abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103989046
Owh mignonne, wat mooi! Wat geweldig! O+

Maak er maar lekker een zo lui mogelijk pyjamaweekendje van Susie. En verder sluit ik me bij Zana aan :)
pi_103989344
Wat ontzettend fijn mignonne!!

En wat fijn mbt het slapen crazyprincess!

En wat jammer asy :( heb je er wel vrede mee dat het zo gegaan is?

[ Bericht 50% gewijzigd door mrien op 05-11-2011 14:26:12 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:30:07 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103989637
Bedankt voor de reacties meiden :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103992968
Ik heb weer eens een vraag.

Opzich gaat de borstvoeding erg goed, daar ben ik erg blij mee. Ik vind alleen dat J. de laatste tijd zoveel spuugt na een voeding, soms meteen, soms na anderhalf uur pas. Hij gooit er geen complete voeding uit, maar het is ook niet weinig. Mag ik nu aannemen dat hij gewoon teveel heeft gedronken? Hij krijgt altijd maar 1 borst, maar als ik de tweede zou aanbieden zou hij verder drinken. Maar omdat hij vrijwel na elke voeding spuugt, vraag ik me af of ik daar wel verstandig aan zou doen.
Vaak heeft hij na 2,5 - 3 uur weer honger. Ik dacht die tijd dus wat ruimer te maken met ook de tweede borst te geven, maar ik heb het idee dat alles er dan toch weer uitkomt. (en ja, ik weet het, het is niet erg dat hij 'zo vaak' komt, maar ik ben iemand die het niet erg zou vinden als er wat langer tussen zou kunnen zitten... :+ )
pi_103993183
*O* voor minimignonne.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103993631
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:57 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb weer eens een vraag.

Opzich gaat de borstvoeding erg goed, daar ben ik erg blij mee. Ik vind alleen dat J. de laatste tijd zoveel spuugt na een voeding, soms meteen, soms na anderhalf uur pas. Hij gooit er geen complete voeding uit, maar het is ook niet weinig. Mag ik nu aannemen dat hij gewoon teveel heeft gedronken? Hij krijgt altijd maar 1 borst, maar als ik de tweede zou aanbieden zou hij verder drinken. Maar omdat hij vrijwel na elke voeding spuugt, vraag ik me af of ik daar wel verstandig aan zou doen.
Vaak heeft hij na 2,5 - 3 uur weer honger. Ik dacht die tijd dus wat ruimer te maken met ook de tweede borst te geven, maar ik heb het idee dat alles er dan toch weer uitkomt. (en ja, ik weet het, het is niet erg dat hij 'zo vaak' komt, maar ik ben iemand die het niet erg zou vinden als er wat langer tussen zou kunnen zitten... :+ )
Helpt het als ik zeg dat de mijne de eerste 6 maanden elke anderhalf uur kwam? :+

Maar serieus, ik heb geen spuger (gehad), dus kan je helaas niet helpen uit eigen ervaring. Waarom bied je nu maar 1 borst aan? En waarom probeer je het niet gewoon om ook de tweede borst te geven en dan kijkt hoe het gaat?
pi_103993909
Ik bied er nu maar 1 aan omdat ik denk dat hij al voldoende binnen heeft na 1 borst, omdat hij altijd spuugt na een voeding. Maar ik weet dus niet of dat ergens op slaat. Ik heb vandeweek ook een tijdje 2 borsten gegeven en toen spuugde hij ook behoorlijk, ik weet niet of het nu echt meer was, het leek wel zo. Hij liet ook niet meer tijd tussen z'n voedingen, dus misschien kwam alles wat hij uit de 2de borst haalde er ook meteen weer uit.
pi_103993956
ow, en uiteraard een jompel voor mignonne *O* , dat ziet er heel goed uit!

Susie, wat jammer dat het niet zo gaat zoals je graag zou willen. Succes dit weekend!
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:43:23 #234
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103994426
Mignonne *O*
pi_103995759
Spugen opzich kan niet echt veel kwaad als je kindje er verder geen kwaad als je kindje verder geen last ervan heeft en goed blijft groeien. Tis gewoon meer vervelend dat je steeds moet verschonen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:50:57 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103996939
ff geen tijd om uitgebreid te reageren, wat ik nog wel wil; dus Susie en Wicks, dat ga ik vanavond doen.

wil wel vast even jompelen vooe mignonne en dr mini!!!! wat fijn en wat goed!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103997009
Ik heb even een vraagje voor hier ..
Ons manneke is nu 11 dagen oud en heb voldoende bv. Hij hoeft niet veel moeite te doen om te drinken zeg maar ;)
Maar hij drinkt ook maar 5 tot 10 minuten en slaapt dan of wil niet meer drinken..
De ene keer is hij dan 1,5 uur weg maar soms ook 4 uur..
Hij krijgt in die paar minuten toch wel genoeg binnen? Hij plast en poept goed nml... Maar omdat er geen regelmaat zit in het vragen om de borst ben ik toch wat onzeker nu...
pi_103997040
Ik heb ook niet zoveel ervaring met veel spugen, ik had wel de indruk dat na de voeding eventjes iets rechter zitten/ liggen, dus het hoofd hoger dan de buik, beter was.
Mijn zoontje krijgt ook geregeld weer iets terug in zijn mond, maar het komt niet na buiten, hij slikt het dan zelf weer in en hij ruikt ook niet zuur uit zijn mond.
pi_103998653
thanks all O+ <3

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:53 schreef Nirak het volgende:
Ons manneke is nu 11 dagen oud en heb voldoende bv. Hij hoeft niet veel moeite te doen om te drinken zeg maar ;)
Maar hij drinkt ook maar 5 tot 10 minuten en slaapt dan of wil niet meer drinken..
Hij krijgt in die paar minuten toch wel genoeg binnen? Hij plast en poept goed nml... Maar omdat er geen regelmaat zit in het vragen om de borst ben ik toch wat onzeker nu...
mijnessen dronken allebei maar hooguit 5 of 10 minuten, nooit echt langer. Ze waren en zijn ook allebei niet zo van het tutten, wel graag tegen je aan slapen zeg maar, maar echt tutten aan de borst dat niet. Genoeg was genoeg zeg maar dus dan lieten ze gewoon los.
Zolang hij alert is, goed poept en plast, en op den duur ook gewoon aankomt dan is er geen reden om het anders te doen dan je nu doet.
:)
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:01:29 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103998822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:53 schreef Nirak het volgende:
Als je de vier uur te lang vindt, kan je natuurlijk ook zelf aanbieden.
Verder klinkt het goed :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:16:51 #241
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_103999208
@Nirak mijn kleine man drinkt al vanaf het begin maximaal 15 minuten. En hij is er nu al 7,5 kilo op geworden. En hij houdt er gewoon 3 a 4 uur tussen en in het begin ook wel eens minder, maar dat lijfje is met zoveel bezig dat dat soms wel eens kan.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_104000622
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:01 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Als je de vier uur te lang vindt, kan je natuurlijk ook zelf aanbieden.
Verder klinkt het goed :)
In tegendeel, 4 uur is een verademing, heb nu het idee dat ik alleen maar aan het voeden en verschonen ben en als ik geluk heb kan ik zelf smiddags een hazeslaapje doen..
Dat heb ik echt nodig want ik wordt hartstikke labiel van het slaap tekort.. Als ik bv zou opgeven zou het om mijn geestelijke gezondheid zijn, want volgens mij loopt het best aardig dus..
Ik bied ook maar 1 borst aan per keer, want aan 2 komt meneer lang niet toe.
pi_104000734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:16 schreef J-net het volgende:
@Nirak mijn kleine man drinkt al vanaf het begin maximaal 15 minuten. En hij is er nu al 7,5 kilo op geworden. En hij houdt er gewoon 3 a 4 uur tussen en in het begin ook wel eens minder, maar dat lijfje is met zoveel bezig dat dat soms wel eens kan.
Vindt je dat niet heel vermoeiend? Dat hij zo vaak komt? Hoe oud is jouw kleintje nu?
  zaterdag 5 november 2011 @ 20:18:07 #244
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_104008199
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:58 schreef Nirak het volgende:

[..]

In tegendeel, 4 uur is een verademing, heb nu het idee dat ik alleen maar aan het voeden en verschonen ben en als ik geluk heb kan ik zelf smiddags een hazeslaapje doen..
Dat heb ik echt nodig want ik wordt hartstikke labiel van het slaap tekort.. Als ik bv zou opgeven zou het om mijn geestelijke gezondheid zijn, want volgens mij loopt het best aardig dus..
Ik bied ook maar 1 borst aan per keer, want aan 2 komt meneer lang niet toe.
Welkom verse mama *O* .
Weet je, slaaptekort, tsja, dodelijk vermoeiend ( :O ) Het klinkt zo gemeen, maar zo is het niet bedoeld: het hoort er echt bij. Over een paar weken weet je ook wat je 's nachts wel en niet moet doen, en dan slaap je echt meer. Dan kun je zo in totaal 8 uur pakken per nacht verspreid over 2 a 4 keer.
pi_104008338
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Welkom verse mama *O* .
Weet je, slaaptekort, tsja, dodelijk vermoeiend ( :O ) Het klinkt zo gemeen, maar zo is het niet bedoeld: het hoort er echt bij. Over een paar weken weet je ook wat je 's nachts wel en niet moet doen, en dan slaap je echt meer. Dan kun je zo in totaal 8 uur pakken per nacht verspreid over 2 a 4 keer.
Dat haal ik nog steeds niet hoor. Moeilijke inslaper, zeker als ik vroeg in de ochtend wakker word gemaakt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104008962
Het fijne van de borstvoeding vond ik juist dat ik er zo lekker slaperig van werd. Ik kon me na een nacht waarin ik meerdere keren aan de slag moest heel uitgerust voelen omdat ik na elke voeding als een blok in slaap viel. Het hielp me erg om me er maar aan over te geven.

Ik denk dat het iets is wat je moet leren, je rust pakken op momenten dat het kan en je niet druk maken om de rust die je niet krijgt. Het ging mij de tweede keer in ieder geval veel beter af. Ik wist wat me te wachten stond.

Overigens word ik nu helaas niet meer slaperig van een voeding geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104009064
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat haal ik nog steeds niet hoor. Moeilijke inslaper, zeker als ik vroeg in de ochtend wakker word gemaakt.
Maar die van jou slaapt toch door? Hoeveel uur slaap jij nu per nacht?
pi_104010018
Ik denk dat ik sinds de kraamweek al niet meer slaperig word van voeden. Ik dacht altijd dat het wel goed zou komen als ik liggend kon voeden, maar ook dat helpt niet. Ik kan iig niet voedend slapen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar die van jou slaapt toch door? Hoeveel uur slaap jij nu per nacht?
Niet meer. Sinds eind september slaapt ze niet meer door. Als ik er 's nachts uit moet, kost het me vaak een half uur, ook als het alleen speenploppen is. Ik slaap gewoon niet zo makkelijk. En vaak wil ze net drinken zo'n half uurtje voor mijn wekker staat.

Toen ze nog doorsliep, kreeg ze tussen 22 en 23 een voeding van een half uur. Met een wekker om 6.20 haal je de 8 dan sowieso ook al niet.
pi_104010835
Wat vervelend, Vanyel!

Ik heb echt heel lang gehoopt dat Lena wat meer voorspelbaarheid in haar nachten zou krijgen. Ik begon het steeds moeilijker te vinden om 's ochtends om 6 uur m'n bed uit te komen en ik merkte dat ik op m'n werk ook steeds minder scherp begon te worden. We zijn twee weken geleden gaan proberen om haar tussen de late avondvoeding en ochtendvoeding in niet meer te voeden. Dat was een ramp: ze heeft geen speen en dus zaten we dan een paar uur lang op haar kamer om haar te wiegen en weer slaperig te krijgen. Afgelopen week ging ze ineens de klok rond slapen, bizar. Ik durf er inmiddels niet meer op te hopen dat dit het dan is. :+ Ivan sliep van meet af aan al goed door en is daar nooit mee gestopt, maar Lena is grilliger.
pi_104011023
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat ik sinds de kraamweek al niet meer slaperig word van voeden. Ik dacht altijd dat het wel goed zou komen als ik liggend kon voeden, maar ook dat helpt niet. Ik kan iig niet voedend slapen.

[..]

Niet meer. Sinds eind september slaapt ze niet meer door. Als ik er 's nachts uit moet, kost het me vaak een half uur, ook als het alleen speenploppen is. Ik slaap gewoon niet zo makkelijk. En vaak wil ze net drinken zo'n half uurtje voor mijn wekker staat.

Toen ze nog doorsliep, kreeg ze tussen 22 en 23 een voeding van een half uur. Met een wekker om 6.20 haal je de 8 dan sowieso ook al niet.
Hier ook zo, ik slaap erg licht en daarnaast slaap ik moeilijk in inderdaad. Op zichzelf heb ik daar normaliter geen last van, maar als je drie keer op een nacht gewekt wordt begint het wel lastig te worden.

Nouja wij hebben daar hier inmiddels een oplossing voor, ik ben nu zo moe dat ik niet anders kan dan vermoeid gelijk weer in slaap vallen :+
ohja en dat wakker worden voor de wekker daar word ik ook eh niet echt gezelliger van nee. Je slaapcyclus wordt dan zo onderbroken, dat je zo bruut gewekt wordt uit je diepe slaap ofzo.

Wij halen de 8 uur slaap ook niet hoor :N Ik ga tussen 12 en 1 slapen en sta rond 6 uur weer op. Of nouja opstaan, ik ben dan wakker, als het even kan blijf ik nog even liggen maar daar houdt het mee op.
't gaat wel weer over, leuker kan ik het niet maken enzo, wel makkelijker door me er maar niet teveel mee bezig te houden.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')