Het is gewoon een aardigheidje. Priority Luggage is geen onderdeel van het pakket voordelen van Silver. Je kunt echter wel inchecken bij de business checkin en daar plakken ze vaak standaard zo'n priority sticker aan de printout tag van je bagage. De bagagemensen kijken alleen naar dat print label vziw.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
quote:Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."
Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."
Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.
De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.
Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind)
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Wat bedoel je met FTL ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef XL het volgende:
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
T1 is vooral domestic flights en een paar vluchten van Staralliance en andere airlines. Ik vermoed dat BMI vroeger de lounge voor de Staralliance deed, maar dat die nu dicht is na de overname door BA.quote:
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
Premium Economy, gok ik.quote:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.quote:[..]
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."
De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
Okay, daar gokte ik al op ja. Al heb ik in principe BA wel "geholpen" want 't was écht last-minute (letterlijk een minuut voor ik instapte, boarding was voor andere passagiers al bezig) dus dankzij mij hebben ze de laatste vrije stoel in BC toch nog kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen en het relaxed vinden. Ik vlieg voor vakantie ook elke keer op die manier en om me heen is meestal 30% wel vakantieganger. Echt niet alleen mensen waarvan het ticket betaald worden vliegen erin. Genoeg (kleine) kinderen ook die erin vliegen. Rijke pappiequote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas.
Grappig.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat deze maand trouwens naast iemand uit FriendsWas weer eens leuk voor de verandering.
Mij gaat het ook alleen om het plat liggen en de rust. Ik drink net als jij alleen water, hoewel er ik wel wat beter bij eet dan in economy. Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie.
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig.Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.
Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
BA is een stuk duurder dan KLM in business. Een normaal retourtje VS of Azie is 500-1000 pond, en business retour snel 3000-5000 pond voor een retourtje.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:32 schreef static het volgende:
[..]
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
10 uur?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
Precies. Ik krijg zelden de kans zoveel te slapen, dus ik maak er altijd het meeste van.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Daarmee moet 't in Economy ook wel lukken toch?quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:06 schreef static het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.
Ja (joey). Wel oud geworden die gastquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Grappig.Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
Ik vind het wel vermakelijk voor een uurtje of 2 op een 10+uur vlucht. Genoeg tijd left voor slaap of andere zaken. Genoeg boeiende mensen zo ontmoet. Maargoed als je alleen reist gaat 't misschien makkelijker (en Amerikanen zijn sowieso 'socialer' in publieke plaatsen) en de bar in virgin planes helpt ook wel. Daar ga je niet zitten als je niet met andere mensen wil praten. Maar over het algemeen vind ik wel idd de regel gelden in BC/FC dat je vooral voor je 'rust' komt dus de gesprekken een beetje kort houdt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat reizigers die erg veel vliegen er anders tegenaan kijken. In Business Class betaal je niet zozeer voor comfort maar voor de afwezigheid van martelingen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig.Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven ..
Niks vreemds aan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ben ik niet met je eens, maar goed. Ik heb gewoon geen zin in iemand die tegen me blijft lullen, en dat gebeurt toch vaak. En ik wil juist rust op een lange vlucht, ik kan echt genieten van 13 uur geen email en telefoon.quote:Op woensdag 23 mei 2012 04:19 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
De meeste betalen juist wel rack-rates. Kortingen op business class tickets heb je weinig, en zelfs dan ben je bij BA bijvoorbeeld nog altijd minimaal 2,500 pond kwijt voor een retour. Ik volg de prijzen zelf vrij aardig, zodoende.quote:Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
Gelukkig krijg je veel van die dingen ook met FF status.quote:Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer.
Inderdaad! Jammer dat ik er pas na het uitstappen achter kwam. Ze zat ook niet in de buurt (en ook niet eens in BC want dat heeft EI niet eens short-haulquote:Op woensdag 23 mei 2012 02:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
Heel normaal wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Stug economy boeken, wel wetende dat je als prinses toch wel naar voren verplaatst wordtquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.
oud nieuws dus :-pquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:08 schreef static het volgende:
Frequent Flyer Programma's #4: Platinum for all!
maar blijven dan al je miles actief, dus ze blijven opstapelen ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit.
Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |