Geen idee, het zou me gewoon makkelijk afgaan, net zoals dat ik makkelijk kan liegen. Ik vind mijzelf niet belangrijker, maar misschien ben ik gewoon egoistisch.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:27 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoe praat je dat voor jezelf dan 'goed'? Je bedriegt iemand door te het niet te vertellen, je laat diegene geloven in iets wat niet echt bestaat, zie jij jezelf dan als iemand die dat een ander aan mag/kan doen? Vind je jezelf zoveel belangrijker dan de ander? Ben je zo egoïstisch dan je dat voor je gevoel kan maken?
Ben daar oprecht benieuwd naar, snap de vragen zeurderig en veroordelend klinken maar vraag het me echt af, dat proces als het ware; hoe doe je dat?
Het gaat helemaal niet om je geweten, het gaat erom dat je een monogame relatie bent aangegaan met iemand, en je tijdens die relatie iemand anders hebt geneukt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:53 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik zou juist graag weten waarom mensen zich zo laten plagen door hun eigen geweten?
Ik ook. Die waterige oogjes als ik mijn piemel naar binnen schuif, dat is toch het toppunt van ultiem genot en plezier voor die chick. Dat ik dan 2 uur later aanschuif bij mijn vriendin, tsja. Ik voel me daar niet anders door. Ik heb toch die chick een leuke avond gegeven?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:53 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Het neemt trouwens niet weg dat ik altijd probeer te doen wat goed is, maar niet uit een soort chantage van geweten. Ik zie mensen gewoon graag gelukkig
Ja en terwijl je lekker bij die andere chick zat heb ik jouw vriendin lekker gegeven. Goeie deal !!!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook. Die waterige oogjes als ik mijn piemel naar binnen schuif, dat is toch het toppunt van ultiem genot en plezier voor die chick. Dat ik dan 2 uur later aanschuif bij mijn vriendin, tsja. Ik voel me daar niet anders door. Ik heb toch die chick een leuke avond gegeven?
Wat zit jij nou onterecht te trollen, TS heeft toch gewoon één keer 'n vergissing begaan? Als je door het niet te vertellen meteen twee keer per week 'n ander wil moet je je inderdaad afvragen waarom je in een relatie zit, maar één keer over de schreef is menselijk en onbenullig.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook. Die waterige oogjes als ik mijn piemel naar binnen schuif, dat is toch het toppunt van ultiem genot en plezier voor die chick. Dat ik dan 2 uur later aanschuif bij mijn vriendin, tsja. Ik voel me daar niet anders door. Ik heb toch die chick een leuke avond gegeven?
Eén keer over de schreef, is één keer te veel als je in een relatie zit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat zit jij nou onterecht te trollen, TS heeft toch gewoon één keer 'n vergissing begaan? Als je door het niet te vertellen meteen twee keer per week 'n ander wil moet je je inderdaad afvragen waarom je in een relatie zit, maar één keer over de schreef is menselijk en onbenullig.
Meningen verschillen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Eén keer over de schreef, is één keer te veel als je in een relatie zit.
Ja, en wat er het meest opvalt bij jouw redeneringen, en dat geldt voor allemaal mensen die zeggen 'niet vertellen'' is dat je precies dezelfde 'logica' toepast als voor het vreemdgaan zelf; iemand gaat vreemd omdat diegene, bewust/onbewust, vind dat die ie kan maken, om wat voor reden dan ook, maar het besluit is 'ik ga vreemd, ook al bedrieg ik degene waar ik een relatie mee heb, ik doe het hier en daar om (redenen verzinnen om het goed te praten), wat ik nu wil vind ik het belangrijkst, belangrijker dan mijn partner en die zijn welzijn; het gaat om mij'.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:44 schreef Taurus het volgende:
Die gevolgen heb je zelf in de hand. 'Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet' slaat natuurlijk als een lul op een drumstel, die persoon is toch echt pas gekwetst als die persoon weet van de fout die TS heeft gemaakt. Dat lijkt me een simpel feit.
Je kunt de tijd niet terugdraaien. Natuurlijk had TS in eerste instantie niet vreemd moeten gaan, maar nu zeggen 'en nu moet je de consequenties dragen, vertel het haar en ga de strijd maar aan' is net zo goed egoistisch aangezien het niet alleen gaat om TS die dan op de blaren moet zitten, zijn vriendin gaat pas echt door 'n hel. Dat wil je niemand aan doen.
TS weet hoe onbetekenend zijn slippertje is geweest, zijn vriendin zal dat logischerwijs nooit kunnen begrijpen. Ik zeg niet vertellen.
Hmmm, jij klinkt als een ervaringsdeskundige. Vertel eens hoe het voor jou uitgepakt heeft.quote:
Wat zit ik nou te trollen? Ik zeg alleen dat vreemdgaan smaakt naar meerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat zit jij nou onterecht te trollen, TS heeft toch gewoon één keer 'n vergissing begaan?
Ach, die ene keer blijft natuurlijk een voorbode van wat komen gaat. TS zal er nog wel vaker buiten de pot gaan pissen, want hij is er nu ook mee weg aan het komen en sterker nog, zijn vreemdgaan gedrag wordt beloond. Doe het dan goed en haal het maximale eruit; begin gewoon een sexrelatie met die chick uit Utrecht en hoppateequote:Als je door het niet te vertellen meteen twee keer per week 'n ander wil moet je je inderdaad afvragen waarom je in een relatie zit, maar één keer over de schreef is menselijk en onbenullig.
Hey, mij heb je er niet mee, zolang je het maar niet verteld weet ik er niks vanafquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:01 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja en terwijl je lekker bij die andere chick zat heb ik jouw vriendin lekker gegeven. Goeie deal !!!
Zij had waterige oogjes omdat ik lekker facial cumshots doe.
Dat is niet zo spannend hoor: ik ben vreemdgegaan en daar heeft niemand last van gehad.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hmmm, jij klinkt als een ervaringsdeskundige. Vertel eens hoe het voor jou uitgepakt heeft.
Iedereen is een 'het gaat om mij'-type. En de gedachtegang die jij beschrijft voorafgaand aan het vreemdgaan maakt wel duidelijk dat jij inderdaad nooit zo'n escapade hebt meegemaakt. Zo rationeel maak ik die beslissing natuurlijk niet, het is eigenlijk niet eens een beslissing. Seks kan je wel degelijk enigszins overkomen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:07 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, en wat er het meest opvalt bij jouw redeneringen, en dat geldt voor allemaal mensen die zeggen 'niet vertellen'' is dat je precies dezelfde 'logica' toepast als voor het vreemdgaan zelf; iemand gaat vreemd omdat diegene, bewust/onbewust, vind dat die ie kan maken, om wat voor reden dan ook, maar het besluit is 'ik ga vreemd, ook al bedrieg ik degene waar ik een relatie mee heb, ik doe het hier en daar om (redenen verzinnen om het goed te praten), wat ik nu wil vind ik het belangrijkst, belangrijker dan mijn partner en die zijn welzijn; het gaat om mij'.
Na het vreemdgaan ''ik heb dit gedaan dus nu bepaal ik de consequenties want ik vertel het niet en verzin daarom een aantal redenen (die allemaal in jouw post staan) om dat goed te praten want ik wilde bepaalde situaties voorkomen, maw; het gaat om mij''.
Het is dan ook niet vreemd dat een vreemdganger en bepaald type is, namelijk het 'het gaat om mij'-type, en vooral het blijvend aan komen zetten met redenen om schuldloos aan het eigen gedrag te zouden zijn is daar een erg groot onderdeel van.
Huh? Kun je die eens uitleggen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:39 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, was er maar een manier om dat te voorkomen, zoiets als niet vreemdgaan? Je hebt die ander al gekwetst, ook al weet diegene het nog niet
In een relatie ga je uit van trouw zijn aan elkaar en van vertrouwen. Is het vertrouwen weg, dan heeft de relatie ook niet veel toekomst meer. Als je bent vreemdgegaan heb je dat vertrouwen geschaad, ook al weet ze het nog niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:51 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Huh? Kun je die eens uitleggen?
Stel, ik loop naar een lege kamer, en zeg daarin hardop: "mijn moeder is een hoer". Jij vindt dat mijn moeder nu gekwetst is?
Stel, ik zeg tegen een vreemde: "mijn moeder is een hoer", is ze dan nu gekwetst?
Stel, ik beloof tegen een vriend dat ik niet meer rook, maar stiekem rook ik toch een sigaret. Is die vriend nu gekwetst?
Het is niet eens getroll lieve Re. Ik denk er werkelijk zo over namelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:58 schreef Re het volgende:
scorpie tieft eens op met je getroll, het is niet eens baseline grappig
Geheel eensch!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:51 schreef BorusBulldog het volgende:
Niet vertellen, dat gezanik altijd.
- Ze zal je niet meer vertrouwen als jullie besluiten door te gaan (terecht, maar toch, geen goed fundament voor een goede relatie)
- Als je het uitmaakt hoef je het niet te vertellen, je bent in een andere stad vreemd gegaan, waar je met je vrienden was neem ik aan, ze zal er tenzij je vrienden geen echte vrienden zijn niet achter komen.
- Als je het niet verteld en besluit door te gaan met de relatie hoef je alleen even wat zelfreflectie te doen, kan je ermee leven het verbogen te houden? Ja - doorgaan / Nee - uitmaken en niet vertellen.
Wat je hier typt zie ik altijd typische reactie van iemand die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt en dingen buiten zich de schuld geeft van hoe iets gelopen is ''ik maak die beslissing niet'' nee, wie dan? ''Het overkwam me'' met andere woorden je meet jezelf een slachtofferrol aan, wat ook overigens ook typisch is voor iemand die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt, wat bij uitstek een ''het gaat om mij''-type is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:48 schreef Taurus het volgende:
Iedereen is een 'het gaat om mij'-type. En de gedachtegang die jij beschrijft voorafgaand aan het vreemdgaan maakt wel duidelijk dat jij inderdaad nooit zo'n escapade hebt meegemaakt. Zo rationeel maak ik die beslissing natuurlijk niet, het is eigenlijk niet eens een beslissing. Seks kan je wel degelijk enigszins overkomen.
dan kun je dat best veel beter omschrijven dan die stoere internetpraat van hierbovenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is niet eens getroll lieve Re. Ik denk er werkelijk zo over namelijk.
Jij neemt een beslissing, uit eigen belang, en die heeft als gevolg heeft dat een ander (degene die jij bedrogen hebt) gelooft in iets wat eigenlijk niet bestaat; jij laat haar geloven dat ze een relatie heeft met iemand die ze kan vertrouwen en dat is niet het geval. Jij hebt haar vertrouwen, wederom uit eigen belang, beschaamd, je hebt met jouw actie haar beschaamd, dat is het kwetsende.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |