abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103632381
Niels is met 6,5 maand naar zijn eigen kamer verhuist, omdat hij niet meer kon slapen met ons op de kamer. Bij ons in bed is ook nooit gelukt (hij sliep in de cosleeper). Hij werd nog steeds even vaak wakker en ik heb de babyfoon naast mijn oor staan.
Een paar maanden daarna heeft hij weer een tijd bij ons op de kamer geslapen omdat het tijdens de zomer bloedheet werd op zijn kamer.

Naar bed brengen gaat goed. Hij vraagt wel om drinken mama, maar hij is makkelijk af te leiden. Ik heb wel het idee dat hij het later die avond/ 's nachts en overdag inhaalt, maar dat kan ook toeval zijn.
Gisteren trouwens iets grappigs:
's Morgens drinkt Niels bij mij en kijken we daarna nog een filmpje op de telefoon, even wakker worden. Maar deze keer riep hij om "drinken papa". Hij pakte zijn twee hydrofieldoekjes en deed net of hij daaruit ging drinken "nom nom nom" en "andere kant" "nom nom nom" O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:41:04 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103634267
Twinkly, wat lief! O+

Wup :D

Morretje, Harry is meer gaan drinken overdag omdat de voeding terugliep en nu krijgt hij 's avonds bij het naar bed gaan een slok water (hoewel we dat net vergeten zijn, valt me nu in :D ).
  donderdag 27 oktober 2011 @ 19:53:07 #53
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103637618
Twinkly, die zoon van jou O+

Wup _O-
Gisteren had Nathan weer de slappe lach tijdens de avondvoeding, en op een gegeven moment liet hij los tijdens een TSR :')

Nathan is met 7 maanden "definitief" naar zn eigen kamer gegaan, al sliep hij vanaf een uur of 4 dan weer bij ons in bed. Sinds een maand of 3 slaapt hij redelijk consequent in zn eigen bed omdat ons bed nu een soort van speelplaats is geworden voor hem. Maar als hij moe genoeg is slaapt ie gewoon bij ons. Als baby sliep hij in zn wieg naast ons bed, bij 6 maanden naar zn eigen kamer gegaan maar toen mn broer's zoontje overleed 3 dagen na verhuizing heb ik heel snel zn wieg weer klaar gezet naast mij. Met 7 maanden pastte het echt niet meer -O- .
pi_103638308
Ja, dat was ik!
Terwijl ik nu zit te typen is mijn man haar in slaap aan het proberen te krijgen :D

We hebben het even een paar dagen laten rusten en zijn dinsdag weer begonnen. Ik leg haar maximaal 2x10 minuten aan. Dinsdag was ze daarna nog wakker en heeft mijn man haar op bed gelegd. Dat ging behoorlijk goed. Eerst wel wat huilen, maar het werd al snel stil. Binnen een half uur was het (vredig) gepiept. Gisteren viel op exact 20 minuten de tweede tepel uit haar mond en heb ik haar dus slapend op bed gelegd :D

Vanavond was ze binnen een paar minuten klaar met elke borst, maar nog klaarwakker. En nu is het na wat heftiger huilen dan dinsdag weer stil. Benieuwd of dat zo gaat blijven, maar het stemt hoopvol :)

Dit in vergelijking met vorige week, toen ik haar wakker op bed legde na die 2x10 minuten, is een wereld van verschil. Toen bleef ze maar huilen en heb ik het na 2 uur opgegeven.

Voorlopig dus even zoals nu blijven doen. Als ze in slaap valt leg ik haar op bed en anders doet mijn man het. Kunnen we altijd later nog kijken, als ze hieraan gewend is, of ik haar ook zo op bed kan leggen :)

En ik moet nu heel erg naar de wc, maar ik durf niet. Bang dat ze me hoort en ik de boel verpest :') :D
pi_103638590
Twinkly _O-

Ik heb helaas geen tips voor je Juud. Truus heeft altijd op haar kamer geslapen (in verband met katten die op onze slaapkamer slapen). Nu ze wat ouder is slaapt ze wel bij ons als ze 's nachts wakker wordt. Maar goed, daar heb jij niks aan :P

En het is nog steeds stil :o
pi_103638746
En moet je nog steeds naar de wc ;)

Fijn dat het zo goed gaat CP!
pi_103638868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:16 schreef mrien het volgende:
En moet je nog steeds naar de wc ;)

Fijn dat het zo goed gaat CP!
Ja ;(

Net even gewhatsapp't hoe het gaat. Ze slaapt, maar hij blijft nog even erbij zitten. Volgens hem had ze net even wat andere kunstjes dan dinsdag. Ik ben benieuwd!

Nog geen antwoord van hem of ik naar de wc mag ;(
;) :D

Ik heb nu wel zo'n dithaddenwemaandeneerdermoetendoen-gevoel :')
pi_103639074
Fijn hoor hoe het gaat!

Ik bedenk me ook elke keer als ik 2/3/4 keer per nacht eruit geweest ben dat ik het anders moet aanpakken. Mja, ene keer is het maar 1x per nacht, maar meestal vaker
Ik hou me maar voor ogen dat hij eerst geopereerd wordt en dan daarna evt met de nachtvoedingen aan de slag ga. Dan weet ik in ieder geval dat hij als het goed is geen last van z'n oortjes kan hebben :@
Ik zie nu al op tegen de nacht voor de operatie geloof ik, mag hij vanaf 01:30 geen voeding meer, alleen wat water. De vorige keer dat hij nuchter moest zijn (en het toen dus niet door ging) was best een vreselijke nacht zeg maar :X
pi_103639444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:23 schreef mrien het volgende:
Fijn hoor hoe het gaat!

Ik bedenk me ook elke keer als ik 2/3/4 keer per nacht eruit geweest ben dat ik het anders moet aanpakken. Mja, ene keer is het maar 1x per nacht, maar meestal vaker
Ik hou me maar voor ogen dat hij eerst geopereerd wordt en dan daarna evt met de nachtvoedingen aan de slag ga. Dan weet ik in ieder geval dat hij als het goed is geen last van z'n oortjes kan hebben :@
Ik zie nu al op tegen de nacht voor de operatie geloof ik, mag hij vanaf 01:30 geen voeding meer, alleen wat water. De vorige keer dat hij nuchter moest zijn (en het toen dus niet door ging) was best een vreselijke nacht zeg maar :X
Haar trucje dinsdag: steeds rechtop gaan zitten. Leuk spelletje joh! :P
Haar trucje dit keer: blijven liggen, maar wel meer huilen. Helaas voor haar werkt dat ook niet :P

Lastig wel dat je inderdaad niet zeker kunt zeggen dat hij geen last van zijn oren heeft. Wat doet hij als je nu al gaat 'oefenen' met wat water geven?
pi_103640186
Uh geen idee :')
Kan er inderdaad wel eens mee gaan beginnen, morgen ofzo. Eerst maar eens proberen een goede nacht te maken :D

Vandaag was het plan om niet te gaan kolven op het werk..wel gedaan dus want vanmorgen nog steeds een gevoelige plek in de borst. Toch maar even geen risico's nemen. Komende week nog werken en dan als het goed is 2 weken vrij. Dan daarna maar weer eens kijken :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:04:03 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103641420
@Mrien, mag ie ipv een slokje water dan niet een slokje bv? Of is het het helemaal bal als je dat zou doen?
pi_103643069
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:04 schreef Juud79 het volgende:
@Mrien, mag ie ipv een slokje water dan niet een slokje bv? Of is het het helemaal bal als je dat zou doen?
Nee, hij mag dan 6 uur van te voren geen bv meer hebben. En als ik een paar slokjes zou geven wordt het denk ik inderdaad helemaal bal
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:31:05 #63
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103643360
Het lijkt me vreselijk Mrien, zeker omdat ie gewend is om te drinken...
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:52:23 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_103644768
Maar voor bv staat toch hetzelfde als voor een heldere vloeistof? 3 uur ofzo? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_103646199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar voor bv staat toch hetzelfde als voor een heldere vloeistof? 3 uur ofzo? :?
Yup, maar de anesthesist houdt echt 6 uur van te voren aan.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:41:02 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103648180
Succes mrien!

CP, it was you! Fijn dat het goed gaat!
En niet denken: dat had ik eerder moeten doen. Eerder waren jullie er niet aan toe en waren jullie niet gemotiveerd genoeg geweest om door te zetten/consequent te blijven,
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 27 oktober 2011 @ 23:18:52 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103650452
sterkte Mrien!

Geert wordt steeds actiever aan de borst, speelser, nieuwsgieriger etc. Mij onderzoeken en op de borst meppen enzo. Tegenwoordig doe ik regelmatig een ketting om, waarop hij kan bijten / mee kan spelen, aangezien hij ook soms de neiging heeft om de tepel als bijtring te gebruiken.

fotootje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_103661409
Hier weer kolven en J. voeden met fles, want hij was weer afgevallen. Het lijkt erop dat ik toch te weinig melk aanmaak.. Ik had er niet over nagedacht, maar heb PCOS, hormoon afwijking, en dat zou natuurlijk van invloed kunnen zijn op de melkproductie.

Ik heb nu in overleg met de afgesproken da ik nog kan proberen om de productie op te krikken met Domperidom. Ik ben eig geen fan van medicátie gebruiken, maar ik wil zo graag mijn productie opkrikken en hem aan de borst krijgen dat ik het denk ik wel wil proberen. Nu is het ook geen doen, ik kolf voor elk voeding, maar red het steeds niet om volledige voedingen te kolven en ben dus heel de dag alleen maár daar mee bezig.. En drink veel, heb geclusterkolfd etc.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dat middel? Of het juist echt niet zouden gebruiken omdat de baby misschien er wát van binnen krijgt?
pi_103661981
hmmzz klote jipster, ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat ik amper kan kolven..ongeveer 40 ml met mazzel..en dat is met synto(neusspray)
terwijl mn kind zelfs overloopt van de hoeveelheid melk die hij uit de borst krijgt
(en 270 gram groeit per week)
pi_103662107
Ja, dat dachten wij eerst ook dat kolven gewoon niet lukt.. Maar mijn baby valt af als ie alleen aan de borst ligt :'(

Hij zuigt prima en heeft de techniek prima onder de knie volgens mij. En groeit ook goed op bv uit de fles, maar zodra ie alleen borst krijgt valt ie iedere keer af :X
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:09:48 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103663985
Jipster, wat vind de lk van zijn techniek?
Vriendin van mij heeft ook de eerste weken zo weinig geproduceerd en de boel op proberen te krikken met kolven, vaak aanleggen etc. Pas toen ze domperidon ging gebruiken (op advies van lk) ging het beter. Dit heeft ze een hele tijd gebruikt en toen langzaam afgebouwd en nu voedt ze al heel lang zonder.
pi_103669955
Jipster, van Domperidon ben je ontzettend snel afhankelijk (productiegewijs). Het is vrij verkrijgbaar, maar zeer aan te raden dat alleen met begeleiding van een lactatiekundige te starten, zodat je het op den duur ook weer kunt afbouwen. Daarnaast denk ik dat zij bij uitstek degene is die je goed kan informeren mbt borstvoeding bij PCOS. Sorry, ik had je graag een pasklaar antwoord gegeven ;)
pi_103672018
Ooh Jipster, had jij maar mijn melkproductie...

Hier gaat het zwaar ruk. Gisteravond even flink ingestort. Mn nicht die verpleegster is heeft de wond bekeken en zei dat ik nog meer moest spoelen. Wond ziet er opzich mooi uit maar er waren toch een paar kleine ontstekingsplekjes. Ik in mineur stemming. Vandaag de huisarts gebeld, er zat een vervangster. Die was erg begaan met ons. Ik krijg thuiszorg voor de wond, morgen komen ze indiceren en ik heb medicijnen om de melkproductie te remmen. Het werd me wel afgeraden en weet nog niet of ik het ga gebruiken, vind het moeilijk.
De melkstroom die door de wond loopt zorgt voor vertraging van de wondgenezing en dat het dus gaat broeien. Ook blijft die borst dus produceren omdat de melk weg kan stromen en gestimuleerd wordt als ik de wond verzorg. Pfff, wat een gebeuren.

Twinkly heeft me saliethee gestuurd, nogmaals een dikke :* daarvoor.
Ik ga er vanavond mee beginnen.

Sorry dat ik jullie blijf lastig vallen, misschien verhuis ik maar eens naar het topic: hoe gaat het met... Maar ik vind de afbouwraad die ik van jullie krijg erg fijn, het voelt nog steeds wel bv gerelateerd.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103672221
Het is toch ook bv-gerelateerd wickie :* Gewoon hier blijven posten hoor.
Bah, wat een gedoe toch :'( Echt zo rot dat de wond het afbouwen in de weg zit (nieuwsgierig: zie je de melkkanaaltjes echt lopen?). Wel heel fijn dat je thuiszorg krijgt :* Ik hoop zo dat je snel opknapt!
Wat zei de huisarts/ gynaecoloog over de bijwerkingen? Hebben de afbouwmedicijnen en de bloedverdunners invloed op elkaar?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:16:33 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103673461
@Wickie, ik lees graag hoe het met je gaat...alleen liever wat betere berichten dan dit.. -O-

Fijn dat je hulp krijgt van de thuiszorg, die kunnen over het algemeen ook goed beoordelen hoe het ervoor staat met een wond. En het lijkt me met zoiets prettig dat je niet zelf de belasting hebt om er telkens zo mee bezig te zijn, met spoelen en verzorgen.
Rot ook dat je borst nog niet stopt met melk aanmaken, ik las dat medicatie ook niet alles is, ik zou dat ik niet zomaar gebruiken, maar wellicht helpt het je wel over een punt heen, op weg naar een goed herstel?

Take care en ik kan me heel goed voorstellen dat je het zo nu en dan helemaal beu bent. Wie zou dat niet hebben, je bent een bikkel hoor. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')