ja, eenschquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn grote roept me ook altijd nog. En die is 12. Ik ga daar niet mee stoppen vanwege een leeftijd, hij geefthet vanzelf wel aan wanneer het niet meer nodig is.
Ja Diaan, doe ns! gezellig als t daar ook wat drukker wordt!quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay.. dan ga ik dat ook maar eens "invoeren".
incidenteel mag het hier ook volgens mij, als het maar niet constant erover gaat.. ik kom ook bijna niet in kleuter/puber topic, zou ik wel weer moeten doen... hmm.
Ja, dat is eigenlijk ook wel zo...quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn grote roept me ook altijd nog. En die is 12. Ik ga daar niet mee stoppen vanwege een leeftijd, hij geefthet vanzelf wel aan wanneer het niet meer nodig is.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Jaja, ze worden verwend, ik weet het, maar ze doén niet verwend.
Ik ben een hardvochtig klerewijf, ik weet hetquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:21 schreef Asyniur het volgende:
TF, dat is je reinste kindermishandeling!
Cooki, mijn man wil dus ook overal boter bij en ik dus niet. En ik ben al niet zo'n boterhammeneter dus het moet dan wel goed zijn
*melding maken gaatquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik ben een hardvochtig klerewijf, ik weet het
I know... Tis niet de eerstequote:Op maandag 24 oktober 2011 14:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Alleen m`n naam noemen is genoeg. Ik ben al berucht daar
Zow! Dan heeft Twan het wel gemakkelijk... af en toe vaatwasser uitruimen en thee zetten voor ons. Ow en tafel afruimen... maar meestal doe ik dat zelf. Voor Twan is al snel iets te veel om te doen, behalve als het voor hemzelf is. Daarom toch maar meer klusjes laten doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah ja, die gymkleren regelen kind twee en drie ook zelf. Maar ik moest vroeger alles zelf doen, had geen keuze, mijn moeder bleef in bed. En dat voelde gewoon eenzaam. En het kwam goed hoor, altijd alles mee, prima in orde. Maar voor mijn eigen kinderen wil ik dat anders. Over het algemeen denkt oudste overal zelf aan, help ik hem herinneren. Hij had al twee aantekeningen, een keer omdat ze met zijn gymtas gevoetbald hadden en hij m niet kon vinden ( was later bij de concierge gebracht, tas stuk) en tweede keer omdat ik het niet achter m aan wilde brengen.
sindsdien vergeet hij het niet meer. Ik vind het belangrijk ze het gevoel te geven dat ze er toe doen, dat ze de moeite meer dan waard zijn om je best voor te doen.
![]()
En verders moeten ze vaatwasser inruimen, was vouwen, wasmachine vullen, kamers opruimen, was opruimen en in de vakantie ook vaatwasser uitruimen en toilet schoonmaken.dusch.
Moet ik het dan ook nog eens melden?quote:
Beter geef je gewoon linkje joh... Scheelt weer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:13 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Moet ik het dan ook nog eens melden?
En nou zie ik dat ik de buuv ook nog moet melden...
Pff, dat is een dagtaak zeg...
Dank voor de tipquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Beter geef je gewoon linkje joh... Scheelt weer.
Zo ben ik <3quote:
Diaan, die gedachte heb ik hier ook wel eens, en tegelijkertijd: voor hem is de huidige situatie "normaal", wij creëren die omgeving voor m, met liefde en gemak, maar soms zou je idd wel willen dat hij beseft dat t wel luxe is zo...quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:03 schreef Diaan73 het volgende:
Soms vind ik wel dat Twan wat bewuster mag worden van wat wij/ik allemaal voor hem doen... maar ach, hij is ook nog maar een kind. Nog even lekker vertroetelen inderdaad.
Ik sta hier ook altijd op, nog niet altijd netjes in de make-up , in tegendeel zou ik zeggen: |W .quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah ja, die gymkleren regelen kind twee en drie ook zelf.
Ik vind het belangrijk ze het gevoel te geven dat ze er toe doen, dat ze de moeite meer dan waard zijn om je best voor te doen.![]()
En verders moeten ze vaatwasser inruimen, was vouwen, wasmachine vullen, kamers opruimen, was opruimen en in de vakantie ook vaatwasser uitruimen en toilet schoonmaken.dusch.
Ja, precies.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:46 schreef Cooki het volgende:
[..]
Diaan, die gedachte heb ik hier ook wel eens, en tegelijkertijd: voor hem is de huidige situatie "normaal", wij creëren die omgeving voor m, met liefde en gemak, maar soms zou je idd wel willen dat hij beseft dat t wel luxe is zo...
[..]
Dat boek is ook wel wat voor mij. Een beetje structuur zou mij ook niet misstaan. Vooral in de huishoudelijke taken.. Dat ben ik echt zo slecht in.quote:Ik sta hier ook altijd op, nog niet altijd netjes in de make-up , in tegendeel zou ik zeggen:|W .
Ik vind helpen gewoon fijn om te doen, gevoel van: samen zorgen we ervoor dat t soepel verloopt.
Ip moet hij zelf tas inpakken (avond ervoor) en zichzelf verzorgen, maar ik volg dat wel compleet. k laat m niet vertrekken zonder gymtas ofzo, hij zal er niet veel van leren nl ivm vergeetachtig karakter, op middelbare zal dat wel moeten gaan veranderen, maargoed... weet nog niet hoe.![]()
Klusjes: working on itsoms gaat t goed, meestal vergeet ik t zelf om aan te geven en uit zichzelf gebeurt t nog niet.
edit: ik heb dit boek gekocht en in de kast gezet, ligt al een dikke laag stof op, maar lijkt wel interessant![]()
http://www.boek-plus.nl/wendy-peerlings/9789020965186-hoe-breng-ik-mijn-kind-structuur-bij.html
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:59 schreef Cooki het volgende:
oh t boek heeft als complete titel:
hoe breng ik mijn kind (en mezelf) structuur bijecht
ja maar.... wanneer ga je/ik t dan lezen.... kopen is iets anders dan lezen he...quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:01 schreef Diaan73 het volgende:
![]()
een musthave dus als je geen structuur hebt.
's avonds in bed. Of in de trein... maar dan heb ik mn iPad al voorhanden en moet ik WF spelen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:02 schreef Cooki het volgende:
[..]
ja maar.... wanneer ga je/ik t dan lezen.... kopen is iets anders dan lezen he...
let alone.. toepassen
edit TF:
is ook zo hoor,
maar de fout zit bij mij he![]()
kamer opruimen check
was opruimen check
af en toe vaatwasser check
tafel dekken/afruimen check
en hij moet t allemaal zelf doen, de dreumes doet nog niet mee in t (niet bestaande) schema![]()
jaquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:18 schreef Diaan73 het volgende:
Onze peuter doet nog niet mee, maar die ruimt wel meer op dan Twan. Heeft hij geleerd op kdv![]()
![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:26 schreef Cooki het volgende:
[..]
ja![]()
![]()
idd
dreumes ruimt zelf zn spullen op!
en brengt kopjes naar de keuken(gaat heel vaak goed, 1opde10 valt
)
quote:oudste alleen als je t m vraagt of als ie in een heule goeie bui is
Yeps, klopt voor mij. Zit bijna 7 jaar tussen. De jongste gaat wel naar kdv, de oudste is nooit geweest. Altijd bij opa/oma... en dus lekker verwend ook daar!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:30 schreef Cooki het volgende:
dan concluderen we / zeggen we gewoon / dat t aan t leeftijdsverschil ligt: het gedrag van zowel oudste als jongste wordt veroorzaakt door een leeftijdsverschil van meer dan 6 jaar (klopt dat voor jou?)
quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:33 schreef Cooki het volgende:
ja nou, de oudste is wel naar kdv geweest, dus daar ligt t niet aan heur, die is echt thuis ver****.
hier bijna 8,5 jaar, dus de stelling wordt:
het gedrag van zowel oudste als jongste wordt veroorzaakt door een leeftijdsverschil van meer dan 6,5 jaar en door het feit dat het twee broertjes zijn.
zo
![]()
straatje schoon
![]()
Ik snap 'm. Akkoord!quote:
ow.. lady... zo'n rollercoaster dagquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:34 schreef lady-wrb het volgende:
o jongens ik heb zo'n dag van uitersten achter de rug
bovendien de boodschap dat ze m vandaag hebben geslagen en geprobeerd in zijn kruis te schoppen
en ik had mijn eindgesprek van mijn stage (ik ben doooooooor)
en nu ben ik een emotioneel wrak met hoofdpijn van de doorstane spanning
ik moet me alleen nog even bij elkaar vegen om een mail op poten naar de mentor te sturen.
ik heb nu een kind dat niet meer naar school wil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |