abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103898066
Simvastatine 80mg haha!

Minder hamburgers eten zult gij.
I feel kinda Locrian today
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 22:47:44 #102
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_103898305
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:41 schreef Lord_Colchis het volgende:
De dosering simvastatine is 80 mg 1dd (is idd wel handig om nog te weten in dit geval; het voorstel Tildiem was 1dd 300 mg trouwens). Hij zat op 50 mg atenolol 1dd, is dus nog ruimte in. Of hij ischemiedetectie en een CAG verdient, laat ik even in het midden :P Maar deze eigenwijze cardioloog wilde toch Tildiem ;)
Kunnen we dat deze meneer aan doen?
Ik zou diltiazem niet voorschrijven i.c.m. beta-blokkers. :P
pi_103900439
Waarom niet? De cardioloog heeft in dit geval AV-blok uitgesloten, wist hij te vertellen. :P Volgens hem was het in dat opzicht veilig ...
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
  donderdag 3 november 2011 @ 00:30:27 #104
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_103903162
Ik vraag me af in hoeverre fout het zou zijn om die statine op 80mg te laten staan

Als in, is het fout omdat het bijv. bijwerkingen geeft of wordt het effect niet zozeer hoger?

Iemand een antwoord? :)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_103903485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:30 schreef fusionfake het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre fout het zou zijn om die statine op 80mg te laten staan

Als in, is het fout omdat het bijv. bijwerkingen geeft of wordt het effect niet zozeer hoger?

Iemand een antwoord? :)
Wel erg gewaagd om die op 80 mg te laten staan. Ten eerste is dit geen standaarddosering, dus de kans op bijwerkingen neemt sowieso toe. Ook heeft het nauwelijks nog effect op de daling van de cholesterolspiegel (voor zo ver relevant natuurlijk ;) ) Pleiotrope effecten ftw. 80 Mg plus het toevoegen van Tildiem is vragen om problemen. Ik zou daarnaast ook een creatininebepaling willen aanvragen.
  donderdag 3 november 2011 @ 01:38:44 #106
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_103904598
Duidelijk, thx
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_103909408
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:41 schreef DDM het volgende:

[..]

Wel erg gewaagd om die op 80 mg te laten staan. Ten eerste is dit geen standaarddosering, dus de kans op bijwerkingen neemt sowieso toe. Ook heeft het nauwelijks nog effect op de daling van de cholesterolspiegel (voor zo ver relevant natuurlijk ;) ) Pleiotrope effecten ftw. 80 Mg plus het toevoegen van Tildiem is vragen om problemen. Ik zou daarnaast ook een creatininebepaling willen aanvragen.
Het belangrijkste waar het hier omging, was dat diltiazem het metabolisme van simvastatine in de lever remt via CYP3A4-inhibitie. Op die manier wordt de piekconcentratie simvastatine met bijna 4x verhoogt en wordt het ruim 2x zo langzaam afgebroken. In dat opzicht is het toevoegen van Tildiem vragen om problemen. Het risico op myopathie is dan verhoogd (zeker bij 1dd 80 mg simvastatine) en dat is simpel te omzeilen door pravastatine of rosuvastatine te geven. Tildiem kan dan wel toegevoegd worden.
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
pi_103910995
Waarom gewoon niet simvastatine verlagen als het cholesterol dat toelaat?
De discussie buitenwege gelaten of de hoogte van cholesterol correleert met het risico op een vaculair event. Simvastatine is een stuk goedkoper. Bovendien kun je patient alarmsymptomen uitleggen.
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 13:37:14 #109
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_103913220
Questran A geven!
pi_103913363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:18 schreef starla het volgende:
Waarom gewoon niet simvastatine verlagen als het cholesterol dat toelaat?
De discussie buitenwege gelaten of de hoogte van cholesterol correleert met het risico op een vaculair event. Simvastatine is een stuk goedkoper. Bovendien kun je patient alarmsymptomen uitleggen.
Simvastatine verlagen als het cholesterol het toelaat kan natuurlijk, maar dat is niet wat er speelt in deze casus. Het gaat om de combinatie diltiazem-simvastatine en het verhoogde risico op myopathie.
Je kan een patient wel alarmsymptomen uitleggen, maar wanneer die optreden dan is het dus al te laat. Bovendien is het volstrekt onduidelijk naar welke dosering je simvastatine zou moeten verlagen om myopathie te voorkomen. Prijs speelt als het gaat om de veiligheid van een patient in mijn ogen geen grote rol, zeker wanneer er ook een goedkoop alternatief voor simvastatine beschikbaar is (pravastatine).

quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
Questran A geven!
Een statine voldoet prima lijkt me. Waarom gelijk Questran A? :D :P
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
pi_103913473
Hoe hoog is het risico op myopathie bij simvastatine icm tildiem?

4 keer zo hoog is nog steeds niets als het 0.4% is ipv 0.1%.
pi_103916331
Daar is niet expliciet studie naar gedaan in verband met de risico's die dat met zich meebrengt voor proefpersonen.

Wat wel bekend is, is o.a. het volgende:
De kans op myopathie bij 80 mg simvastatine is 0,9% en bij 20 mg 0,02%. De kans op rhabdomyolyse bij 80 mg simvastatine is 0,4% en bij 20 mg is die te verwaarlozen.
Bij gezonde vrijwilligers is het effect van diltiazem op simvastatine onderzocht (1 dosis van 20 mg simvastatine p.o. na 2 weken 120 mg diltiazem 2dd).
Daar kwam uit wat ik al eerder aangaf: de piekconcentratie simvastatine wordt met bijna 4x verhoogd en het wordt ruim 2x zo langzaam afgebroken, ook wordt de totale blootstelling van het lichaam aan simvastatine ruim 5x zo groot.

Het risico op myopathie (en rhabdomyolyse) bij 80 mg simvastatine icm Tildiem zal dus sterk verhoogd zijn, zoveel is duidelijk.
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 15:44:23 #113
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_103917071
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:41 schreef Lord_Colchis het volgende:

[..]

Simvastatine verlagen als het cholesterol het toelaat kan natuurlijk, maar dat is niet wat er speelt in deze casus. Het gaat om de combinatie diltiazem-simvastatine en het verhoogde risico op myopathie.
Je kan een patient wel alarmsymptomen uitleggen, maar wanneer die optreden dan is het dus al te laat. Bovendien is het volstrekt onduidelijk naar welke dosering je simvastatine zou moeten verlagen om myopathie te voorkomen. Prijs speelt als het gaat om de veiligheid van een patient in mijn ogen geen grote rol, zeker wanneer er ook een goedkoop alternatief voor simvastatine beschikbaar is (pravastatine).

[..]

Een statine voldoet prima lijkt me. Waarom gelijk Questran A? :D :P
Dat gaat minder interacties aan met de rest :P
pi_103917628
Dat is zo. Is obstipatie trouwens veelvoorkomend met Questran A bij ouderen, weet iemand dat?
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 16:48:41 #115
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_103919248
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:00 schreef Lord_Colchis het volgende:
Dat is zo. Is obstipatie trouwens veelvoorkomend met Questran A bij ouderen, weet iemand dat?
Dan komt het vaker voor. Het is ook afhankelijk van het functioneren van de galblaas of het ontbreken ervan. Dosis verlagen of gebruik tijdelijk staken. :P
pi_103921188
Oke, weet ik dat ook weer :)
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
pi_103923438
Ook geen dierstudies? Random controlled trials gaat lastig, maar een retrospectief onderzoekje moet mogelijk zijn. Ik ben ook benieuwd in hoeverre de concentratie samenhangt met de kans op opstaan van myopathie.
pi_103928429
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:21 schreef Lord_Colchis het volgende:
Daar is niet expliciet studie naar gedaan in verband met de risico's die dat met zich meebrengt voor proefpersonen.

Wat wel bekend is, is o.a. het volgende:
De kans op myopathie bij 80 mg simvastatine is 0,9% en bij 20 mg 0,02%. De kans op rhabdomyolyse bij 80 mg simvastatine is 0,4% en bij 20 mg is die te verwaarlozen.
Bij gezonde vrijwilligers is het effect van diltiazem op simvastatine onderzocht (1 dosis van 20 mg simvastatine p.o. na 2 weken 120 mg diltiazem 2dd).
Daar kwam uit wat ik al eerder aangaf: de piekconcentratie simvastatine wordt met bijna 4x verhoogd en het wordt ruim 2x zo langzaam afgebroken, ook wordt de totale blootstelling van het lichaam aan simvastatine ruim 5x zo groot.

Het risico op myopathie (en rhabdomyolyse) bij 80 mg simvastatine icm Tildiem zal dus sterk verhoogd zijn, zoveel is duidelijk.
Dusch... Tildiem is de ideale manier om de incompliante patiënt tevreden te maken met een "lichter pilletje" Simva :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_103931404
"Meneer, we gaan Tildiem toevoegen aan uw medicatie en het mooie is ... Zocor kan 8x lichter, 10 mg voor het slapen is voldoende." Incompliante meneer blij, arts blij, zit nog wat in ook. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:51 schreef starla het volgende:
Ook geen dierstudies? Random controlled trials gaat lastig, maar een retrospectief onderzoekje moet mogelijk zijn. Ik ben ook benieuwd in hoeverre de concentratie samenhangt met de kans op opstaan van myopathie.
In de Scandinavian Simvastatin Survival Study is een geval bekend van wat ze zelf noemen een 'drug-related serious adverse event'. Dit was een geval van rhabdomyolyse bij een gebruiker van 1dd 20 mg simvastatine icm diltiazem. Dit was overigens de enige drug-related serious adverse event van de hele studie (4444 patienten).

Twee cases worden in een recent artikel beschreven: Simvastatin-induced myopathy, the role of interaction with diltiazem and genetic predisposition (Hu et al., J Clin Pharm Ther, 2011). Daarin staat ook een tabel die verwijst naar andere cases.

Het verband tussen concentratie en myopathie is logisch; hoe hoger de concentratie statine in het bloed, des te groter de kans op myopathie. Relatieve gevoeligheid voor myopathie zal natuurlijk ook een rol spelen, maar er is een verband tussen de dosis statine en de kans op myopathie en dus een verband tussen plasmaconcentratie en myopathie. Misschien dat er over dit verband nog wat meer staat in die case-studies.
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
pi_103991275
Ah, ik zit het OLVG terug te kijken op rtlgemist. Geniaal :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_103994075
Nicola O+
Casper _O-
pi_103997938
Oh, waar zal ik neurologie nou eens gaan lopen als co-schap? Waar is het leuk?
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:40:04 #123
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_103998309
In Gouda schijnt een hele bitse artsassistent te lopen...
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_103998801
Wie dan? Ik ken ze allemaal persoonlijk en niemand van hen is 'bitsig'.
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:39:51 #125
208890 June.
Seriously?
pi_104002096
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:40 schreef gohan16 het volgende:
In Gouda schijnt een hele bitse artsassistent te lopen...
Haha :D :')
Shine bright like a diamond.
pi_104002495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:00 schreef starla het volgende:
Wie dan? Ik ken ze allemaal persoonlijk en niemand van hen is 'bitsig'.
Love the sarcasm... :6
pi_104003794
;)
  zaterdag 5 november 2011 @ 20:50:19 #128
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104009682
Is neuro van hijdra ergens als ebook te verkrijgen?
pi_104013832
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:50 schreef fusionfake het volgende:
Is neuro van hijdra ergens als ebook te verkrijgen?
Heb ik nooit gezien/gehoord, je zou nog even via de site van de bieb kunnen kijken?

Steun die arme Hijdra nou gewoon, die wil ook met pensioen ;)
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:01:23 #130
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104014802
Ik zou hem maar al te graag steunen op dit moment, alleen wil ik dit weekend leren voor de bonustoets :P
pi_104016268
Hijdra is een baggerboek. Leer gewoon uit kuks.
pi_104020389
Ik heb de datum van mijn afstuderen. Tegen die tijd heb ik er 6 jaar en 5 maanden over gedaan. Hmm... Toch wat langer dan de bedoeling was, maarja, wou ook nog een leven hebben
pi_104022720
Nice! :) Wanneer is het zover?
pi_104023444
15 februari 2013
pi_104023536
Oh, dan al! :P
pi_104023763
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:25 schreef Cottontail het volgende:
Roosendaal staat wel goed bekend, hebben volgens mij toen ook de prijs gekregen voor beste co-schap. Maar wel ver weg :+

Heb zelf in het Diak Utrecht gezeten, op zich wel prima, je doet eigenlijk alleen poli en springt soms wat bij op de afdeling. Neurologen zijn ook wel prima, eentje heeft wel een gebruiksaanwijzing maar goed dat merk je vanzelf wel. Over Diak Zeist hoor ik wisselende verhalen.
pi_104024769
Hmm... zou hij een cerebellair infarct hebben gehad? :+
  zondag 6 november 2011 @ 12:59:16 #138
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104027322
zonet m'n leerdoelen voor dit jaar ingevuld. Ik voel me toch eigenlijk elke keer als ik zoiets invul echt een ontzettende noob, ook al weet ik ook wel dat dat niet bepaald terecht is.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  zondag 6 november 2011 @ 14:44:04 #139
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104032897
Waarom staat het onderwijs veranderen in de ogen van veel mensen altijd gelijk met 'vooruitgang'?

Het UvA is overgegaan op SIS, een nieuwe manier om cijfers bij te houden, aanmelden voor tentamens moet nu icm een winkelwagen en het gehele 2e jaar geneeskunde staat er niet in. Handig.
pi_104033318
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:44 schreef fusionfake het volgende:
Waarom staat het onderwijs veranderen in de ogen van veel mensen altijd gelijk met 'vooruitgang'?

Het UvA is overgegaan op SIS, een nieuwe manier om cijfers bij te houden, aanmelden voor tentamens moet nu icm een winkelwagen en het gehele 2e jaar geneeskunde staat er niet in. Handig.
En ze zijn er 9 jaar mee bezig geweest, en het heeft 32 miljoen (oid) gekost :')

Dat winkelmandje is idd het meest kansloze ooit, plus dat er bij alles wat je doet eerst 10 seconden 'verwerken' in beeld komt.. Ik mis Studieweb nu al ;(
pi_104033331
Casus: Een 25-jarige sporter van Surinaamse afkomst krijgt tijdens de wedstrijd opeens klachten van coördinatie stoornissen, blindheid, spierzwakte en mentale retardatie. In zijn omgeving zijn er nog drie die dezelfde klachten hebben. DD?

If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_104033548
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2011 14:52 schreef MaxC het volgende:
Casus: Een 25-jarige sporter van Surinaamse afkomst krijgt tijdens de wedstrijd opeens klachten van coördinatie stoornissen, blindheid, spierzwakte en mentale retardatie. In zijn omgeving zijn er nog drie die dezelfde klachten hebben. DD?

[ afbeelding ]
Avondje doorgezakt met de Ooij, de Tong en de Anita?
  zondag 6 november 2011 @ 14:57:52 #143
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104033602
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 14:52 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

En ze zijn er 9 jaar mee bezig geweest, en het heeft 32 miljoen (oid) gekost :')

Dat winkelmandje is idd het meest kansloze ooit, plus dat er bij alles wat je doet eerst 10 seconden 'verwerken' in beeld komt.. Ik mis Studieweb nu al ;(
Wtf, 9 jaar? :') Ik zou het zelf nog sneller coden

quote:

[ afbeelding ]
Ik moest lachen :P Alhoewel het diep diep triest is die vertoning van net..
  zondag 6 november 2011 @ 15:52:00 #144
208890 June.
Seriously?
pi_104036034
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:25 schreef Cottontail het volgende:
Het Radboud is erg leuk ;)
pi_104036258
quote:

[ afbeelding ]
Folie a quatre.
pi_104036881
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 12:59 schreef Pluizel het volgende:
zonet m'n leerdoelen voor dit jaar ingevuld. Ik voel me toch eigenlijk elke keer als ik zoiets invul echt een ontzettende noob, ook al weet ik ook wel dat dat niet bepaald terecht is.
Waarom een noob?

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:52 schreef June. het volgende:

[..]

Het Radboud is erg leuk ;)
Daar kan ik dan helaas weer niet naar toe ;) maar ik weet wel zeker dat ik perifeer wil... nu nog even een leuk lootje trekken!
  zondag 6 november 2011 @ 17:01:40 #147
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104038993
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:11 schreef Cottontail het volgende:

[..]

Waarom een noob?

[..]

Daar kan ik dan helaas weer niet naar toe ;) maar ik weet wel zeker dat ik perifeer wil... nu nog even een leuk lootje trekken!
omdat ik me dan weer bedenk hoe onwijs veel ik nog bij moet leren en dat ik eigenlijk nog maar net begonnen ben. zo af en toe schiet nu zelfs door m'n hoofd dat ik wou dat ik trager studeerde zodat ik straks niet rond m'n 24e verjaardag al afstudeer :o
pi_104039801
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:01 schreef Pluizel het volgende:

[..]

omdat ik me dan weer bedenk hoe onwijs veel ik nog bij moet leren en dat ik eigenlijk nog maar net begonnen ben. zo af en toe schiet nu zelfs door m'n hoofd dat ik wou dat ik trager studeerde zodat ik straks niet rond m'n 24e verjaardag al afstudeer :o
Dat gevoel ik wel ja, wij zijn nu in principe bezig met het laatste theorie-onderwijs (ik moet nog wel wat inhalen, maar goed), en dan krijgen we casussen en heb ik gewoon echt geen flauw idee :P

Ben ook ergens wel blij dat ik in 5V ben blijven zitten, al dacht ik daar destijds wel anders over :')
pi_104046733
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:01 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Dat gevoel herken ik ook, ik denk iedereen wel een beetje. Ik ga dan nu ineens neuro co schap lopen terwijl ik denk, maarmaar, ik wil eerst nog even alles (! echt alles) herhalen!
Alleen dat gevoel komt bij mij nooit boven bij leerdoelen maken, vandaar dat ik het vroeg.. leerdoelen zie ik meer als noodzakelijk kwaad bij coaching. Ik ben dan ook veel te onserieus ;)
  zondag 6 november 2011 @ 22:32:45 #150
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104056055
Ik vond leerdoelen ook nooit zo boeiend omdat ik dan dacht ja duh ik moet OVERAL aan werken want toen kon ik echt nog niks. maar na 2 jaar co-schappen ben ik toch wel echt een beetje dokter en nu slaat het perfectionisme nogal toe :o En dan is ineens niks meer goed genoeg en voel ik me een noob. Komt nog bij dat ik de laatste paar maand enorm aan mezelf aan het werken ben (ook met professionele hulp zegmaar :P) en dan ga je nóg meer nadenken over wat je nou eigenlijk wil met je leven.
pi_104056144
Iemand toevallig een digitale versie van Illustrated Textbook of Paediatrics van Lissauer et al?
  maandag 7 november 2011 @ 16:06:45 #152
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104078197
pi_104079207
Werkt dat een beetje? Een ereader? Of meer voor naslag thuis op de desktop?
pi_104080390
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:28 schreef Reintji het volgende:
Werkt dat een beetje? Een ereader? Of meer voor naslag thuis op de desktop?
Ik heb een e-reader, maar gebruik hem nauwelijks voor de studie. Het werkt gewoon niet makkelijk voor dingen die je niet van voor tot achter gaat lezen (wat je bij studieboeken meestal niet doet). Ik zet er wel eens artikelen of readers op die ik moet lezen, dat gaat wel.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2011 @ 17:26:09 #155
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104081881
Een netbook is nog het fijnste maar dat stop je niet in je binnenzakje. :P
pi_104082433
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
Een netbook is nog het fijnste maar dat stop je niet in je binnenzakje. :P
Dan verlies je het hele idee van 'even je boek erbij pakken', wat nou juist zo handig is aan een e-reader. Hij is nooit leeg (nouja, 1x in de paar maanden), je hebt altijd 300-500 boeken bij je en hij weegt bijna niks. Ik pak nu vaak in de rij bij de supermarkt even mijn boek erbij, of bij het wachten op de metro, in dat soort situaties zou ik nooit een echt boek uit mijn tas halen, veel te veel gedoe :P
pi_104083584
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:44 schreef fusionfake het volgende:

Het UvA? Haha
pi_104085293
Ja het is meer als naslagwerk, maar .chm is echt kut (iig op Mac). Denk dat ik dit boek toch gewoon koop, maar in ieder geval bedankt!
pi_104095179
Gaaf. En daarom is refractair VF zo tricky :7
  maandag 7 november 2011 @ 22:40:43 #160
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104101399
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 18:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Het UvA? Haha
Buitenlander alert. Zal die lidwoorden altijd wel fout blijven gebruiken.
  maandag 7 november 2011 @ 22:46:09 #161
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104101809
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:54 schreef dotKoen het volgende:
Ja het is meer als naslagwerk, maar .chm is echt kut (iig op Mac). Denk dat ik dit boek toch gewoon koop, maar in ieder geval bedankt!
Misschien is dit iets? :P http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a

Propofol is bad, mmkay

Jury: Conrad Murray schuldig
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:19:29 #162
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104132289
arg, nu pas thuis :(
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:34:13 #163
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_104133138
quote:
Daarom altijd dormicum of ether bij cardioversies.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_104146343
Dormicum zonder fentanyl, ftw _O_
Mits adequaat gedoseerd is de antero- en retrograde amnesie meer dan voldoende om alles te doen. Aan propofol en opiaten ga ik niet beginnen.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 12:34:58 #165
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104157387
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:37 schreef intoxicated het volgende:
Dormicum zonder fentanyl, ftw _O_
Mits adequaat gedoseerd is de antero- en retrograde amnesie meer dan voldoende om alles te doen. Aan propofol en opiaten ga ik niet beginnen.
Versiertips? :P
pi_104170792
Flauw. :6
  woensdag 9 november 2011 @ 21:56:37 #167
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104181159
oke dat was de eerste opmerking van de kardinaal die ik grappig vond :')
pi_104181945
Stiekem was hij wel goed gevonden ja :+
pi_104182446
Trouwens, typisch om dat van een katholieke geestelijke te horen :o
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 12:15:16 #170
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104197516
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:19 schreef intoxicated het volgende:
Trouwens, typisch om dat van een katholieke geestelijke te horen :o
Kindergeneeskunde! :P
pi_104204731
Ik ben niet zo snel onder de indruk maar kreeg toch wel een afgrijselijk gevoel bij een baby die ik gezien heb met een massale hersenbloeding, hoogstwaarschijnlijk door schudden van de baby veroorzaakt.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:05:19 #172
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104212192
oh dat is écht misselijkmakend :(
pi_104212295
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:50 schreef MaxC het volgende:
Ik ben niet zo snel onder de indruk maar kreeg toch wel een afgrijselijk gevoel bij een baby die ik gezien heb met een massale hersenbloeding, hoogstwaarschijnlijk door schudden van de baby veroorzaakt.
Wat zeg je dat op een eerstejaars-achtige manier :9

Shaken-babysyndroom.
pi_104213389
SBS. Jeweetwel. Net als de campingzender :Y)
pi_104213900
Arts in Spe enquête heeft het over dit topic
pi_104213926
Hersenbloeding? Bedoel je ICH, SDH, EDH, SAB? ;)
pi_104214277
Ik ben vrij, dan praat ik in lekentaal :{w
pi_104214315
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:39 schreef iofn het volgende:
quote:
Poll november

Uit recent onderzoek blijkt dat 92% van de huisartsen en 75% van de medisch specialisten wel eens een medische fout maakt. Ook artsen in spe zijn 'at risk' voor het maken van fouten. Hoe ga jij hier mee om?

Als ik een fout maak...

[ ] schaam ik me diep en hoop ik dat het niemand opvalt.
[ ] geef ik een ander de schuld.
[ ] ben ik eerlijk naar mijn supervisor en patiënten toe, en ga ik als het moet door het stof.
[ ] Ik ben zo bang om fouten te maken dat ik de kliniek niet meer in durf.
[ ] Ik maak nooit fouten.
:?
pi_104214523
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:48 schreef intoxicated het volgende:

[..]

[..]

:?
Geef ik een ander de schuld :')

verpleegkundige
De co
schoonmaker

:W
pi_104214647
25% van de specialisten liegt.
pi_104214738
Was een vragenlijst waarvan ik de link via de mail kreeg. Oa hoe je de verschillende websites voor gnk-studenten waardeert. :P

Vanavond weer Jonge Dokters!
pi_104216806
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:51 schreef DDM het volgende:

[..]

Geef ik een ander de schuld :')

verpleegkundige
De co
schoonmaker

:W
De patiënt
pi_104218895
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:50 schreef MaxC het volgende:
Triest. Ik zag laatst een heel lief,geretardeerd meisje van 4 die nu niet met ouders maar met BJZ-medewerker kwam i.v.m. uithuisplaatsing vanwege misbruik. Tranen stonden (ik denk voor het eerst tijdens mijn coschappen) in mijn ogen.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:16:43 #184
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_104220329
quote:
ik zag het. en toen dacht ik shiiiiiiiiiiiiiiiit, nou gaat iedereen hier zitten lurken :(
pi_104220715
quote:
Ik wilde het net posten :P Uiteraard een 10 gegeven :)
pi_104221270
Trouwens...
[x] Ik maak nooit fouten.
en als het dan toch gebeurt:
[x] geef ik een ander de schuld.

:+
pi_104222981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:16 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ik zag het. en toen dacht ik shiiiiiiiiiiiiiiiit, nou gaat iedereen hier zitten lurken :(
Waar dan? :D
pi_104223259
Ohh... heerlijk, RTL5 :D
pi_104223367
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:57 schreef June. het volgende:

[..]

Waar dan? :D
http://artsinspe.artsenne(...)ezersonderzoek-2.htm
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:01 schreef intoxicated het volgende:
Ohh... heerlijk, RTL5 :D
Mooi he!
pi_104228247
OMG, ik wilde ook gaan posten over die Arts in Spe-enquete, maar ik ben duidelijk al weer te laat. Social life FTW :6
  vrijdag 11 november 2011 @ 01:13:34 #191
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_104232183
Sinds ik heb gehoord van het vena cava syndroom heb ik een beetje vertrouwen verloren in alles 'leuk' benoemen :P
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 02:47:16 #192
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104233200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:55 schreef iofn het volgende:
Was een vragenlijst waarvan ik de link via de mail kreeg. Oa hoe je de verschillende websites voor gnk-studenten waardeert. :P

Vanavond weer Jonge Dokters!
Die orthopeed :')
Die ene vind ik wel kundig :Y
Die blonde, niet de ene doos maar die ander :s)
  vrijdag 11 november 2011 @ 08:20:01 #193
208890 June.
Seriously?
pi_104234319
quote:
Hm, normaal krijg ik die links ook altijd in mijn e-mail, blijkbaar nu dus niet..

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:23 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik wilde het net posten :P Uiteraard een 10 gegeven :)
Haha, ik ook :) O+
  vrijdag 11 november 2011 @ 08:20:38 #194
208890 June.
Seriously?
pi_104234325
Gisteren trouwens een 6e jaars stationsexamen afgelegd die maarliefst 7 uur duurde ;(
pi_104234477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 02:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

Die ene vind ik wel kundig :Y
Die blonde, niet de ene doos maar die ander :s)
de blonde eerste hulp doos of de blonde cardiologie doos?
  vrijdag 11 november 2011 @ 08:46:02 #196
208890 June.
Seriously?
pi_104234653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nicola was er niet bij, alleen die Like van de SEH en Eva van de Chirugie..
pi_104237971
Die orthopeed heeft echt een vreemde neus
pi_104239535
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:02 schreef MaxC het volgende:
Die orthopeed heeft echt een vreemde neus
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 16:39:11 #199
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104251321
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

pi_104251513
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:46 schreef June. het volgende:

[..]

Nicola was er niet bij, alleen die Like van de SEH en Eva van de Chirugie..
Nicola vind ik echt een verschrikkelijk toontje hebben in gesprekken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')