abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:19:47 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103593714
quote:
CDA-Tweede Kamerlid Kathleen Ferrier wil nog voor een Kamerdebat donderdag over de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel overleg met haar fractie. Ferrier wil nog niet zeggen of ze het nieuwe fractiestandpunt - voor uitzetting van Mauro - steunt.

Het CDA was de afgelopen maanden steeds voorstander van het laten blijven van Mauro in Nederland, maar CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) besliste woensdag anders. De asielwoordvoerder van de CDA-fractie, Raymond Knops, sloot zich daarbij aan.

Volgens de woordvoerder van CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma is er geen fractieoverleg voorzien en sprak Knops namens de hele CDA-fractie. ,,Wij wilden dat Leers alle mogelijkheden zou onderzoeken om Mauro toch hier te kunnen houden. Dat is gebeurd en het zit er gewoon niet in.''

Ferrier behoorde met Ad Koppejan tot de CDA-Kamerleden die op het partijcongres vorig jaar oktober tegen samenwerking met de PVV stemden.

CDA-Tweede Kamerlid Ad Koppejan wil eerst overleg voeren met de asielwoordvoerder van de CDA-fractie Raymond Knops, voordat hij zegt wat hij vindt van de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel. Dat zei Koppejan woensdag.

Hij wilde ook niet zeggen of hij Kathleen Ferrier steunt in haar wens om binnen de fractie overleg te voeren over de kwestie.

Terpstra

CDA-prominent Doekle Terpstra, via twitter: ,,CDA-fractie was tegen uitzetting Mauro. Ga er vanuit dat men voet bij stuk houdt! Nu is een rechte rug gewenst. Niet zwichten vanwege PVV.''

CDJA

Mauro Manuel moet gewoon in Nederland kunnen blijven, vinden de CDA-jongeren verenigd in het CDJA. Hem terugsturen naar Angola zou ,,niet menswaardig zijn'', zegt CDJA-voorzitter Arrie Vis.

,,Kinderen mogen niet de dupe worden van politiek. Wie hier als kind alleen, zonder zijn gezin komt, moet kunnen blijven. Het beleid moet daarop worden aangepast'', aldus Vis. Hij vindt dat CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) en de CDA-fractie door de VVD en de PVV in een spagaat worden gedwongen.

Vis zegt dat het CDA in de bres moet springen voor alleenstaande minderjarige vreemdelingen, zoals Mauro. De CDA-jongeren steunen een resolutie die door de CDA-afdeling Drenthe is ingediend en waarover zaterdag op het partijcongres in Utrecht wordt gestemd.

Die resolutie spreekt van ,,het kille vreemdelingenbeleid met name ten aanzien van de alleenstaande minderjarige vreemdeling''. In de tekst wordt Mauro niet genoemd, maar wat het CDJA betreft gaat de resolutie nu in feite wel over hem.
Het CDA moet nu, vlak voor de climax over de Mauro kwestie draaien onder druk van de PVV. We zien Koppejan en Ferrier voor het eerst in actie al verwacht ik er niet veel van. Die zullen hun rug ook wel niet recht gaan houden.

Maar dit is wel een hele pijnlijke knieval voor het CDA. Zeker met een naderend congres. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat.

Iig zal het wel een heet congres worden. En terect. Deze jongen wordt gewoon geofferd voor de PVV.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 26-10-2011 19:29:38 ]
pi_103593862
CDA kan beter die C uit haar naam halen vind ik. En die D misschien ook wel, als haar achterban het hier niet mee eens is. Maarja, dan krijgen ze weer gedoe met Apple om de naam.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:23:56 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103593904
Gevaarlijk. Volgens CDJA moeten alle alleenstaande minderjarige immigranten blijven. Waarom?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103593948
Ach ja, zoals Maarten van Rossem al zei: als Jezus nu geleefd had stemde hij zeker weten geen CDA. Ze graven alsmaar dieper hun eigen graf. Laat ze maar, ze hebben het zichzelf aangedaan. Derhalve geen enkele seconde medelijden.
pi_103594028
Tja het CDA zit nu gewoon niet in een positie om een sociaal gezicht te laten zien. Willen ze mee doen met de stoere jongens van PVV en VVD zullen ze moeten slikken en de uitzetting steunen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103594132
Ik vroeg me nog af waar Ad en Kathleen waren gebleven, maar ze zijn er nog wel dus.
know'm sayin?
word? word.
pi_103594640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Friek_ het volgende:
Ach ja, zoals Maarten van Rossem al zei: als Jezus nu geleefd had stemde hij zeker weten geen CDA. Ze graven alsmaar dieper hun eigen graf. Laat ze maar, ze hebben het zichzelf aangedaan. Derhalve geen enkele seconde medelijden.
Daar heeft hij helemaal gelijk in. Ik heb in mijn kerk al voor deze verkiezingen gewaarschuwd voor deze mogelijke coalitie. Ik verwacht een zeer heet congres zaterdag, maar het lijkt mij niet waarschijnlijk dat er nog beslissingen worden teruggedraaid. Iedereen vindt dat er te veel asielzoekers zijn, maar zodra iemand een gezicht krijgt wordt het anders. Nu is Sahar Hbrahim Gel natuurlijk wel veel prettiger om naar te kijken, maar toch, zo'n sympathieke 'neger' stuur je toch niet weg?
Ik vraag me af hoe Gerd Leers zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als burgemeester van Maastricht bekritiseerde hij het 'te rechtse' beleid van Balkenende IV, maar nu zit hij zelf in een extreemrechts kabinet en heeft ook nog de meest rechtse portefeuille.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:40:45 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103594729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:28 schreef alors het volgende:
Ik vroeg me nog af waar Ad en Kathleen waren gebleven, maar ze zijn er nog wel dus.
Ze wachtten op het juiste moment om nog even lekker in de microfoons te kunnen schreeuwen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103594753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef ouderejongere het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe Gerd Leers zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als burgemeester van Maastricht bekritiseerde hij het 'te rechtse' beleid van Balkenende IV, maar nu zit hij zelf in een extreemrechts kabinet en heeft ook nog de meest rechtse portefeuille.
Die baalt dagelijks flink van deze keuze denk ik.
pi_103594792
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze wachtten op het juiste moment om nog even lekker in de microfoons te kunnen schreeuwen.
Qua schreeuwen werden ze bij het vorige congres flink overtroffen door een voorstander van deze coalitie met gedoogpartij (Eurlings)
pi_103594827
quote:
Misschien zit dat pluche wel heel lekker. Meedoen lijkt wel belangrijker dan de inhoud.
pi_103594875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:42 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Misschien zit dat pluche wel heel lekker. Meedoen lijkt wel belangrijker dan de inhoud.
Hij komt niet echt over als een minister die het flink naar zijn zin heeft :N
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:46:27 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103595007
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij komt niet echt over als een minister die het flink naar zijn zin heeft :N
Nogal logisch als je constant dit soort onzin op je bord krijgt. Het is een verlies-verlies situatie voor een minister. Of hij gooit 'em eruit en krijgt de kamer en links Nederland over zich heen, of hij laat 'em blijven en schept daarmee een precedent waardoor nóg meer van dit soort zaken boven gaan komen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:47:52 #14
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_103595066
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Qua schreeuwen werden ze bij het vorige congres flink overtroffen door een voorstander van deze coalitie met gedoogpartij (Eurlings)
Bij Ad en Kathleen werd de minuut spreektijd dan ook veel strenger nageleefd dan bij de prominenten die wél voor deze belachelijke samenwerking waren.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_103595101
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:47 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Bij Ad en Kathleen werd de minuut spreektijd dan ook veel strenger nageleefd dan bij de prominenten die wél voor deze belachelijke samenwerking waren.
Klopt, ben dus wel benieuwd waar die opmerking over schreeuwen vandaan komt :).
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:50:37 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103595184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, ben dus wel benieuwd waar die opmerking over schreeuwen vandaan komt :).
Da's toch simpel, ze zijn twee onbenullige partijleden die hun kans schoon zagen om even flink in de schijnwerpers te staan en flink wat goodwill te kweken bij een groot deel van de bevolking.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:54:57 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_103595373
Wordt het CDA-congres nu dan weer integraal uitgezonden? c_/

"Koppejan & Ferrier vs the CDA - part 2"
pi_103595492
Het CDA is al de touch met hun achterban kwijtgeraakt sinds de samenwerking met PVV.

Dit wordt de druppel die de emmer doet overlopen :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:58:04 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_103595520
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:57 schreef robin007bond het volgende:
Het CDA is al de touch met hun achterban kwijtgeraakt sinds de samenwerking met PVV.

Dit wordt de druppel die de emmer doet overlopen :)
Ik hoop het. En meteen het eind van dit rampzalige kabinet.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:58:55 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103595572
Wat lief O+.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:01:37 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103595701
Wat is de volgende zet van Rat Verhagen? Ik zou in ieder geval geen Gerd Leers willen zijn. Hij is een speelbal tussen het CDA en Geert Wilders & PVV.
pi_103595745
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:54 schreef remlof het volgende:

(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_103596908
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:54 schreef remlof het volgende:

Ik baal er nu al van dat ik op die dag een training heb. Mooie televisie is die kneuzenkermis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 20:26:28 ]
pi_103596990
quote:
13s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:26 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik baal er nu al van dat ik op die dag een training heb. Mooie televisie is die kneuzenkermis.
Wat voor training? :P
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_103597235
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:28 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Wat voor training? :P
Offtopic, DM ik wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 20:33:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: