Aha, en hoe ga exact geschreven geschiedenis koolstofdateren?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef destrovel het volgende:
Als er zomaar een paar honderd jaar aan geschiedenis is verzonnen, denk je dan echt dat we daar niet achter zouden zijn gekomen met koolstofdateringen?
We weten wanneer bepaalde dingen zijn gebeurd volgens de geschiedenisboeken, als koolstofdatering vervolgens uitwijst dat ze 200 jaar jonger dan zien we dat wel lijkt me
Door het papier en de inkt te dateren?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Aha, en hoe ga exact geschreven geschiedenis koolstofdateren?
Ooow ja die twee maffe Russen!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
In het artikel worden ook een stel Russen genoemd die ermee bezig waren, dit was alleen nog in het Russisch dus nog niet vertaald, inmiddels zijn we 8 jaar verder, weet iemand iets over het onderzoek van Fomenko en Nosovskij?
edit: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Chronology_(Fomenko)
Iemand in het jaar 1000 kan wel zeggen dat in het jaar 800 iets heeft plaatsgevonden, maar als dat niet zo is, en iedereen neemt dat wel aan...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:59 schreef destrovel het volgende:
Als er zomaar een paar honderd jaar aan geschiedenis is verzonnen, denk je dan echt dat we daar niet achter zouden zijn gekomen met koolstofdateringen?
We weten wanneer bepaalde dingen zijn gebeurd volgens de geschiedenisboeken, als koolstofdatering vervolgens uitwijst dat ze 200 jaar jonger dan zien we dat wel lijkt me
Wie zegt dat dat pseudowetenschappelijk isquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:27 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ooow ja die twee maffe Russen!Kom op zulke pseudowetenschap kan je toch niet serieus nemen.
Gelukkig hebben we dus ook bronnen uit 800 die vertellen wat er in 800 heeft plaatsgevonden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Iemand in het jaar 1000 kan wel zeggen dat in het jaar 800 iets heeft plaatsgevonden, maar als dat niet zo is, en iedereen neemt dat wel aan...
Ook was het zo dat heel veel documenten die als goede bronnen worden beschouwd gewoon verzonnen zijn in die tijd..
En hoe denk je dat we achter een groot deel van de geschiedenis zijn gekomen? Juist...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat pseudowetenschappelijk isMisschien is de geschiedenis zoals wij die kennen dat wel, niemand zal het weten, want er klopt gewoon veel niet ...
Het enige wat er gedaan kan worden om erachter te komen hoe de geschiedenis tussen het jaar 0 en het jaar 1000 is verlopen is door opgravingen e.d. Want documenten zijn niet te vertrouwen...
Ik zeg niet dat een paar honder jaar geschiedenis extra is verzonnen, ik zeg (zie afbeelding in de OP) dat iemand ooit heeft gedacht ''hé, er is niets gebeurd tijdens eeuw 3 t/m 6, laat ik maar opschrijven dat daar hetzelfde heeft plaatsgevonden als in eeuw 7 t/m 9 alleen met andere namen..'' (of andersom)quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:41 schreef destrovel het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dus ook bronnen uit 800 die vertellen wat er in 800 heeft plaatsgevonden.
Maar je bent aan het draaien, want eerst zeg je dat er zomaar een paar honderd jaar geschiedenis extra is verzonnen, nu zeg je dat men de geschiedenis van 200 jaar eerder heeft pogen te vervalsen.
[..]
En hoe denk je dat we achter een groot deel van de geschiedenis zijn gekomen? Juist...
Sorry, maar uit dat figuur wordt volgens mij niemand wijs.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat een paar honder jaar geschiedenis extra is verzonnen, ik zeg (zie afbeelding in de OP) dat iemand ooit heeft gedacht ''hé, er is niets gebeurd tijdens eeuw 3 t/m 6, laat ik maar opschrijven dat daar hetzelfde heeft plaatsgevonden als in eeuw 7 t/m 9 alleen met andere namen..''
Als je dat figuur bekijkt http://www.prometheus-delft.org/AF2%20-%20fig%2043.jpgquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:48 schreef destrovel het volgende:
[..]
Sorry, maar uit dat figuur wordt volgens mij niemand wijs.
En geef eens een voorbeeld van 2 volgens jou gekopieerde geschiedkundige momenten?
Nogmaals, die figuur snap ik geen drol van. Er zijn 2 X-assen die blijkbaar 2 periodes aangeven, 1 "verzonnen" periode en 1 "echte" periode.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als je dat figuur bekijkt http://www.prometheus-delft.org/AF2%20-%20fig%2043.jpg
Dan zie je onder de lijn Het Karolingen Dynastie en boven de lijn Het West Romeinse Rijk.
Dan zie je dat de Karolingische dynastie een reflectie is van het West Romeinse rijk..
Hoe verklaar je dat dan?
Het gaat erom dat er meerdere regeringsperiodes namelijk 10, evenlang duurde, op dezelfde volgorde. Wat is de kans daar nou op?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:17 schreef destrovel het volgende:
[..]
Nogmaals, die figuur snap ik geen drol van. Er zijn 2 X-assen die blijkbaar 2 periodes aangeven, 1 "verzonnen" periode en 1 "echte" periode.
Maar wat is de Y-as? Zoals ik dit nu lees vergelijkt dit alleen maar de regeringsperiodes.
Juliana heeft 32 jaar op de troon gezeten.
Kimmei ook. Is hij ook verzonnen om een gat in de geschiedenis op te vullen?
Hoe kom je erbij dat de periodes even lang duurden? Bekijk er maar eens een paar.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er meerdere regeringsperiodes namelijk 10, evenlang duurde, op dezelfde volgorde. Wat is de kans daar nou op?
Die lijntjes zijn lukraak en "scheef" getrokken. Als ze even lang duurden had je allemaal perfecte rechthoeken i.p.v. parallellogrammen (die soms nog door elkaar heen lopen ook om het "kloppend" te maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er meerdere regeringsperiodes namelijk 10, evenlang duurde, op dezelfde volgorde. Wat is de kans daar nou op?
Je hebt serieus onderzoek gedaan. Hulde. Waarschijnlijk zelfs meer onderzoek dan de opsteller van deze theorie.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:07 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Die lijntjes zijn lukraak en "scheef" getrokken. Als ze even lang duurden had je allemaal perfecte rechthoeken i.p.v. parallellogrammen (die soms nog door elkaar heen lopen ook om het "kloppend" te maken.
Bovendien laten ze veel leiders "toevallig" weg en de logica waarom plots Odaecer en Theodoric plots in de lijst verschijnen, terwijl west Romeinse keizers als o.a. een Romulus Augustus is weg gelaten, ontgaat mij.. het zal wel niet gepast hebben in de theorie.
Jezus, destijds waren er op elk gegeven moment wel een 100-tal vorsten, minstens.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, je geeft informatie en probeert ons te overtuigen van je bullshittheorie. Dat is iets heel anders.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:25 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vroeg ook maar om informatie hoorZolang Karel de Grote bestaan heeft blijft hij een voorouder van mij!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |