En het soepelste softdrugsbeleid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh, we hebben al het strengste immigratiebeleid van Europa
Inderdaad, immigranten zijn eigenlijk maar vervelend en naar. En bovendien crimineel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:55 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Laat Nederland maar een gidsland zijn voor het terugdringen van gelukszoekers.
Wat een xenofobe uitspraak. En bovendien ook nog eens erg generaliserend!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Inderdaad, immigranten zijn eigenlijk maar vervelend en naar. En bovendien crimineel.
Inderdaad. En ze pikken onze banen in en ze trekken allemaal een uitkering.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Inderdaad, immigranten zijn eigenlijk maar vervelend en naar. En bovendien crimineel.
En ze pikken onze vrouwen in en halen hun vrouwen naar Nederland.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze pikken onze banen in en ze trekken allemaal een uitkering.
Je denkt een discussie te kunnen winnen door dit soort karikarutale beelden te schetsen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En ze pikken onze vrouwen in en halen hun vrouwen naar Nederland.
En ze krijgen van de overheid een gratis LCD televisie van 32 inch, een compleet huis ingericht met nieuwe meubelen, een nieuwe VW Golf, een zwembad en een nieuw horloge.
Belachelijk.
Mwoah, in essentie is dat ook de gedachte achter anti-immigratie wetten he?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:07 schreef robin007bond het volgende:
![]()
Van mij mag de immigratiewetgeving versoepeld worden, in ruil voor een zeer sobere sociale zekerheid en lage belastingen.
Zo wordt Nederland eindelijk eens aantrekkelijk voor kennismigranten.
De huidige zijn meer gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst voor het onbekende. Het is natuurlijk wel zo dat sommige culturen met elkaar botsen, het is een kwestie van tijd voordat we harmonie vinden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:08 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Mwoah, in essentie is dat ook de gedachte achter anti-immigratie wetten he?
Een kwestie van tijd is het zeker niet, danwel onderbuik gevoelens (deels wel). Maar empirische waarnemingen leert ons dat immigratie ons miljarden per jaar kost. En dat heeft dus niets te maken met dingen als gastvrijheid of humanisme. Maar gewoon cijfers waarop je moet anticiperen in mijn ogen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De huidige zijn meer gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst voor het onbekende. Het is natuurlijk wel zo dat sommige culturen met elkaar botsen, het is een kwestie van tijd voordat we harmonie vinden.
Dan moet je mensen die de fout in gaan ook hard aanpakken, de meeste Islamieten hier in Nederland zeggen ook dat de straffen veel te soepel zijn in vergelijking met hun oorspronkelijke land.
Misschien een idee om er een ander topic hier over te openen? We gaan hier namelijk flink off-topic
Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:15 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Een kwestie van tijd is het zeker niet, danwel onderbuik gevoelens (deels wel). Maar empirische waarnemingen leert ons dat immigratie ons miljarden per jaar kost. En dat heeft dus niets te maken met dingen als gastvrijheid of humanisme. Maar gewoon cijfers waarop je moet anticiperen in mijn ogen.
Wellicht voer voor een nieuw topic ja.
Correct. De kostenpost is hier vooral de sociale zekerheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.
Heb je bronnen die aantonen dat immigratie economisch rendabel is?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.
Mogelijk, maar desondanks ben ik er geen voorstander van om dat in z'n geheel af te schaffen omdat er veel kansloze immigranten hierheen komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Correct. De kostenpost is hier vooral de sociale zekerheid.
Kijk wat het de VS oplevert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Heb je bronnen die aantonen dat immigratie economisch rendabel is?
Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.
Ik zie liever bronnen waaruit blijkt dat de Duitsers en Belgen die in Nederland wonen zogenaamd economisch onrendabel zijn. Dat zijn immers de grootste groepen immigranten. Of de Polen die de werkeloosheidsstijging vanwege de crisis grotendeels hebben opgevangen door weer naar Polen te gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Heb je bronnen die aantonen dat immigratie economisch rendabel is?
O, heel latijns Amerika leeft gesegregeerd, als je daar voorstander van bent..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kijk wat het de VS oplevert.
Ach ook dat wordt overdreven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nu niet van het primaire onderwerp gaan afleiden. Ik had het over de kansloze immigrant, niet over Duitsers die in Emden wonen om vlak over de grens te gaan werken. Nee, immigratie uit niet Westerse landen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zie liever bronnen waaruit blijkt dat de Duitsers en Belgen die in Nederland wonen zogenaamd economisch onrendabel zijn. Dat zijn immers de grootste groepen immigranten. Of de Polen die de werkeloosheidsstijging vanwege de crisis grotendeels hebben opgevangen door weer naar Polen te gaan.
Ben heel benieuwd.
Klopt, die kan het nooit meer goed doen. Ze winnen het in boos doen tegen de buitenlanders toch niet van VVD en PVV maar daar zijn ze wel hun stemmers aan kwijt geraakt. Wat ze ook doen een goede keuze is er simpelweg niet meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Maar om een poging te doen om terug on topic te keren: het CDA heeft op dit dossier een PR-probleem. De partij is zowel in Den Haag als onder de kiezers op het bot verdeeld, met als Janusboegbeeld Gerd Leers die als gematigd bekend stond en nu op Verdonk-achtige wijze de relatie tussen CDA en PVV op peil mag houden.
Hoe ze dit ook oplossen, voor de partij gaat het altijd mis.
Volgens mij ben jij aan het draaien en niet zo goed met begrippen. Dat is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:27 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Nu niet van het primaire onderwerp gaan afleiden. Ik had het over de kansloze immigrant, niet over Duitsers die in Emden wonen om vlak over de grens te gaan werken. Nee, immigratie uit niet Westerse landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |