Hmmm, jij klinkt als een ervaringsdeskundige. Vertel eens hoe het voor jou uitgepakt heeft.quote:
Wat zit ik nou te trollen? Ik zeg alleen dat vreemdgaan smaakt naar meerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat zit jij nou onterecht te trollen, TS heeft toch gewoon één keer 'n vergissing begaan?
Ach, die ene keer blijft natuurlijk een voorbode van wat komen gaat. TS zal er nog wel vaker buiten de pot gaan pissen, want hij is er nu ook mee weg aan het komen en sterker nog, zijn vreemdgaan gedrag wordt beloond. Doe het dan goed en haal het maximale eruit; begin gewoon een sexrelatie met die chick uit Utrecht en hoppateequote:Als je door het niet te vertellen meteen twee keer per week 'n ander wil moet je je inderdaad afvragen waarom je in een relatie zit, maar één keer over de schreef is menselijk en onbenullig.
Hey, mij heb je er niet mee, zolang je het maar niet verteld weet ik er niks vanafquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:01 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja en terwijl je lekker bij die andere chick zat heb ik jouw vriendin lekker gegeven. Goeie deal !!!
Zij had waterige oogjes omdat ik lekker facial cumshots doe.
Dat is niet zo spannend hoor: ik ben vreemdgegaan en daar heeft niemand last van gehad.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hmmm, jij klinkt als een ervaringsdeskundige. Vertel eens hoe het voor jou uitgepakt heeft.
Iedereen is een 'het gaat om mij'-type. En de gedachtegang die jij beschrijft voorafgaand aan het vreemdgaan maakt wel duidelijk dat jij inderdaad nooit zo'n escapade hebt meegemaakt. Zo rationeel maak ik die beslissing natuurlijk niet, het is eigenlijk niet eens een beslissing. Seks kan je wel degelijk enigszins overkomen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:07 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, en wat er het meest opvalt bij jouw redeneringen, en dat geldt voor allemaal mensen die zeggen 'niet vertellen'' is dat je precies dezelfde 'logica' toepast als voor het vreemdgaan zelf; iemand gaat vreemd omdat diegene, bewust/onbewust, vind dat die ie kan maken, om wat voor reden dan ook, maar het besluit is 'ik ga vreemd, ook al bedrieg ik degene waar ik een relatie mee heb, ik doe het hier en daar om (redenen verzinnen om het goed te praten), wat ik nu wil vind ik het belangrijkst, belangrijker dan mijn partner en die zijn welzijn; het gaat om mij'.
Na het vreemdgaan ''ik heb dit gedaan dus nu bepaal ik de consequenties want ik vertel het niet en verzin daarom een aantal redenen (die allemaal in jouw post staan) om dat goed te praten want ik wilde bepaalde situaties voorkomen, maw; het gaat om mij''.
Het is dan ook niet vreemd dat een vreemdganger en bepaald type is, namelijk het 'het gaat om mij'-type, en vooral het blijvend aan komen zetten met redenen om schuldloos aan het eigen gedrag te zouden zijn is daar een erg groot onderdeel van.
Huh? Kun je die eens uitleggen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:39 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, was er maar een manier om dat te voorkomen, zoiets als niet vreemdgaan? Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet
In een relatie ga je uit van trouw zijn aan elkaar en van vertrouwen. Is het vertrouwen weg, dan heeft de relatie ook niet veel toekomst meer. Als je bent vreemdgegaan heb je dat vertrouwen geschaad, ook al weet ze het nog niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:51 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Huh? Kun je die eens uitleggen?
Stel, ik loop naar een lege kamer, en zeg daarin hardop: "mijn moeder is een hoer". Jij vindt dat mijn moeder nu gekwetst is?
Stel, ik zeg tegen een vreemde: "mijn moeder is een hoer", is ze dan nu gekwetst?
Stel, ik beloof tegen een vriend dat ik niet meer rook, maar stiekem rook ik toch een sigaret. Is die vriend nu gekwetst?
Het is niet eens getroll lieve Re. Ik denk er werkelijk zo over namelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:58 schreef Re het volgende:
scorpie tieft eens op met je getroll, het is niet eens baseline grappig
Geheel eensch!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:51 schreef BorusBulldog het volgende:
Niet vertellen, dat gezanik altijd.
- Ze zal je niet meer vertrouwen als jullie besluiten door te gaan (terecht, maar toch, geen goed fundament voor een goede relatie)
- Als je het uitmaakt hoef je het niet te vertellen, je bent in een andere stad vreemd gegaan, waar je met je vrienden was neem ik aan, ze zal er tenzij je vrienden geen echte vrienden zijn niet achter komen.
- Als je het niet verteld en besluit door te gaan met de relatie hoef je alleen even wat zelfreflectie te doen, kan je ermee leven het verbogen te houden? Ja - doorgaan / Nee - uitmaken en niet vertellen.
Wat je hier typt zie ik altijd typische reactie van iemand die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt en dingen buiten zich de schuld geeft van hoe iets gelopen is ''ik maak die beslissing niet'' nee, wie dan? ''Het overkwam me'' met andere woorden je meet jezelf een slachtofferrol aan, wat ook overigens ook typisch is voor iemand die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt, wat bij uitstek een ''het gaat om mij''-type is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:48 schreef Taurus het volgende:
Iedereen is een 'het gaat om mij'-type. En de gedachtegang die jij beschrijft voorafgaand aan het vreemdgaan maakt wel duidelijk dat jij inderdaad nooit zo'n escapade hebt meegemaakt. Zo rationeel maak ik die beslissing natuurlijk niet, het is eigenlijk niet eens een beslissing. Seks kan je wel degelijk enigszins overkomen.
dan kun je dat best veel beter omschrijven dan die stoere internetpraat van hierbovenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is niet eens getroll lieve Re. Ik denk er werkelijk zo over namelijk.
Jij neemt een beslissing, uit eigen belang, en die heeft als gevolg heeft dat een ander (degene die jij bedrogen hebt) gelooft in iets wat eigenlijk niet bestaat; jij laat haar geloven dat ze een relatie heeft met iemand die ze kan vertrouwen en dat is niet het geval. Jij hebt haar vertrouwen, wederom uit eigen belang, beschaamd, je hebt met jouw actie haar beschaamd, dat is het kwetsende.quote:
Ik had het vooral over het feit dat mensen niet kunnen leven met het feit dat ze een geheim hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om je geweten, het gaat erom dat je een monogame relatie bent aangegaan met iemand, en je tijdens die relatie iemand anders hebt geneukt.
Dan verdient je partner de waarheid imo, of het nou aan je geweten knaagt of niet.
Maar niet iedereen denkt zo.
Geen kwestie van mening, tenzij je hebt afgesproken dat je je pikkie in iemand anders mag steken.quote:
Heb je geen schuldgevoelens en vind je het niet eerlijk tegenover je vriend ? En alle andere morele bezwaren die hier genoemd worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is niet zo spannend hoor: ik ben vreemdgegaan en daar heeft niemand last van gehad.
Done.
Ja in die zin maakt het wel uit ja, maar het maakt niet uit dat mensen er verschillende visies op na houden toch ?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:28 schreef Lienekien het volgende:
Het maakt wél uit. Je hoopt dat je bespaard blijft dat blijkt dat je een partner hebt of had die ervoor koos om het te verzwijgen.
Sorry, ik ben in een jolige stemming. Ik zal erop letten. Je bent nog steeds mijn nummer 1 mod, dat weet je he ?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
dan kun je dat best veel beter omschrijven dan die stoere internetpraat van hierboven
Voor mij betekent het een moment van zwakte, en een signaal dat je emotioneel iets te kort komt in de relatie.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:24 schreef Canillas het volgende:
[..]
Jij neemt een beslissing, uit eigen belang, en die heeft als gevolg heeft dat een ander (degene die jij bedrogen hebt) gelooft in iets wat eigenlijk niet bestaat; jij laat haar geloven dat ze een relatie heeft met iemand die ze kan vertrouwen en dat is niet het geval. Jij hebt haar vertrouwen, wederom uit eigen belang, beschaamd, je hebt met jouw actie haar beschaamd, dat is het kwetsende.
Dat jij haar met die illusie rond kan laat lopen maar jou nog verkeerder; alleen al om haar de kans te geven het met jou uit te maken en zonder jou te gaan leven zou je het haar moeten vertellen, jouw manier van bedriegen verdient niemand. Of vind jij dat ze dat wel verdiend? Geloven in een leugen die jij gecreëerd hebt, uit zwakte, en het niet durven op te biechten, ook uit zwakte?
Ah, een monogame relatie is volgens jou dus een sprookje.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:50 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Voor mij betekent het een moment van zwakte, en een signaal dat je emotioneel iets te kort komt in de relatie.
Dat je vriendin dan in iets gelooft wat niet bestaat, dat zou kunnen. Ik heb geen relaties met mensen die in sprookjes geloven. Ik vertel altijd, dat mijn filosofie is dat een mens fouten kan maken, en dus ook in een moment van zwakte kan vreemdgaan. En dat ik het niet wil weten, als zij vreemd ging, maar dat ik alleen wil dat zij bij haarzelf te raden gaat, of zij echt wel krijgt wat ze nodig heeft.
Mijns inziens is deze maatschappij gebouwd op sprookjes. We weten uit de cijfers, dat er een grote kans is dat mensen vreemd gaan. Toch voeden we onze zonen en dochters op met het sprookje van eeuwige trouw. Dat moet stoppen, het wordt tijd voor realisme.
Want hieruit blijkt (liegebeesten even niet meegeteld) dat zo'n 75% WEL monogaam blijft.quote:Het eerstvolgende grote onderzoek naar vreemdgaan was van de psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen de 20 en 45 jaar. De percentages die hij vond liggen beduidend hoger dan die van het Nisso. Hij vond dat 25% van de mannen en 27% van de vrouwen wel eens was vreemdgegaan.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:18 schreef Canillas het volgende:
[..]
Wat je hier typt zie ik altijd typische reactie van iemand die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt en dingen buiten zich de schuld geeft van hoe iets gelopen is ''ik maak die beslissing niet'' nee, wie dan? ''Het overkwam me'' met andere woorden je meet jezelf een slachtofferrol aan, wat ook overigens ook typisch is voor iemand die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt, wat bij uitstek een ''het gaat om mij''-type is.
Daar komt bij, als iedereen, en dus ook jij, een ''het draait om mij''-type zou zijn, waarom ben jij dan niet diegene die die beslissing maakt? Het gaat toch om jou?
Een open relatie is een raar alternatief; je wil natuurlijk je partner niet delen, een vreemdganger ook niet. Bestrijden vreemdgangers in dit topic egoistisch te zijn? Volgens mij niet, toch? Een vreemdganger is egoistisch, maar zit daar niet mee. Bovendien is een 'vergissing', een of een aantal slippertjes, wezenlijk iets anders dan een open relatie waarin beide partners gewoon met anderen rommelen. Dat snap jij toch ook wel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ah, een monogame relatie is volgens jou dus een sprookje.
Toch gek als je dit onderzoek erbij pakt :
[..]
Want hieruit blijkt (liegebeesten even niet meegeteld) dat zo'n 75% WEL monogaam blijft.
Je kunt het jezelf veel makkelijker maken he ? Door een open relatie aan te gaan met iemand die daar ook op zit te wachten.
In mijn ogen is het pas raar om een monogame relatie aan te gaan met in het achterhoofd houdend dat je weleens vreemd zou kunnen gaan en je alvast besluit om dit niet op te biechten aan je partner.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Een open relatie is een raar alternatief; je wil natuurlijk je partner niet delen, een vreemdganger ook niet. Bestrijden vreemdgangers in dit topic egoistisch te zijn? Volgens mij niet, toch? Een vreemdganger is egoistisch, maar zit daar niet mee. Bovendien is een 'vergissing', een of een aantal slippertjes, wezenlijk iets anders dan een open relatie waarin beide partners gewoon met anderen rommelen. Dat snap jij toch ook wel?
Iemand die 'n keer is vreemdgegaan een open relatie aanraden is raar, een open relatie is gewoon totaal niet aan de orde. TS heeft een vergissing begaan, en twijfelt over het vertellen of niet. Dat is wat hier speelt, niet een notoire vreemdganger die constant zijn partner bedriegt en een ander leven leidt naast zijn relatie met haar. Die nuance mag wel degelijk gemaakt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |