Fiscaal recht.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Haha, iemand die rechtspsychologie doet?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Vorige topic; [SC] WO Rechten #53 waar er geen inspiratie is voor een TT
Dat hoeft niet meer in de OP omdat je ook op de TT kunt klikken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]Was het vorige topic ook al fout, blijkbaar.
Dat weet ik, maar als het er fout staat moet het alsnog aangepast worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:30 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat hoeft niet meer in de OP omdat je ook op de TT kunt klikken.
Toch blijf ik een beetje sceptisch. Ik geloof die mooie verhalen pas als ik het daadwerkelijk op mijn bankrekening krijgquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zijn daar wel wat meer kantoren die dat salaris ook ongeveer hanteren (denk een B&M, niet een Big 4 ofzo).
Het 'gemiddelde' startsalaris ligt inderdaad iets lager.
[..]
Inderdaad nooit klagen. Wij hebben een luxepositie.
Overigens haal je dat overal wel binnen 2 jaar, zelfs bij de allerkleinste kantoren.
Ik zie het om me heen bij mensen die nu ook 's aan het werk gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:45 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Toch blijf ik een beetje sceptisch. Ik geloof die mooie verhalen pas als ik het daadwerkelijk op mijn bankrekening krijg
Edit: heb trouwens wel de indruk dat de kleinere kantoren juiste hogere salarissen geven om te kunnen concurreren tegen de grotere kantoren. Nadeel bij een kleiner kantoor is vaak wel dat de opleiding gewoon minder is.
Ik doe nu de Basiscursus Recht aan de OU (boek: Van Apeldoorn) en dat valt me ook niet tegen. Waar studeer je en welk boek gebruik je?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:27 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, ik hoor van iedereen dat het tentamen Inleiding in de Rechtswetenschap een ramp is, maar ik zie het nog niet echt zo. Ervaringen?
UvA, boek heet Inleiding in de Rechtswetenschap. Geschreven door mijn hoogleraar. Het staat alleen allemaal nogal door elkaar zonder register, dat is wel vervelend.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik doe nu de Basiscursus Recht aan de OU (boek: Van Apeldoorn) en dat valt me ook niet tegen. Waar studeer je en welk boek gebruik je?
PKF toevallig?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zie het om me heen bij mensen die nu ook 's aan het werk gaan.
O, en de kleinere kantoren concurreren zeker met aardige arbeidsvoorwaarden. Ik zit voorlopig nog bij een 'mkb' kantoor, meer regionaal (~150man over 3 kantoren). Zegmaar dat de salarissen hier op ongeveer Big 4 niveau staan (starter iig).
Dat is lastig werken inderdaad. Toch denk ik dat je met je gevoel wel goed zit; omdat de inleiding zoveel verschillende onderwerpen bestrijkt gaat de stof nooit al te diep. Ik heb inmiddels een voortgangstoets en twee oude tentamens gemaakt en echt veel problemen leverde dat niet op. 17 december tentamenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
UvA, boek heet Inleiding in de Rechtswetenschap. Geschreven door mijn hoogleraar. Het staat alleen allemaal nogal door elkaar zonder register, dat is wel vervelend.
Ik heb mijn tentamen overmorgen. Ze zeggen dat het op de UvA het een na laagste slagingspercentage heeft van alle rechtenvakkenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is lastig werken inderdaad. Toch denk ik dat je met je gevoel wel goed zit; omdat de inleiding zoveel verschillende onderwerpen bestrijkt gaat de stof nooit al te diep. Ik heb inmiddels een voortgangstoets en twee oude tentamens gemaakt en echt veel problemen leverde dat niet op. 17 december tentamen
Nee.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:10 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
PKF toevallig?
Goed om te horen iig. Hoog startsalaris is wel handig i.v.m. het krijgen van een goede hypotheek. Van een modaal startsalaris kan je tegenwoordig maximaal nog maar een klein krotje kopen.
Je moet die multiple choice vragen wel heel goed lezen, alleen daardoor al kan je soms al zien welke goed is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb mijn tentamen overmorgen. Ze zeggen dat het op de UvA het een na laagste slagingspercentage heeft van alle rechtenvakken
Prettig vooruitzichtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb mijn tentamen overmorgen. Ze zeggen dat het op de UvA het een na laagste slagingspercentage heeft van alle rechtenvakken
Oh lekkerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Prettig vooruitzichtIk heb net even gekeken en ik zie dat het vak bij jullie wel flink zwaarder wordt gewaardeerd (15 ECTS tegen 8.6 ECTS)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |