abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103820944
AED86, neem aan dat je dus ook een medische indicatie hebt, of niet? Heeft de ms verder nog invloed op het zwanger raken of de verloop van een zwangerschap?

Nanadu, heftig allemaal, sterkte ermee!

Women86, eerst maar eens afwachten of het wel écht je menstruatie is. Ben benieuwd :) Zal voor je duimen (net zoals ik voor iedereen hier hoop dat het snel raak is O+)

Freubelot: ik hoop voor jullie dat het net zo snel weer raak is :) :*

Ik heb zelf geen flauw idee wanneer ik mijn volgende menstruatie kan verwachten. Lees/hoor er zo'n ontzettend uiteenlopende verhalen over. Soms 'telt' een miskraam net als een menstruatie (dus 4 weken erna weer menstruatie), soms duurt het een stuk langer.. Ik merk het in ieder geval wel. Wilde deze week wel eens testen om te kijken of ik nog steeds positief test. Puur uit nieuwsgierigheid, ben benieuwd of al die hormonen inmiddels al helemaal weg zijn of niet :s)
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 09:35:31 #182
309370 Nanadu
pi_103821525
Bedankt allemaal voor jullie steun! Ik zal hier de komende tijd even wat minder komen, omdat het nu allemaal een beetje te druk is om mij heen. Ik zal wel regelmatig mee lezen en aan jullie allemaal denken! Als het weer wat rustiger is dan kom ik weer gezellig mee kletsen. :*
pi_103823284
Leuk, iemand heeft op mijn werk "anoniem" beschuit met muisjes geserveerd in onze kantine, die naast mijn kantoor ligt. Nu denkt iedereen dat ik het ben geweest. Nee mensen, ik was het niet ;(
pi_103824650
Nanadu, hopelijk lees je snel weer lekker mee! :*

Mango, anoniem beschuit met muisjes? Als aankondiging van een zwangerschap ofzo? Dat is niet leuk dat ze nu jou verdenken!

Ik heb gisteren met de HA gebeld. Ik heb nu al 5 cylcussen mijn eisprong bijgehouden en mijn LF is iedere keer erg kort, verschilt van 7/8 dagen en 1 keer 9. Heb om een doorverwijzing naar de gyn gevraagd. Vandaag wordt ik hierover teruggebeld. Aan de ene kant wil ik liever geen toestanden, maar ik wil eigenlijk ook uitsluiten dat er iets is wat wellich (makkelijk) op te lossen is... Maar even afwachten!
pi_103824850
Nanadu, heel veel sterkte :* . Wat zullen jullie geschrokken zijn :o .

Labelloo, dapper dat je naar de huisarts bent gestapt. Ik kan me voorstellen dat het een beetje dubbel is, maar ernaar laten kijken kan nooit kwaad he. Ik denk wel dat het wat rust kan geven :*.
pi_103826325
Labelloo, goeie actie, hoop dat je doc met je meedenkt en je snel bij de gyn terecht kunt.
pi_103826535
jaan, kom je wat zwangerschapshormonen rondstrooien hier? :D
pi_103827063
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:21 schreef Mangostine het volgende:
jaan, kom je wat zwangerschapshormonen rondstrooien hier? :D
Met alle liefde:

Dat het bedoeld is om mee af te vallen, laten we maar even buiten beschouwing :')
pi_103827420
hCG om af te vallen? Dat wist ik heul niet :{
pi_103827463
Afvallen is niet nodig, aankomen willen we!! ;)

Ben gebeld door de ha, moet vrijdag even langskomen voor gesprekje.
pi_103827575
mooi Labello, in elk geval actie.

Ik ben echt erg: als ergens het woord "instelling" staat, lees ik natuurlijk "innesteling" :')
pi_103831963
ik las het ook _O-
pi_103832514
Labello, in ieder geval fijn dat de HA er achter aan gaat. Waarschijnlijk wil de HA alleen uitgelegd hebben waarom je naar de gyn wilt en ligt de brief vrijdag al klaar als je komt.

cocotrimonium, Wat bedoel je met medische indicatie? (ben vandaag wat traag van begrip ;))
Zwangerschappen bij ms patienten zijn juist positief voor het ziektebeeld, het aantal terugvallen nemen af en de vrouwen voelen zich beter. Alleen de bevallingen zijn dan weer funest. Door de stress op het lichaam/ de fysieke inspanning en vaak ook de oververmoeidheid kunnen nieuwe terugvallen uitgelokt worden. Bij de meeste vrouwen wordt de diagnose dan ook na een eerste kindje bevestigd.

Mangostine, vervelend dat jij er nu van verdacht wordt die beschuit met muisjes neer gelegd te hebben.. Kan je de hele dag uitleggen dat jij het niet geweest bent |:(
pi_103840489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:41 schreef AED86 het volgende:
Labello, in ieder geval fijn dat de HA er achter aan gaat. Waarschijnlijk wil de HA alleen uitgelegd hebben waarom je naar de gyn wilt en ligt de brief vrijdag al klaar als je komt.

cocotrimonium, Wat bedoel je met medische indicatie? (ben vandaag wat traag van begrip ;))
Zwangerschappen bij ms patienten zijn juist positief voor het ziektebeeld, het aantal terugvallen nemen af en de vrouwen voelen zich beter. Alleen de bevallingen zijn dan weer funest. Door de stress op het lichaam/ de fysieke inspanning en vaak ook de oververmoeidheid kunnen nieuwe terugvallen uitgelokt worden. Bij de meeste vrouwen wordt de diagnose dan ook na een eerste kindje bevestigd.

Mangostine, vervelend dat jij er nu van verdacht wordt die beschuit met muisjes neer gelegd te hebben.. Kan je de hele dag uitleggen dat jij het niet geweest bent |:(
Medische indicatie houdt in dat je sowieso bij de gyn terecht komt ipv verloskundige. Mogelijk meer risico, dus meer controle. Heb zelf ook een chronische ziekte (colitis ulcerosa) en moet tot 20 weken medicijnen krijgen. Heb hierdoor zelf medische indicatie. Vroeg me af of dat bij jou ook zo is.

Invloed enzo op ziektebeeld is idem bij mij.
pi_103841322
Ik heb eigenlijk geen flauw idee, zou best eens kunnen.
Ik heb er bij mijn neuro nog niet naar geinformeerd.

Maar nu ben ik niet meer afhankelijk van medicatie, ben in december gestopt met de spuiten. Alle 'troep' is nu allang mijn lichaam uit. Mocht het zover komen even informeren bij mijn HA en ik was ook van plan om mijn neuro te bellen want zit nog vol vragen mbt ms en zwangerschap.
pi_103842874
Toch menstruatie :( op naar de volgende ronde dus.

freubelot, ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil dus daar kan de onregelmatige cyclus nu niet meer aan liggen lijkt me?
Ik kan me goed voorstellen dat jullie wens nu alleen nog maar versterkt is. Maar hopen dat het gauw echt mag lukken :*

mangostine, dat is voor jou niet grappig nee. ben je de dag een beetje redelijk doorgekomen op het werk of ben je er echt vaak mee geconfronteerd door collega's?

labelloo, hopen dat de huisarts/gyn een (makkelijke) oplossing weet. Dit is in ieder geval een stap verder.

voor de rest duim ik voor jullie allemaal!
pi_103843679
Women86, Ontzettend balen joh! Ik hoop op meer geluk voor jullie in de volgende ronde
pi_103844701
Labelloo, groot gelijk dat je hebt gebeld en fijn dat je al zo snel terecht kan!!!

Women :* Wat balen! En de onregelmatigheid lijkt me dan idd niet door het stoppen met de pil. Wel goed dat je je cyclussen hebt bijgehouden, dan weet je dat de klusdagen langer zijn.. Of gebruikte jij ovutestjes?

Coco, slim dat je nog een test doet. Heb ik ook gedaan en negatief, weten we dat ook weer :7
pi_103847131
Women86 balen dat het heeft doorgezet :*

AED lijkt me wel verstandig dat je aan de neuroloog je vragen gaat stellen over ms mbt zwangerschap. Weet je straks ook een beetje waar je rekening mee kan houden en of je naar de gynaecoloog moet of toch naar een verloskundige kan.

Mango zijn er dan nog meer collega's van je zwanger?
Wel heel vervelend dat je er van verdacht wordt, hopelijk komt de echte 'dader' er snel vooruit.
Dat jij er niet heel tjid onterecht van verdacht wordt.

Labelloo denk je dat je huisarts vrijdag ook echt stappen gaat zetten of alleen je verhaal aanhoren? Zorg in ieder geval dat je precies weet wat je wilt en dat je het met goede argumentatie kan onderbouwen. (Dat is in ieder geval mijn ervaring met artsen)

Sopho ik ben benieuwd. Maar anders onder de kerstboom bij de kachel met peuter en iets oudere baby :P.

Vandaag collega met baby van nog geen dag oud gezien, echt zo schattig. Volgens mij hoorde je mij daarna al van verre aankomen :').
Hier is weinig nieuws, ik zit in de wachtweken. Ga er vanuit dat ik wel een keer ongesteld wordt binnenkort.
pi_103852333
Aww Sethiwe, heerlijk zo'n vers geperst mupke gezien, dat zorgt hier ook altijd voor hard gerammel. :')

Mango, knap irritant dat jij nu verdacht wordt!

Jammer Women86, hopelijk is het deze klusperiode gewoon raak!

(iedereen die ik vergeten ben, sorry, moet er nog even in komen)

Dag 5 van deze cyclus (ronde 4) ongesteldheid is weer achter de rug dus nu is het wachten op de eisprong.
pi_103852532
freubelot, wij hebben gewoon echt een klusweek (niet erg hoor :D), en ik gebruik geen ovu testen. Eerst nog maar even zonder hulpmiddelen proberen.

Bedankt voor de steun allemaal, erg fijn!
pi_103854639
Impatience I haz! Net een collega bevallen,nu wil ik ook weer! En maar wachten....
pi_103865385
Oh hai! Weinig te melden van mijn kant eigenlijk. Dus daarom alleen een welgemeende smakkerd voor iedereen!

:*
pi_103884881
net even uit nieuwsgierigheid een ovulatietest gedaan, maar die was negatief. Ik was nieuwsgierig omdat ik al 2 dagen mijn baarmoeder denk te voelen..

Ik weet niet goed of mijn NOD op de 6e of op de 9e valt. Dat is ook irritant, want als ik dan ongesteld word dan moet ik 3 dagen lang voorzichtig zijn. Mijn eisprong was namelijk vroeger dan anders deze maand. Betekent dat dan ook dat ik dan eerder ongesteld wordt? Of is het dan de luteale fase?

Oh en ik heb ook zere borsten. Ik wil niet weer schijnzwanger zijn :'(

Sorry, het is op dit moment moeilijk voor me om positief te blijven..
pi_103887173
Kop op Kwisted! Maak jezelf niet gek, adem in en uit. Misschien gewoon uitgaan van de negende als Nod?
pi_103887505
Kwis, hoezo moet je 3 dagen voorzichtig zijn? Of bedoel je ivm te vroeg testen? De lf duurt meestal 14 dagen, dus je kunt eerder ongesteld worden... maar dat hoeft natuurlijk niet.
Relax meis, geduld, max een weekje nog en dan weet je meer. :*
pi_103887708
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:02 schreef Spewey het volgende:
Dag 5 6 van deze cyclus (ronde 4) ongesteldheid is weer achter de rug dus nu is het wachten op de eisprong.
We gaan aardig gelijk op Spewey, gezellig :D
pi_103887878
Kwisted, gewoon posten wat je voelt.. Dan kun je volgende maand terug zoeken of het iets anders is. Ik hoop natuurlijk dat je over een weekje door kan naar Z&G!
Met ons allemaal :9
pi_103888326
voorzichtig, als in niet ineens onverwachts ongesteld worden en doorlekken ofzo :%

nu gaat het alweer. Het komt zo met vlagen opzetten dat ongeduldige gevoel. En dan kan ik hier lekker spuien haha :P

Had ik maar een wat kortere cyclus van 27dgn ofzo, dat scheelt in wachttijd.

Hoe ver is de rest eigenlijk? Iemand nog een Nod de komende dagen? Flink aan het klussen allemaal? :9
pi_103891013
Even een snelle :* voor kwisted
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')