Na hoeveel tijd borstvoeden ben je gaan afbouwen? Ik las dat het eigenlijk alleen de eerste 6 weken nut heeft. Daarna ook mogelijk niet. Ik zit nu op bijna 7 weken na de bevalling.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:53 schreef het-is-mij het volgende:
@ Wickie, bah wat een narigheid, heel veel sterkte.
Ik ben absoluut geen goed borstvoedingsvoorbeeld maar heb tot 2x toe van die tabletjes gehad omdat ik die bv niet goed afgebouwd kreeg, moest er 2 nemen, weet ff niet meer hoe ze heten.
(Dostinex) en idd aardig wat bijwerkingen maar heb beide keren geen last van bijwerkingen gehad dus miss. toch het overwegen waard?
Succes!
Bv lukte bij tijn niet icm andere factoren daarom nog week of 6volledig gekolfd en toen die pillen,binnen 2dgn hoefde ik al niet meer druk eraf te kolvenen kwam er ook amper meer wat,alleen waterig en was t klaar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:45 schreef wickie het volgende:
[..]
Na hoeveel tijd borstvoeden ben je gaan afbouwen? Ik las dat het eigenlijk alleen de eerste 6 weken nut heeft. Daarna ook mogelijk niet. Ik zit nu op bijna 7 weken na de bevalling.
De pillen waren niet op voorraad we kunnen ze morgen ophalen.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:56 schreef J-net het volgende:
Juud: ik ben al vanaf 4 maanden na de bevalling weer regelmatig ongesteld, netjes in cyclus. En ik dip ontzettend in mijn productie dan. Dat merk ik echt aan een heel zielig huilend kind, ondanks extra aanleggen.... Enige wat hielp vorige week was een hele fles bijvoeden. Toen ging t weer hij had honger arm schaap
gaan ze uit van flesvoeding of van borstvoeding?quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:30 schreef J-net het volgende:
Wickie; ik lees vaak vooral mee hier, en ik wilde je even heel veel sterkte wensen.
T gaat nog steeds goed met BV hier. Meneertje is bijna 7 maanden.
Ik vind het combineren met anderre voeding nog wel lastig, gelukkig wat tips gekregen in t andere topic ook.
Als jullie nog tips hebben qua voeding voor n baby van 7 maanden.
Volgens CB is met 7 maanden 3x melk per dag voldoende.
Hij krijgt nu 6 uur BV van mij
9.30 deels gekolfde BV, deels opvolgmelk aangevuld met pap
Rond 13.30 gekolfde Bv aangevuld met opvolgmelk
Dan rond 15 fruithapje (2 EL)
17 a 17.30 groente en yoghurt
19 uur BV
23.30 BV
We gaan met lichtbruin brood beginnen gedoopt in melk (opvolg of BV) deze week.
CB adviseerde meteen lichtbruin vanwege zijn poeppatroon(1 a 2 keer per week)
Lees mijn reactie nou nog eensquote:Op maandag 31 oktober 2011 10:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
gaan ze uit van flesvoeding of van borstvoeding?
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:05 schreef Juud79 het volgende:
Hier draait het weer op volle sterkte sinds vannacht/vanochtend, ik had zelfs een zoogcompres nodig vandaag, terwijl ik daar al wekenlang vanaf ben.
Opgelucht is....
zo had ik gisterenavond last van lichte stuwing toen hij al dik twee uur lag te pitten bij papaquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:05 schreef Juud79 het volgende:
Hier draait het weer op volle sterkte sinds vannacht/vanochtend, ik had zelfs een zoogcompres nodig vandaag, terwijl ik daar al wekenlang vanaf ben.
Opgelucht is....
Flesje sap?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:21 schreef Sugarsnap het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Mijn kolfrecht verloopt volgende week en ik ben het ook wel een beetje zat om voor een schamele 100cc nog te blijven kolven. Maar Eline drinkt op het KDV altijd na de boterham tussen de middag een flesje. Ze krijgt mee wat ik kolf en dat drinkt ze ook op. Maar wat kan ik haar nu tussen de middag meegeven? Flesvoeding is niet zo'n succes omdat ze dan gaat spugen en ook bij een andere vorm van koemelk (zaterdag beetje slagroom gehad op verjaardag, nog geen 10 minuten later begint ze weer te spugen na weken bijna niets).
Drinkyoghurt! Yoki van mona zit geen E-troep in. Wel suiker dus weet niet wat je daarvan vind?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:48 schreef Sugarsnap het volgende:
hypo-allergeen nog niet geprobeerd. Maar ka vindt het niet ernstig genoeg voor neocate etc.
Het gekke is dat ze niet reageerd op yoghurt
Dan kan yoghurt verdunnen met roosvicee zeker ook niet?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:56 schreef Twinkly het volgende:
Maar waarom zou je haar iets met suiker geven als ze het puur ook eet? (Of is dat niet zo?) Desnoods verdun je het met water zodat ze het kan drinken.
Omdat het lekker isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhm nee dan zou ze nl ook geen bv verdragen omdat bv meer lactose bevat dan koemelk doet..quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:49 schreef Twinkly het volgende:
Dan is het waarschijnlijk de lactose waar ze niet tegen kan. Heb je ook wel eens karnemelk geprobeerd? Wanneer je haar (volle) yoghurt of karnemelk geeft krijgt ze ook genoeg zuivel binnen, en dan thuis weer op verzoek aanleggen.
Anouk drinkt helaas nog steeds niet live, alleen gekolfde melk. Ik heb het vandaag nog geprobeerd, ze hapt wel even, doet drie of vier halen en vervolgens trekt ze haar hoofd weer met een ruk weg.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:39 schreef Juud79 het volgende:
Voor zover ik weet meteen koelen, bij mij is het altijd al heel lauw aan het eind van de kolfbeurt. Maar ja, ik kolf dan ook nooit meer dan 100 cc....
Is de kraam verder wel goed op de hoogte vd borstvoeding, anders komen vragen hier hoor. Ik las ergens dat Anouk niet live drinkt, maar alleen gekolfde melk krijgt, is dat nog zo of drinkt ze al beter zelf?
Succes ermee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha dat wilde ik ook zeggenquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:53 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Uhm nee dan zou ze nl ook geen bv verdragen omdat bv meer lactose bevat dan koemelk doet..
haha ja sorryquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:46 schreef Kursor het volgende:
@Mignonne, fijn dat je je aangesproken voeltHeb ik nog sneller antwoord. Weet ik in ieder geval waar ik verder moet. Maar wat houdt "medium risk" in. Sorry voor nog meer off-topic.
Wat fijn, zeg! Merk je iets van bijwerkingen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:49 schreef wickie het volgende:
Hier gaat het beter. De wond gaat goed nu met de thuiszorg, geen ontstekingsplekjes meer. Volgens mij doen de lactatieremmers toch wel iets. Vandaag de laatste ingenomen. Mn borsten hebben geen last van stuwing meer en ik had vanmiddag voor het eerst maar 80cc terwijl ik normaal boven de 100cc zou zitten. Ook voelen mn borsten nu nog niet vol. Ik zie het weer een beetje zitten met het afbouwen. Ik kan nu eindelijk de kolftijd gaan verkorten zonder met harde plekken te zitten.
Hier dus ook een keertje wat positiefs
soms hoor ik het idd wel spuiten in die kolf... Ga het morgen nog eens met tepelhoedje proberen ook. Idd geen geduld. Ze heeft het vorige week welgeteld 2 keer gered...dus het kan wel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:53 schreef wickie het volgende:
Susie nog een vraag, als je zoveel kolft en dus meer dan genoeg aanmaakt, is je trs heel heftig misschien? Dat het het als een waterval eruit spuit?
Dat kan ervoor zorgen dat Anouk niet goed kan aanhappen en geen vacuum kan maken. Dat was het probleem wat ik bij Mette had, die had het geduld voor goed aanhappen niet. Daar hielp het tepelhoedje heel erg goed.
Ben alleen heel erg slaapdronken geweest. Beetje vervelend voor R. die heeft 2 zware nachten gehad met Wies die onrustig sliep. Ik kon mezelf echt niet wakker houden. Vanmiddag laatste pilletje op. Het middel schijnt nog 2 weken door te werken, ik hoop echt dat dit het echt afbouwen kan betekenen (het klinkt nog steeds erg raar omdat te zeggen).quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fijn, zeg! Merk je iets van bijwerkingen?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
Verder nog niet gelezen dus misschien ben ik spuit 11, maar ik vind het helemaal niet weinig. Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheden, dat dan weer wel. Dottir eet de laatste tijd minder, maar die zit op 2 x kv, 2x bv, meestal 1 papfles en daarnaast (lijkt heel strak gepland, maar tijden bij benadering)quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:10 schreef mignonne het volgende:
ohja... daar kwam ik voor in dit topic![]()
ik zat eens na te denken vandaag, we zijn inmiddels weer gewoon gestart met bijvoeding. Mn kleine zat op 7.8 bij het cb, dat was relatief gezien een erg matige toename. Nadat we stopten met bijvoeding zakte dat naar 7.7, dat lijkt logisch door het stoppen. Maar nu zit ze alweer op 7.6 terwijl ze allang weer volop eten ernaast krijgt.
De diëtist probeerde me vorige keer al een beetje in de mond te leggen dat ze te weinig binnen krijgt (ja rapley he...) maar dat is het echt niet. De avond groenten gaan meestal gepureerd, het fruit gaat uit het vuistje en bijvoorbeeld een banaan gaat schoon op
, en de boterhammen daar weet ze ook wel raad mee, die gaan ook schoon op. Verder drinkt ze nog tig keer per dag én 's nachts.
áls ik het in gedachten in een schema zou moeten verdelen dan denk ik dat het er grofweg zo uitziet gemiddeld:
-s morgens vanaf 6 uur 2 x bv (2 kanten)
- rond 9 u. ontbijt brood met appelstroop of brood met margarine
- 1 x bv rond 10 u. (2 kntn)
- 1 x bv rond 12 u. (2 kntn)
- ergens tussendoor een banaan of ander stuk fruit.
- 2 u. boterham
- 3/4 u. bv (2 kntn)
- avondeten iets van groenten, soms met aardappel erdoor
- bv
- bv
- bv
- bvnee das overdreven, maar na het avondeten voed ik zeker 2 tot 3 keer nog twee kanten.
's nachts 1 a 2 keer bv als ik mazzel heb
Ze krijgt toch gewoon ruimschoots voldoende zo? Hier zou ze toch gewoon op moeten groeien en aan moeten komen? of ben ik nou gek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |