abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:50:06 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103674706
Och wickie, wat ben je toch een bikkel!
Fijn dat je hulp krijgt
pi_103678252
Dat, Wickie je bent echt een bikkel! Respect voor jou! :* :*

Dank voor de reacties. Ik heb het inderdaad in overleg met mijn lactatiekundige besloten, dat was weggevallen door i-pad. Ik begin met 3x10mg per dag, en ook afbouwen tzt gaat in fases.

Ik ben benieuwd, denk dat ik er toch maar mee ga beginnen en dan zullen we zien wat er gebeurd.
pi_103681485
@ Wickie, bah wat een narigheid, heel veel sterkte.

Ik ben absoluut geen goed borstvoedingsvoorbeeld maar heb tot 2x toe van die tabletjes gehad omdat ik die bv niet goed afgebouwd kreeg, moest er 2 nemen, weet ff niet meer hoe ze heten.
(Dostinex) en idd aardig wat bijwerkingen maar heb beide keren geen last van bijwerkingen gehad dus miss. toch het overwegen waard?

Succes!
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:09:10 #79
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103688525
Wickie, dit is toch juist borstvoedingsgerelateerd? Ik vind het heel erg on topic!
:*

Jipster, ik heb ze wel gebruikt en had de dag erna dan al flink stuwing. Maar goed, de discussie ging er hier ook wel es over dat et bij mij wel eens placebo effect kon zijn.

Hier loopt et nog steeds prima 2 keer per dag trouwens. Erg gezellig, erg hilarisch, en vooral lekker relaxed.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:19:08 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103688965
Wickie ik vind juist dat het wel hier hoort :*

En dan even een vrolijke noot tussendoor:
Vanmiddag/vanavond een verjaardag, ik zei dat Soneal even moest drinken en voor ik hem goed en wel aangelegd had kwam er een bijna 3-jarig meisje (zelfde dag jarig als Soneal) met zijn waterflesje aangelopen O+
Toen hij na de ene borst ook nog de andere borst kreeg, vroeg haar 6-jarige broertje dat naast mij zat: "Aan welke kant drinkt hij het meerst?" O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103695158
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:53 schreef het-is-mij het volgende:
@ Wickie, bah wat een narigheid, heel veel sterkte.

Ik ben absoluut geen goed borstvoedingsvoorbeeld maar heb tot 2x toe van die tabletjes gehad omdat ik die bv niet goed afgebouwd kreeg, moest er 2 nemen, weet ff niet meer hoe ze heten.
(Dostinex) en idd aardig wat bijwerkingen maar heb beide keren geen last van bijwerkingen gehad dus miss. toch het overwegen waard?

Succes!
Na hoeveel tijd borstvoeden ben je gaan afbouwen? Ik las dat het eigenlijk alleen de eerste 6 weken nut heeft. Daarna ook mogelijk niet. Ik zit nu op bijna 7 weken na de bevalling.
De pillen waren niet op voorraad we kunnen ze morgen ophalen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:47:30 #82
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_103695242
Ik heb ook een tijdje domperidon gebruikt op advies van de LK omdat het kolven niet lukte en madam wel erg vaak om een voeding vroeg, maar ik merkte niet veel verschil. Nu ben ik er ongeveer 2 weken mee gestopt, en nu gaat het kolven opeens een stuk beter :? Ik had eergisteren zomaar 150 ml. gekolfd, dat is nog nooit eerder gelukt, meestal was niet niet meer dan 100 ml.
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is, bij de een werkt het wel bij de ander niet denk ik.

Wickie, wat een toestand zeg, Ik hoop dat het snel beter gaat.
En ik vind jou verhaal hier gewoon thuishoren hoor :)
pi_103698948
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:45 schreef wickie het volgende:

[..]

Na hoeveel tijd borstvoeden ben je gaan afbouwen? Ik las dat het eigenlijk alleen de eerste 6 weken nut heeft. Daarna ook mogelijk niet. Ik zit nu op bijna 7 weken na de bevalling.
De pillen waren niet op voorraad we kunnen ze morgen ophalen.
Bv lukte bij tijn niet icm andere factoren daarom nog week of 6volledig gekolfd en toen die pillen,binnen 2dgn hoefde ik al niet meer druk eraf te kolvenen kwam er ook amper meer wat,alleen waterig en was t klaar.

Bij joep bewust geen bv,vk hier schrijven die pillen dan bij voorbaat al voor zodat je ze direct kunt nemen.
Maar viel onder gyn en in t zkh zeiden ze;paar dgn strakke bh,stuwing en dan is t al over.
Joep is zat.sochtends geboren,woensdags nog mega stuwing en moest ook steeds masseren ivm druk,warme plekken en schijven.
Vk heeft toen recept gegeven maar toen duurde t uiteindelijk nog een kleine week voor t weer "normaal"was.
Weet niet waarom dat zo lang duurde.....
Maar geen bijwerkingengehad,helemaal niets.
Ja je kon sneller moe zijn maar wie is er niet moe met een verse baby?

Sterkte
pi_103699798
Blijft jou nou echt niets bespaard wickie? ;(
Je bent inderdaad een bikkel zeg. Wat jij allemaal wel niet moet doorstaan :X :*
pi_103756174
Wickie, gaat het nu al beter nu je hulp krijgt bij de wondverzorging? Kan me helemaal voorstellen dat het lastig gaat als de melk maar aangemaakt blijft worden en in de wond terecht komt. Zakt de productie al verder in?

En Jipster, kan je jochie al beter drinken of moet je nog steeds veel blijven kolven? Al begonnen met de domperidom?

Hier ivm keelpijn bij Marit weigeren. Ik hoop niet dat dat het einde is. Nu al twee dagen niet gedronken. Ze wilde vanmiddag wel weer eten, dus ik duim voor morgenochtend. We ziteen nu alleen nog op een ochtendvoeding.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:30:03 #86
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103757227
Wickie; ik lees vaak vooral mee hier, en ik wilde je even heel veel sterkte wensen.

T gaat nog steeds goed met BV hier. Meneertje is bijna 7 maanden.
Ik vind het combineren met anderre voeding nog wel lastig, gelukkig wat tips gekregen in t andere topic ook.
Als jullie nog tips hebben qua voeding voor n baby van 7 maanden.
Volgens CB is met 7 maanden 3x melk per dag voldoende.

Hij krijgt nu 6 uur BV van mij
9.30 deels gekolfde BV, deels opvolgmelk aangevuld met pap
Rond 13.30 gekolfde Bv aangevuld met opvolgmelk
Dan rond 15 fruithapje (2 EL)
17 a 17.30 groente en yoghurt
19 uur BV
23.30 BV

We gaan met lichtbruin brood beginnen gedoopt in melk (opvolg of BV) deze week.

CB adviseerde meteen lichtbruin vanwege zijn poeppatroon(1 a 2 keer per week)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:47:02 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103758470
J-net, ik vind het vrij veel bijvoeding, om eerlijk te zijn.
Waarom krijgt hij bv en opvolgmelk?

Ik zou het zo gaan doen, het is maar mijn idee he? ;)

6.00 bv
9.30 gekolfde bv en fruit
13.30 gekolfde bv en brood
17/17.30 groente en evt wat water indien nodig
19.00 bv
23.30 bv
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:49:13 #88
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103758646
Fijn J-net!

Kursor, ik hoop voor je dat ze het weer oppikt!

Hier gaat het weer even niet, ik geef (en mijn manneke spuugt dus) 'fristi'... De kloven doen zeer en bloeden dus flink. Inmiddels gaat het aanleggen wel beter, maar moeten de kloven nog genezen. :{
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:51:45 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103758871
En planeet eigen wereld...

Ik was voor het eerst ongesteld vrijdag, nu ja, na de bevalling dan he. :P
Ik was echt verbaasd, volledig voeden en ook nog eens 's nachts en dan toch nu al!
En Lientje was van slag, mopperen aan de borst, vooral 's nachts heel erg, herkent iemand dat?
Ik heb het idee dat de afgelopen twee dagen mijn productie ook een flinke dip had. Dus zoveel als ze wou aangelegd en 's nachts ook heel veel laten drinken.
Ze lijkt soms boos te worden, ik heb het idee dat het anders smaakt of dat de tsr te lang op zich laat wachten.

Gelukkig zal het morgen wel weer over zijn, kunnen we weer rustig verder, ik blijf haar nog maar even vaak en beide borsten geven, eng idee hoor dat het zo kan dippen ineens.
pi_103759233
De productie is toch weer omhoog gegaan :') . Ik probeer korter te kolven maar dan krijg ik weer harde plekken..

Vandaag dus toch maar besloten de lactatie remmers te nemen. Voel me er raar bij, maar ja, zoals het nu gaat is ook erg moeilijk. Als de pillen niet werken an is dat zo, dan wordt het nog weken kolven, maar dan kan ik me daar helemaal op instellen.
Ik drink ook de hele dag door saliethee.

De thuiszorg voor de wond is erg fijn. Het is een zekerheid dat dat goed geneest.
Het is best interessant dat je zo in je borst kan kijken.

PM, pfff die kloven.. het blijft jou ook maar tegen zitten :*

Hè Juud, wat jammer dat de ongesteldheid weer terug is..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103760555
J-net, 3 keer melk is een kunstvoedingsadvies. Realiseer je dat er een grote kans is dat je op die manier je productie vermindert en daarmee (wellicht onbewust) actief afbouwt. Als je graag door wilt gaan, kun je beter op verzoek voeden en de borst voorrang geven op bijvoeding. Tot ver in het tweede levensjaar is borstvoeding de belangrijkste voedselbron en is bijvoeding slechts oefening. Gedurende het tweede jaar gaat die verhouding langzaam omdraaien en wordt borstvoeding natuurlijk afgebouwd. Maar nogmaals, het is natuurlijk aan jezelf hoe je dat wilt.

Wickie! Meer productie, hoe kán dat nou! Wat heb jij een hyperborsten, ongelooflijk. Ben je inmiddels wel van de spruw af? Ik hoop dat de medicatie helpt en dat je geen bijwerkingen krijgt. Heb je dostinex?

Juud, irritant hè. Ik was met 9 weken al aan de beurt. En dippen hoort erbij ja, ook zo stom. Aanleggen, aanleggen... Komt goed ;)

Pm, jij mag ook wel een keer van dat gezeik af! Is jouw spruw nu weg? of is het een aanhapprobleem?
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:26:45 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103761604
Ow ja, ter vergelijking, ik geef straks in maand 6 alleen groentehap en evt een rijstwafeltje, maand 7 groente erbij of ipv fruit en dan kijk ik in maand 8 wel eens dat ik over ga op fruit en groente en evt een broodkorst/ stukje volkorenpasta oid.

Nu heb ik ook een Hollands Welvaren hier thuis, dus ik heb helemaal geen haast om bij te voeden, ze heeft het niet nodig en haalt toch de meeste voedingsstoffen uit de BV.

Ik vind idd dat in ieder geval tot 1 jaar de bijvoeding bedoelt is om smaken te leren kennen en om te leren eten.
Vanaf 1 jaar zal ik wel ontbijt, lunch, warm eten aanhouden, met de nodige gezonde tussendoortjes. BV vormt dan, als ik nog steeds voed een fijne basis.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:54:34 #93
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103763541
Ik wilde op werk 1 keer minder gaan kolven, dus dat doe ik nu. Die een keer kolven wordt verdeeld over 2 flessen die hij in die tijd thuis krijgt.
Ik houd het niet vol om 2 keer te kolven op het werk. Ik heb een drukke baan (nog wel, maar dat is ander verhaal) en het kostte me te veel energie het kolven, ook al ging het snel. Het vrij regelen in je dag je spullen op orde, hoofd even vrij voor kolven. Ik heb het tot op 6 maanden volgehouden. Betekent nuinderdaad iets minder productie, waardior bij de 9.30 en 13.30 er nu opvolgmelk bij zit.

Ik kolf nu rond 12 uur op mijn werk.

Ik wil graag er naar toe werken om s ochtens en s avonds te voeden. En ik weet dat pas bij 9 mnd mn productie stabiel is dus ik houd het kolven 1 keer nog wel even vol.

In tegenstlling tot de kleine van Juud zit de kleine hier juist wat minder qua gewicht, onder de gemiddlde lijn. Niet te laag, maar het is niet hij enorm veel spekkies heeft om op te groeien.

Tot nu toe vindt hij fruit super, maar groente niet. Ik elke keer netjes zelf maken, hij het niet lekker vinden. Krijgt hij gisteren bij mn schoonouders voor handigheid een klein beetje groente uit een potje, eet ie zo op :') ondankbaar :') hahahahaha ach.
En yoghurt vindt hij echt super. Ik heb griekse yoghurt heb ik hier wel over gelezen en het bevalt goed.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:56:32 #94
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103763682
Juud: ik ben al vanaf 4 maanden na de bevalling weer regelmatig ongesteld, netjes in cyclus. En ik dip ontzettend in mijn productie dan. Dat merk ik echt aan een heel zielig huilend kind, ondanks extra aanleggen.... Enige wat hielp vorige week was een hele fles bijvoeden. Toen ging t weer hij had honger arm schaap :(
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:07:07 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103764410
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:56 schreef J-net het volgende:
Juud: ik ben al vanaf 4 maanden na de bevalling weer regelmatig ongesteld, netjes in cyclus. En ik dip ontzettend in mijn productie dan. Dat merk ik echt aan een heel zielig huilend kind, ondanks extra aanleggen.... Enige wat hielp vorige week was een hele fles bijvoeden. Toen ging t weer hij had honger arm schaap :(
:o Ja sneu he, ik had vannacht de neiging om een bakje uit de vriezer te halen, maar er staan maar 2 reservebakjes in de vriezer, dus dat vond ik eigenlijk zonde....en ontdooien moet in de koeling, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Een bakje moet volgende maand ergens opgemaakt, dus ik doe dat dan maar rond die dagen, ook zal ik wat extra kolven de dagen van te voren, dan kan ik haar wat bijvoeden nadat ze bij mij heeft gedronken. Ik vond het ook zo naar, ze leek ook idd hongerig vannacht. Ook bozig dat er niet de normale hoeveelheid uit mijn borsten kwam. Maar tussendoor is ze wel lekker aan het spelen en blij, dus ik hoop dat het vanaf morgen weer goed is.
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:23:05 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103777298
Borstvoeding was bij ons ook echt bijvoeding, nu is de borst er meer voor erbij.
Ik hield altijd een ongeveer tijdstip aan voor de bijvoeding. 's Ochtends lekker drinken, daarna (een korst) brood (waarom wil je de brood in melk dopen? Probeer eens gewoon een stukje zonder korst met bv roomboter te geven). Tussen de middag borst en dan een stukje fruit en 's middags dronk hij vaak rond 5 uur (als hij de kans zou krijgen zou hij nog steeds om 5 uur willen drinken :') maar ik wil niet) en om 6 uur eten wij, dus hij ook. Hij eet nog steeds altijd wanneer ik eet, of ik eet wanneer hij eet, in ieder geval altijd samen.

Wij zitten vanaf dat hij ongeveer 13.5 maanden was op 2 keer voeden per dag en ik denk te merken aan Nathan dat hij de avondvoeding steeds minder belangrijk vind. Hij regelt het zelf wel bedacht mijn man gisteren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 oktober 2011 @ 10:56:48 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103778207
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:30 schreef J-net het volgende:
Wickie; ik lees vaak vooral mee hier, en ik wilde je even heel veel sterkte wensen.

T gaat nog steeds goed met BV hier. Meneertje is bijna 7 maanden.
Ik vind het combineren met anderre voeding nog wel lastig, gelukkig wat tips gekregen in t andere topic ook.
Als jullie nog tips hebben qua voeding voor n baby van 7 maanden.
Volgens CB is met 7 maanden 3x melk per dag voldoende.

Hij krijgt nu 6 uur BV van mij
9.30 deels gekolfde BV, deels opvolgmelk aangevuld met pap
Rond 13.30 gekolfde Bv aangevuld met opvolgmelk
Dan rond 15 fruithapje (2 EL)
17 a 17.30 groente en yoghurt
19 uur BV
23.30 BV

We gaan met lichtbruin brood beginnen gedoopt in melk (opvolg of BV) deze week.

CB adviseerde meteen lichtbruin vanwege zijn poeppatroon(1 a 2 keer per week)
gaan ze uit van flesvoeding of van borstvoeding?

Geert is over twee dagen 8 maanden, en drinkt nog zeker een stuk of zes, zeven keer per 24 uur bij mij. Omdat hij moeite had met z'n ontlasting ben ik naar witbrood gegaan, en bijvoeding is echt nog bijvoeding hier. Hij krijgt nu wel 's ochtends een witte boterham, met alleen wat boter of kaal, soms met wat appel/perenstroop vlak nadat we opgestaan zijn, en hij dus net getankt heeft aan de borst. Bij de lunch geef ik vaak een rijstwafel of zijn fruit, ligt er maar net aan hoe het uitkomt. Bij het avondeten eet hij "mee" wat mag, of anders een stuk komkommer en een tomaatje of wat broccoli. Tussendoor een soepstengel. Ik probeer dus wel vaste eetmomenten in te bouwen, ook voor hem, ik maak hem er ook voor wakker bij bv het avondeten. Maar de hoofdmoot is voorlopig nog steeds de bv. Daar groeit hij op en van dus ik vind het wel prima :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_103782120
quote:
12s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:56 schreef DJMO het volgende:

[..]

gaan ze uit van flesvoeding of van borstvoeding?
Lees mijn reactie nou nog eens ;)

OVer het witbrood, ik snap je gedachtegang, maar toch is het echt beter om volkorenbrood te geven. Voor een goede darmwerking heb je namelijk voedingsvezels nodig. Deze prikkelen de darm wat de peristaltiek bevordert en daarmee dus het ontlasten makkelijker wordt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 oktober 2011 @ 13:58:49 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103784464
Ik had jouw reactie nog niet gezien Wup :@ sorry!

Ik heb trouwens een hele fijne huisarts *not*. Alle bloeduitslagen waren prima, dus toen vroeg hij zich af of het niet beter was om te stoppen met de bv, aangezien dat de meest voor de hand liggende reden was dat ik afval. Ben ik even blij dat zijn jongere collega een paar maanden terug al een verijwskaart voor kleintjes had geschreven...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:05:09 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103784663
Hier draait het weer op volle sterkte sinds vannacht/vanochtend, ik had zelfs een zoogcompres nodig vandaag, terwijl ik daar al wekenlang vanaf ben.

Opgelucht is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')