Zo, we zijn weer terug van onze rondreis door Turkije.

T was heerlijk. Ko heeft zich zo goed gehouden. Ik ben echt reuzetrots op hem.
Lange bustochten, bootje varen, en op het strand spelen. Maar ook grote steden en niet op de stoep mogen lopen.
Hij was eigenlijk zo gezellig steeds. Dat is me echt zo meegevallen. Op een gegeven moment had hij het ook helemaal door, steeds een nieuwe kamer, met een nieuwe 'Oma A', zo heet mijn moeder, en zo heette elke hoteldame.

Hij had wel meteen een zinnetje door: wil niet. En daar probeerden wij zoveel mogelijk in mee te gaan. Als je iets niet wil en het kan, dan doen we dat.
Elke nacht sliepen we met zijn drietjes in bed, en zijn ritueel was ook om ons drietjes steeds te benoemen: grote Papa, grote Mama en kleine Kobus. En soms was ik klein en hij groot, of was papa klein. Maar papa was meestal groot.

Hij had zijn eigen rugzakje, dus als we weggingen, deden we allemaal onze rugzak om.

Alleen het eten was wat minder, hij heeft geleefd op fruit, sap, rijstwafels met smeerkaas, yoghurt en patat. Oh en pistache en cashewnootjes. Die heetten 'kauwen' want die moet je goed kauwen.

Hij is zo groot geworden!

![IMG_0546.jpg]()
Oh, en sinds we gisteravond thuis zijn gekomen speelt hij alleen nog maar met de babypop. Misschien hebben we het ets te vaak over de baby.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir