abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104184615
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:51 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Als jij die wetenschap aan ons kan tonen :P
het liefst in een ander topic
Jaja typisch weer he!
alles moet voorgekauwt worden en als je zelf om dingen vraagt is het:
Zoek het maar eens op!!

Doe zelf maar eens een goed onderzoek!
pi_104184621
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:49 schreef bianconeri het volgende:
Elke domme varken weet toch dat evolutie dikke onzin is,
En bedankt.
pi_104185088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jaja typisch weer he!
alles moet voorgekauwt worden en als je zelf om dingen vraagt is het:
Zoek het maar eens op!!

Doe zelf maar eens een goed onderzoek!
waar? ik ben nog nooit iets tegengekomen uit de creationisten hoek wat wetenschappelijk is.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:09:00 #179
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_104185348
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De natuur en het hele universum geven al genoeg bewijs.

De gehele perfectie van alles, hoe ontzettend ingewikkeld wij bijvoorbeeld in elkaar zitten.
Het fossielenbestand laat duidelijk een plotselingen verschijning zien ipv bv evolutie.

Als dit al tot in den treure bekeken is dan zouden jullie allemaal christelijk moeten zijn.
Dat is dacht ik niet zo hoor.
Waarom denk je dat alles perfect is?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_104185632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:09 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Waarom denk je dat alles perfect is?
Als alles perfect zou zijn, zouden wij er immers niet zijn! Die vervelende atheïsten.
pi_104188451
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:55 schreef Gattaca het volgende:

[..]

En bedankt.
Don't feed the troll
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 10 november 2011 @ 14:29:19 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_104201760
"Geloof" in iets groters dan jezelf (in het bovennatuurlijke) is er simpelweg omdat de meeste mensen in hun temporaalkwab de capaciteit hebben om die emotie (spiritualiteit) te ervaren.

Het was/is blijkbaar evolutionair gezien handig voor iets.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_104232754
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:29 schreef SpecialK het volgende:
"Geloof" in iets groters dan jezelf (in het bovennatuurlijke) is er simpelweg omdat de meeste mensen in hun temporaalkwab de capaciteit hebben om die emotie (spiritualiteit) te ervaren.

Het was/is blijkbaar evolutionair gezien handig voor iets.
Het zou ook een onschuldig bijeffect van andere nuttige cognitieve mechanismes kunnen zijn natuurlijk. Maar het lijkt me op zich plausibel dat religie nuttig is geweest voor de evolutie van de mens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_104233012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef bianconeri het volgende:
De gehele perfectie van alles, hoe ontzettend ingewikkeld wij bijvoorbeeld in elkaar zitten.
Oh, dus dat wij zo ingewikkeld in elkaar zitten is een argument dat we niet zomaar kunnen onstaan? Dat daar wel een intelligente schepper achter moet zitten?

Maar God, die nog veel ingewikkelder in elkaar zit, ja hoor die kan wel even zomaar ontstaan of gewoon altijd al bestaan hebben. Nee daar hoeft uiteraard geen nog slimmere schepper aan te pas te komen, dan geldt datzelfde argument ineens niet.

Echt joh, hartstikke logisch!
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:08:40 #185
360619 Guma
Pleasure to meet you.
pi_104270372
Jammer. Ik kwam in dit topic om serieus mee te kunnen doen aan het wel of niet bestaan van een God. Blijkt de hele discussie met een sisser af te gaan. Too bad..
pi_104280846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:45 schreef bianconeri het volgende:
Zucht.....

Hebben we weer eens zo iemand die nergens serieus op wil ingaan?
Iemand die nergens serieus onderzoek naar wil doen?
Typisch zou dat zijn voor evolutionisten, altijd maar hard schreeuwen evolutie waar geloof onzin terwijl ze nergens iets van afweten.
Ik zou zeggen ga eens naar een museum en bekijk via de botten de evolutie van het paard. Zie hoe het dier via die evolutie van een uitgegroeid konijn in een echt een paard veranderd. Ook olifanten, verschillende schelpdieren of inktvissen zijn prima te volgen.
Of de ginkoboom. Zie hoe de naalden bladeren zijn geworden.
Zie hoe de mens is veranderd van Homo Habilis via verschillende vormen naar de tegenwoordige Homo Sapiens Sapiens..
Zelfs mensen hebben bij hun huisdieren de evolutie geholpen. Kijk maar naar de hond.
Een nadenkend mens die in God gelooft kan daarnaast ook prima in de evolutie geloven. Het maakt de schepping voor hem nog groter.
Dus beste Bianconeri, kom maar van de kast.
pi_104281369
Als je gelovig bent, geloof je in het bestaan van God, maar dat bestaan kun je natuurlijk nooit bewijzen. Niemand dus. Ook de dominee of een sjamaan in Siberië niet.
Ik als gelovige maak me er eigenlijk niet zo druk om. Daarom ben ik op dat gebied ook een gelovige.
Ik ben een gemakkelijk mens en zolang gelovigen andersdenkenden, hun naasten of delen van de schepping niet naar het leven staan of beperken, mogen ze van mij in van alles geloven.
Zelfs in Sinterklaas, de sprookjes van Grim of de grote Heelalgeest.
pi_104281885
Maar de vraag is: waarom geloof je.

Wat is nou een reden om bijvoorbeeld wel in Allah te geloven, maar niet in the Flying Spaghetti Monster of God.
pi_104287016
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:34 schreef Akziom het volgende:

Wat is nou een reden om bijvoorbeeld wel in Allah te geloven, maar niet in the Flying Spaghetti Monster of God. +1
:)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_104290689
Het zou me niks verbazen als geloven is aangeboren.
Zelfs de Neanderthalers begroeven, 150.000 jaar geleden, hun geliefden al in een graf bedekt met bloemetjes en gereedschappen bedoeld voor hun bestaan in het hiernamaals.
Het is van alle tijden.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:31:46 #191
360619 Guma
Pleasure to meet you.
pi_104291334
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:04 schreef Truffelvarken het volgende:
Het zou me niks verbazen als geloven is aangeboren.
Zelfs de Neanderthalers begroeven, 150.000 jaar geleden, hun geliefden al in een graf bedekt met bloemetjes en gereedschappen bedoeld voor hun bestaan in het hiernamaals.
Het is van alle tijden.
Het is ook neurologisch aangetoond dat er in de hersens een onderdeel is die geloof regelt.
pi_104291621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:31 schreef Guma het volgende:

[..]

Het is ook neurologisch aangetoond dat er in de hersens een onderdeel is die geloof regelt.
Tja, komt in de beste families voor.
pi_104303420
Ben ik even blij dat ik agnost ben.
pi_104312099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:34 schreef Akziom het volgende:

Wat is nou een reden om bijvoorbeeld wel in Allah te geloven, maar niet in the Flying Spaghetti Monster of God.
Heel simpel: opvoeding en indoctrinatie.

Persoon A wordt in Texas geboren: Persoon A is Christen.
Persoon B wordt in Iran geboren: Persoon B is Moslim.

Persoon A wordt in Iran geboren: Persoon A is Moslim.
Persoon B wordt in Texas geboren: Persoon B is Christen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104313378
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:04 schreef UltraR het volgende:
Heel simpel: opvoeding en indoctrinatie.

Persoon A wordt in Texas geboren: Persoon A is Christen.
Persoon B wordt in Iran geboren: Persoon B is Moslim.

Persoon A wordt in Iran geboren: Persoon A is Moslim.
Persoon B wordt in Texas geboren: Persoon B is Christen.
Ah OK, dus er is geen rationele reden of inhoudelijk argument om in God of Allah of Sinterklaas te geloven. Enkel omwille van verhalen die je ouders je vertellen, wordt als kind je denkbeeld gevormd en daar zit je dan mee opgescheept.
Lekker dan! :{
pi_104313580
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:53 schreef Akziom het volgende:

[..]

Ah OK, dus er is geen rationele reden of inhoudelijk argument om in God of Allah of Sinterklaas te geloven. Enkel omwille van verhalen die je ouders je vertellen, wordt als kind je denkbeeld gevormd en daar zit je dan mee opgescheept.
In 99,5% van de gevallen. En ja, ik ben dan ook groot tegenstander van religieuze indoctrinerende opvoeding.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104339874
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:53 schreef Akziom het volgende:

[..]

Er zijn wel wat pogingen in de richting van rationele godsargumenten, maar sinds Immanuel Kant nemen we die niet meer zo serieus. Bovendien zijn er maar weinig gelovigen die zich door zulke argumenten hebben laten overtuigen. Het begint bij de overtuiging, en in sommige gevallen gaan gelovigen daarna op zoek naar rationele argumenten. Om hun geloof te rechtvaardigen, om anderen te overtuigen, etc.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_104341370
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:59 schreef ELnacho het volgende:
Zoveel geloven, zoveel goden, zoveel regels, zoveel liefde en haat welke hieruit voortvloeien.. Waarom bestaat dit? Waarom geloven mensen? Het geloof... Gestart in een tijd waarin mensen ergens op konden terugvallen? Onwetendheid? Of toch de waarheid dat er iets bestaat?

Allemaal 'steekwoorden' over waarom men kan geloven. Het geloven in 'iets' is al heel oud.

Maya's: slimme doch onwetende mensen. Zij geloofden in de zon, sterren en de maan etc. Ze dachten dit zijn goden oid. Zonder de kennis te hebben dat dit compleet normale natuurlijke verschijnselen waren.

Christendom: voortvloeiend uit een tijd waarin mensen iets nodig hadden om op terug te vallen ( laat Romeinse tijd en vroege Middeleeuwen). Het leven voor de normale mens was hierin erg lastig. Misschien was er daarom wel een 'god' om op terug te vallen.

Islam: Idem dito

Al met al: Het geloof is al heel oud en nog steeds ligt het erg gevoelig... Zijn we nu nog steeds onwetend? Is het de waarheid? Mja, mensen zijn kuddedieren het gedrag wordt gekopieerd, dit heeft er ook mee te maken dat meer mensen geloven lijkt me.....

Toch blijft mn vraag: Waarom gelooft men?
ik geloof dat je daar niet zo veel aan kunt doen
het overvalt je zo als mens zijnde
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')