Mijn lijst is ook zo goed als af, zit nog een paar albums te luisteren. Moet deze week wel goedkomen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:45 schreef Inkomen het volgende:
Heb inmiddels een proeflijst klaar met een reservelijst, maar de reservelijst is eigenlijk leuker. Dat wordt nog even knippen en plakken.
gisteren nog geluisterd,maar ik kon er echt niet in komen.quote:79. Jan Garbarek – Afric Pepperbird (1970)
Ik vind het wel een prettig luisterende plaat. Ja, er zitten mindere momenten op waarop ze zeker iets te ingewikkeld bezig zijn geweest, maar een nummer als "Beast of Komodo" heeft een gave stuwende baslijn met drums in een nét wat afwijkend ritme, lekker repetitieve gitaarcomping (veel rauwer dan gebruikelijk in jazz) met daaroverheen allemaal afwisselende solo's, dat vind ik mooie combinaties.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:28 schreef Poespas het volgende:
[..]
gisteren nog geluisterd,maar ik kon er echt niet in komen.
Het was een beetje een plaat waarop het leek dat men expres alles lekker ingewikkeld wou doen.
opvallende keuze dus.
Ik ben met m'n top 100 inderdaad langer dan 20 minuten bezig geweest, ook wel langer dan 100 minutenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:36 schreef Quisho het volgende:
Hoe krijgen sommige het voor elkaar een top 100 list in te vullen? Ben hier al 20 minuten mee bezig geweest lol.
Dat geldt voor mij ook (bijna denk ik)...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:37 schreef Arn0 het volgende:
Mooi lijstje! Als ik dat zo even snel bekijk, is dat denk ik het lijstje dat het meest compatibel met mij is
Heel mooiquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef -Wil- het volgende:
01. Tool - Lateralus
02. Arcade Fire - Funeral
03. The God Machine – Scenes From The Second Storey
04. Smashing Pumpkins – Mellon Collie And The Infinite Sadness
05. A Perfect Circle – Thirtheenth Step
06. Alcest – Souvenirs D’un Autre Monde
07. Eddie Vedder – Into The Wild
08. Pink Floyd – Dark Side Of The Moon
09. System Of A Down - Toxicity
10. Muse - Absolution
11. Rammstein - Mutter
12. Antony And The Johnsons – I Am A Bird Now
13. Sigur Ros – Med Sud I Eyreum Vid Spilum Endalaust
14. 16 Horsepower – Secret South
15. Eels – Beautiful Freak
16. Elbow – The Seldom Seen Kid
17. Neutral Milk Hotel – In the Aeroplane Over The Sea
18. Massive Attack - Mezzanine
19. Air – Moon Safari
20. David Gray – White Ladder
21. Radiohead – OK Computer
22. Blanche – If We Can’t Trust The Doctors
23. Bon Iver – For Emma, Forever Ago
24. Tim Buckley – Happy Sad
25. Mumford & Sons – Sigh No More
26. Fear Factory - Demanufacture
27. Oasis – Morning Glory
28. Audioslave - Audioslave
29. Soundgarden - Superunknown
30. Saybia – These Are The Days
31. Pixies – Surfer Rosa
32. Beirut – The Flying Club Cup
33. Kyuss – Welcome to Sky Valley
34. Dead Can Dance – Within The Realm Of A Dying Sun
35. Dream Theatre – Scenes From A Memory
36. Daft Punk – Alive 2007
37. Chris Cornell – Euphoria Morning
38. Anathema – A Natural Disaster
39. Alice In Chains – MTV Unplugged
40. Jeff Buckley - Grace
41. A Place To Bury Strangers – Exploding Head
42. Keane – Hope And Fears
43. Pearl Jam - Ten
44. Fleet Foxes – Fleet Foxes
45. Metallica - Metallica
46. Franz Ferdinand – Franz Ferdinand
47. Beth Gibbons & Rustin Man – Out Of Season
48. The Knife – Silent Shout
49. The Killers – Hot Fuss
50. The Doors – The Doors
Ziet er in ieder geval uitstekend uit. Volgens mij een stuk of 30 albums uit mijn top 100. Ik ga de voor mij onbekende albums maar even doorlopenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef Rosarium het volgende:
Ja ik denk dat ik links of rechts wel iets van jouw suggesties (en ook van anderen) op dit forum heb opgepikt
Super lijst dit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:55 schreef -Wil- het volgende:
01. Tool - Lateralus
02. Arcade Fire - Funeral
03. The God Machine – Scenes From The Second Storey
04. Smashing Pumpkins – Mellon Collie And The Infinite Sadness
05. A Perfect Circle – Thirtheenth Step
06. Alcest – Souvenirs D’un Autre Monde
07. Eddie Vedder – Into The Wild
08. Pink Floyd – Dark Side Of The Moon
09. System Of A Down - Toxicity
10. Muse - Absolution
11. Rammstein - Mutter
12. Antony And The Johnsons – I Am A Bird Now
13. Sigur Ros – Med Sud I Eyreum Vid Spilum Endalaust
14. 16 Horsepower – Secret South
15. Eels – Beautiful Freak
16. Elbow – The Seldom Seen Kid
17. Neutral Milk Hotel – In the Aeroplane Over The Sea
18. Massive Attack - Mezzanine
19. Air – Moon Safari
20. David Gray – White Ladder
21. Radiohead – OK Computer
22. Blanche – If We Can’t Trust The Doctors
23. Bon Iver – For Emma, Forever Ago
24. Tim Buckley – Happy Sad
25. Mumford & Sons – Sigh No More
26. Fear Factory - Demanufacture
27. Oasis – Morning Glory
28. Audioslave - Audioslave
29. Soundgarden - Superunknown
30. Saybia – These Are The Days
31. Pixies – Surfer Rosa
32. Beirut – The Flying Club Cup
33. Kyuss – Welcome to Sky Valley
34. Dead Can Dance – Within The Realm Of A Dying Sun
35. Dream Theatre – Scenes From A Memory
36. Daft Punk – Alive 2007
37. Chris Cornell – Euphoria Morning
38. Anathema – A Natural Disaster
39. Alice In Chains – MTV Unplugged
40. Jeff Buckley - Grace
41. A Place To Bury Strangers – Exploding Head
42. Keane – Hope And Fears
43. Pearl Jam - Ten
44. Fleet Foxes – Fleet Foxes
45. Metallica - Metallica
46. Franz Ferdinand – Franz Ferdinand
47. Beth Gibbons & Rustin Man – Out Of Season
48. The Knife – Silent Shout
49. The Killers – Hot Fuss
50. The Doors – The Doors
zijn dit verschillende albumsquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:51 schreef Panic_A het volgende:
93. Foals - Total Live Forever
99. Foals - Total Life Forever
Ik heb het aangepast.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:25 schreef ranja het volgende:
[..]
zijn dit verschillende albumsrym kent alleen de nummer 99.
en er staan 6 Fu Manchu's in, 1 teveel dus.
Czars is een aanraderquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:09 schreef Felagund het volgende:
Mooi lijstje PdeHoog. Dat Czars album moet ik zeker kan gaan luisteren, ik ken tot nu toe alleen het solo-album van John Grant.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:26 schreef pipster het volgende:
100 Phil Ochs - All the news that's fit to sing
In mijn top 25 zijn ook maar weinig wijzigingen. Daar staan toch elk jaar bijna dezelfde albums alleen wat heen en weer geschoven soms. Onder de 25 verandert er meer. Hoewel dit jaar volgens mij van de 20 'binnenkomers' er maar een stuk of 5 echt nieuw waren en nooit eerder in hadden gestaan, daarvan dan eigenlijk maar 3 die ook echt nieuw waren dus ik in 2010/11 heb leren kennen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 01:14 schreef tim. het volgende:
In de afgelopen twaalf maanden heb ik helemaal geen nieuwe top-100-aller-tijden-muziek ontdekt, schokkend. Er zijn slechts wat verhoudingen verschoven.
Dank. Ik ken weinig andere albums die het verdienen om in zo'n lijst te staan, helaas. Maar ik had het wel kunnen proberen, ben in 2009 al tot 50 gekomen, en veel van die lijst vind ik nog steeds heel goed. Een vermeend gebrek aan tijd zal ook een rol hebben gespeeld.quote:
Ik vind 3 anders nog best veel, "op die leeftijd!"quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:08 schreef ranja het volgende:
[..]
In mijn top 25 zijn ook maar weinig wijzigingen. Daar staan toch elk jaar bijna dezelfde albums alleen wat heen en weer geschoven soms. Onder de 25 verandert er meer. Hoewel dit jaar volgens mij van de 20 'binnenkomers' er maar een stuk of 5 echt nieuw waren en nooit eerder in hadden gestaan, daarvan dan eigenlijk maar 3 die ook echt nieuw waren dus ik in 2010/11 heb leren kennen.
Haquote:Op zondag 30 oktober 2011 15:03 schreef tim. het volgende:
Ik vind 3 anders nog best veel, "op die leeftijd!". Nee, met jouw eigenzinnige smaak is dat minder verwonderlijk.
Klopt. Ik vind het ook opvallend dat de self-titled zo veel minder gewaardeerd wordt dan Dummy, terwijl dezelfde lijn wordt doorgezet. Ik ben daar zelf overigens ook schuldig aan, wellicht mede doordat ik Dummy veel eerder heb leren kennen dan Portishead. Wel vind ik vind alle drie de albums sterk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:25 schreef ranja het volgende:
Over nieuwe gesproken trouwens, opvallend dat de 3e van Portishead zoveel genoemd wordt en hun 2e nooit (nou ja 1x maar door mijzelf).
Tnx! En door deze dEUS-albums ben ik de band beter gaan beluisteren, vandaar deze in mijn top.quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:31 schreef Arn0 het volgende:
Mooi lijstje, erg blij dat Pulp op #3 staat. En interessante dEUS keuze
quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:30 schreef MofoF1 het volgende:
046. (043) Talking Heads - Naked (1988)
074. (043) Talking Heads - Naked (1988)
dubbelen...quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:30 schreef MofoF1 het volgende:
048. (050) Thin Lizzy - Jailbreak (1976)
055. (050) Thin Lizzy - Jailbreak (1976)
Third vind ik stilistisch persoonlijk veel fijner dan Dummy óf Portishead. Het heeft meer body en tegelijk is het beklemmender. Ik maak mezelf echter ook schuldig aan het overwaarderen van Dummy tegenover de self-titled.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:25 schreef ranja het volgende:
Over nieuwe gesproken trouwens, opvallend dat de 3e van Portishead zoveel genoemd wordt en hun 2e nooit (nou ja 1x maar door mijzelf).
Hier nog één. Al had ik Dirty als hoogste SY-album, Goo was m'n nummer twee. (En DN helemaal niet)quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Third vind ik stilistisch persoonlijk veel fijner dan Dummy óf Portishead. Het heeft meer body en tegelijk is het beklemmender. Ik maak mezelf echter ook schuldig aan het overwaarderen van Dummy tegenover de self-titled.
Ik schijn wel weer een van de weinigen te zijn die Goo van Sonic Youth beter vindt dan Daydream Nation. Zal ook wel te maken hebben met enige nostalgie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |