Wij hebben veel lassers in dienst (RVS 304 / 316, duplex. backinggas etc.). 2600 euro bruto per maand kun je écht vergeten als 23 jarige...zeker in deze tijden! Je moet tevreden zijn met 2200.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:22 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Geen idee... 2600 ofzo? Lassers zijn goud waard. Ken de branche eigenlijk niet zo goed...
Een beetje zwart bijklussen zoals loodgieters het doen en voila, ze verdienen weer flinkquote:Op zondag 6 november 2011 21:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij hebben veel lassers in dienst (RVS 304 / 316, duplex. backinggas etc.). 2600 euro bruto per maand kun je écht vergeten als 23 jarige...zeker in deze tijden! Je moet tevreden zijn met 2200.
Zit niet zo te slijmen. Hij zou de eerste HBO'er zijn met een startsalaris van 3200 euro. in een niet Offshore industrie. Klets uit zijn nek. Ik volg dit topic al vanaf #1. Dit is gewoon niet reeel.quote:GSbrder
Zoiets dacht ik al.
Niet elk salaris, maar onzin salarissen....quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:08 schreef GSbrder het volgende:
Waarom zijn er om de zoveel tijd een stel zuurpruimen die dit topic vinden en elk salaris in twijfel trekken of moeten schreeuwen hoe onterecht het is dat mensen van die en die studie meer verdienen dan anderen?
Ja idd. Heeft het hoog in zn bol. Jeugd van tegenwoordig. hahaquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:33 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Dacht je met commerciële economie met 3500 te beginnen ofzo
Nog steeds een belachelijk hoog kotssalaris trouwens. Doet niemand na.
Yup, ik zat in Singapore.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:43 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Bizar he. Dat is een salaris waar een WO'er u tegen zegt. hoe zit het dan? Zit je in het buitenland? omdat je het over huurvergoeding hebt?
Respect hoor. Je bewijst weer eens dat je voor het salaris niet hoeft te studeren maar gewoon capaciteiten moet hebbenquote:Op maandag 7 november 2011 11:57 schreef glasdowr het volgende:
[..]
Yup, ik zat in Singapore.
Inmiddels ben ik weer terug in Nederland. Dus helaas verdien ik nu ook een stuk minder :-( wel kan ik genieten van de vele vakantiedagen die ik heb.
Nu maar afwachten waar het volgende project ons heen brengt :-)
Zwart bijklussen kan iedereen doen, staat los van het 'normale' salaris.quote:Op maandag 7 november 2011 00:38 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Een beetje zwart bijklussen zoals loodgieters het doen en voila, ze verdienen weer flink
Inderdaad, zeer hoog salaris voor iemand zonder vervolgopleiding! Wel knap, hoop voor jou dat er in de toekomst nog meer in zitquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:58 schreef Mystikvm het volgende:
01: Bedrijfstak: Verzekeringen/IT
02: Functie: Projectmanagement/Functioneel Beheer
03: Opleiding: Geen (nou ja, VWO dan)
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 206 uur
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2750
09: Netto maand salaris: 2000
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: Kortingshypotheek en verzekeringen, winstuitkering, thuiswerken, laptop, telefoon, onregelmatigheidstoeslag, vrij in te delen uren (word voor 36 betaald, maar word niet afgerekend op aanwezigheid)
Voor iemand zonder vervolgopleiding heb ik het nog bijzonder goed getroffen. Ben dus wel tevreden. Had natuurlijk ook mijn studie af kunnen maken, maar naar omstandigheden heb ik er toch bijna het maximale uitgesleept.
Ik bof ook wel, heb wel meer dan 1 jaar werkervaring, maar niet relevant voor deze functie. Ben in deze organisatie 4 jaar geleden helemaal onderaan begonnen (verzekeringen verkopen als telemarketeer, verschrikkelijk!) en ben via 2 tussenstappen nu hier terecht gekomen. Groei in deze salarisschaal gaat tot 3700 bruto, en deze functie kent nog een hogere schaal met groei tot 4800 bruto. Ik kan dus nog wel even vooruitquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad, zeer hoog salaris voor iemand zonder vervolgopleiding! Wel knap, hoop voor jou dat er in de toekomst nog meer in zit
Dat klopt helemaal.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is ook wel een kwestie van de juiste mensen treffen, maar ik ben blij dat jezelf ouderwets opwerken in de organisatie nog steeds kan
Goed man! Ik moet sowieso zeggen dat IT een goed veld is om nog met algemene know-how en een leuk netwerk goed terecht te komen. Ik ben na dat telefonisch verkopen ook bij de ICT helpdesk aan de slag gegaan, en na 2 jaartjes daar hier terecht gekomen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal.
Zes jaar geleden ben ik bij het huidige bedrijf begonnen als helpdeskmedewerker; na 2 jaar was ik bezig met "data audits" en testen van nieuwe apparatuur. Twee jaar later werk ik als data/information-analyst bij datzelfde bedrijf met een leuk salaris (circa 3000 bruto per maand).
En ik heb mijn VWO niet eens afgemaakt.
Als je keihard moet werken voor een kutbaantje doe je in principe iets foutquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goed man! Ik moet sowieso zeggen dat IT een goed veld is om nog met algemene know-how en een leuk netwerk goed terecht te komen. Ik ben na dat telefonisch verkopen ook bij de ICT helpdesk aan de slag gegaan, en na 2 jaartjes daar hier terecht gekomen.
Ik heb op die helpdesk veel HBO'ertjes binnen zien komen die hun neus ophaalden voor helpdeskwerk, die waren ook zo weer vertrokken. Als ik ze nu op Linkedin opzoek dan werken ze nog steeds een beetje in de margeHelpdeskwerk is in IT heel waardevol, ik ben niet geheel objectief door mijn eigen ervaring, maar voormalig helpdeskmedewerkers hebben bij mij wel een streepje voor als ik ze tegen kom bij een sollicitatie en ik hoor dit overal binnen deze organisatie.
Zelf ben ik door mijn eigen carrièrepad ook heel allergisch geworden voor mensen die zich te goed voelen voor bepaalde functies. Soms moet je gewoon keihard werken in een kutbaantje. So be it.
Gelukkig lijk jij dat ook te begrijpen
01: Bedrijfstak:quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:30 schreef Rotter het volgende:
[..]
Als je keihard moet werken voor een kutbaantje doe je in principe iets foutIk voel me nergens te goed voor, maar als jij onder je niveau gaat werken, of een schijntje krijgt voor het werk wat je doet, moet je hier wat aan doen. Je kan onderhandelen, een andere baan zoeken of gewoon niet als een malle werken. Trouwens ik heb makkelijk praten; als starter met meer dan 2.9k bruto beginnen. Hard werken niets mis mee, maar als je de uren afzet tegenover het loon en je komt tot de conclusie dat schoonmakers netzoveel per uur krijgen... tja... Hierbij denk ik aan de accountancy wereld, wat eigenlijk een redelijk salaris geeft (redelijk ja, eigenlijk middenmoot), maar je eigenlijk geen leven hebt (bij de big4). Het gaat allemaal om keuzes en je moet maar net de juiste hebben gemaakt.
Waarschijnlijk heb jij je studie ook afgerond. Dan kan je iets meer eisen stellen. Als je dat niet hebt gedaan dan moet je wel onder je niveau gaan werken, en vooral niet zeuren.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:30 schreef Rotter het volgende:
[..]
Als je keihard moet werken voor een kutbaantje doe je in principe iets foutIk voel me nergens te goed voor, maar als jij onder je niveau gaat werken, of een schijntje krijgt voor het werk wat je doet, moet je hier wat aan doen. Je kan onderhandelen, een andere baan zoeken of gewoon niet als een malle werken. Trouwens ik heb makkelijk praten; als starter met meer dan 2.9k bruto beginnen. Hard werken niets mis mee, maar als je de uren afzet tegenover het loon en je komt tot de conclusie dat schoonmakers netzoveel per uur krijgen... tja... Hierbij denk ik aan de accountancy wereld, wat eigenlijk een redelijk salaris geeft (redelijk ja, eigenlijk middenmoot), maar je eigenlijk geen leven hebt (bij de big4). Het gaat allemaal om keuzes en je moet maar net de juiste hebben gemaakt.
Geen leven meer hebben bij een Big4? Komaan, gemiddeld werk je daar tussen de 45 en 50 uur per week (gemiddeld. Drukkere tijden uitschieters die je later weer kunt compenseren).quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:30 schreef Rotter het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 november 2011 07:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij je studie ook afgerond. Dan kan je iets meer eisen stellen. Als je dat niet hebt gedaan dan moet je wel onder je niveau gaan werken, en vooral niet zeuren.
tegenwoordig werk je je of te pletter OF je hebt een leven..quote:Op woensdag 9 november 2011 08:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geen leven meer hebben bij een Big4? Komaan, gemiddeld werk je daar tussen de 45 en 50 uur per week (gemiddeld. Drukkere tijden uitschieters die je later weer kunt compenseren).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |