Skrillex. Ik weet even niet welk nummer.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:44 schreef indiaantje89 het volgende:
Iemand die het nummer helemaal op het begin kent? Wat in de Intro zit dus
quote:Op maandag 12 december 2011 14:51 schreef ralfseltje het volgende:
Ben benieuwd of ze dit jaar echt anders gaan programmeren. Als in: minder puberale kut-dj's als Skrillex en meer 'bandjes', zodat al die mensen die alleen maar komen om 's nachts te feesten wegblijven.
Jep, maar de directeur gaf vorig jaar ook al aan dat hij vond dat een te groot gedeelte van het publiek puur voor de dj's 's avonds kwam. Wat ten koste gaat van de sfeer overdag. Daar wilde hij wat aan veranderen.quote:Op maandag 12 december 2011 14:57 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]dat is n beetje het hele idee van lowlands he? bandjes tot een uur of 23 en daarna dj's en dat maakt lowlands juist zo leuk imho
Nou dat heb ik nergens zo begrepen. Het Lowlandspubliek alsin de doelgroep is ook verandert ten opzichte van pak hem beet 10 jaar geleden.quote:Op maandag 12 december 2011 15:02 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Jep, maar de directeur gaf vorig jaar ook al aan dat hij vond dat een te groot gedeelte van het publiek puur voor de dj's 's avonds kwam. Wat ten koste gaat van de sfeer overdag. Daar wilde hij wat aan veranderen.
bron?quote:Op maandag 12 december 2011 15:02 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Jep, maar de directeur gaf vorig jaar ook al aan dat hij vond dat een te groot gedeelte van het publiek puur voor de dj's 's avonds kwam. Wat ten koste gaat van de sfeer overdag. Daar wilde hij wat aan veranderen.
Festivalinfo ; 23/08/2011quote:
Heb je natuurlijk gelijk in, maar dat maakt van alles een 'over smaak valt niet te twisten'-discussie. Ik denk dat je, bijvoorbeeld, best mag zeggen dat de gemiddelde Elliott Smith-fan meer muzikaal besef heeft dan een gemiddelde Frans Bauer-fan. Wat muzikaal besef dan is valt te bediscussiëren, maar je mag mensen best afzeiken om hun muzieksmaak. Vind ikquote:Op maandag 12 december 2011 20:34 schreef TWP het volgende:
Mensen afzeiken om dat je hun muzieksmaak niet kan waarderen.Diegenen dienen ook niet serieus genomen te worden. Laat mensen lekker genieten van dat wat ze vrolijk maakt. Laat ze Frans Bauer luisteren, laat ze van Justin Bieber genieten, en laat ze houden van Skrillex. Sneu om smaak te gaan veroordelen.
Mijn interpretatie van die woorden was misschien wat vrij, maar denk wel dat hij dat bedoelde iigquote:Op maandag 12 december 2011 20:33 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Festivalinfo ; 23/08/2011
Volgens Van Eerdenburg, festivaldirecteur van Lowlands, is het heel goed mogelijk dat de (gedeeltelijke) verkoop van Lowlands kaarten voortaan via popzalen als Tivoli en Paradiso zal verlopen. Dat zegt Van Eerdenburg tegenover 3voor12.
Reden voor deze omwenteling is dat Lowlands de samenstelling van het publiek wil veranderen. "Ik wil kijken of we de kaartverkoop zo in kunnen richten dat we zeker weten dat we toegewijde muziekliefhebbers bereiken, bijvoorbeeld via clubs als Paradiso, de Melkweg en Tivoli en via de avondprogramma’s op 3FM," zo laat Van Eerdenburg weten.
Maar Skrillex/dubstep is wel een ding van deze tijd en moet je dus imho ook hebben. Ik deel je mening verder wel, maar je moet als LL zijnde wel zo breed mogelijk programmeren en niet een nieuwe stroming totaal afschieten terwijl veel 16-jarigen daar heel graag naar toe gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 03:22 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Heb je natuurlijk gelijk in, maar dat maakt van alles een 'over smaak valt niet te twisten'-discussie. Ik denk dat je, bijvoorbeeld, best mag zeggen dat de gemiddelde Elliott Smith-fan meer muzikaal besef heeft dan een gemiddelde Frans Bauer-fan. Wat muzikaal besef dan is valt te bediscussiëren, maar je mag mensen best afzeiken om hun muzieksmaak. Vind ikQua platheid doet Skrillex/White Lies niet veel onder voor Frans Bauer. Nouja, bij wijze van spreken.
Wel tof dat je ook toegeeft dat je mensen niet serieus kan nemen die White Lies of Skrillex leuk vinden
Ze hebben het verdomme zelf allemaal afgeschaft, vroeger was er gitaardisco in de Alpha, dat is allemaal weg. Dus de hand in eigen boezem mag wel.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:55 schreef WeezerButler het volgende:
In 2007 was er al dubstep op LL, s'middags in de volgepakte X-ray. Dus ze waren er op tijd bij met programmeren. Wat mij een beetje tegenstaat in het betoog van Erik van Eerdenburg is het gegeven dat het zijn eigen festival is, en dat er s'nachts sinds een jaar of 3 vooral focus is voor dance/electronica. De "gitaardisco" in de Grolsch is nauwelijks serieus te nemen... 90sNow/ Zeroes Heroes is alternatief carnaval imo. Programmeer dan op z'n minst een toffe indie cq rocknacht. Dat mis ik een beetje. Maar eerlijkgezegd is er s'nachts genoeg leuks te beleven.
Ja dat is ook wel weer zo, maar heb wel het idee dat het de overhand begint te krijgen. Waarmee ik bedoel dat het meeste publiek komt voor die paar dubstep namen, en de bandjes een stuk minder aandacht krijgen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 03:33 schreef febster het volgende:
[..]
Maar Skrillex/dubstep is wel een ding van deze tijd en moet je dus imho ook hebben. Ik deel je mening verder wel, maar je moet als LL zijnde wel zo breed mogelijk programmeren en niet een nieuwe stroming totaal afschieten terwijl veel 16-jarigen daar heel graag naar toe gaan.
Dat vind ik dus ook. Programmeer dan ook gewoon anders. Er blijft ook weinig lol over van de gitaardisco, als iedereen op die uren bij de dubstep gaat dansen. Prima verder, maar het gaat al snel ten koste van het 'alternatieve' nachtprogramma.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ze hebben het verdomme zelf allemaal afgeschaft, vroeger was er gitaardisco in de Alpha, dat is allemaal weg. Dus de hand in eigen boezem mag wel.
En eigenlijk is dat ook belachelijk. Vroeger kocht ik mijn kaartje in juli, dan was de programmering gewoon bekend. Het is dat ik Lowlands gewoon heel tof vind en er eigenlijk altijd wel heen wil, maar vorig jaar is het me (qua line up) echt tegengevallen...quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:16 schreef WeezerButler het volgende:
Indirekt ga je al voordat er überhaupt een programmering is...
en met goed gezelschapquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:27 schreef rubbereend het volgende:
goede line up is natuurlijk gewoon ook vrij persoonlijk. Heb me afgelopen jaar de hele dag door prima vermaakt met goede optredens verdeelt over alle podia.
Ga me toch eens wat meer op dit bandje focussenquote:Op donderdag 15 december 2011 10:18 schreef theodoor9 het volgende:
Stone Roses naast Oya nu ook bevestigd voor Sziget. Dus in de weken rond lowlands op het continent.
Oh ik vermaak me ook altijd wel hoor, dat is het punt niet. Punt is dat het eigenlijk belachelijk is dat je tegenwoordig al een kaartje moet kopen voordat er ook maar 1 band bekend is. En dat is niet de schuld van Lowlands maar het feit dat Lowlands flink gehypt is de laatste jaren, en dat is jammer.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:27 schreef rubbereend het volgende:
goede line up is natuurlijk gewoon ook vrij persoonlijk. Heb me afgelopen jaar de hele dag door prima vermaakt met goede optredens verdeelt over alle podia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |