En ik zou als man dan wel mee stoppen om vrouw te ondersteunen...quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:32 schreef Prof_Hoax het volgende:
Egoistische vrouwmenschen. Niet roken voor je kind. klaar.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef LompeHork het volgende:
Roken tijdens de zwangerschap vind ik not-done, het is toch de gezondheid van je kind in dat geval.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef LompeHork het volgende:
Roken tijdens de zwangerschap vind ik not-done, het is toch de gezondheid van je kind in dat geval.
Zelfde als roken in de auto met je kind naast je.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef LompeHork het volgende:
Of in huis, als je kinderen hebt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Zelfde als roken in de auto met je kind naast je.
Dat. Ik be n hartpatiënt. Ik vraag me soms af of dat eventueel zou kunnen komen doordat m'n moeder rookte toen ze nog niet wist dat ik zwanger was. Maar het antwoord wil ik niet weten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef LompeHork het volgende:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:39 schreef eleusis het volgende:
Deze klassieker mag niet ontbreken:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:39 schreef eleusis het volgende:
Deze klassieker mag niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat minder snel schade oplevert en dat de eventueel opgelopen schade ook minder ernstig is. Goedkeuren doe ik het niet uiteraard.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Zelfde als roken in de auto met je kind naast je.
wrum?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:33 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik zie ook vaak vrouwen met buggy en al en dan roken als een gek voor de ingang van de school.
Onverantwoordelijk.
Als je je kind elke dag niet al te hard slaat dan doe je er ook weinig schade mee. Fysiek dan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:46 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denk dat dat minder snel schade oplevert en dat de eventueel opgelopen schade ook minder ernstig is. Goedkeuren doe ik het niet uiteraard.
Dat keur ik dan ook niet goed.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je je kind elke dag niet al te hard slaat dan doe je er ook weinig schade mee. Fysiek dan.
appels en perenquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je je kind elke dag niet al te hard slaat dan doe je er ook weinig schade mee. Fysiek dan.
Nee hoor, beide zijn uitstekende manieren om je kind zowel fysiek als mentaal te schaden.quote:
"Onder psychische mishandeling valt de herhaaldelijk verbale agressie, het kleineren of het zich minderwaardig laten voelen van het kind." Aldus Wikipedia. Je had het toch over psychische mishandeling? Ik zie niet in hoe roken dat kan veroorzaken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor, beide zijn uitstekende manieren om je kind zowel fysiek als mentaal te schaden.
mentaal met roken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor, beide zijn uitstekende manieren om je kind zowel fysiek als mentaal te schaden.
dat nietquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:46 schreef capricia het volgende:
Maar spreek je een zwangere dame er ook op aan als je haar ziet roken?
Natuurlijk niet. Dat is een taak voor bemoeizuchtige anti/ex-rokers.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:46 schreef capricia het volgende:
ohja; de zgn zelotenquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat is een taak voor bemoeizuchtige anti/ex-rokers.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat is een taak voor bemoeizuchtige anti/ex-rokers.
Niet per definitie. Maar ik denk wel dat er in de latere ontwikkeling een ander beeld kan ontstaan van roken en andere verslavende middelen als ouders het normaal vinden om er rustig op los te paffen in de buurt van hun kind. Een kind heeft nogal eens moeite om dat in context te zien, waardoor er uiteindelijk zelfs een abnormaal wereldbeeld op dat gebied ontstaat. Kind vindt het op zestienjarige leeftijd bijvoorbeeld normaal om in de trein te roken, ondanks het verbod. De rest van de wereld moet het maar accepteren, net als hij het van zijn ouders moest accepteren. Je 'mishandelt' je kind dan als het ware mentaal, door hem tot aso te laten ontpoppen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:44 schreef LompeHork het volgende:
[..]
"Onder psychische mishandeling valt de herhaaldelijk verbale agressie, het kleineren of het zich minderwaardig laten voelen van het kind." Aldus Wikipedia. Je had het toch over psychische mishandeling? Ik zie niet in hoe roken dat kan veroorzaken?
Wat jij wil. Ik kan appels en peren prima vergelijken namelijk. Beide fruit, groeien aan een boom, allebei gezond, enz enz. Maar ja, sommige mensen kunnen misschien alleen maar appels met appels vergelijken hoor.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:54 schreef 2cv het volgende:
Bij slaan gebeurt da wel bij elk kind. Ergo: appels/peren.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:46 schreef capricia het volgende:
Hmm, daar kan ik wel wat bij indenken ja, zelf denk ik wel dat mentaal "gezonde" kinderen ook wel inzien dat wat papa en mama doen gewoon ontzettend smerig en ongezond is. Daarnaast ben ik het wel met je eens over het roken in de auto met een kind erbij, dat vind ik ook iets wat niet gedaan moet worden!quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Niet per definitie. Maar ik denk wel dat er in de latere ontwikkeling een ander beeld kan ontstaan van roken en andere verslavende middelen als ouders het normaal vinden om er rustig op los te paffen in de buurt van hun kind. Een kind heeft nogal eens moeite om dat in context te zien, waardoor er uiteindelijk zelfs een abnormaal wereldbeeld op dat gebied ontstaat. Kind vindt het op zestienjarige leeftijd bijvoorbeeld normaal om in de trein te roken, ondanks het verbod. De rest van de wereld moet het maar accepteren, net als hij het van zijn ouders moest accepteren. Je 'mishandelt' je kind dan als het ware mentaal, door hem tot aso te laten ontpoppen.
En uiteraard gebeurt dat niet bij elk kind. Maar het is wel degelijk mogelijk.
Dan hoop ik jou niet tegen te komen..quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:02 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]![]()
Zwangere vrouwen spreek ik aan door extra hard hardop tegen mezelf te zeggen dat dat echt niet kan. Rokende mensen met kinderen in de auto spreek ik wel "gewoon" aan. Vaak bij verkeerslicht raampje naar beneden en vragen of ze wel helemaal sporen of een klassieke tikkende vinger op mijn slaap. Ga natuurlijk verder geen ruzie lopen maken met kinderen in de auto van de roker.
nog even volhouden jij! hoe gaat het?quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan hoop ik jou niet tegen te komen..
quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:02 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]![]()
Zwangere vrouwen spreek ik aan door extra hard hardop tegen mezelf te zeggen dat dat echt niet kan. Rokende mensen met kinderen in de auto spreek ik wel "gewoon" aan. Vaak bij verkeerslicht raampje naar beneden en vragen of ze wel helemaal sporen of een klassieke tikkende vinger op mijn slaap. Ga natuurlijk verder geen ruzie lopen maken met kinderen in de auto van de roker.
Alles goed hier! Thanx.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:08 schreef simmu het volgende:
[..]
nog even volhouden jij! hoe gaat het?
Ben je bang van in zichzelf pratende mannen dan?quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan hoop ik jou niet tegen te komen..
Bemoei je gewoon met je eigen leven man.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:11 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ben je bang van in zichzelf pratende mannen dan?
goed van je!quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles goed hier! Thanx.
Heb inmiddels in 8 maanden zwangerschap toch wel al een heel pakje sigaretten gerookt.
Vooral bij rokende vriendinnen, gezelligheid enzo.
dat stress is inderdaad een kutsmoes want de meeste zwangere vrouwen hebben een vent die tijdens de zwangerschap alles voor haar overheeft.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:08 schreef pussywillow het volgende:
Ik vind het stress-argument enorme onzin, maar wat andere mensen doen interesseert me niet zoveel zolang ik er zelf geen last van heb. Het zou echt niet in me opkomen om er iets van te zeggen, dat is gewoon ordinaire bemoeizucht.
hoorde het pas nog hoorquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:13 schreef Dastan het volgende:
Een oud-collega werd serieus halverwege de jaren tachtig geadviseerd door haar huisarts door te roken, omdat de stress en drang naar een sigaret meer kwaad zouden kunnen dan gewoon roken.
Toch grappig hoe snel de tijden veranderen. Is nu ondenkbaar.
uit de mond van een gynaecoloog/dokter of van een zwangere vrouw?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |