Dat pluspluspluswijf bedoel jequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:57 schreef Crack_ het volgende:
Dat varkenswijf, sjongejongejonge. Sorry hoor maar dan die kut stem der bij.
Die liedjes waren leukquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:57 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
ik vind die nieuwe albert heijn reclame anders ook kut
Vier.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:58 schreef Djeez het volgende:
Drie dikkertjes voor je topic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die excuusneger woont in die blonde, heb ik gehoord!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:58 schreef Biogarde het volgende:
Is dat met die donkere die z'n huur niet wilde betalen aan een huisbaas?
Ze willen die meid eigenlijk allemaal geven.quote:
Dat dus, ik heb ze wel eens een stuk beter gezien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:57 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
ik vind die nieuwe albert heijn reclame anders ook kut
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:06 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ze willen die meid eigenlijk allemaal geven.
Hahahahaahahquote:
Ik wou eens kijken of mensen zo laat, de pleonasme nog door haddenquote:
the fuck dudequote:
Met free willy borden?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:46 schreef dutchy012 het volgende:
Kom we gaan allemaal voor de plus zitten met protest borden etc.
Gelukkig voor haar (tenminste, dat denk ik dat het een zij is) dragen ze geen zwarte schorten bij de plus.quote:
Achja... stop er wat geld in en mensen laten alles met zichzelf doenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:55 schreef IrCute het volgende:
Die plus reclame toen met dat dikkerdje en dat kind dat een nijlpaard beertje hadZegt ze hey! die lijkt wel een beetje op mij
.
Mijn idee om te protesteren en dan weken niet douchen zoals ze op wall street doen, staat gelijk aan boycott., niemand wilt winkel moch in met die meur ....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:54 schreef de_gebruiker het volgende:
Kunnen we geen massale boycot opzetten ofzo.
Zal ze leren!
Soms hoor ik ook mensen zeggen dat ze de plus vermijden juist door die reclame, of ze dit ook werkelijk doen weet ik niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 03:26 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
De Plus reclames worden steeds stompzinniger, maar het werkt wel!
Er word veel over gesproken, hier op het FOK!forum zijn er al veel topics van geweest.
Mensen klagen over de irritante reclames, maar iedereen weet ondertussen wel het merk van het betreffende product.
Opzet van de reclamemakers: geslaagd!
AH is vaak goedkoper inderdaadquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:08 schreef spierbal het volgende:
[..]
Soms hoor ik ook mensen zeggen dat ze de plus vermijden juist door die reclame, of ze dit ook werkelijk doen weet ik niet.
Maar alsnog gaat het uit eindelijk om de prijzen van de producten en niet om het spotje.
Tevens is de plus wel aan de dure kant met hun producten.
wtf betekend tautologie??quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:25 schreef Flixxy het volgende:
Ben ik de enige die zich druk maakt over de tautologie in de TT?
het is dubbelop (de fout)quote:
Allemaal genieen op deze websitequote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:40 schreef spierbal het volgende:
Inderdaad ik bedoelde ook tautologie ipv pleonasme.
Met tautologie schrijf/zeg je twee woorden die dezelfde betekenis hebben.
Ik kreeg het gratis en voor niets.
En pleonasme is:
Iets versterken d.m.v. bijvoegelijk naamwoord.
De ronde cirkel.
Het groene gras.
Dat een cirkel rond is weet iedereen dus het woordje ronde kan je weg laten even als het woord groene.
Correct me if im wrong.
Wat is dezequote:Het maakt me niet uit wat jullie ervan gaan zeggen, misschien is het hierna gedaan met mijn reputatie, maar ik zeg het met trots: ik vind de reclame van supermarkt Plus leuk. Inderdaad, het gebruik van personeel in een reclame is schaamteloos afgekeken van Albert Heijn, maar die hebben het idee ook gekocht van een briljant reclamebureau, dus ere aan wie ere toekomt en dat is niet de Appie. C1000 heeft ook uitgevonden dat het werkt om een herkenbaar typetje te verbinden aan een winkel. Ook leuk. Maar de reclame van de Plus heeft iets extra’s, flink iets extra en dat komt door Esmée van Kampen.
Piekema
Sinds de Plus reclames ben ik fan van Esmée. Wat een leuk, lollig ding is dat. Nu doet ze het in de filmpjes nog samen met drie collega’s. Maar ik voorzie een toekomst die gelijk staat aan die van Harry Piekema, de filiaalmanager van Albert Heijn. Harry moest het eerst ook nog doen met een side-kick. Maar die is er uitgekickt. De gehele reclame draait rondom Harry. Er is gewoon één karakter dat uitstijgt boven alle anderen, dat elk ander element in de reclame overbodig maakt. En in de Plus reclame is dat Esmée. Het heeft nog even tijd nodig. Maar ze zullen één voor één afvallen. Behalve Esmée natuurlijk.
Nijlpaard
Esmée heeft een maatje meer. Ze is een plus size model. Maar zij is bij uitstek het type dat daar niet moeilijk over doet. Dat zie je in de reclame met de Troetels. Ze zegt het zelf tegen dat verwende kind dat graag Troetels wil: ‘Kijk, die lijkt wel een beetje op mij.’ En dat gaat dan over een nijlpaard. Nu neem ik aan dat Esmée dat niet zelf heeft verzonnen, maar dat het reclamebureau daarachter zit. Want ik vind het ietwat denigrerend naar de mollige actrice toe. Maar ze brengt het zo luchtig dat ik ga geloven dat ze er echt niet zo mee zit. En dat vind ik leuk. Want vrouwen met een maatje meer mogen er ook zijn en zeker wanneer ze niet bang zijn om hun rondingen te laten werken.
Krengetje en Piekhaar
Natuurlijk is er Daantje, de slanke blondine die vanwege haar slanke en knappe verschijning het lievelingetje is van veel mannelijke reclamekijkers. Maar Daantje, gespeeld door Karin Bos, is een krengetje. Ze pakt genadeloos troetels af van schattige meisjes. Ze komt wel heel schattig over met haar glimlach à la Chantal Janzen, maar ineens slaat dat om en doet ze vals, ook een beetje à la Chantal Janzen. En je hebt natuurlijk dat meisje met het korte piekhaar: Roos Smit, die alleen opvalt omdat ze allerlei punkerige kleurtjes in haar kapsel heeft. Wat doet ze verder nog? Geen idee. Voor de enige man in het gezelschap is een iets prominentere rol weggelegd: als dommige nitwit.
Knoopje los
Geef mij dan maar Esmée. Hoe zij heel olijk haar moves maakt in de reclame van de Disco’s: daar word ik nou helemaal vrolijk van. Ze draagt een vlecht, maar al het haar dat los zit zwiept heen en weer. Met veel zelfspot maakt ze haar dansbewegingen, die net dat beetje extra sjeu aan de reclame geven. Eén dot blijheid in een groen jasje, met dat ene knoopje los. Ondanks het maatje meer brengt zij het evenwicht wat de reclame nodig heeft. Esmée: je bent super. Lees nooit op het web wat ze over je zeggen. Zoek het niet op. Laat het links liggen. Het zijn allemaal smeerlappen en ze weten niet beter met hun mensonterende rotopmerkingen. Luister naar mij: je bent geweldig. Alleen dat plusgebaartje: niet meer doen, laat dat maar over aan die andere drie. Verder ben jij voor heel die reclame een dikke plus!
Dat heeft Esmee zelf getyptquote:
altijd grappig dat juist de dikke weer "beschermd" worden. Net dat beetje extra. EXTRAquote:
quote:
quote:Het heeft nog even tijd nodig. Maar ze zullen één voor één afvallen. Behalve Esmée natuurlijk.
Dat vind ik geen goed voorbeeld van een pleonasme. Gras hoeft niet groen te zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:40 schreef spierbal het volgende:
Inderdaad ik bedoelde ook tautologie ipv pleonasme.
Met tautologie schrijf/zeg je twee woorden die dezelfde betekenis hebben.
Ik kreeg het gratis en voor niets.
En pleonasme is:
Iets versterken d.m.v. bijvoegelijk naamwoord.
De ronde cirkel.
Het groene gras.
Dat een cirkel rond is weet iedereen dus het woordje ronde kan je weg laten even als het woord groene.
Correct me if im wrong.
Mensen geven zo vaak slechte voorbeelden van pleonasmen... De blauwe lucht, het groene gras..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:10 schreef Red_85 het volgende:
Offtopic, grammar nazi incoming!!!!
[..]
Dat vind ik geen goed voorbeeld van een pleonasme. Gras hoeft niet groen te zijn.
[ afbeelding ].
Een cirkel is wel per definitie rond, anders is het een ovaal.
De hoekige hoek, dat is wel pleonasme.
Volgens Wiki is dit ook een grassoort:quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:19 schreef spierbal het volgende:
Oke, maar gras dat gelig wordt is uitgedroogd, en dan noemen we het hooi.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |