Is dat een elektrisch systeem?quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:37 schreef Samsam74 het volgende:
ow wat leuk om te lezen, dat is weer een heel ander systeem, wij gaan een termofloor verwarming leggen met daarover laminaat.
waarom zou je precies bang moeten zijn voor een puntbelasting als er laminaat overheen ligt?quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:52 schreef TR08 het volgende:
Cement is nou ook weer niet zo'n heel tofffe warmtegeleider hoor....
Duidelijk beter dan hout, dat wel. Maar niet optimaal.
Het systeem van Thermofloor geloof ik op zich wel in. Het grootste probleem dat ik alleen zie is bescherming van de slangen en heel houden van de vloer bij punt belastingen.
[ afbeelding ]
Als je thermofloor gaat leggen conform deze afbeelding geeft geen enkele vloer leverancier je garantie dat het hout/laminaat heel blijft. Of de slangen heel blijven...ik help het je hopen.
dat begrijp ik, maar waar komt die puntbelasting vandaan dan? Fatsoenlijk laminaat is behoorlijk stug en hard. Als je 100 kg op een halve cm2 zet geeft het nog nauwelijks mee.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:39 schreef blomke het volgende:
Omdat óf het laminaat óf de slangen, óf beide kapot kunnen gaan.
Een tafel poot, kruk of hoge hak (de laatste is waarschijnlijk nog het smerigst) die precies op de gleuf drukt op een plek waar de groef tussen 2 stukken laminaat net boven een slang ligt. Bij een beetje vloer heb je die plekken geheid.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat begrijp ik, maar waar komt die puntbelasting vandaan dan? Fatsoenlijk laminaat is behoorlijk stug en hard. Als je 100 kg op een halve cm2 zet geeft het nog nauwelijks mee.
tussen de planken, dat is inderdaad wel een punt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:25 schreef TR08 het volgende:
[..]
Een tafel poot, kruk of hoge hak (de laatste is waarschijnlijk nog het smerigst) die precies op de gleuf drukt op een plek waar de groef tussen 2 stukken laminaat net boven een slang ligt. Bij een beetje vloer heb je die plekken geheid.
Zodra een plank de spleet voor de slang overspant en aan beide zijden minstens een cm oid ondersteund wordt zal het vaak wel los lopen maar je hebt altijd wat plekken waar het gewoon precies fout ligt. En al ligt het bij het leggen goed....als je vloer zich in de seizoenen af en toe zet ligt er alsnog een en ander verkeerd.
Wat is duur?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:20 schreef junkiexp het volgende:
Wij verkopen ook Viega Fonterra Reno:
[ afbeelding ]
Mooi spul, maar ik vind het erg duur.
In sommige gevallen 2 x zo duur als conventionele vloerverwarming.quote:
Maar is het ook 2x zo goed?quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:40 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In sommige gevallen 2 x zo duur als conventionele vloerverwarming.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |