abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103537275
Over Frequent Flyer Programs (FFP) van de diverse luchtvaartmaatschappijen en allianties. Voor het uitwisselen van tips en trucks en het stellen van vragen.

Vorige deel Frequent Flyer Programma's #3: Platinum for all!

Er is een aparte topicreeks voor het stellen van vragen over vliegen in het algemeen: Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)

Er is ook een topicreeks met vluchtverslagen: Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9
pi_103538201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:56 schreef jaco het volgende:
[..]

Sommige reizigers hebben het verzamelen van FF punten tot levensdoel verheven :)
Het forum Flyertalk is erg handig voor allerlei zeer specifieke vragen en tips.

[..]

Ik neem aan dat je jezelf in ieder geval hebt aangemeld voor het 'xxx' frequent flyer programma, dan zien ze straks tenminste die twee vluchten in je accountoverzicht en heb je meer kans dat ze geloven dat je veel met 'xxx' gaat vliegen.
als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...

Met huidige werkgever vlieg ik altijd met airfrance/klm (zit nu ergens halverwege gold - platinum).

Even uit luiheid deze vraag: welke maatschappijen (ie. flyer programmas) bestrijken de meeste bestemmingen vanuit NL ?
pi_103539123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:41 schreef wrmookniet het volgende:

[..]

als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...
Begrijp ik, maar het aanmelden voor een frequent flyer programma kan online en kost enkele minuten. Je krijgt aan het eind van de procedure je nummer te weten. Dat is het enige wat je nodig hebt bij je boeking. Je hoeft dus alleen je boeking enige minuten te onderbreken.

Sommige maatschappijen laten je een tijdelijke pas uitprinten en geven aan dat ze je een plastic kaart opsturen zodra je daadwerkelijk miles hebt verdiend. Maar zelfs de pas (printout dan wel plastic) heb je niet echt nodig tot het moment dat je van de lounge gebruik kunt maken. Dat is meestal pas als je silver of gold hebt behaald en tegen die tijd heb je hem wel via de post.

quote:
Met huidige werkgever vlieg ik altijd met airfrance/klm (zit nu ergens halverwege gold - platinum).

Even uit luiheid deze vraag: welke maatschappijen (ie. flyer programmas) bestrijken de meeste bestemmingen vanuit NL ?
Een handige strategie is misschien om in elke alliantie 1 programma te nemen. Voor Skyteam heb je Flying Blue al. Voor One World ligt British Airways voor de hand. Voor Star Alliance Lufthansa. Maar het ligt uiteraard aan je persoonlijke reispatronen.
pi_103589105
Ik heb me maar ineens een kaart aangevraagd bij star alliance. Ben voor het werk nu 3 maanden naar China. Daarna vlieg ik van Hong Kong terug, kans zit er in de toekomst in dat ik vaker moet reizen. Daarom heb ik maar een freq flyer aangemaakt.

Nu heb ik mijn vlucht van september aangemeld zodat ik daar ook nog miles op krijg. Mag in principe geen probleem zijn.

Nu nog een andere vraagje, hoogstwaarschijnlijk is het antwoord negatief, maar vragen kan geen kwaad. Ik heb het vliegticket voor mijn vriendin betaald voor haar reis naar Hong Kong, kan ik daar ook miles voor krijgen op mijn naam? :P :+
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:57:14 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_103590397
Nope, is persoonsgebonden. Wat je wel kunt doen in de KLM/AF Amex kaart aanvragen, daar krijg je punten op alle uitgaves (maar geen level-miles).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_103613133
quote:
Mijn bedrijf heeft kortingen genegotieerd met de volgende maatschappijen.

-Star Alliance (in het bijzonder SAS, Lufthansa, British Midland, Austrian Airlines,
United Airlines)
-SN Brussels Airlines
-KLM-Air France
Ik denk dat SN Brussels Airlines tegenwoordig onder Star Alliance hoort. Dus daar kan ik ook miles mee sparen.

Voor KLM/Air france kan ik ook wel een kaart aanvragen, kost toch niks. Maar betwijfel hoe vaak ik daar mee ga reizen. Een Amex kaart ga ik niet aanvragen, hoge kosten en wordt niet overal aangenomen, VISA is in mijn eigen toch net iets universeler. Tenzij ik naar Amerika wordt gestuurd voor een langere periode, zie ik mezelf dat niet zo snel aanvragen.
pi_103621745
Lufthansa (Silver) en nu bezig de KLM uit te breiden. Hopelijk begin volgend jaar eindelijk van Ivory af. Mag je dan bij KLM ook gewoon de lounge in met economy ticket?
pi_103621917
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:28 schreef Den_Haag het volgende:
Lufthansa (Silver) en nu bezig de KLM uit te breiden. Hopelijk begin volgend jaar eindelijk van Ivory af. Mag je dan bij KLM ook gewoon de lounge in met economy ticket?
Nee. Je kan met silver alleen de lounges die KLM/AF zelf runnen, gebruiken als je 30 euro of 3000 miles betaalt.
pi_103622020
KLM :')
Toch maar LH boeken de hele tijd.
pi_103629740
Als ik op de miles & more website kijk, dan kan ik mijn vlucht bij SAS wel ingeven voor de miles die ik heb verdiend. Maar als ik op het internet zoek naar de frequent flyer program van SAS dan krijg ik alleen Eurobonus te zien.

Ik wou gewoon even zoeken hoeveel miles ik krijg voor mijn vluchten:
Brussel - Kopenhagen (SAS)
Kopenhagen - Beijing (SAS)
Beijing - Wuxi (Air China - ook star alliance)

Retourvlucht is:
Hong Kong - Frankfurt (Lufthansa)
Frankfurt - Brussel (Lufthansa)

Op de mileage calculator krijg ik altijd andere maatschappijen, wel vreemd.
pi_103633401
quote:
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoeken
En de vlucht van Kopenhagen naar Beijing zou ik zogenaamd nog een stop moeten hebben. Klopt dus ook al niet

Mijn vlucht met Air China vindt hij ook niet, terwijl ze toch allemaal bij Star Alliance zitten...
Vreemd, zal maar wachten tot het wordt toegekend zeker.
pi_103658919
En anders mailtje sturen met de gegevens naar ze. Kan ook bij KLM/Air France
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:14:04 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_103660530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:22 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoeken
En de vlucht van Kopenhagen naar Beijing zou ik zogenaamd nog een stop moeten hebben. Klopt dus ook al niet

Mijn vlucht met Air China vindt hij ook niet, terwijl ze toch allemaal bij Star Alliance zitten...
Vreemd, zal maar wachten tot het wordt toegekend zeker.
Bij skyteam tellen chinese binnenlandse vluchten niet voor miles, niet voor lounge. Aan boord kwamen ze vervolgens wel slippers brengen, upgrade aanbieden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 8 november 2011 @ 07:44:03 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_104109677
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.

Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines

Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL

Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_104110605
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.

Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines

Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.

Starwood: Gold -> Gold
BA: Gold -> Gold (misschien dat ik de Concorde kaart nog haal, uitzonderlijk veel miles gehad dit jaar)
Flying Blue (KLM): Niks -> Gold (haal wellicht nog Platinum voor einde jaar)
StarAlliance (BMI): Gold -> Silver
Sixt: Gold -> Gold
Hertz: Gold -> Gold (maar die krijg je bij je eerste liter benzine al volgens mij :D )
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104110641
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:

En het Lufthansa programma is ook nog beter dan die van KLM.
pi_104112154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:04 schreef Bajskorv het volgende:
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?

quote:
Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).

Alleen bij A|Club zit ik nu boven het instap level, maar toch houd ik al die programma's bij om 3 redenen: 1. De kans op een gratis room upgrade bij het inchecken is groter. 2. Je kunt de miles soms omwisselen naar Frequent Flyer award miles van je luchtvaartprogramma. 3. Vaak is er een aparte desk voor kaarthouders met een minder lange rij bij het in- en uitchecken.
pi_104112265
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?

:D

Nee, maar dat vroeg laatst ook al iemand!

quote:
[..]

Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).

Alleen bij A|Club zit ik nu boven het instap level, maar toch houd ik al die programma's bij om 3 redenen: 1. De kans op een gratis room upgrade bij het inchecken is groter. 2. Je kunt de miles soms omwisselen naar Frequent Flyer award miles van je luchtvaartprogramma. 3. Vaak is er een aparte desk voor kaarthouders met een minder lange rij bij het in- en uitchecken.
Ik zie de voordelen vaak niet zo, de meeste hotels gebruik ik te onregelmatig. Miles krijg je in bijna elk hotel ook al zonder programma. Veel ketens houden het ook zelf bij zonder programma, zo word ik bij het Four Seasons vaak geupgrade omdat ik daar een tijdland veel gezeten heb (en zij hebben geen programma).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:00:38 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_104134366
Ik vind bij hotels met name de punten en het gratis ontbijt voor privegebruik interessant. Met Diamond en Platinum verzamel je een gratis overnachting per 4 nachten. Dat betekent dat ik er meer verzamel per jaar dan ik vrije dagen heb om ze te spenderen. Handig voor uitjes met het voetbalteam bijvoorbeeld, dan slaapt iedereen gratis en kunnen de kosten drukken.
pi_104137854
heb sinds kort Miles & More,Lufthansa
alleen krijg je van Ams-Fra meer miles dan van Fra-ams
Heeft dat te maken inbound--outbound?

Beetje raar.

edit; sorry, gevonden: andere boekingsklasse.
pi_104463491
Zeg, BA kondigde een paar weken/maanden geleden Bronze Class aan en zou rond dezelfde tijd de drempel naar Silver voor iedereen verhogen van 400 naar 600 (ipv 400 voor mensen die niet in de UK wonen).

Nou krijg ik vandaag een "Welcome to Bronze" mailtje. :{ :{ Terwijl ik net volgende week over de 400 heen zou gaan ... hebben ze deze vernieuwing nou al helemaal ingevoerd en kan ik naar mijn Silver fluiten? ;(

Momenteel staat er nog wel dit:

quote:
For Silver membership you need an additional:

40 Tier Points
Dus ik blijf hopen...

Ah, okay. Originele e-mail teruggevonden, die verklaart het wel. Idd twee verschillende data, dus ik zit goed. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door LintuxCx op 17-11-2011 01:58:55 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_105289310
Het nieuwe BA programma _O_ _O_ _O_

• Eigenlijk alle enkeltjes binnen Europa op punten zijn nu maar 13.50 euro, retourtjes 27.00 euro. Dat is dus inclusief alle toeslagen...
• Alle boekingen met punten zijn voor Goldcard members gratis te cancellen... geen admin kosten, gewoon je geld terug
• Alle boekingen met punten zijn voor Goldcard members gratis te wijzigen... geen admin kosten, ik heb net een ticket voor morgen kostenloos een paar uur verschoven...

Echt, dit is zo geweldig; goedkope full-flex tickets bestellen!
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:16:27 #24
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106685466
Wat was jullie eindstand in 2011?

Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):

Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:22:39 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106685741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?

Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):

Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Voor alleen BA? Vorig jaar nul vluchten.
In totaal zat ik vorig jaar op 104 vluchten

Ook postte ik begin november al dat ik diamond bij Hilton ging verliezen, maar had vervolgens toch plotseling 25 overnachten erbij. Daardoor zakte ik niet tot zilver maar tot gold... tot mijn verrassing liet Hilton me echter in Diamond, ondanks dat ik die kwalificatie eisen niet haalde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')