Ik heb hem, maar je krijgt hem pas na 10 januariquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef Roarzcorp. het volgende:
heeft iemand een samenvatting van: Kern van het internationaal publiekrecht van Nollkaemper?
Balen idd als je je suf zit te schrijven... Aan de andere kant wel weer een goed teken dat je veel kon opschrijven..... aangenomen dat het een beetje zinnig was..quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:54 schreef Kimochi het volgende:
Tentamen Straf- en strafprocesrecht was vandaag niet te zuinig... Drie uur weer aan één stuk door zitten schrijven.
Qua stof was het wel goed te doen.
Dan staat je nog wat te wachten met formeel belastingrecht en fiscaal procesrecht.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:35 schreef dreamzk het volgende:
Vrijdag mondeling fiscaal bestuursrecht, wat een saai vak. Wordt nog leuk
Tsja, al die derdejaarstentamens vind ik tot dusver een hoop schrijfwerk. Je moest ook veel opschrijven, omdat bijna iedere vraag het toetsen van een leerstuk was.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Balen idd als je je suf zit te schrijven... Aan de andere kant wel weer een goed teken dat je veel kon opschrijven..... aangenomen dat het een beetje zinnig was..![]()
Is dit een zwaar vak in vergelijking met het 1e jaarsvak of is het meer een kwestie van meer arresten en gedetailleerder op de basisprincipes uit het 1e jaar ingaan? Dus meer 'dom' stof stampen?
Daar was idd niet echt doorkomen aan')quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef Roarzcorp. het volgende:
heeft iemand een samenvatting van: Kern van het internationaal publiekrecht van Nollkaemper?
Doelde eerder op het feit dat ik een mondeling heb. Via studiegenoten gehoord dat het geen makkelijk tentamen gaat worden.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan staat je nog wat te wachten met formeel belastingrecht en fiscaal procesrecht.
Het kan geen kwaad om die verslagen aan te schaffen. Als je de arresten doorleest, krijg je ook beter een beeld bij hoe de criteria ingevuld worden dan wanneer je alleen de rechtsregels eruit pikt. Bovendien spreken strafrechtzaken vaak meer tot de verbeelding en zijn de casus interessanter om te lezen dan bijvoorbeeld bestuursrechtzaken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
Alle Silverslagen en Joho-dingen heb ik inmiddels al (eigenlijk meer om in de vakantie volgend jaar voor te bereiden). Uit jouw tip om de arresten helemaal door te lezen blijkt idd dat het gaat om het kunnen toepassen van de stof. En dan is idd de werkgroep heel belangrijk...
Thanx Kimochi, als ik het ga doen en ik haal het, trakteer ik je(nee echt!)
En ik hoop natuurlijk dat je dit tentamen hebt gehaald![]()
Moet je nu nog meer tentamens doen in januari?
Rechtsgevolgen die niet van openbare orde zijn, zoals de gevolgen in faillissements- en echtscheidingszaken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:30 schreef julian6 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een "rechtsgevolg dat ter vrije bepaling van partijen staat" betekent?
Uit art. 333 Rv "Geen hoger beroep staat open in zaken die slechts rechtsgevolgen betreffen die ter vrije bepaling van partijen staan."
quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:45 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om die verslagen aan te schaffen. Als je de arresten doorleest, krijg je ook beter een beeld bij hoe de criteria ingevuld worden dan wanneer je alleen de rechtsregels eruit pikt. Bovendien spreken strafrechtzaken vaak meer tot de verbeelding en zijn de casus interessanter om te lezen dan bijvoorbeeld bestuursrechtzaken. No problem, we benne op de wereld om elkaar te helpen nietwaar?
Enjoy!quote:Ik had vandaag nog het tentamen BPR, wat moeilijker was dan verwacht. Nu ben ik lekker drie weekjes vrij.![]()
Ik ga deze periode alleen nog Bedrijfseconomie doen. BPR ga ik misschien nog wel in juni doen als ik tijd over heb...quote:Moet jij nog veel tentamens doen naast Internationaal Recht?
Er zijn een aantal arresten geschrapt, het zijn er nu 22. Het tentamen is lastiger dan de opgaven die in de werkgroep werden behandeld... Het boek is vrij droog, maar je kan er ook niet meer van maken dan het is.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Enjoy!BPR lijkt me sowieso al behoorlijk lastig, alleen al omdat het me, als ik zo de videocolleges bekijk, vrij droog lijkt en er ook nogal veel arresten zijn (27 dacht ik..
...). Is volgens mij het lastigste 5-ectspunten vak van de Bachelor, dus als je die gehaald hebt heb je die vakjes betreft het ergste gehad
....
Bedrijfseconomie is goed te doenquote:Ik ga deze periode alleen nog Bedrijfseconomie doen. BPR ga ik misschien nog wel in juni doen als ik tijd over heb...
Thanx! Goeie vakantie!quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:13 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Bedrijfseconomie is goed te doenSucces!
Ik heb voor elk vak een combinatie van tekstboeken en werkboeken. In die werkboeken staan ook vragen en opdrachten, soms MC, soms uitgebreide opdrachten.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:50 schreef DanielBackward het volgende:
Zijn jullie voornamelijk bezig met lezen en leren of meer met lezen>snappen en toepassen? En moet je bij de studie rechtsgeleerdheid ook maakwerk doen in de vorm van opdrachten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |