abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108140938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Het is gewoon een aardigheidje. Priority Luggage is geen onderdeel van het pakket voordelen van Silver. Je kunt echter wel inchecken bij de business checkin en daar plakken ze vaak standaard zo'n priority sticker aan de printout tag van je bagage. De bagagemensen kijken alleen naar dat print label vziw.
pi_108152077
En priority luggage werkt bijna nergens, het is een beetje marketing en weinig echt resultaat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108152345
Ah jammer. Ik zag het ook nergens staan op de BA site überhaupt dus ik rekende er idd niet echt op.

Collega van me was FF bij Aer Lingus, die deden het op zich wel goed. En die gooien je koffer dan ook niet eens op de gebruikelijke bagageband, die staat ergens anders op je te wachten dan — verwarrend als je dat niet weet.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108893267
Begin nu met Flying Blue, had nog gevraagd, indien mogelijk, om een vlucht te boeken via Swiss of Lufthansa, hebben ze voor mij KLM geboekt.
Dus 2 verschillende programma's...

Wat me wel opvalt, voor de vlucht van Brussel naar Shanghai en terug krijg ik slechts 3500 miles.
Terwijl ik bij M&M voor enkele reis naar Shanghai ong 6000 miles kreeg.

Je kan zeggen, ze geven een andere waarde aan de miles, maar de eerste status die je krijg bij FB is 30000 miles, wat zou betekenen dat ik ong 9 retours naar Shanghai moet hebben?
Wow, ik heb de laagste reisklasse gekregen voor de miles, 25% voor de lange vlucht, en 50% voor de korte vlucht :')

En bij M&M is de eerste status niveau bij 35000, wat betekent bij 3 retours Shanghai zou ik al een eerste niveau halen.
pi_108928046
Flying Blue Silver kan je ook krijgen na 15 enkele vluchten. Retour BRU-AMS-Shanghai zijn er al 4. Dus met 4 retourreizen Silver of na 8 Gold.
pi_108930646
Het aantal miles voor dezelfde vlucht kan per maatschappij verschillen. Op welk moment je een nieuw level bereikt, verschilt ook per maatschappij. Maar de voordelen die je per level hebt verschillen vervolgens ook weer. Dit maakt het vergelijken van de Frequent Flyer programma's zeer lastig.

Als je een vlucht naar meerdere programma's kan boeken, dan is het naar mijn eigen ervaring het meest efficient om vooruit te kijken. Kies dan het programma van de maatschappij waarmee je de komende jaren waarschijnlijk het meest vliegt.

Dan spaar je in ieder geval een serieus aantal level-miles bij een bepaalde maatschappij wat uiteindelijk ook de meeste 'gewone' miles oplevert als je een hoger level bereikt.
pi_109449195
Sinds 2007 woon ik in Ierland en vlieg ik regelmatig Aer Lingus, meteen aangemeld voor Gold Circle. En nu, vijf jaar later, heb ik kennelijk genoeg punten verdiend en hebben ze me een pas opgestuurd..

.. net een maand voordat ik per enkele reis het land weer ga verlaten. Beter laat dan nooit... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 23:37:28 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_109450451
_O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 13:45:55 #79
45833 crew  Fogel
pi_110812664
SAS gaat per 5 mei de nodige veranderingen doorvoeren.


Vooral intra-Scandianie is aanzienlijk duurder. Voorheen kostte het 12000 punten om tussen Noorwegen, Denemarken en Zweden te vliegen, maar na deze verandering dus 20000.
Staat tegenover dat domestic 10k ipv 12k is. En dat ze eindelijk dat 25% geneuzel schrappen. Alle vluchten geven vooraan weer 100% of meer aan punten.

Maar, ik verdien mijn punten bij SAS voornamelijk met mijn co-branded Diners Club card.
Net de zomervakantie betaald en omdat ze tijdelijk vanwege het 20 jaar jubileum 20 extra punten per 100NOK gaven (35 totaal) heb ik er 13500 punten bij door 1 transactie, zonder achter mijn PC vandaan te komen :)

Ga ook een co-branded Amex aanvragen. Koop binnenkort voor ca 200.000NOK aan materialen (op een plek waar ze wel amex, maar geen diners accepteren), en dan krijg ik 40k punten.
Inclusief de punten die al staan, heb ik dat alweer genoeg om met mijn hele gezin op bonustickets binnen Europa te reizen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:59:15 #80
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111004059
AF/KLM:

Carry over your Level Miles to 2012 and beyond
Major breakthrough makes Elite upgrades and renewals even easier

As part of our continuing efforts to make your Flying Blue Elite membership even better (Silver and Gold levels), we’re pleased to announce a very exciting new development. From now on, every Level Mile earned above your level threshold will be saved after your Annual Level Check for next year. So through your extra Level Miles, you can now start the year with a positive account, as your Level Miles balance will no longer go back to zero at the start of the year. This major breakthrough makes it easier for you to:
retain your current membership
achieve enough Level Miles for an upgrade
The additional Level Miles you earned in 2011 will automatically appear in your account from mid-2012. Consequently, you might have enough
Level Miles for an upgrade even sooner than expected!

Platinum members benefit even more, since we have also lowered the threshold for carrying forward their level Miles. So they carry forward a greater number of extra Miles, which will automatically appear from mid-2012 in their account.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111286968
Dit was een best leuke actie ;-):
quote:
Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."

Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."

Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.

De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.

Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml


[ Bericht 0% gewijzigd door daanski82 op 08-05-2012 14:01:32 ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:34:26 #82
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_111298759
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
pi_111312848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.

Over het AA verhaal trouwens, hier meer: http://www.latimes.com/bu(...)0,3094073,full.story

Sommige lui leken gewoon hun companion tickets door te verkopen. Kennelijk was er geen regel tegen bedacht maar da's natuurlijk niet de bedoeling idd. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111321290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.

Die paar keer dat je op Schiphol bent, vermaak je jezelf waarschijnlijk wel met je vrienden of familie in de winkels/horeca. Voor iemand die veel (zakelijk) reist, wordt dat op een gegeven moment vervelend. Dan is de lounge een goede plek om op de vlucht te wachten. De stoelen zitten prettig en er is voldoende rust om te werken. Het aangeboden eten en drinken stelt meestal niet zoveel voor, maar je hoeft in ieder geval niet in ergens in de rij te staan om koffie te kopen.
pi_111322311
Het grootste voordeel van de FF programma's voor mij is inderdaad de lounge, de extra punten (je spaart sneller als je meer 'status' hebt) en de upgrades die je net wat eerder krijgt. Eigenlijk vind ik de punten nog het meest relaxed, ik reis prive ook veel en mijn familie komt er lekker goedkoop mee naar Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:58:16 #86
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111322893
De 'privacy' in de lounge. Dat kleine beetje meer ruimte ten opzichte van die andere stinkende passagiers... dat is echt goud waard! Dat je een bladzijde in je boek omdraait en dat je daarbij niemand voor z'n kop slaat. Dat is echt een privilege! Ik heb momenteel status bij alledrie de alliances, maar ga door een nieuwe baan er vermoedelijk 2 verliezen. Gelukkig kijkt mijn nieuwe baas niet op de centjes bij vliegtickets en mag ik gewoon duur vliegen zodat ik de geliefde star alliance iig kan behouden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 11:23:42 #87
45833 crew  Fogel
pi_111370538
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind ;))
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111371478
Nee, ik geloof niet enorm in dat soort concierge diensten. Daarbij heb ik al een assistente ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 11:58:28 #89
45833 crew  Fogel
pi_111371800
Ik geloof er ook niet in, vandaar de vraag, maar het is nu eenmaal een deel van de kaart.
Mijn secretaresse (die ik met anderen deel) helpt niet bij privereizen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111371921
Ik heb weinig bijzondere kaarten eigenlijk, ik zie de baten daarvan niet zo in en het kost toch meestal extra. Ik moet mijn assistente ook delen, maar bij ons is het vrij normaal dat ze prive zaken ook op pikt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:01:48 #91
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111371932
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind ;))
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111372226
Die concierge services beloven natuurlijk een persoonlijk service, speciale toegang, etc. In mijn optiek niet te rijmen met de hoeveelheid klant die ze bedienen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 12:09:42 #93
45833 crew  Fogel
pi_111372235
Die Amex plat is de enige "bijzondere" kaart die ik heb. Heb die aangevraagd omdat ik deze zomer daar twee grote rekeningen mee wil betalen. Door de aanmeldbonus + aantal punten dat ik door die transacties krijg, zit ik al op 55000 Eurobonus punten, en krijg een gratis companion ticket. Met de punten die ik al heb staan, kan ik dan dus mooi van uitsluitend bonuspunten op reis met het hele gezin. Dat was me de 800NOK wel waard en ik zeg die kaart gewoon meteen daarna weer op, ik hou niet van betalen voor credit cards.

Vooral het boeken van hotels met kamers met plek voor 5 personen, of kamers met connecting door, is vrij lastig om zelf online te doen. Vaak hebben suites, zelfs al zijn ze groot genoeg, een maximum van 2 of 3 personen, vind ik erg vervelend.
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111373638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.

Ik investeer dus zelf mijn tijd in het uitzoeken van verschillende opties. Vaak besef ik al zoekende ook pas wat mijn eisen pakket is. Zo'n concierge boekt misschien een 5 persoons kamer bij een bos terwijl jij aan de zee wil zitten. Het is lastig om alle eisen, wensen en de prioriteiten daartussen aan een derde te communiceren.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:52 #95
45833 crew  Fogel
pi_111374939
Jullie bevestigen op zich allemaal mijn gedachte dat de service niet erg nuttig is.

"Het is lastig om alle eisen, wensen en de prioriteiten daartussen aan een derde te communiceren. "
Da's inderdaad een heel goed punt. Heb een paar reviews gelezen nu, en daar lijkt het inderdaad vaak fout te gaan.
Naja, zal het een keer proberen als ik denk dat het nut kan hebben en dan laat ik mijn bevindingen wel weten :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:53:19 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111375943
Ik heb zo'n concierge functie van Starwood wel eens gebruikt, die krijg je daar bij Platinum level en die helpen je gewoon kamers te krijgen voor normale prijzen (niet de rack rates) als het hotel vol zit. Ik heb het echt zowel bij Starwood als bij credit cards nog nooit geprobeerd voor diensten waarvoor ze bedoeld zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:16:42 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_111376684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.

Het zet pas zoden aan de dijk als je regelmatig vliegt en naar zilver geupgrade wordt , de lounge-toegang is het relaxed aan frequent flyer miles
pi_111572072
Skytrax heeft onlangs de Top 10 Best Airports in the world voor 2012 bekend gemaakt:

Top ten airports 2012: 1 Seoul Incheon, 2 Singapore, 3 Hong Kong, 4 Amsterdam, 5 Beijing, 6 Munich, 7 Zurich, 8 Kuala Lumpur, 9 Vancouver, 10 Central Japan

Bron: http://www.worldairportawards.com/Awards_2012/Airport2012.htm

Ik ben zelf nooit in Munich, Zurich en Central Japan (= Nagoya, dus niet die van Tokio) geweest, maar kan me verder wel in de rangorde vinden. Schiphol speelt tenminste nog mee in het spel :)
pi_111573631
Ik begrijp echt niet wat er zo relaxed is aan Singapore, ik vind dat echt een smerig vliegveld met dat ouwe tapijt en nauwelijks fatsoenlijke maaltijden/lounges. HK begrijp ik al beter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:26:37 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111644799
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111646074
Welke terminal?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111654969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef XL het volgende:
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
Wat bedoel je met FTL ?
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:54:07 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111655585
Frequent Flyer, zilver
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:54:31 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111655587
Terminal 1
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111656162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 07:54 schreef XL het volgende:
Terminal 1
T1 is vooral domestic flights en een paar vluchten van Staralliance en andere airlines. Ik vermoed dat BMI vroeger de lounge voor de Staralliance deed, maar dat die nu dicht is na de overname door BA.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 04:12:22 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111694132
Helemaal niet meegekregen, dat bmi door ba gekocht was. Maar het klopt en daardoor zijn ze uit *alliance.

Was voorheen idd een bmi lounge, de lounge is nog open... Maar ik mag er niet meer in. Kijken of ze het snel oplossen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111696889
Check even de BA website om te kijken of je wellicht een "status match" met BA kan krijgen. Doen ze wel vaker. Ik weet niet of je bij Diamond Club of een andere airline binnen de Star Alliance zit, maar anders kan je altijd emailen en claimen dat je, ondanks lidmaatschap bij Lufthansa, voorheen vooral met BMI vloog voor je punten, etc...

Status matches zijn vaak vrij makkelijk te krijgen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:08:06 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111699396
Ik heb status bij BA, maar ik vloog met Lufthansa.

Ik ga mijn one world status en skyteam status dit jaar verliezen en richt me juist alleen nog op star alliance. Ik woon in Duitsland en heb intercontinentaal met name transatlantisch... Star Alliance is dus voor mij de beste match.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111869657
Zo, ik heb gisteren toch maar eens (met BA) een business class upgrade gekocht om eens wat beter te slapen op een nachtvlucht. Op zich best aangenaam, al weet ik niet of ik 't weer zou doen voor geld, liever voor punten. Veel uitgeruster dan voorheen in PE was ik toch niet.

Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111875892
Waar staat PE voor ?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."

De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
pi_111876903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:25 schreef jaco het volgende:
Waar staat PE voor ?

Premium Economy, gok ik.

quote:
[..]

Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."

De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111899623
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
Okay, daar gokte ik al op ja. Al heb ik in principe BA wel "geholpen" want 't was écht last-minute (letterlijk een minuut voor ik instapte, boarding was voor andere passagiers al bezig) dus dankzij mij hebben ze de laatste vrije stoel in BC toch nog kunnen verkopen. :')

Op zich vind ik 650 dollar (~400 pond) nog steeds best veel, maar inderdaad, vorige week had die upgrade nog 1500 pond gekost. 'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.

(En inderdaad, PE == Premium Economy. Met mijn 2 meters wil ik écht niet meer intercontinentaal vliegen in Economy.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111900459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen en het relaxed vinden. Ik vlieg voor vakantie ook elke keer op die manier en om me heen is meestal 30% wel vakantieganger. Echt niet alleen mensen waarvan het ticket betaald worden vliegen erin. Genoeg (kleine) kinderen ook die erin vliegen. Rijke pappie ;)

400 Pond valt trouwens best mee voor upgrade. Goede deal.

Zat deze maand trouwens naast iemand uit Friends :P Was weer eens leuk voor de verandering. En hoogste status Virgin Atlantic behaald! heerlijke maatschappij! Personeel is altijd gezellig en aan de bar on board is het altijd leuk en ontmoet je de meest (aparte) interessante personen.
pi_111902130
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas. Prive vlieg in Europe echt nooit Business, intercontinentaal echt alleen als het op punten gaat of als ik van BA upgrades krijg (met vouchers die je krijgt als je behoorlijk veel miles haalt). Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111907470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas.
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan. :') Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie. ;(

In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.

Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111907676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat deze maand trouwens naast iemand uit Friends :P Was weer eens leuk voor de verandering.
Grappig. :D Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111907963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan. :') Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie. ;(

In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.

Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
Mij gaat het ook alleen om het plat liggen en de rust. Ik drink net als jij alleen water, hoewel er ik wel wat beter bij eet dan in economy. Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:32:25 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111908341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111909303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:32 schreef static het volgende:

[..]

3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
BA is een stuk duurder dan KLM in business. Een normaal retourtje VS of Azie is 500-1000 pond, en business retour snel 3000-5000 pond voor een retourtje.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111909537
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111909724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Precies. Ik krijg zelden de kans zoveel te slapen, dus ik maak er altijd het meeste van.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:06:40 #122
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111909927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111910563
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:06 schreef static het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil. :P
Daarmee moet 't in Economy ook wel lukken toch? >:)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:40:42 #124
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111911243
No way. :D
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111912774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Grappig. :D Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
Ja (joey). Wel oud geworden die gast :') Maar hij maakte gewoon praatje. Maar bij virgin zit je in sommige vliegtuigen maar met stuk of 12 man in een compartiment dus dan raak je al snel aan de praat met een aantal. Op de London - LAX route die ik vlieg zitten regelmatig 'celebs' die dan overgevlogen worden voor premieres/PR/tv-shows maar herken 80% toch niet :')

Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
  woensdag 23 mei 2012 @ 03:04:28 #126
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111912851
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111912964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ik vind het wel vermakelijk voor een uurtje of 2 op een 10+uur vlucht. Genoeg tijd left voor slaap of andere zaken. Genoeg boeiende mensen zo ontmoet. Maargoed als je alleen reist gaat 't misschien makkelijker (en Amerikanen zijn sowieso 'socialer' in publieke plaatsen) en de bar in virgin planes helpt ook wel. Daar ga je niet zitten als je niet met andere mensen wil praten. Maar over het algemeen vind ik wel idd de regel gelden in BC/FC dat je vooral voor je 'rust' komt dus de gesprekken een beetje kort houdt.

Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
pi_111913000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven ..
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat reizigers die erg veel vliegen er anders tegenaan kijken. In Business Class betaal je niet zozeer voor comfort maar voor de afwezigheid van martelingen.

In Economy en PE ben je gedurende lange tijd dicht opeen gepakt met een grote groep mensen. Het wachten in de checkin rij en daarna op een ijzeren stoel in de terminal, het gedrang bij het boarden, het gedrag en gezeur van sommige passagiers en het lawaai van hun kinderen, het wachten om de wc te kunnen gebruiken. Allemaal kleine dingen die zich langzamerhand optellen als je veel vliegt.

Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer. Prive probeer ik een aanbiedings ticket te krijgen of mijn verzamelde miles aan een upgrade te besteden. Ook als zo'n last-minute upgrade aanbod redelijk is geprijsd, dan neem ik die.

Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
pi_111916097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Niks vreemds aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 04:19 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
Ben ik niet met je eens, maar goed. Ik heb gewoon geen zin in iemand die tegen me blijft lullen, en dat gebeurt toch vaak. En ik wil juist rust op een lange vlucht, ik kan echt genieten van 13 uur geen email en telefoon.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111916187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:

[..]

Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
De meeste betalen juist wel rack-rates. Kortingen op business class tickets heb je weinig, en zelfs dan ben je bij BA bijvoorbeeld nog altijd minimaal 2,500 pond kwijt voor een retour. Ik volg de prijzen zelf vrij aardig, zodoende.

En bedrijven hebben zeer, zeer zelden collectieve regelingen, weet ik uit ervaring. Zelfs bij mijn vorige werkgever (30,000 man, waarvan 10,000 veel reist) was er geen collectieve regeling. Bedrijven betalen dit gewoon, simpel zat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111917316
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer.
Gelukkig krijg je veel van die dingen ook met FF status. *O* Het is inderdaad wel opvallend hoeveel fijner vliegen daarvan geworden is! @ LHR ook prio "security theatre" nu en ook dat is helemaal top en de investering van status verkrijgen helemaal waard.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 02:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
Inderdaad! Jammer dat ik er pas na het uitstappen achter kwam. Ze zat ook niet in de buurt (en ook niet eens in BC want dat heeft EI niet eens short-haul :')). Werd wel meteen lastiggevallen door een andere passagier toen, waardoor ik weer wat beter begrijp waarom beroemdheden liever niet met het plebs vliegen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 10:55:20 #132
45833 crew  Fogel
pi_111917802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Heel normaal wat mij betreft.
En ik herken "beroemdheden" waarschijnlijk niet eens. En dat om twee redenen: Ik ben heel slecht in gezichten onthouden en daarnaast kijk ik nauwelijks TV.
Een poos geleden vroeg een collega nog aan me "weet je wel naast wie je zat!?", mijn antwoord was nee, behalve dat ze wel aantrekkelijk was. Bleek een of ander iemand van Idols te zijn (en daar kijk ik niet naar).
De directeur van een groot Noors bedrijf (waar ik op dat moment consultant voor was) kwam ik op een gegeven moment wel heel vaak tegen op vluchten/vliegtuigen, maar als hij niet actief naar mij toe kwam had ik hem gewoon steeds over het hoofd gezien.
Voor mij is iedereen gewoon een mens, het maakt me weinig uit of je op TV komt of erg rijk/van adel/invloedrijk bent. En mensen praat ik liever niet mee als ik reis, tenzij noodzakelijk. Gewoon je eigen dingen doen is ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111918634
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.

Verder laatste uit Hong Kong een kerel die ik herkende van zo'n modellen show ofzo. Nooit de show gezien, maar wel de eindeloze reclames op TV. Blijkt deze knurft te zijn:



Echt een draak van een vent. Begon meteen te janken over extra water, gratis upgrades naar First en weet ik wat meer. Maar goed, alle stewards aan boord (toevallig vooral kerels deze keer) bedienden hem blijkbaar maar wat graag, ze zullen wel fans zijn. Later flikkert hij ook zijn handbagage nog op mijn stoel (in Business) terwijl ik me even aan het opfrissen ben. Bij terugkomst (hij lag weer te slapen) alles vriendelijk terug gezet in een "overhead luggage compartment".... 6 rijen verderop. Apekop.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 11:26:31 #134
45833 crew  Fogel
pi_111918829
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.

Stug economy boeken, wel wetende dat je als prinses toch wel naar voren verplaatst wordt ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111918888
Ach, naar voren maar nog steeds in economy. En het was mijn fout, de voorste rij was leeg en ik mocht daar can de steward zitten na boarden. Blijkt dat zij natuurlijk nog later board via een trap, en ik haar plek had...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112655294
In het Flying Dutchman nummer 2/2012 Blz. 64 staat een stukje over "Level Miles"
Hier in staat dat je Level miles mee gaan naar het volgende jaar.
Dit lijkt me een mooie service van KLM. Hoe denken jullie hier over ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:08:13 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112656500
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112656973
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:51:06 #139
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112657997
Maakt niet uit. :)

Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112658344
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit. :)

Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
maar blijven dan al je miles actief, dus ze blijven opstapelen ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')