abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111646074
Welke terminal?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111654969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef XL het volgende:
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
Wat bedoel je met FTL ?
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:54:07 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111655585
Frequent Flyer, zilver
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:54:31 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111655587
Terminal 1
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111656162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 07:54 schreef XL het volgende:
Terminal 1
T1 is vooral domestic flights en een paar vluchten van Staralliance en andere airlines. Ik vermoed dat BMI vroeger de lounge voor de Staralliance deed, maar dat die nu dicht is na de overname door BA.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 04:12:22 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111694132
Helemaal niet meegekregen, dat bmi door ba gekocht was. Maar het klopt en daardoor zijn ze uit *alliance.

Was voorheen idd een bmi lounge, de lounge is nog open... Maar ik mag er niet meer in. Kijken of ze het snel oplossen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111696889
Check even de BA website om te kijken of je wellicht een "status match" met BA kan krijgen. Doen ze wel vaker. Ik weet niet of je bij Diamond Club of een andere airline binnen de Star Alliance zit, maar anders kan je altijd emailen en claimen dat je, ondanks lidmaatschap bij Lufthansa, voorheen vooral met BMI vloog voor je punten, etc...

Status matches zijn vaak vrij makkelijk te krijgen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:08:06 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111699396
Ik heb status bij BA, maar ik vloog met Lufthansa.

Ik ga mijn one world status en skyteam status dit jaar verliezen en richt me juist alleen nog op star alliance. Ik woon in Duitsland en heb intercontinentaal met name transatlantisch... Star Alliance is dus voor mij de beste match.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111869657
Zo, ik heb gisteren toch maar eens (met BA) een business class upgrade gekocht om eens wat beter te slapen op een nachtvlucht. Op zich best aangenaam, al weet ik niet of ik 't weer zou doen voor geld, liever voor punten. Veel uitgeruster dan voorheen in PE was ik toch niet.

Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111875892
Waar staat PE voor ?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."

De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
pi_111876903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:25 schreef jaco het volgende:
Waar staat PE voor ?

Premium Economy, gok ik.

quote:
[..]

Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."

De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111899623
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
Okay, daar gokte ik al op ja. Al heb ik in principe BA wel "geholpen" want 't was écht last-minute (letterlijk een minuut voor ik instapte, boarding was voor andere passagiers al bezig) dus dankzij mij hebben ze de laatste vrije stoel in BC toch nog kunnen verkopen. :')

Op zich vind ik 650 dollar (~400 pond) nog steeds best veel, maar inderdaad, vorige week had die upgrade nog 1500 pond gekost. 'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.

(En inderdaad, PE == Premium Economy. Met mijn 2 meters wil ik écht niet meer intercontinentaal vliegen in Economy.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111900459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen en het relaxed vinden. Ik vlieg voor vakantie ook elke keer op die manier en om me heen is meestal 30% wel vakantieganger. Echt niet alleen mensen waarvan het ticket betaald worden vliegen erin. Genoeg (kleine) kinderen ook die erin vliegen. Rijke pappie ;)

400 Pond valt trouwens best mee voor upgrade. Goede deal.

Zat deze maand trouwens naast iemand uit Friends :P Was weer eens leuk voor de verandering. En hoogste status Virgin Atlantic behaald! heerlijke maatschappij! Personeel is altijd gezellig en aan de bar on board is het altijd leuk en ontmoet je de meest (aparte) interessante personen.
pi_111902130
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas. Prive vlieg in Europe echt nooit Business, intercontinentaal echt alleen als het op punten gaat of als ik van BA upgrades krijg (met vouchers die je krijgt als je behoorlijk veel miles haalt). Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111907470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas.
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan. :') Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie. ;(

In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.

Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111907676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat deze maand trouwens naast iemand uit Friends :P Was weer eens leuk voor de verandering.
Grappig. :D Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111907963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan. :') Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie. ;(

In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.

Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
Mij gaat het ook alleen om het plat liggen en de rust. Ik drink net als jij alleen water, hoewel er ik wel wat beter bij eet dan in economy. Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:32:25 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111908341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111909303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:32 schreef static het volgende:

[..]

3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
BA is een stuk duurder dan KLM in business. Een normaal retourtje VS of Azie is 500-1000 pond, en business retour snel 3000-5000 pond voor een retourtje.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111909537
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111909724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Precies. Ik krijg zelden de kans zoveel te slapen, dus ik maak er altijd het meeste van.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:06:40 #122
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111909927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111910563
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:06 schreef static het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil. :P
Daarmee moet 't in Economy ook wel lukken toch? >:)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:40:42 #124
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111911243
No way. :D
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111912774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Grappig. :D Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
Ja (joey). Wel oud geworden die gast :') Maar hij maakte gewoon praatje. Maar bij virgin zit je in sommige vliegtuigen maar met stuk of 12 man in een compartiment dus dan raak je al snel aan de praat met een aantal. Op de London - LAX route die ik vlieg zitten regelmatig 'celebs' die dan overgevlogen worden voor premieres/PR/tv-shows maar herken 80% toch niet :')

Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
  woensdag 23 mei 2012 @ 03:04:28 #126
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111912851
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111912964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ik vind het wel vermakelijk voor een uurtje of 2 op een 10+uur vlucht. Genoeg tijd left voor slaap of andere zaken. Genoeg boeiende mensen zo ontmoet. Maargoed als je alleen reist gaat 't misschien makkelijker (en Amerikanen zijn sowieso 'socialer' in publieke plaatsen) en de bar in virgin planes helpt ook wel. Daar ga je niet zitten als je niet met andere mensen wil praten. Maar over het algemeen vind ik wel idd de regel gelden in BC/FC dat je vooral voor je 'rust' komt dus de gesprekken een beetje kort houdt.

Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
pi_111913000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven ..
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat reizigers die erg veel vliegen er anders tegenaan kijken. In Business Class betaal je niet zozeer voor comfort maar voor de afwezigheid van martelingen.

In Economy en PE ben je gedurende lange tijd dicht opeen gepakt met een grote groep mensen. Het wachten in de checkin rij en daarna op een ijzeren stoel in de terminal, het gedrang bij het boarden, het gedrag en gezeur van sommige passagiers en het lawaai van hun kinderen, het wachten om de wc te kunnen gebruiken. Allemaal kleine dingen die zich langzamerhand optellen als je veel vliegt.

Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer. Prive probeer ik een aanbiedings ticket te krijgen of mijn verzamelde miles aan een upgrade te besteden. Ook als zo'n last-minute upgrade aanbod redelijk is geprijsd, dan neem ik die.

Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
pi_111916097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Niks vreemds aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 04:19 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
Ben ik niet met je eens, maar goed. Ik heb gewoon geen zin in iemand die tegen me blijft lullen, en dat gebeurt toch vaak. En ik wil juist rust op een lange vlucht, ik kan echt genieten van 13 uur geen email en telefoon.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111916187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:

[..]

Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
De meeste betalen juist wel rack-rates. Kortingen op business class tickets heb je weinig, en zelfs dan ben je bij BA bijvoorbeeld nog altijd minimaal 2,500 pond kwijt voor een retour. Ik volg de prijzen zelf vrij aardig, zodoende.

En bedrijven hebben zeer, zeer zelden collectieve regelingen, weet ik uit ervaring. Zelfs bij mijn vorige werkgever (30,000 man, waarvan 10,000 veel reist) was er geen collectieve regeling. Bedrijven betalen dit gewoon, simpel zat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111917316
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer.
Gelukkig krijg je veel van die dingen ook met FF status. *O* Het is inderdaad wel opvallend hoeveel fijner vliegen daarvan geworden is! @ LHR ook prio "security theatre" nu en ook dat is helemaal top en de investering van status verkrijgen helemaal waard.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 02:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
Inderdaad! Jammer dat ik er pas na het uitstappen achter kwam. Ze zat ook niet in de buurt (en ook niet eens in BC want dat heeft EI niet eens short-haul :')). Werd wel meteen lastiggevallen door een andere passagier toen, waardoor ik weer wat beter begrijp waarom beroemdheden liever niet met het plebs vliegen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 10:55:20 #132
45833 crew  Fogel
pi_111917802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Heel normaal wat mij betreft.
En ik herken "beroemdheden" waarschijnlijk niet eens. En dat om twee redenen: Ik ben heel slecht in gezichten onthouden en daarnaast kijk ik nauwelijks TV.
Een poos geleden vroeg een collega nog aan me "weet je wel naast wie je zat!?", mijn antwoord was nee, behalve dat ze wel aantrekkelijk was. Bleek een of ander iemand van Idols te zijn (en daar kijk ik niet naar).
De directeur van een groot Noors bedrijf (waar ik op dat moment consultant voor was) kwam ik op een gegeven moment wel heel vaak tegen op vluchten/vliegtuigen, maar als hij niet actief naar mij toe kwam had ik hem gewoon steeds over het hoofd gezien.
Voor mij is iedereen gewoon een mens, het maakt me weinig uit of je op TV komt of erg rijk/van adel/invloedrijk bent. En mensen praat ik liever niet mee als ik reis, tenzij noodzakelijk. Gewoon je eigen dingen doen is ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111918634
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.

Verder laatste uit Hong Kong een kerel die ik herkende van zo'n modellen show ofzo. Nooit de show gezien, maar wel de eindeloze reclames op TV. Blijkt deze knurft te zijn:



Echt een draak van een vent. Begon meteen te janken over extra water, gratis upgrades naar First en weet ik wat meer. Maar goed, alle stewards aan boord (toevallig vooral kerels deze keer) bedienden hem blijkbaar maar wat graag, ze zullen wel fans zijn. Later flikkert hij ook zijn handbagage nog op mijn stoel (in Business) terwijl ik me even aan het opfrissen ben. Bij terugkomst (hij lag weer te slapen) alles vriendelijk terug gezet in een "overhead luggage compartment".... 6 rijen verderop. Apekop.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 11:26:31 #134
45833 crew  Fogel
pi_111918829
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.

Stug economy boeken, wel wetende dat je als prinses toch wel naar voren verplaatst wordt ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111918888
Ach, naar voren maar nog steeds in economy. En het was mijn fout, de voorste rij was leeg en ik mocht daar can de steward zitten na boarden. Blijkt dat zij natuurlijk nog later board via een trap, en ik haar plek had...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112655294
In het Flying Dutchman nummer 2/2012 Blz. 64 staat een stukje over "Level Miles"
Hier in staat dat je Level miles mee gaan naar het volgende jaar.
Dit lijkt me een mooie service van KLM. Hoe denken jullie hier over ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:08:13 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112656500
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112656973
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:51:06 #139
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112657997
Maakt niet uit. :)

Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112658344
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit. :)

Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
maar blijven dan al je miles actief, dus ze blijven opstapelen ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:16:40 #141
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112658942
Nee, dat ook weer niet. Was het maar waar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 10:25:51 #142
45833 crew  Fogel
pi_113133279
Vliegen voor je miles was de oorspronkelijke bedoeling bij Eurobonus, maar bij mij is er een beetje scheefgroei de laatste tijd ;)


Co-branded credit cards FTW!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 21 juni 2012 @ 02:35:36 #143
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113175108
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit. :)

Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
Correctie, ik zag afgelopen week al wat wijzigingen in de lay-out bij het opvragen van je overzicht op de KLM site en nu zie ik net dat ik er wél level-miles meegenomen wordt van vorig jaar (is nieuw).
M.a.w. nog een enkel vluchtje ofzo en platinum is weer verzekerd voor volgend jaar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113283738
Ik blijf met een vraag zitten. Wie zou mij het volgende kunnen uitleggen.
Als ik nu inlog op mijn FB dan zie ik dat ik >60K aan miles heb staan. Bij mij inziens zou ik o.a. uit dit lijstje http://www.flyingbluenews.com/promo-awards.html#Azi%C3%AB een vlucht kunnen zoeken. Nu is mijn vraag: betaal ik naast de in mindering gebrachte miles ook een bepaald bedrag. Ik zat de OP even te kijken of daar iets stond maar daar kom ik weinig vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:50:26 #145
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_113283770
Ja, belastingen enzo. En dat is soms meer dan een ticket kopen. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113327929
Je moet ook je mijlen niet gebruiken voor Europese vluchten, kan je beter voor 50k een retourtje naar Amerika/Canada in Business doen.
pi_113336508
Je punten kun je ook goed voor last-minutes binnen Europa gebruiken, dan wil het nog wel eens enorm schelen. En bij elke airline ligt het verder anders, bij BA is Europa tegenwoordig juist best aantrekkelijk geworden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113350208
Voor een enkele reis zijn punten ook handig. Dat is meestal de helft van het aantal punten voor een retourtje in tegenstelling tot betaalde tickets.
  zondag 2 september 2012 @ 22:26:52 #149
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_116327888
Heeft er iemand ervaring met de American Express/Flying Blue SILVER creditcard?

Ik zie enkele aantrekkelijke punten:
1. Je spaart met iedere uitgave (0,8 miles per ¤) + 1 mile per euro dat ieder KLM/AF ticket kost
2. Met iedere aankoop verleng je de geldigheid van je miles met 20 maanden
3. Je kunt aardig wat bonusmiles sparen via partnerbedrijven waar ik nu al regelmatig gebruik van maak.

Ik vlieg namelijk niet heel vaak, maar meestal wel aardige afstanden (30K per jaar). Het komend jaar verwacht ik minimaal het dubbele te vliegen, plus dat ik met de credit card ook enkele tickets voor anderen zal kopen. Voor die extra tickets zal ik wel geen miles krijgen omdat ik ze niet zelf vlieg, maar wel vanwege de uitgave met de credit card.

nadeel?
Het sparen van miles door middel van vliegen zal toch de hoofdmoot blijven, maar in tegenstelling tot het programma van British Airways (waar ik nu mee spaar), is het voor mij niet duidelijk hoeveel miles ik per vlucht kan verdienen. Is het mogelijk dat ik een KLM-ticket boek in de goedkoopste ticketklasse (binnen economy) en dat ik daardoor minder miles krijg dan de afstand van de vlucht zelf?
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 2 september 2012 @ 22:43:14 #150
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116328930
Ik heb de gouden versie. Je kunt het aantal miles per klasse hier terugvinden:

http://www.klm.com/travel(...)ding_miles/index.htm
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')