abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2011 @ 07:21:42 #201
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103946595
Ibuprofen is L1, oftewel veilig en mag dus gewoon
  vrijdag 4 november 2011 @ 07:32:50 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103946641
Thnx voor de snelle reactie :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103946732
ibu mag nu. Ibu's werken ontstekingsremmend en pcm niet dus dat is logisch dat je meer aan een ibu hebt dan een pcm nu. Succes dr mee :*

@Kursor ah ja dat was het idd!
Nouja met het op gang komen van mijn productie was niets mis. Omdat ik uiteindelijk bijna een jaar gevoed heb en toen zes maanden niet en toen jongste ging voeden, was het weer zo op gang. In het ziekenhuis nog niet noemenswaardig maar wel colostrum en op dag twee was het al echt goed op gang en kon er ook al gekolfd worden.

Alleen is mijn productie echt maar nét aan. Iedere kleine schommeling pakken we mee en mn productie dipt dan gelijk, dan hebben we weer een regeldag. -O- Alsof het gewoon onvoldoende is zeg maar, het is in t begin wel goed op gang gekomen maar het is steeds maar net aan voldoende, zodra het ook maar een iets gebeurt dipt de hele boel.
:)
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:18:29 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103947017
wickie, fijn dat het goed gaat met jullie! En groot gelijk dat je je nog even ziek meld :Y

Wat een mooie stats voor Soneal! *O*

Twinkly O+

mignonne, wat stom dat het zo snel dipt. Enig idee hoe dat kan?

Hier al 3 dagen geen voeding meer gegeven. Nu ik het hier opschrijf, moet ik een beetje huilen.
Vind het zo jammer. Maar over minder dan een half jaar, heb ik weer een mini aan de borst O+
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:35:01 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103955053
@Asyniur, jeetje dat is in ene heel abrupt, maar hulde voor de tijd die je wel hebt gevoed en over een paar maanden weer fijn een kindje aan de borst.
Ik las dat je ook al niet meer kan dragen momenteel, das ineens dan veel wat wegvalt, ik kan me voorstellen dat dat even lastig is. :*

Hier een meisje dat altijd al zoekend/happend ging aanhappen. Maar sinds een week kijkt ze overdag echt naar mijn borst, zo van 'Waar moet ik zijn' en dan hapt ze in een keer heel gericht aan. Ik heb zo gelachen toen ik dat voor het eerst zag, ze trekt er een frons en snoet bij...
's Nachts is ze momenteel wat geirriteerd en ongeduldig, als ze wakker is, moet er nununu een borst in en anders is het hard schreeuwen.
Vannacht had ze even verdriet, afgelopen week al een keer eerder, dan moeten we echt een lampje aandoen om haar eruit te halen. De borst wil ze dan niet, alleen hard zielig huilen een minuut of 5 en dan zakt het weer af. Buikpijn of dromen of iets, ik heb geen idee. :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 04-11-2011 14:38:01 ]
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:35:31 #206
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103957045
Wat jammer Asy! Ook al weet je dat er weer een nieuwe start in het verschiet ligt, dit tijdperk met Harry sluit je af.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:08:23 #207
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103963091
Pfffff.... moet even mijn frus kwijt hoor.
Ik heb geen lactatiekundige gebeld, ivm kosten en ik gewoon het gevoel heb dat het echt geen zin gaat hebben bij Anouk. Ik heb het afgelopen week nog een aantal maal geprobeerd, ook met tepelhoedje, maar ze is zo gefrustreerd! Ze loopt helemaal rood aan en duwt heel hard tegen mijn borst aan om zich weg te duwen (wat een kracht heeft dat kleine mensje zeg! }:| ) Als ze gevoed moet worden en we zijn er niet snel genoeg bij, word ze ook wel rood, maar het flesje erbij en het is ok O+

Ik kolf nu dus, maar dat frustreert mij weer :'( . Aangezien ik door de weeks toch alleen ben en het nu inmiddels 4 keer heb meegemaakt dat ik net aan het kolven ben, Anouk aandacht wil. Ik kolf iedere 3 tot 3,5 uur 15 minuten per borst (vaak doe ik dubbel, dan ben ik in een kwartier klaar), dit doe ik ook s' nachts, als ik er toch uit ben geweest voor Anouk. We zitten dus vaak ook niet op hetzelfde schema, waardoor ik dan maar even een half uurtje in de nacht tv ga kijken, omdat ik anders 's morgens een lektiet heb waar je een fles mee had kunnen vullen :@

Ik kan hier nog wel een heel verhaal neerzetten, maar eigenlijk komt het erop neer dat ik het kolven zat ben. Hoe goed het ook voor Anouk is, ik wil het graag gaan afbouwen. Ik wil straks gewoon de deur uit kunnen, zonder dat ik en met Anouk haar voeding rekening moet houden en ook nog eens met het kolven. Op deze manier kom ik volgens mij niet verder dan de supermarkt....
/einde egopost en tevens vraag of iemand weet hoe ik dit het beste kan afbouwen, google levert mij niet de gewenste resultaat eigenlijk... of ik zie het in ieder geval even niet....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103963278
Susie, vrijwilligers van de VBN en lll kun je gratis bellen!
Over afbouwen, probeer een voeding per 3 à 4 dagen te laten vallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_103963352
En toch he.. negeer mijn post maar als je wilt.
Als je nu stopt, ga je over op kunstvoeding. Dat kost best veel geld. Geld, wat je je misschien had kunnen besparen door een lactatiekundige in te schakelen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103963362
Geen idee over afbouwen. Ik ga net weer opbouwen.
Ik vraag me af of je hebt geprobeerd te voeden als ze geen of weinig honger heeft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:59:54 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103965260
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:14 schreef Vanyel het volgende:
Geen idee over afbouwen. Ik ga net weer opbouwen.
Ik vraag me af of je hebt geprobeerd te voeden als ze geen of weinig honger heeft.
Vanmorgen sliep ze nog, dus ik dacht dan kan ik even kolven en vervolgens kwam ze. Ikheb toen direct (zat echt net 3 minuten ofzo) het apparaat uitgezet en haar gepakt. Er komt ook echt voldoende uit mijn borsten (gemiddeld zo'n 170 ml).

En klopt hoor, dat voeding ook geld kost, dat begrijp ik heel goed, maar ik denk (of voel) gewoon dat Anouk het echt niet wilt. In het zkh heb ik al kennis gemaakt met de lactatiekundige (woont hier om de hoek ook nog eens) toen wilde Anouk ook al niet. Misschien heeft het wel te maken met het feit dat ze met een pomp gehaald is ofzo? Ik weet het niet.
Ik weet wel, dat ik het zo niet trek.
pi_103968009
Susie, ik vind het ook wel een beetje klinken alsof je meisje gewoon pijn heeft en dat de houding haar zeer doet. Je verhaal dat ze met een tang is gehaald past daar ook wel in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 november 2011 @ 19:28:24 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103968433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:19 schreef Ticootje het volgende:
Susie, ik vind het ook wel een beetje klinken alsof je meisje gewoon pijn heeft en dat de houding haar zeer doet. Je verhaal dat ze met een tang is gehaald past daar ook wel in.
Dit dus.

Susie, in welke houding voed je? dat gefrustreerde, zou dat niet kunnen komen omdat je teveel melk hebt en ze het gewoon niet wegkrijgt? Heb je al geprobeerd de druk eraf te halen voor je haar aanlegt? En heb je al overwogen om een manueel therapeut te bezoeken? Dat word voor kinderen vaak wel vergoed, en kan helpen om de pijn bij je meisje weg te nemen, zodat ze wel ontspannen kan (leren) drinken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:17:16 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103973984
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:28 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dit dus.

Susie, in welke houding voed je? dat gefrustreerde, zou dat niet kunnen komen omdat je teveel melk hebt en ze het gewoon niet wegkrijgt? Heb je al geprobeerd de druk eraf te halen voor je haar aanlegt? En heb je al overwogen om een manueel therapeut te bezoeken? Dat word voor kinderen vaak wel vergoed, en kan helpen om de pijn bij je meisje weg te nemen, zodat ze wel ontspannen kan (leren) drinken.
Ik heb de madonna-houding en rugby-houding geprobeerd. Ze is eigenlijk al gefrustreerd op het moment dat ze de tepel ziet? :? Ze hapt even aan en vervolgens schud ze heel hard met haar hoofd en duwt zichzelf weg. Wanneer ik het dan blijf proberen, gaat ze (uiteraard) nog harder brullen en duwen.
Vanmorgen was ik dus al bezig met kolven, ik weet niet of dan de druk er al af is? Of zou ik dan gewoon 15 minuten gekolft moeten hebben en haar dan aanleggen? Ik heb het vermoeden dat er dan nog wel wat uit kan komen.
Ik weet niet of ze nu nog pijn heeft, maar ze had de avond van haar geboorte uiteraard wel pijn door die pomp, we moesten niet voor niets een nachtje blijven. Die avond hebben ze haar proberen aan te leggen en dat vond ik toen ook al niet op een prettige manier. Trauma opgelopen daardoor? :{

Nu was ze tijdens de bevalling al een dwarsligger (niet met haar gezicht naar beneden, maar ook niet naar boven, dus dwars }:| ;) ), dus dat beloofd wat ;)
Aan de fles drinkt ze ontzettend goed, grote slokken en ze drinkt het flesje in 2 etappes goed leeg, dus daar ben ik al blij mee.
pi_103974270
Susie, je moet gewoon vooral doen waar jij je goed bij voelt. Het is niet alsof je je moet verdedigen om ermee te stoppen. Dat is jouw beslissing.
pi_103974556
Susie, wat houdingen betreft, is dit nog het proberen waard? http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bn.html
pi_103974824
Volgens mij is de eerste vraag of je wil blijven proberen. Zo niet, dan zijn deze vragen en adviezen niet zo passend
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103975035
Ik gooi er nog even een Truuslatenslapenprojectupdate tussendoor onder een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga het qua updates hierbij laten voor in dit topic. Dank voor alle input dames :*
pi_103975415
Susie, ik herken je gefrustreerde baby aan de borst verhaal van Mette. Dat was elke voeding een waar gevecht. Dan was ik een half uur bezig met aanleggen en dan had ze eindelijk za. gehapt, nam ze een paar slokken en viel dan van de strijd in slaap :')
Ging nergens over, ook was mijn TRS toen ook heel erg heftig, het spoot eruit. Ik had er altijd 2 handdoeken onder liggen en meestal moest Mette verschoond worden erna omdat ze helemaal doorweekt was.
Ik ben toen ook fulltime gaan afkolven, dat was de enigste wat werkte, dat was zelfs de conclusie van de lactatiekundige. Zij raadde aan een periode van rust in te lassen door borstvoeding door de fles te geven. En dan een paar weken later weer proberen te gaan aanleggen (dat heb ik nooit bereikt, ik moest toen ook stoppen met de borstvoeding).
Ik vond borstvoeden toen echt niet leuk, eerlijk gezegd vond ik het zelfs vervelend, poeha aan m'n lijf en alleen maar een krijsend kind.
Bij Wies dus totaal omgekeerd, aanhappen deed ze gewoon in 1x, en zelfs de grote melkstroom kon ze aan. Ze liet het overtollige rustig weglopen uit haar mond. Oftewel, ik merkte dat borstvoeden ook leuk kon zijn :)
Het verschilt gewoon per kindje.

Wat je kan proberen anders is half borstvoeding, half kunstvoeding te gaan doen. Probeer het eens of Anouk dat ok vind. Zo krijg jij rust op een dag met kolven maar heb je toch nog wel borstvoeding. Mocht ze na een
Tijd toch de borst pakken (Evie van BJ deed dit ook na een aantal maanden zomaar, BJ heeft maanden fulltime gekolft), kan je altijd nog overwegen je productie op te krikken.

Over afbouwen, doe het rustig, geef het tijd. Bij Mette kolfde ik net zoveel als jij en heb ik er 3 weken over gedaan om af te bouwen (ik heb het toen rustig aan aangepakt). Zoals al eerder werd gezegd na zoveel dagen een voeding eraf halen en je kolftijd verkorten. Probeer niet langer dan een kwartier te kolven en probeer dat steeds iets te verkorten.
En als je gaat afbouwen kan je het proberen om de weggelaten voeding Anouk kv te geven. Als je bv en kv wil combineren gebruik dan hypo allergeen, dit 'lijkt' het meest op borstvoeding.
Aangeraden wordt als eerste de nachtvoeding te laten vallen volgens mij. Maar op borstvoeding.com staat een uitgebreide uitleg over afbouwen.

Doe wat goed is voor jou :*

[ Bericht 7% gewijzigd door wickie op 04-11-2011 21:58:20 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103975950
wickie, fijn dat het bij jou nu eindelijk echt beter gaat. Ik kan me goed voorstellen dat dit allemaal tijd nodig heeft om een plekje te krijgen. Sterkte daarmee. En nu natuurlijk gewoon (bijna ;)) alleen nog maar heerlijk gaan genieten van jullie kleintje :*
  zaterdag 5 november 2011 @ 00:07:50 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103983667
Lief en ik hebben het zojuist nog weer geprobeerd (want heerlijk met clustervoeding bezig....duurde even voordat ik erachter kwam dat dat het was, wat een opluchting! :D ). Helaas werkte het niet.

Die houding wil ik misschien nog wel proberen CrazyPrincess, bedankt voor de link.

@Vanyel; klopt, maar ik wil het echt nog wel dit weekend een kans geven, dan is lief ook thuis en een stuk prettiger.

@Wickie; bedankt voor je uitgebreide beschrijving. Ik kolf nu al een kwartier, iedere 3,5 uur. Kan ik dat bijvoorbeeld naar 4 uur brengen en dan een kwartier? Of 4,5 uur? Ik kon het trouwens niet vinden op borstvoeding.com, alleen een schema wanneer je van de bv af wilt, maar ik kan toch niet zo maar een kolfsessie overslaan of wel? Van de week wel een keer 's nachts gedaan en dat vond mijn rechterborst echt niet fijn en tevens nat hemd en dekbed! :D

Ik zal het ook eens bespreken met cb, die moeten hier toch nog komen, ze zouden deze week bellen voor een afspraak...die bel ik dus maandag zelf maar even.
pi_103985928
Ik heb de eerste maand ook volledig gekolfd, omdat mijn zoontje niet aan mijn borst wou drinken. Ik weet nog steeds niet waarom. Vooral in de kraamweek had ik het moeilijk, toen ik dan mijn eigen gang kon gaan was het eenvoudiger. Ik heb de baby meestal wel kort aangelegd iedere keer en dan de fles met afgekolfde melk gegeven en dan voor de volgende voeding weer gekolfd. In het begin kom je gewoon tijd te kort.
Op gegeven moment ging die zelfs aan de borst drinken, eerst maar een beetje en dan steeds meer. Het leek wel alsof die eerst iets ouder moest worden om goed mijn tepel te kunnen pakken.
Als je borstvoeding wilt blijven geven dan kun je bijvoorbeeld je voornemen om een maand volledig te kolven en dan verder te kijken. Geef het wat tijd, soms moeten moeder en kind gewoon ook eerst aan elkaar wennen, denk ik.
Als je het zelfs te belastend vind, dan is kv een goed alternatief en heb je in elk geval bv geprobeerd.
pi_103988082
Susie, een voeding laten vallen werkt wel zo, daarom móet je een tijd wachten voordat je de volgende laat vallen. Je borsten gaan eraan wennen. Je zal merken dat elke dag je borst minder vol zal zijn rond die tijd. Als je borst gewoon normaal voelt kan je de volgende voeding laten vallen.
Zo heb ik het afbouwen bij Mette aangepakt. En ondertussen de kolftijd steeds een paar minuutjes te minderen.

Deze keer heb ik het anders aangepakt. Telkens de tijd tussen het kolven oprekken. Een voeding laten vallen was voor mijn geopereerde borst te heftig.

Als Wies het had getrokken de combi van flesvoeding en borstvoeding had ik willen proberen mn goede borst te trainen om de ochtendvoeding de avondvoeding te kunnen geven.

Ik kolf nog maar 2x per dag. Ik krijg geen stuwing meer maar er komt nog wel steeds een beetje melk uit. Vind het wel moeilijk wat nu te doen. Misschien een paar dagen 1x kolven per dag.
Ik mail zo de lactatiekundige even denk ik. Ik heb wel in de geopereerde borst diep binnenin een hardere schijf, achter mn tepel, waar de abces heeft gezeten. Hij doet geen pijn. Ik vraag me af of het beschadigd weefsel is of toch weer een harde plek. Ik heb wel pijnsteken in die borst maar dat heb ik al sinds de operatie.
Ik heb maandag ook wondcontrole, dus vraag het dan ook wel even na.
We merken wel dat Wies veel aanhankelijker is sinds ik defenitief ben gestopt met de borstvoeding. Ze wil heel veel tegen ons aanliggen. En ze drinkt bij mij makkelijker haar fles leeg, ook heel grappig.
pi_103988762
Zonder bij te lezen, sorry, maar kijk eens waar mijn onrustige druifje de afgelopen drie dagen mee bezig is geweest. Ein-de-lijk die groeispurt waar ik op zat te wachten. Dr is heul niets aan de hand ze groeit gewoon een beetje gek :P
donderdag nog even officieel meten op t cb denk ik, dan kan ik dat ook doorgeven aan de dietist en bij de belafspraak aan de kinderarts.

pi_103988825
Mignonne :o *O*
Wat groeien jou kinders toch vreemd, echt hollen en stilstaan zeg maar.
Maar wat een opluchting voor jullie.
pi_103989046
Owh mignonne, wat mooi! Wat geweldig! O+

Maak er maar lekker een zo lui mogelijk pyjamaweekendje van Susie. En verder sluit ik me bij Zana aan :)
pi_103989344
Wat ontzettend fijn mignonne!!

En wat fijn mbt het slapen crazyprincess!

En wat jammer asy :( heb je er wel vrede mee dat het zo gegaan is?

[ Bericht 50% gewijzigd door mrien op 05-11-2011 14:26:12 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:30:07 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103989637
Bedankt voor de reacties meiden :*
pi_103992968
Ik heb weer eens een vraag.

Opzich gaat de borstvoeding erg goed, daar ben ik erg blij mee. Ik vind alleen dat J. de laatste tijd zoveel spuugt na een voeding, soms meteen, soms na anderhalf uur pas. Hij gooit er geen complete voeding uit, maar het is ook niet weinig. Mag ik nu aannemen dat hij gewoon teveel heeft gedronken? Hij krijgt altijd maar 1 borst, maar als ik de tweede zou aanbieden zou hij verder drinken. Maar omdat hij vrijwel na elke voeding spuugt, vraag ik me af of ik daar wel verstandig aan zou doen.
Vaak heeft hij na 2,5 - 3 uur weer honger. Ik dacht die tijd dus wat ruimer te maken met ook de tweede borst te geven, maar ik heb het idee dat alles er dan toch weer uitkomt. (en ja, ik weet het, het is niet erg dat hij 'zo vaak' komt, maar ik ben iemand die het niet erg zou vinden als er wat langer tussen zou kunnen zitten... :+ )
pi_103993183
*O* voor minimignonne.
pi_103993631
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:57 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb weer eens een vraag.

Opzich gaat de borstvoeding erg goed, daar ben ik erg blij mee. Ik vind alleen dat J. de laatste tijd zoveel spuugt na een voeding, soms meteen, soms na anderhalf uur pas. Hij gooit er geen complete voeding uit, maar het is ook niet weinig. Mag ik nu aannemen dat hij gewoon teveel heeft gedronken? Hij krijgt altijd maar 1 borst, maar als ik de tweede zou aanbieden zou hij verder drinken. Maar omdat hij vrijwel na elke voeding spuugt, vraag ik me af of ik daar wel verstandig aan zou doen.
Vaak heeft hij na 2,5 - 3 uur weer honger. Ik dacht die tijd dus wat ruimer te maken met ook de tweede borst te geven, maar ik heb het idee dat alles er dan toch weer uitkomt. (en ja, ik weet het, het is niet erg dat hij 'zo vaak' komt, maar ik ben iemand die het niet erg zou vinden als er wat langer tussen zou kunnen zitten... :+ )
Helpt het als ik zeg dat de mijne de eerste 6 maanden elke anderhalf uur kwam? :+

Maar serieus, ik heb geen spuger (gehad), dus kan je helaas niet helpen uit eigen ervaring. Waarom bied je nu maar 1 borst aan? En waarom probeer je het niet gewoon om ook de tweede borst te geven en dan kijkt hoe het gaat?
pi_103993909
Ik bied er nu maar 1 aan omdat ik denk dat hij al voldoende binnen heeft na 1 borst, omdat hij altijd spuugt na een voeding. Maar ik weet dus niet of dat ergens op slaat. Ik heb vandeweek ook een tijdje 2 borsten gegeven en toen spuugde hij ook behoorlijk, ik weet niet of het nu echt meer was, het leek wel zo. Hij liet ook niet meer tijd tussen z'n voedingen, dus misschien kwam alles wat hij uit de 2de borst haalde er ook meteen weer uit.
pi_103993956
ow, en uiteraard een jompel voor mignonne *O* , dat ziet er heel goed uit!

Susie, wat jammer dat het niet zo gaat zoals je graag zou willen. Succes dit weekend!
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:43:23 #234
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103994426
Mignonne *O*
pi_103995759
Spugen opzich kan niet echt veel kwaad als je kindje er verder geen kwaad als je kindje verder geen last ervan heeft en goed blijft groeien. Tis gewoon meer vervelend dat je steeds moet verschonen.
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:50:57 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103996939
ff geen tijd om uitgebreid te reageren, wat ik nog wel wil; dus Susie en Wicks, dat ga ik vanavond doen.

wil wel vast even jompelen vooe mignonne en dr mini!!!! wat fijn en wat goed!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103997009
Ik heb even een vraagje voor hier ..
Ons manneke is nu 11 dagen oud en heb voldoende bv. Hij hoeft niet veel moeite te doen om te drinken zeg maar ;)
Maar hij drinkt ook maar 5 tot 10 minuten en slaapt dan of wil niet meer drinken..
De ene keer is hij dan 1,5 uur weg maar soms ook 4 uur..
Hij krijgt in die paar minuten toch wel genoeg binnen? Hij plast en poept goed nml... Maar omdat er geen regelmaat zit in het vragen om de borst ben ik toch wat onzeker nu...
pi_103997040
Ik heb ook niet zoveel ervaring met veel spugen, ik had wel de indruk dat na de voeding eventjes iets rechter zitten/ liggen, dus het hoofd hoger dan de buik, beter was.
Mijn zoontje krijgt ook geregeld weer iets terug in zijn mond, maar het komt niet na buiten, hij slikt het dan zelf weer in en hij ruikt ook niet zuur uit zijn mond.
pi_103998653
thanks all O+ <3

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:53 schreef Nirak het volgende:
Ons manneke is nu 11 dagen oud en heb voldoende bv. Hij hoeft niet veel moeite te doen om te drinken zeg maar ;)
Maar hij drinkt ook maar 5 tot 10 minuten en slaapt dan of wil niet meer drinken..
Hij krijgt in die paar minuten toch wel genoeg binnen? Hij plast en poept goed nml... Maar omdat er geen regelmaat zit in het vragen om de borst ben ik toch wat onzeker nu...
mijnessen dronken allebei maar hooguit 5 of 10 minuten, nooit echt langer. Ze waren en zijn ook allebei niet zo van het tutten, wel graag tegen je aan slapen zeg maar, maar echt tutten aan de borst dat niet. Genoeg was genoeg zeg maar dus dan lieten ze gewoon los.
Zolang hij alert is, goed poept en plast, en op den duur ook gewoon aankomt dan is er geen reden om het anders te doen dan je nu doet.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:01:29 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103998822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:53 schreef Nirak het volgende:
Als je de vier uur te lang vindt, kan je natuurlijk ook zelf aanbieden.
Verder klinkt het goed :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:16:51 #241
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103999208
@Nirak mijn kleine man drinkt al vanaf het begin maximaal 15 minuten. En hij is er nu al 7,5 kilo op geworden. En hij houdt er gewoon 3 a 4 uur tussen en in het begin ook wel eens minder, maar dat lijfje is met zoveel bezig dat dat soms wel eens kan.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_104000622
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:01 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Als je de vier uur te lang vindt, kan je natuurlijk ook zelf aanbieden.
Verder klinkt het goed :)
In tegendeel, 4 uur is een verademing, heb nu het idee dat ik alleen maar aan het voeden en verschonen ben en als ik geluk heb kan ik zelf smiddags een hazeslaapje doen..
Dat heb ik echt nodig want ik wordt hartstikke labiel van het slaap tekort.. Als ik bv zou opgeven zou het om mijn geestelijke gezondheid zijn, want volgens mij loopt het best aardig dus..
Ik bied ook maar 1 borst aan per keer, want aan 2 komt meneer lang niet toe.
pi_104000734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:16 schreef J-net het volgende:
@Nirak mijn kleine man drinkt al vanaf het begin maximaal 15 minuten. En hij is er nu al 7,5 kilo op geworden. En hij houdt er gewoon 3 a 4 uur tussen en in het begin ook wel eens minder, maar dat lijfje is met zoveel bezig dat dat soms wel eens kan.
Vindt je dat niet heel vermoeiend? Dat hij zo vaak komt? Hoe oud is jouw kleintje nu?
  zaterdag 5 november 2011 @ 20:18:07 #244
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_104008199
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:58 schreef Nirak het volgende:

[..]

In tegendeel, 4 uur is een verademing, heb nu het idee dat ik alleen maar aan het voeden en verschonen ben en als ik geluk heb kan ik zelf smiddags een hazeslaapje doen..
Dat heb ik echt nodig want ik wordt hartstikke labiel van het slaap tekort.. Als ik bv zou opgeven zou het om mijn geestelijke gezondheid zijn, want volgens mij loopt het best aardig dus..
Ik bied ook maar 1 borst aan per keer, want aan 2 komt meneer lang niet toe.
Welkom verse mama *O* .
Weet je, slaaptekort, tsja, dodelijk vermoeiend ( :O ) Het klinkt zo gemeen, maar zo is het niet bedoeld: het hoort er echt bij. Over een paar weken weet je ook wat je 's nachts wel en niet moet doen, en dan slaap je echt meer. Dan kun je zo in totaal 8 uur pakken per nacht verspreid over 2 a 4 keer.
pi_104008338
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Welkom verse mama *O* .
Weet je, slaaptekort, tsja, dodelijk vermoeiend ( :O ) Het klinkt zo gemeen, maar zo is het niet bedoeld: het hoort er echt bij. Over een paar weken weet je ook wat je 's nachts wel en niet moet doen, en dan slaap je echt meer. Dan kun je zo in totaal 8 uur pakken per nacht verspreid over 2 a 4 keer.
Dat haal ik nog steeds niet hoor. Moeilijke inslaper, zeker als ik vroeg in de ochtend wakker word gemaakt.
pi_104008962
Het fijne van de borstvoeding vond ik juist dat ik er zo lekker slaperig van werd. Ik kon me na een nacht waarin ik meerdere keren aan de slag moest heel uitgerust voelen omdat ik na elke voeding als een blok in slaap viel. Het hielp me erg om me er maar aan over te geven.

Ik denk dat het iets is wat je moet leren, je rust pakken op momenten dat het kan en je niet druk maken om de rust die je niet krijgt. Het ging mij de tweede keer in ieder geval veel beter af. Ik wist wat me te wachten stond.

Overigens word ik nu helaas niet meer slaperig van een voeding geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104009064
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat haal ik nog steeds niet hoor. Moeilijke inslaper, zeker als ik vroeg in de ochtend wakker word gemaakt.
Maar die van jou slaapt toch door? Hoeveel uur slaap jij nu per nacht?
pi_104010018
Ik denk dat ik sinds de kraamweek al niet meer slaperig word van voeden. Ik dacht altijd dat het wel goed zou komen als ik liggend kon voeden, maar ook dat helpt niet. Ik kan iig niet voedend slapen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar die van jou slaapt toch door? Hoeveel uur slaap jij nu per nacht?
Niet meer. Sinds eind september slaapt ze niet meer door. Als ik er 's nachts uit moet, kost het me vaak een half uur, ook als het alleen speenploppen is. Ik slaap gewoon niet zo makkelijk. En vaak wil ze net drinken zo'n half uurtje voor mijn wekker staat.

Toen ze nog doorsliep, kreeg ze tussen 22 en 23 een voeding van een half uur. Met een wekker om 6.20 haal je de 8 dan sowieso ook al niet.
pi_104010835
Wat vervelend, Vanyel!

Ik heb echt heel lang gehoopt dat Lena wat meer voorspelbaarheid in haar nachten zou krijgen. Ik begon het steeds moeilijker te vinden om 's ochtends om 6 uur m'n bed uit te komen en ik merkte dat ik op m'n werk ook steeds minder scherp begon te worden. We zijn twee weken geleden gaan proberen om haar tussen de late avondvoeding en ochtendvoeding in niet meer te voeden. Dat was een ramp: ze heeft geen speen en dus zaten we dan een paar uur lang op haar kamer om haar te wiegen en weer slaperig te krijgen. Afgelopen week ging ze ineens de klok rond slapen, bizar. Ik durf er inmiddels niet meer op te hopen dat dit het dan is. :+ Ivan sliep van meet af aan al goed door en is daar nooit mee gestopt, maar Lena is grilliger.
pi_104011023
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat ik sinds de kraamweek al niet meer slaperig word van voeden. Ik dacht altijd dat het wel goed zou komen als ik liggend kon voeden, maar ook dat helpt niet. Ik kan iig niet voedend slapen.

[..]

Niet meer. Sinds eind september slaapt ze niet meer door. Als ik er 's nachts uit moet, kost het me vaak een half uur, ook als het alleen speenploppen is. Ik slaap gewoon niet zo makkelijk. En vaak wil ze net drinken zo'n half uurtje voor mijn wekker staat.

Toen ze nog doorsliep, kreeg ze tussen 22 en 23 een voeding van een half uur. Met een wekker om 6.20 haal je de 8 dan sowieso ook al niet.
Hier ook zo, ik slaap erg licht en daarnaast slaap ik moeilijk in inderdaad. Op zichzelf heb ik daar normaliter geen last van, maar als je drie keer op een nacht gewekt wordt begint het wel lastig te worden.

Nouja wij hebben daar hier inmiddels een oplossing voor, ik ben nu zo moe dat ik niet anders kan dan vermoeid gelijk weer in slaap vallen :+
ohja en dat wakker worden voor de wekker daar word ik ook eh niet echt gezelliger van nee. Je slaapcyclus wordt dan zo onderbroken, dat je zo bruut gewekt wordt uit je diepe slaap ofzo.

Wij halen de 8 uur slaap ook niet hoor :N Ik ga tussen 12 en 1 slapen en sta rond 6 uur weer op. Of nouja opstaan, ik ben dan wakker, als het even kan blijf ik nog even liggen maar daar houdt het mee op.
't gaat wel weer over, leuker kan ik het niet maken enzo, wel makkelijker door me er maar niet teveel mee bezig te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')