Het CDA moet nu, vlak voor de climax over de Mauro kwestie draaien onder druk van de PVV. We zien Koppejan en Ferrier voor het eerst in actie al verwacht ik er niet veel van. Die zullen hun rug ook wel niet recht gaan houden.quote:CDA-Tweede Kamerlid Kathleen Ferrier wil nog voor een Kamerdebat donderdag over de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel overleg met haar fractie. Ferrier wil nog niet zeggen of ze het nieuwe fractiestandpunt - voor uitzetting van Mauro - steunt.
Het CDA was de afgelopen maanden steeds voorstander van het laten blijven van Mauro in Nederland, maar CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) besliste woensdag anders. De asielwoordvoerder van de CDA-fractie, Raymond Knops, sloot zich daarbij aan.
Volgens de woordvoerder van CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma is er geen fractieoverleg voorzien en sprak Knops namens de hele CDA-fractie. ,,Wij wilden dat Leers alle mogelijkheden zou onderzoeken om Mauro toch hier te kunnen houden. Dat is gebeurd en het zit er gewoon niet in.''
Ferrier behoorde met Ad Koppejan tot de CDA-Kamerleden die op het partijcongres vorig jaar oktober tegen samenwerking met de PVV stemden.
CDA-Tweede Kamerlid Ad Koppejan wil eerst overleg voeren met de asielwoordvoerder van de CDA-fractie Raymond Knops, voordat hij zegt wat hij vindt van de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel. Dat zei Koppejan woensdag.
Hij wilde ook niet zeggen of hij Kathleen Ferrier steunt in haar wens om binnen de fractie overleg te voeren over de kwestie.
Terpstra
CDA-prominent Doekle Terpstra, via twitter: ,,CDA-fractie was tegen uitzetting Mauro. Ga er vanuit dat men voet bij stuk houdt! Nu is een rechte rug gewenst. Niet zwichten vanwege PVV.''
CDJA
Mauro Manuel moet gewoon in Nederland kunnen blijven, vinden de CDA-jongeren verenigd in het CDJA. Hem terugsturen naar Angola zou ,,niet menswaardig zijn'', zegt CDJA-voorzitter Arrie Vis.
,,Kinderen mogen niet de dupe worden van politiek. Wie hier als kind alleen, zonder zijn gezin komt, moet kunnen blijven. Het beleid moet daarop worden aangepast'', aldus Vis. Hij vindt dat CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) en de CDA-fractie door de VVD en de PVV in een spagaat worden gedwongen.
Vis zegt dat het CDA in de bres moet springen voor alleenstaande minderjarige vreemdelingen, zoals Mauro. De CDA-jongeren steunen een resolutie die door de CDA-afdeling Drenthe is ingediend en waarover zaterdag op het partijcongres in Utrecht wordt gestemd.
Die resolutie spreekt van ,,het kille vreemdelingenbeleid met name ten aanzien van de alleenstaande minderjarige vreemdeling''. In de tekst wordt Mauro niet genoemd, maar wat het CDJA betreft gaat de resolutie nu in feite wel over hem.
Daar heeft hij helemaal gelijk in. Ik heb in mijn kerk al voor deze verkiezingen gewaarschuwd voor deze mogelijke coalitie. Ik verwacht een zeer heet congres zaterdag, maar het lijkt mij niet waarschijnlijk dat er nog beslissingen worden teruggedraaid. Iedereen vindt dat er te veel asielzoekers zijn, maar zodra iemand een gezicht krijgt wordt het anders. Nu is Sahar Hbrahim Gel natuurlijk wel veel prettiger om naar te kijken, maar toch, zo'n sympathieke 'neger' stuur je toch niet weg?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Friek_ het volgende:
Ach ja, zoals Maarten van Rossem al zei: als Jezus nu geleefd had stemde hij zeker weten geen CDA. Ze graven alsmaar dieper hun eigen graf. Laat ze maar, ze hebben het zichzelf aangedaan. Derhalve geen enkele seconde medelijden.
Ze wachtten op het juiste moment om nog even lekker in de microfoons te kunnen schreeuwen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:28 schreef alors het volgende:
Ik vroeg me nog af waar Ad en Kathleen waren gebleven, maar ze zijn er nog wel dus.
Die baalt dagelijks flink van deze keuze denk ik.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe Gerd Leers zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als burgemeester van Maastricht bekritiseerde hij het 'te rechtse' beleid van Balkenende IV, maar nu zit hij zelf in een extreemrechts kabinet en heeft ook nog de meest rechtse portefeuille.
Qua schreeuwen werden ze bij het vorige congres flink overtroffen door een voorstander van deze coalitie met gedoogpartij (Eurlings)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze wachtten op het juiste moment om nog even lekker in de microfoons te kunnen schreeuwen.
Misschien zit dat pluche wel heel lekker. Meedoen lijkt wel belangrijker dan de inhoud.quote:Ik vraag me af hoe Gerd Leers zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als burgemeester van Maastricht bekritiseerde hij het 'te rechtse' beleid van Balkenende IV, maar nu zit hij zelf in een extreemrechts kabinet en heeft ook nog de meest rechtse portefeuille.
Hij komt niet echt over als een minister die het flink naar zijn zin heeftquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Misschien zit dat pluche wel heel lekker. Meedoen lijkt wel belangrijker dan de inhoud.
Nogal logisch als je constant dit soort onzin op je bord krijgt. Het is een verlies-verlies situatie voor een minister. Of hij gooit 'em eruit en krijgt de kamer en links Nederland over zich heen, of hij laat 'em blijven en schept daarmee een precedent waardoor nóg meer van dit soort zaken boven gaan komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij komt niet echt over als een minister die het flink naar zijn zin heeft
Bij Ad en Kathleen werd de minuut spreektijd dan ook veel strenger nageleefd dan bij de prominenten die wél voor deze belachelijke samenwerking waren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Qua schreeuwen werden ze bij het vorige congres flink overtroffen door een voorstander van deze coalitie met gedoogpartij (Eurlings)
Klopt, ben dus wel benieuwd waar die opmerking over schreeuwen vandaan komtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Bij Ad en Kathleen werd de minuut spreektijd dan ook veel strenger nageleefd dan bij de prominenten die wél voor deze belachelijke samenwerking waren.
Da's toch simpel, ze zijn twee onbenullige partijleden die hun kans schoon zagen om even flink in de schijnwerpers te staan en flink wat goodwill te kweken bij een groot deel van de bevolking.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, ben dus wel benieuwd waar die opmerking over schreeuwen vandaan komt.
Ik hoop het. En meteen het eind van dit rampzalige kabinet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:57 schreef robin007bond het volgende:
Het CDA is al de touch met hun achterban kwijtgeraakt sinds de samenwerking met PVV.
Dit wordt de druppel die de emmer doet overlopen
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:54 schreef remlof het volgende:
Wordt het CDA-congres nu dan weer integraal uitgezonden?
"Koppejan & Ferrier vs the CDA - part 2"
Ik baal er nu al van dat ik op die dag een training heb. Mooie televisie is die kneuzenkermis.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:54 schreef remlof het volgende:
Wordt het CDA-congres nu dan weer integraal uitgezonden?
"Koppejan & Ferrier vs the CDA - part 2"
Wat voor training?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik baal er nu al van dat ik op die dag een training heb. Mooie televisie is die kneuzenkermis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |