1 van een 5-jarig project. Spannend!
Ik ben de afgelopen 4 weken al bij de labmeetings geweest, dus ik heb wel een beetje een idee van wat de rest daar doet. Maar ik begin gewoon met literatuuronderzoek, op zich niet veel spannends aanquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik had werkelijkwaar geen idee wat ik op dag 1 moest doen. Vond het zo gek en vreemd.
Ben nu bezig aan m'n eerste conference paper. Moet wat beslissingen nemen over het research design, maar het lukt maar niet. Zo maar eens de zinnen verzetten, kijken of er daarna nog wat binnen schiet.
En natuurlijk, gefeliciteerd ssebass..
Ik ookquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:31 schreef Jagärtrut het volgende:
lab, wat is dat?
Ben ik nu echt de enige sociale wetenschapper hier?
Ik doe ook niets met een lab, terwijl ik een beta ben.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:31 schreef Jagärtrut het volgende:
lab, wat is dat?
Ben ik nu echt de enige sociale wetenschapper hier?
helaas is het een beetje onethisch (is dat echt een woord?) om experimenten te doen. In mijn veld in ieder geval.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:28 schreef speknek het volgende:
Als sociale wetenschapper is elke ruimte een lab toch?
Tsja, in een burgeroorlog is het ook nog eens lastig experimenten doen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:23 schreef speknek het volgende:
Onethisch. Als wetenschappers zich druk zouden maken om triviale zaken als ethiek hadden we nooit zulke gave dingen als de waterstofbom uitgevonden.
Klinkt goed, nu gewoon goed werk afleveren en die PhD komt vanzelf (als je het dan nog wiltquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
Hier ook wat miniskule vorderingen:
• BA proposal goedgekeurd en begonnen met schrijven
• MA proposal opzet goedgekeurd en bevestiging van de potentiële begeleider gekregen dat hij mij graag met dat onderwerp zou begeleiden en dat hij de aanvraag ook goed zal keuren. Hij wil zelfs mijn referent zijn als dat mag, wat inhoudt dat ik er nog maar één nodig heb naast hem in dat geval. En ook die tweede heb ik al. Het onderwerp is nog zeer origineel en 'nieuw' en hij zei dat gezien mijn schrijfstijl en resultaten bij hem er zeker naar publicatie van de MA thesis gekeken mag gaan worden én dat het onderwerp zeker uitnodigt tot een PhD vervolg met de MA als voorwerk.
De MA plek is er een echt ín het onderzoeksteam, eigen (in het ergste geval gedeelde) werkplek, meedoen met allerlei academische activiteiten, vrije toegang tot 't gebouw, etc. Dus wel echt een goede 'testperiode' ook voor het daadwerkelijk overwegen van een PhD.
Ben ook aan het kijken naar plekken in landen als Nieuw Zeeland, Australië, Amerika en Canada; Engelstalige landen waar mijn man ook aan de slag kan zonder al te veel problemen. Gelukkig tijdens de MA ook de tijd om beter uit te vissen welke universiteiten de goede departments hebben voor mijn onderwerp. Leuk!
Jij ook heel veel succes en plezier!quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:13 schreef lemonlime het volgende:
Gefeliciteerd! Goed zeg om zelf subsidie te regelen.
Ik begin morgen... dag 1 van een 5-jarig project. Spannend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |