abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103572808
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_103572816
Ja doei.
pi_103572832
Had hem al gezien ja. En ga er maar eens geen woorden aan vuil maken :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:22:19 #4
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103572850
Oh Mootje, ik heb ook jammie dodger cheesecake gehad maandag :9 was erg lekker.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_103572856
Nog even spammen met mijn dochters O+

12 en 5 zijn ze dus..

pi_103572878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:22 schreef Muis006 het volgende:
Oh Mootje, ik heb ook jammie dodger cheesecake gehad maandag :9 was erg lekker.
:@ ken ik niet! :o Misschien maar goed ook..

Oh,. en Mr.Mo was in Manchester gisteren.. nou ja, op 't vliegveld :P en vanavond weer :+
Ja doei.
pi_103572887
Die knotjes O+. Leuke meiden heb je!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:26:04 #8
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103572944
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:@ ken ik niet! :o Misschien maar goed ook..

Oh,. en Mr.Mo was in Manchester gisteren.. nou ja, op 't vliegveld :P en vanavond weer :+
Ja het voelde niet bijster gezond toen ik het at _O- maar ach, de hele dag lopen, dan kan het wel.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_103572974
Mooi plaatje Mar! 3 mooie meiden :)
Be someone that makes you happy
pi_103572982
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:26 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja het voelde niet bijster gezond toen ik het at _O- maar ach, de hele dag lopen, dan kan het wel.
^O^ eens! Toen wij de hele dag in York rondliepen heb ik ook gewoon een cream tea besteld (en op!) maar we moesten gelukkig wel de room delen, want daarvan hadden ze er nog maar één.
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 10:29:08 #11
70532 loveli
N
pi_103573023
Je mag er zelf ook zijn.
crap in = crap out
pi_103573053
O+ thx!!!
pi_103573117
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef loveli het volgende:
Je mag er zelf ook zijn.
Ja doei.
pi_103573153
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:29 schreef loveli het volgende:
Je mag er zelf ook zijn.
:Y

Oja, sterretjes zien bij ongesteld als puber *check* :') Gelukkig had ik een cyclus van 2 maanden ipv 1. En gym, :r . Ik ging er alleen heen om de smakelijke leraar c_/ (nu bekend als de slakkentonger _O- ).

Hij zei later dat ze op het overgangsrapport geen onvoldoendes gaven, dus had je automatisch een zes. Had ik dat eerder geweten oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103573189
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 10:35:56 #16
70532 loveli
N
pi_103573220
IVF-je? KI, stuk makkelijekr.
crap in = crap out
pi_103573230
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103573234
Dat, of zoals MarMar op FB zei: wellicht is hij heel even op verlof geweest.. hoop ik dan maar :')! :X
Ja doei.
pi_103573238
:D _O-
Deze dan Mo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103573311
_O-
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:38:39 #21
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_103573316
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:36 schreef V1z0R het volgende:
Deze dan Mo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG, dit kan toch niet serieus zijn? :o _O-
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:38:51 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103573319
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Dat, of zoals MarMar op FB zei: wellicht is hij heel even op verlof geweest.. hoop ik dan maar :')! :X
http://www.snopes.com/photos/military/welcomehome.asp
The love you take is equal to the love you make.
pi_103573321
quote:
Deze dan Mo?
SPOILER
Ja, die kende ik ook :') ;(
Ja doei.
pi_103573330
Goeiemorgen!

Leuke foto Mar! O+ En wat loveli zegt!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103573355
quote:
Aha, fijn voor die man!
Ja doei.
pi_103573356
quote:
Deze dan Mo?
SPOILER
_O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103573397
quote:
A happy ending after all O+
pi_103573484
Lijkt me trouwens afgrijselijk, om een partner/geliefde in zo'n gebied te hebben zitten... -O- Ik vind 't al niets als Mr.Mo een paar dagen in Nederland is.. :')!

Al gaat het misschien volgend jaar wel omgedraaid worden :@ ik elke week één of twee nachten van huis :@
Ja doei.
pi_103573488
Mooie meiden Mar! Hoe gaat het eigenlijk tussen die twee qua leeftijdsverschil? Ik hoor daar vaak heel verschillende verhalen over. Wat ik zo opmaak uit jouw posts hebben ze wel een goede band he?
pi_103573622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mooie meiden Mar! Hoe gaat het eigenlijk tussen die twee qua leeftijdsverschil? Ik hoor daar vaak heel verschillende verhalen over. Wat ik zo opmaak uit jouw posts hebben ze wel een goede band he?
Ja prima :) De oudste was zeven toen de jongste geboren is, en wat is nou mooier dan een levende babypop op je zevende :P
Ze zijn heel close en het leeftijdsverschil is te groot om echt ruzie te maken. Soms "logeren" ze bij elkaar, dan mag de jongste boven op zolder bij de oudste in ons oude tweepersoonsbed, vinden ze helemaal knus.
Mijn broers zijn zes en acht jaar ouder dan ik, ik denk dat wel of niet een goede klik niet per sé veel te maken heeft met leeftijd.. Het is wel wat meer uitzoeken als je iets met het hele gezin wilt doen wat voor iedereen leuk is, maar niet onmogelijk :) zwembad bijvoorbeeld is al snel goed voor allebei.
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 10:50:46 #31
70532 loveli
N
pi_103573679
Met een verschil van 4 jaar zit er een 'generatie' tussen. Veel ouders plannen het zo, om als nummer 1 fulltime naar school gaat baby 2 te krijgen.

Persoonlijke voorkeur speelt denk ik een grotere rol, ken aardig wat broers en zussen met een groot leeftijdsverschil die 2 handen op 1 buik zijn en m'n zus en ik waren niet de beste vriendinnen vroeger. In grotere gezinnen is het makklijker kiezen, er zit er altijd wel eentje bij met wie het klikt en eentje om ruzie mee te maken ;)
crap in = crap out
pi_103573680
Ik heb een zusje van 10 jaar jonger! Dat is ook tijden niet goed gegaan, vooral tijdens mijn pubertijd konden we elkaar af en toe wel wurgen :p Nu is t heel leuk, ze is nu 16 en we hebben echt een hele goede band. Ze komt ook vaak bij mij logeren :)
pi_103573779
Ik was per ongeluk een nakomertje en tussen de dochters zit een groot verschil omdat er twee verschillende papa's zijn en ik dat niet zo even over 1 nacht ijs besloten heb... Vond ik een moeilijke of ik het nog een keer wilde met een andere papa en of de oudste dan niet tussen wal en schip zou komen want toch niet "eigen" en de jongste wel.. etc. etc.
pi_103573795
Mijn broertje en ik schelen 1.5 jaar en werden eigenlijk altijd wel gelijk behandeld :') Ik ging altijd over hem 'moederen' maar dat mocht natuurlijk niet :D
Worry is a misuse of imagination
pi_103573901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:54 schreef Probability het volgende:
Mijn broertje en ik schelen 1.5 jaar en werden eigenlijk altijd wel gelijk behandeld :') Ik ging altijd over hem 'moederen' maar dat mocht natuurlijk niet :D
Die neiging heeft de oudste hier ook wel en idd, dan moet ik soms wel even zeggen dat IK de moeder ben en zij de zus :)
pi_103574050
Ik doe even een lijstje:

O: havermout met kiwi en perzik
T: koffie verkeerd en appel
L: 4 kleine speltboterhammetjes, 2 met geitenkaas, 2 met appelstroop. 1/3e komkommer
T: misschien een havermoutmuffin
S: ongeveer 40 min fietsen
D: risotto met linzenburger en spinaziesalade
T: ik denk niks
pi_103574286
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:50 schreef loveli het volgende:
Met een verschil van 4 jaar zit er een 'generatie' tussen. Veel ouders plannen het zo, om als nummer 1 fulltime naar school gaat baby 2 te krijgen.

Persoonlijke voorkeur speelt denk ik een grotere rol, ken aardig wat broers en zussen met een groot leeftijdsverschil die 2 handen op 1 buik zijn en m'n zus en ik waren niet de beste vriendinnen vroeger. In grotere gezinnen is het makklijker kiezen, er zit er altijd wel eentje bij met wie het klikt en eentje om ruzie mee te maken ;)
De duutser, die 27 is heeft een zusje van 12. Was niet helemaal zo gepland, maar wel tof!

Ik verschil 1.5-2 jaar en 4 jaar met m'n jongere zusjes, en dat as altijd reden tot veel strijd.
pi_103574334

Lentils FTW!

[eeuwig gezeur van mijn kant]
Nallie, meer eiwitten zou niet verkeerd zijn, bak magere kwark 's avonds of zo. Is maar 220kcal... :)
[/eeuwig gezeik]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103574348
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:58 schreef MarMar het volgende:
Morgen trouwens mentorgesprek, de mentor van kiddo komt hier thuis, wel erg fijn :)
Ik dacht dat ik niets te klagen had, maar op de valreep toch nog..
Ze heeft keigoede cijfers, behalve op gym.. Ze doet hartstikke haar best, maar is gewoon niet goed in balspellen en da's het enige wat ze doen met gym. Dat je een kind dan geen 8 geeft, prima, maar gelijk onder een 6, da's gewoon wreed, vind ik niet kunnen.
Er is al veel gezegd hierover, maar wij kregen ook nooit onvoldoendes voor gym. Misschien als je nooit kwam opdagen. Ik had altijd een voldoende, meer was er ook niet van te maken :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103574354
Uitspraak van de oudste toen ik zwanger was: "ik hoop dat het een jongetje is, dan paktie m'n barbies tenminste niet af" :P
Gelukkig zit er genoeg leeftijdsverschil tussen.. toen de jongste barbies leuk begon te vinden, had de oudste er wel zo'n beetje genoeg van ;)
pi_103574377
Henk en Nallie puike lijstjes hoor! Mijne als volgt:

O: 3 vk bth (kaas, pindakaas)
T: mandarijn
L: 2 harde broodjes met rauwkost en ham ofzo
T: yoghurt met iets
B: 2x of 3x 20 min fietsen
S: tandarts :')
D: iets lekkers afhalen ofzo als beloning voor mijn tandartsavontuur, mag wel een cadeautje toch?
pi_103574451
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja prima :) De oudste was zeven toen de jongste geboren is, en wat is nou mooier dan een levende babypop op je zevende :P
Ze zijn heel close en het leeftijdsverschil is te groot om echt ruzie te maken. Soms "logeren" ze bij elkaar, dan mag de jongste boven op zolder bij de oudste in ons oude tweepersoonsbed, vinden ze helemaal knus.
Mijn broers zijn zes en acht jaar ouder dan ik, ik denk dat wel of niet een goede klik niet per sé veel te maken heeft met leeftijd.. Het is wel wat meer uitzoeken als je iets met het hele gezin wilt doen wat voor iedereen leuk is, maar niet onmogelijk :) zwembad bijvoorbeeld is al snel goed voor allebei.
Lijkt een beetje op mij en m'n zus. Zij is 9 jaar ouder en deden ook veel samen. We hadden ook véél ruzie (ze wist precies hoe ze mij boos kon maken en deed dat dan ook regelmatig voor de lol, terwijl ik natuurlijk overal op reageerde), maar we zijn ook heel close. Altijd gebleven ook. Terwijl mijn oudste zus (13 jaar ouder) meer een tweede moeder was (we hadden nooit ruzie en ze kon altijd goed advies geven als ik een dilemma had).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103574464
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:12 schreef Perruche het volgende:
Henk en Nallie puike lijstjes hoor! Mijne als volgt:

O: 3 vk bth (kaas, pindakaas)
T: mandarijn
L: 2 harde broodjes met rauwkost en ham ofzo
T: yoghurt met iets
B: 2x of 3x 20 min fietsen
S: tandarts :')
D: iets lekkers afhalen ofzo als beloning voor mijn tandartsavontuur, mag wel een cadeautje toch?
Dank je! En ik ga me er maar eens aan houden ook. Iets met een waterglijbaan en toch wel vrij veel strak zittende broeken enzo. B-)

Overigens vind ik dat je jezelf zeker mag verwennen na een tandartsbezoek! Zeker als ze vervelende dingen doen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103574485
Owja, lief moet ook meer eiwitten denk ik, misschien kan Viz zich er eens over buigen?

Eetlijstje lief zo uit mijn hoofd ongeveer:

O: 4 boterhammen, kaas of pindakaas, of vlokken oid..
O2: grote kom yoghurt met muesli
T: banaan
T: appel
L: 6 boterhammen, gekookt ei, kaas, ham, karnemelk
T: 2 plakken ontbijtkoek met boter
T: havermout
D: zelfde als ik, maar dan minstens dubbele portie en vla toe
T: vaak nog een keer yoghurt met muesli en stukjes appel

Ik zeg meer noten en stukjes kaas en vleestussendoortjes oid..
pi_103574494
Denk dat de band die je met broers/zussen hebt niet erg van je leeftijd afhangt. :+ Ik scheel 5 en 6 jaar met mijn broer en zus, maar met mijn zus kon ik echt alleen maar ruzie maken (die had ook heel erg de neiging over mij te gaan moederen en daar kon ik slecht tegen. :') ) vroeger terwijl mijn broer en ik altijd erg goed konden opschieten.
En ondertussen kan ik met alle twee héél goed opschieten en doen we echt veel samen. O+
pi_103574533
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:11 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ]
Lentils FTW!

[eeuwig gezeur van mijn kant]
Nallie, meer eiwitten zou niet verkeerd zijn, bak magere kwark 's avonds of zo. Is maar 220kcal... :)
[/eeuwig gezeik]
Mag geen kwark Vaiz, koemelkallergie! Gister na t sporten wel braaf geitenyoghurt met nootjes gegeten. Ga volgende week naar de dietiste, eens kijken wat zij zegt!
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 11:17:55 #47
70532 loveli
N
pi_103574554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:15 schreef MarMar het volgende:
Owja, lief moet ook meer eiwitten denk ik, misschien kan Viz zich er eens over buigen?

Eetlijstje lief zo uit mijn hoofd ongeveer:

O: 4 boterhammen, kaas of pindakaas, of vlokken oid..
O2: grote kom yoghurt met muesli
T: banaan
T: appel
L: 6 boterhammen, gekookt ei, kaas, ham, karnemelk
T: 2 plakken ontbijtkoek met boter
T: havermout
D: zelfde als ik, maar dan minstens dubbele portie en vla toe
T: vaak nog een keer yoghurt met muesli en stukjes appel

Ik zeg meer noten en stukjes kaas en vleestussendoortjes oid..
Kipfilet koken en op brood/door ander eten/uit het vuistje. Als het in de actie is kost een kilo een drol.
crap in = crap out
pi_103574588
Bij de tuinen zijn allemaal vitamientjes en voedingssupplementen in de aanbieding!
pi_103574608
Het enige oudergesprek waar mijn ouders ooit hoefden te komen was ook voor gym. :+ Ik had nou eenmaal voor geen enkele sport talent. De gymleraar vond zichzelf wat belangrijker dan hij was (vandaar ook dat gesprek), maar uiteindelijk kon hij het toch niet maken om iemand die verder wel goede cijfers haalde een onvoldoende te geven, dus dat heeft hij ook niet gedaan.
Wat ik wreder vond is dat hij voor mijn moeder na ging doen hoe ik liep, heel fijn voor een puber die toch al zo zeker is over zichzelf tijdens de gymles. :') Ach ja, het is achteraf allemaal goed gekomen. Bij gym lijken de cijfers me minder belangrijk dan dat je dochter haar zelfvertrouwen niet verliest. Waar het bij andere vakken juist niet stoer is om er goed in te zijn, is dat bij gym helaas andersom.
Everything has changed
pi_103574633
Och shit vergeten, Nallie :@ Sorry

Mar, weet niet of hij ook sport? Maar normaal uitgaan van z'n lichaamsgewicht, maar dan in grammen eiwitten per dag. 80kg dan 80gr eiwit per dag. Sport hij ook, dan 1,5x...
pi_103574682
Soms zijn leraren zulke eierkoeken he. Bij mij op de basisschool (groep 8 ofzo), zei de lerares "ja, dit zal jij nooit begrijpen, daar ben je niet slim genoeg voor".

Wut? :D
pi_103574688
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef V1z0R het volgende:

Mar, weet niet of hij ook sport? Maar normaal uitgaan van z'n lichaamsgewicht, maar dan in grammen eiwitten per dag. 80kg dan 80gr eiwit per dag. Sport hij ook, dan 1,5x...
Zijn werk is wel zo ongeveer een sport.. van 5 tot 11 dozen uit vrachtwagens en in busjes "gooien" met een gemiddeld gewicht van 20 kg.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:21:49 #53
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103574699
Good meuning O+

Ik moest ooit remedial gym, zegt genoeg denk ik :+ Maar van mijn ouders hoefde ik niet, omdat ik de 3 uur die ik al moest een hel vond :9

En lol!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103574743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Kipfilet koken en op brood/door ander eten/uit het vuistje. Als het in de actie is kost een kilo een drol.
Kiloknallers komen er hier NIET in!
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 11:24:49 #55
70532 loveli
N
pi_103574818
quote:
18s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:22 schreef MarMar het volgende:

[..]

Kiloknallers komen er hier NIET in!
Goed zo :+
crap in = crap out
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:24:56 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103574820
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:21 schreef Perruche het volgende:
Soms zijn leraren zulke eierkoeken he. Bij mij op de basisschool (groep 8 ofzo), zei de lerares "ja, dit zal jij nooit begrijpen, daar ben je niet slim genoeg voor".

Eierkoeken :D Jaaa leuk is dat :') Gymlerares op de basisschool tijdens proberen te helpen iets met ringen te doen: "Ja, ik kan je al niet meer optillen, je bent te zwaar geworden" *insert beschuldigende blik*
Leuk ja }:|

Oh en wat Mar zegt heb ik ook wel eens bedacht! Als ik vroegahh nou gewoon mocht aerobiccen/dansen ofzoiets, dan was er geen probleem. Maar turnen vond ik eng en balsporten kon ik niet goed. :')
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 11:26:29 #57
70532 loveli
N
pi_103574875
En als een gymjuf je niet kan optillen, is ze niet geschikt voor heur werk. Ik zet er gerust nog eentje van 65 kilo op m'n nek.
crap in = crap out
pi_103574884
mogguh!

nog totaal niet bijgelezen
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_103574887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef V1z0R het volgende:

En als je dat niet haalt? Hoe ernstig is dat? :@
Misschien moet ik toch maar vaker gerechten met peulvruchten gaan maken, daar zitten ook eiwitten in toch?
pi_103574888
Mjah, imho is een van de belangrijkste doelen van gym op school dat je kinderen motiveert om gezond te bewegen, of dat nu dans of voetbal of zwemmen is.. maar op deze manier raken kinderen juist gedemotiveerd.
pi_103574910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:21 schreef Perruche het volgende:

:D?

Mijn mentrix/wiskunde lerares wilde mij nooit uitleg geven ja dat moet je zelf snappen hoor, jij bent zoo slim want jij doet gymnasium he! (omdat ik latijn had gekozen..)

:'(!

Zij had sowieso haat! Ze wilde mij dan altijd pakken op dingen die ik niet zou weten maar verder wist ik alles >:) >:)

Nou, teken jij maar een hoek van 90 graden op het bord WANT JE ZAT NIET OP TE LETTEN EN NU GA JIJ AF VOOR DE HELE KLAS MUAHHAHAHA.

Dus ik zo.. ... Oh.. *tadaaa*

Ze at zichzelf bijna op van woede :') _O-

Treurig en eigenlijk ook heel triest.. :')
pi_103575063
Echt he, ik weet al dat soort dingen ook nog van vroeger, HELEMAAL NIET LEUK dat mijn meisje nu ook die middelbare school door moet!!!

Ik was trouwens een kneus in wiskunde.. op latijn haalde ik makkelijk negens, op wiskunde met heeeeel veel moeite een vijf.. dat heb ik dan ook laten vallen zodra dat kon!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 11:31:54 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103575074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef MarMar het volgende:
Mjah, imho is een van de belangrijkste doelen van gym op school dat je kinderen motiveert om gezond te bewegen, of dat nu dans of voetbal of zwemmen is.. maar op deze manier raken kinderen juist gedemotiveerd.
Ben ik helemaal met je eens! Ik heb jarenlang gedacht dat ik een sportfaler eerste klas was en durfde ook niet meer :')

Nu ben ik een enthousiaste Zumba-ert en doe ik zelfs pump en battle O+

Doet je dochter wel andere sport-achtige dingen die ze leuk vindt?
pi_103575114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef Lago het volgende:

[..]

En als je dat niet haalt? Hoe ernstig is dat? :@
Misschien moet ik toch maar vaker gerechten met peulvruchten gaan maken, daar zitten ook eiwitten in toch?
Vrouwen hoeven op zich minder eiwitten te hebben dan mannen (minder spiermassa), maar zou het niet helemaal afraden. Aminozuren zijn voor een boel dingen wel handig namelijk, zenuwstelsel bijvoorbeeld.
Peulvruchten zijn inderdaad een goede bron van eiwitten. :)
pi_103575183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens! Ik heb jarenlang gedacht dat ik een sportfaler eerste klas was en durfde ook niet meer :')

Nu ben ik een enthousiaste Zumba-ert en doe ik zelfs pump en battle O+

Doet je dochter wel andere sport-achtige dingen die ze leuk vindt?
Ze is een fanatieke en ook goede ballerina :) 2 lessen in de week (1 choreo en 1 klassieke techniek) en thuis oefent ze dan ook nog.
pi_103575201
Ik had het pretpakket! Wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie, Nederlands en Engels... :D
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 11:38:26 #67
70532 loveli
N
pi_103575294
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:35 schreef V1z0R het volgende:
Ik had het pretpakket! Wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie, Nederlands en Engels... :D
Idem, wis A&B + biologie.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2011 @ 11:39:25 #68
70532 loveli
N
pi_103575329
Oh, aanvulling op "meneer" van gisteren:
Collega, verbaasd: "Heb je lang haar? Ik dacht dat het kort was."
crap in = crap out
pi_103575366
even denken hoor..
Nederlands, Engels, Frans, Latijn, Economie, maatschappijleer, biologie en tekenen+kuntsgeschiedenis volgens mij.. tekenen was mijn extra vak en beste vak.
pi_103575410
Ben jij nog van voor de 2e fase V1z0R?

Ik had net zoiets, maar dan met nog een boel vakken erbij.
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')