Ja als je die mogelijkheid hebt dan moet je dat zeker doen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:02 schreef TR08 het volgende:
Nog beter is het om je systeem zo uit te rekenen dat de pomp altijd op zijn minimum stand kan draaienMensen denk soms wel eens dat ze klaar zijn met een A-label pomp en leggen vervolgens iets aan waardoor die pomp alsnog flink gas moet geven.
Ik heb een Wilo pomp en mijn systeem zal het gaan doen met ongeveer 160kWh/jr. Dan ga ik er vanuit dat hij 4000 uur/jaar draait op minimum last. (40W x 4000 uur). Daarbij moet de pomp dan nog absoluut de volle 40W eten die aangegeven staat op standje 1.
Zo'n schakelaar wil ik er nog wel bij hebben
Heb je nog een link van waar dat overzichtje van je staat? Ben wel benieuwd waar ze dit op baseren.
Volgens mij is dat om de radiatoren waterzijdig in te regelen. D.w.z. alle radiatoren die in bedrijf zijn, de zelfde retourtemperatuur en zo laag mogelijk. Dan werkt de installatie effectief én efficient.quote:Op maandag 28 november 2011 21:47 schreef TR08 het volgende:
Iemand vertelde me nog dat de kraantjes in de regel aan de retourzijde (van de slangen) gemonteerd worden. Er was een verhaal bij met dat aan die kant smoren het water langer in het systeem zou blijven....vond het wat apart. Punt is dat diegene ergens wel gelijk bleek te hebben met de tip, maar alleen vanwege een andere reden
Er komt isolatie onder. Dat van die geringe warmte-overdracht naar de houten vloer, is wat het hele topic al meespeelt, maar niet echt opgelost wordt....quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:43 schreef Bisamrat het volgende:
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, kan me niet voorstellen dat de vloerverwarming efficiënt werkt als je ze zo aan de vloer vastmaakt. Komt er nog iets van een kap onder de slangen, zodat ze niet gewoon hangen in de kruipruimte? Warme lucht stijgt uiteraard, maar of het zo voldoende de vloer verwarmt ..... (niet het hele topic gelezen trouwens)
Bedoel je hier "slang groepen" ipv radiatoren?quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens mij is dat om de radiatoren waterzijdig in te regelen. D.w.z. alle radiatoren die in bedrijf zijn, de zelfde retourtemperatuur en zo laag mogelijk. Dan werkt de installatie effectief én efficient.
35 graden is zelfs aan de wat warme kant nu, 30 zou voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:41 schreef TR08 het volgende:
35C op moment van testen. Had het even terug geschroefd
Tsja...misschien wel. Voor het acclimatiseren van de vloer is 30 nu even iets beter. Maar de vloer die er nu ligt gaat er toch zo uit.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:55 schreef klipper het volgende:
[..]
35 graden is zelfs aan de wat warme kant nu, 30 zou voldoende moeten zijn.
Mij valt het niet tegen. Het model gaf al aan dat er met 40C water temp tegen de 40W/m2 afgegeven kan gaan worden naar boven. De isolatie naar onder verandert daar niet zo veel aan, je zult met name zien dat de water temperatuur in de retour iets gaat stijgen.quote:Gezien de afstand van de leidingen onderling, de aanvoertemperatuur, de bereikte ruimtetemperatuur en de huidige buitentemperatuur valt het me nu nog tegen moet ik zeggen.
Ben reuze benieuwd wat de isolatie hier nog aan gaat veranderen.
Uhm ja dat kan. Maar dan moet je wel even wat randvoorwaarden gaan dicteren. Bij welke temperatuur begin je, zit er veel vocht in de muren, waait het hard, hoe koud is het buiten, hoeveel water zit er in je verwarmings systeem...allemaal dingen die mee tellen. Maar als je alles weet kan het wel. Het hangt er een beetje vanaf hoe nauwkeurig je het wilt wetenquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:47 schreef junkiexp het volgende:
Goede vorderingen, ik ben benieuwd wat de resultaten zijn als alles klaar en geïsoleerd is.
Gezien jouw kundigheid in berekeningen kun je vast wel een berekening maken wat je aan m3 gas moet verstoken om de kamer op 20 graden te krijgen
Wie is "ons" ?quote:Die verdeler van je badkamer komt trouwens bij ons vandaan, dat is ons private label
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |