abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 november 2011 @ 20:21:12 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103889835
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Tis zo jammer dat er meteen weer een ADHD stempel op wordt geplakt. Terwijl dat op deze leeftijd nog helemaal niet te diagnostiseren is. Een kind mag tegenwoordig niet meer druk zijn, dan heb je meteen adhd
ik weet het. Ik vermoed alleen dat ze het feit dat zijn grote zus wel gediagnosticeerd ADHD heeft. En dat, samen met zijn gedrag (en dan heb ik het niet alleen over druk zijn, maar bijvoorbeeld ook driftig, alles moet NU gebeuren anders driftbui. Niet op z'n beurt kunnen wachten, niet, maar dan ook echt NIET luisteren, in/doorslaap problemen (hoewel dat laatste nu eindelijk een stuk beter gaat dankzij de melatonine). Ken je het liedje ADHD van Kinderen voor Kinderen? Dat is nou echt net een nummer wat op Jan zou kunnen slaan. Het is het hele plaatje (waar ik pas de laatste tijd m'n ogen voor geopend heb, dat zeg ik eerlijk) waardoor ik het wel kan begrijpen dat er die richting uitgedacht wordt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_103890754
Als naar die kenmerken kijk dan kan.ik die twee van mij ook wel de AHDH stempel geven..
Driftbuien: check
niet op beurt wachten: check maar ze is 2!!!
Niet luisteren: check
slaapproblemen: check

mar ik.haat stempels. Vroeger had net ongetwijfeld ook adhd enzulks en toen deden ze het zonder stempel/meds.

Welkom terug Oeks en O+ Ko
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 20:45:47 #203
5428 crew  miss_sly
pi_103891215
oeke, wat fijn dat het leuk was, heerlijk genoten met drieen O+
en Ko, wow, wat een grote jongen is hij O+ Heb je nog meer vakantiefoto's?!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 20:49:12 #204
5428 crew  miss_sly
pi_103891437
DJMO, het zou best kunnen dat Jan iets dergelijks heeft, maar hij is nu nog wat jong lijkt me om dat echt te denken. Hij is 2, bijna 3, natuurlijk luistert hij niet, heeft hij driftbuien en kan hij niet op zijn beurt wachten! Bovendien heeft hij ineens een broertje en moet hij de aandacht delen, en zoals ik het lees krijgt hij ook regelmatig heel verwarrende signalen en wordt er neit consequent opgetreden. Alles bij elkaar krijg je dan niet een heel lief, rustig en gedwee kind van bijna 3, waarschijnlijk.
pi_103891858
Kootje O+
Welkom terug Oeke, wat hebben jullie het heerlijk gehad O+!
Ik heb jullie wel gemist hier hoor!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103892590
Oeke, leuk je hier weer te zien!!! Klinkt als een goede vakantie!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_103895048
Dank voor jullie lieve welkom thuis O+
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:45 schreef miss_sly het volgende:
oeke, wat fijn dat het leuk was, heerlijk genoten met drieen O+
en Ko, wow, wat een grote jongen is hij O+ Heb je nog meer vakantiefoto's?!
Ja, alleen nog niet gesorteerd. We hadden 900 foto's :')
Nu nog 600. Het schiet op. :P
Als ze wat meer gesorteerd zijn, doe ik er nog wat posten.

Ko had trouwens 's nachts wel veel te verwerken, had ik het gevoel. Vaak wat huilen of in zijn slaap praten: Nee, wil ik niet, nee, mag niet doen! Dus wat dat aangaat was samen slapen wel fijn, konden we hem lekker snel troosten. O+
Hij ligt nu in zijn eigen bedje. Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_103906619
Twinks, is Niels al jarig geweest? :o
Ik kan hem niet terugvinden in de lijstjes. Ojee, ik heb toch niet zijn verjaardag gemist? Of leidt ik nu al aan zware zwangerschapsdementie? :')

Poeh, Ko is net de deur uit, op naar de creche. Ik mis hem nu al. :D Echt raar na 3 weken non-stop met zijn drietjes.
Hij had er wel zin in, maar vond het ook een beetje eng. O+
pi_103906910
Hihi ja, hij was de 22e jarig :D :*

Hoe ging het vannacht, weer in zijn eigen bedje? Ik ben benieuwd hoe het gaat op de creche, hij vindt het vast heel leuk om zijn vriendjes weer terug te zien!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103907024
Ooooh! Kijk nou, kleine grote Niels! O+
Wat kijkt hij heerlijk blij! O+
Gefeliciteerd jullie drietjes! *O* *O*
Echt he, ik heb 1 keer geprobeerd te internetten, maar Ko wilde pocoyo kijken en ik kon nergens inloggen, heel bizar. Dus toen heb ik het maar helemaal losgelaten. :D
Wel vaak aan jullie hier gedacht hoor. :P

Hij heeft heerlijk geslapen. Een keer wakker geworden omdat hij alle dekens kwijt was, maar snel weer getroost.
En ik denk ook dat hij het heerlijk gaat vinden ze weer te zien. We hebben alle kindjes vaak genoemd op vakantie. Hij vooral. Zo schattig, ik merkte dat hij ze echt een beetje miste. O+
pi_103907810
Oeke welkom terug :)

Ik lees nog braaf mee maar heb gewoon niet altijd tijd om mee te posten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met Jaël gaat het goed, ze kletst voor 2, motorisch is het allemaal nog ietwat lomp, valt ook regelmatig, zo ook gister, meteen twee tanden door haar onderlip, nu dus helemaal blauw.
Gister gingen we even shoppen, want mevrouw moet nieuwe schoenen. Ziet ze dora-slofjes, loopt ze de rest van de tijd dus te zeggen tegen iedereen dat ze dora-slofjes wil. Tja en als ze het dan echt zo graag wil waarom zouden wij dan nee zeggen. Ze zijn niet mooi, maar omdat ze ze zelf gekozen heeft vind ik ze toch wel leuk!
Zie hier de slofjes en de blauwe lip ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_103908833
Mijn peutertje is aan het zingen O+ "Doote isse bub bub bub, keine isse bub bub bub heeë keine isse bub bub bub" O+
pi_103908955
Is ie een verjaardagsliedje aan het zingen voor Isabeau dr papa? ;)
pi_103910941
Oeke, Kobe is inderdaad groot geworden! Jullie reis klinkt heerlijk ontspannend, fijn!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_103911750
mamapurk, wat heeft ze toch prachtig haar O+

en wb oeke! klinkt alsof jullie een heerlijke vakantie gehad hebben :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 3 november 2011 @ 15:41:53 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103916976
:o :@ :o
Ik heb net wendagen voor Sasha afgesproken voor de basisschool.
En nu zit ik hier met een knoop in mijn maag even heel diep te zuchten. :o

Noooooit verwacht van mezelf. Wel hier altijd meegelezen en nooit helemaal begrepen, maar nu begrijp ik het zo helemaal! :o :@ :')

Ik heb gewoon zin om een potje te janken omdat hij zo enorm groot aan het worden is. :o
En het is nog niet eens zo ver. :o :D

Gaat het ooit nog goed komen met me? :@
  donderdag 3 november 2011 @ 15:43:45 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103917045
quote:
Aggos, wat lief! O+
pi_103917573
quote:
11s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:41 schreef Brighteyes het volgende:

Noooooit verwacht van mezelf. Wel hier altijd meegelezen en nooit helemaal begrepen, maar nu begrijp ik het zo helemaal! :o :@ :')

Ik heb gewoon zin om een potje te janken omdat hij zo enorm groot aan het worden is. :o

:* Het komt vast goed!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_103917604
Elin O+
pi_103918051
Elin O+

Mijn peuter is vanmorgen getest op de psz. Hij scoort behoorlijk goed. Zijn taalbegrip is in de tijd dat ie nu naar de psz gaat nog beter geworden. Het praten gaat ook elke dag een beetje beter. Hij zegt ondertussen best al veel losse woordjes. Hij heeft alleen dat is bij sommige woorden de eerste en laatste letters omdraait bv naam ipv maan. En als ik dan zeg je dat is de maan word ie boos :( NEE NAAM!!! Hij neemt heel veel van zijn grote broer over. Dus als we hem een nieuw woord moeten leren dan mag Mikael dat doen :P
Vanmorgen wilde ie tv kijken. Dus ik vraag wat ie wil zien. Zijn antwoord: Pip met gebaar voor hond erbij. Duidelijk toch?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103990102
hulp!

Elin was zindelijk, braaf op de wc plassen enzo..en nu heeft ze opeens 2 dagen op elkaar een paar keer in r broek geplast en ze lijkt het expres te doen

hoe zouden jullie reageren? boos worden?
pi_103990565
Ik zou heel rustig blijven en zeggen dat alleen baby's in hun broek plassen en zeggen dat zij toch al een grote meid is en dr broertje het goede voorbeeld moet geven omdat hij het anders niet kan leren.

Dana is tenminste altijd erg gevoelig voor dat soort dingen :)
pi_103991460
mja daar begon ik ook mee, maar dat hielp blijkbaar niet. Het is een vraag om aandacht maar ik weet gewoon niet goed hoe ik er op moet reageren, boos of negeren.. :P
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:08:39 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_103991647
negeren :) Boos worden heeft geen enkele zin :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103991768
<inbreekmodus>Tip: boos worden werkt denk ik averechts (dat is tenslotte ook aandacht) maar je kunt haar wel zelf de gevolgen laten ervaren: dus haar zelf haar broekje uit laten trekken, in de wasmachine doen... Want in je broek plassen kan een keertje gebeuren (gebeurt kleuters nog wel eens, dus 'alleen voor baby's' vind ik niet helemaal fair), maar je kunt haar wel vertellen dat ze als zo groot is dat ze het wel zelf moet "oplossen".</inbreekmodus>
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:04:29 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103998908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:01 schreef Kleurdoos het volgende:
mja daar begon ik ook mee, maar dat hielp blijkbaar niet. Het is een vraag om aandacht maar ik weet gewoon niet goed hoe ik er op moet reageren, boos of negeren.. :P
Ik zou benoemen dat het idd erg spannend is dat er een nieuw broertje is etc, en proberen haar veel exclusieve aandacht te geven. Je hoort wel vaker dat kinderen zidelijkheidsterugvallen bij grote gebeurtenissen.

Qua plassen, leg een schone broek klaar en laat haar zichzelf omkleden, zonder er verder aandacht aan te besteden.

Succes!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_104029160
quote:
11s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:41 schreef Brighteyes het volgende:

Zó herkenbaar! :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104029280
Haha @ BE, ik zei net gister tegen Hj toen we aan het zwemmen waren; "wat wordt tijn groot he?"

Ik dacht echt, hallo muts.....doe ff normaal haha
Succes ermee!

Ff vraagje; Tijn is een paar wkn geleden 2 geworden en sinds een paar weken wil hij ineens steeds meer knuffels, doekjes etc. in bed meehebben.
Hij had altijd een hond, doekje en een raar popje maar nu moet de beer erbij in en weet ik veel wat.
Herkenbaar?Dat ze gaan verzamelen in bed?
pi_104029295
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:04 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik zou benoemen dat het idd erg spannend is dat er een nieuw broertje is etc, en proberen haar veel exclusieve aandacht te geven. Je hoort wel vaker dat kinderen zidelijkheidsterugvallen bij grote gebeurtenissen.

Qua plassen, leg een schone broek klaar en laat haar zichzelf omkleden, zonder er verder aandacht aan te besteden.
Ja, precies! Klinkt me erg logisch in de oren. En ik vind de tips van jou en Cantare heel zinvol. Los daarvan zou ik investeren in positieve aandacht geven.
pi_104030523
Kd, ik zou in mn achterhoofd houden dat ze er iets mee wil bereiken; er reactie op wil. Dus dat iig bewust proberen te voorkomen en zo weinig mogelijk op reageren. Dan schiet ze haar doel voorbij.

En voor de rest natuurlijk de lieve dingen die de rest noemt. :P
pi_104032189
Lente lijkt trouwens ook met de dag minder meegaand te worden. Ze huilt veel vaker om kleine dingen en zegt nee om het neezeggen.

Twee weken geleden hebben we de beugel uit dr meegroeistoel gehaald, maar die is er gisteren, na ettelijke keren uit dr stoel geklommen te zijn, weer terug ingegaan.
pi_104032728
rotkinderen! :P

nou Elin plast weer op de wc hoor. we hebben haar inderdaad haar eigen kleren uit laten trekken en nieuwe aan laten trekken. En extra aandacht kreeg ze al zat hoor, ongezond veel. ik bak bijna elke avond wel iets met r. of ik lig weer als een dwaze kleuter met de treinbaan te spelen :P

Ik denk ook echt dat de grootste veroorzaker van haar gedrag, Het Zandkasteel is :o echt! ze is net zo vervelend als Toto :')
pi_104032734
Het zal vast wel weer een fase zijn, Ssserpente! Ik had zelf ook het idee dat Ivan weer wat minder meegaand was, maar ik besefte ineens dat hij sinds de wintertijd is ingegaan weer een uur eerder wakker wordt en het dus waarschijnlijk niet zo goed trekt tot zijn middagdut. We moesten het middagritueel maar eens gaan vervroegen.

Overigens vind ik ook bizar wat voor soort gesprekken ik met hem kan voeren nu, en wat voor afspraken we met elkaar kunnen maken. Hij wou net niet slapen - hij was compleet onredelijk doordat hij er eigenlijk al te zeer doorheen zat - maar met wat kletsen ging hij zomaar zonder te protesteren slapen. :o

Ik: "Zullen we een afspraak maken? Ik leg je vast in bed, zing een liedje voor je en dan ga jij lekker slapen."
Hij: "Nee! Ik wil niet slapen!"
Ik: "Zullen we een andere afspraak maken?"
Hij: "Nee! ... Ja! Wel andere afspraak maken!"
Ik: "Ik geef jou je speen, leg je vast in bed, zing Hé Hé Ivan voor je en daarna mag je met opa en oma spelen."

En dat was een deal. Hij ging zelfs vrolijk slapen.
pi_104032854
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:41 schreef Kleurdoos het volgende:

Ik denk ook echt dat de grootste veroorzaker van haar gedrag, Het Zandkasteel is :o echt! ze is net zo vervelend als Toto :')
Ik las pas dat voor elk uur dat een kind per dag televisie kijkt het kind een IQ-punt minder als volwassene heeft (of iets in die trant).

Als ik Ivan van het kinderdagverblijf haal, roept hij al: "As the world turns, mama, As the world turns!" :+
pi_104033071
Wat goed, Claudia!

Dat eerst 'nee' zeggen om er later op terug te komen herken ik wel. Lente zegt tijdens het eten minstens drie keer dat ze klaar is of dat ze niet wil eten. Maar zodra ik dan dr bordje weghaal, is het huilen.

Vicky zei laatst dat Tess een hele dag 'anti' was. Dat is een goede omschrijving voor Lente atm.
  zondag 6 november 2011 @ 14:50:41 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_104033245
Hier is alle momenteel "stom" en "Echt niet" :')

"Kom Esmee we gaan lekker naar bed!"
"Nee stomme bed! Emmee echt niet bed!"

:')
pi_104033278
Ja, dat het standaardantwoord nee is, tot ze erover na beginnen te denken. Maar ach, ik ben zelf net zo. :')

Haha, Stiemie, heel herkenbaar! Ivan gooit er nu telkens 'alsjeblieft' doorheen. Alsjeblieft niet, nee! Alsjeblieft niet naar bed! En dat is dan geen verzoek. :+
pi_104033540
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 14:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las pas dat voor elk uur dat een kind per dag televisie kijkt het kind een IQ-punt minder als volwassene heeft (of iets in die trant).

Als ik Ivan van het kinderdagverblijf haal, roept hij al: "As the world turns, mama, As the world turns!" :+
o god, kijk je dat :D?/

en de neefase, achja het went ;) vanmorgen had ze nog een huilbui.

'wil je groene ranja'
-nee
'dan pak ik rode voor je'

en toen begon ze heel hard te huilen, en op de grond liggen en spartelen.

Gewoon omdat ze ook geen rode ranja wilde. Je zou denken dat ze 'nee dankjewel' wel onder de knie zou hebben nu :P

en afspraken maken doen we hier dagelijks.

'as ik lief ga slapen , en as ik wakker wordt. dan ik mag met mama klutselen. jaaaa goedzoo elin'

:D
  zondag 6 november 2011 @ 14:59:21 #240
62233 Jelief
ikke lief!
pi_104033681
Ruben maakt haast standaard stampij als hij tussen de middag naar bed moet. Huilen boos worden alles wordt uit de kast gehaald om maar niet naar bed te hoeven. het beste werkt het als ik er niet op in ga maar gewoon onze routine volg, tegen de tijd dat hij zijn slaapzak aanheeft en ik een liedje heb gezongen is hij meestal ustig en slaapt vervolgens een uur of 3 ;)
Soms helpt het ook dat hij nog even mag spelen in bed of een boekje lezen.

BE zeer herkenbaar, ik heb vorige week het aanmeldformulier voor Ruben bij de directeur gebracht, hoewel we nog ruimeenjaar moeten wachten toch wel een slikmomentje.
Ruben heeft ontdekt dat hij kan zingen en dat hij ook zelf liedjes kan bedenken, lief vind ik dat.

oh hai :W
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 6 november 2011 @ 14:59:26 #241
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_104033686
Hahaha ja die is ook bekend ja :D

Wil je appelsap of roosvicee? Roosvicee. Oke ik schenk roosvicee in en het alarm gaat af omdat ze toch appelsap wilde |:(

En afspraken werkt hier totaal niet omdat alles stom is zodra het woord bed gevallen is :(
pi_104033792
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:56 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

o god, kijk je dat :D?/
Gun mij m'n crap, ja. :Y)

Hij kent inmiddels bijna alle personages. Net als die uit Kuifje. Man, sponzen zijn het, kinderen.
pi_104036651
quote:
[img] Het Zandkasteel is :o echt! ze is net zo vervelend als Toto :')
''Toto ook..BOEHOEEEE jank* :X dat rotkind jankt iedere afl wel 2x en die Sasha moet dan maar alles met die jankerd delen, bah!

het-is-mij: Wolf wordt volgende maand 2 en is momenteel ook erg aan het verzamelen in bed. Hij wil meestal bij het slapen gaan 's middags ook weer wat meenemen. Ik vind het wel schattig, het belemmerd hem iig niet in het slapen gaan ofzo, hij valt gewoon direct in slaap als ik de deur achter me dicht doe.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 16:11:25 #244
5428 crew  miss_sly
pi_104036890
Senna heeft ook duidelijk last van dat uur, ze is niet fit en als iets dus niet lukt of naar haar zin gaat, moet ze dat ook altijd huilen kenbaar maken :') Ik zeg dan altijd dat ik haar niet kan verstaan, dus dat ze gewoon moet praten, en vaak lukt het wel om haar dan uit het moment te krijgen.

's Middags slapen gaat prima, zonder problemen, zeker als ik vertel wat we na haar slaapje gaan doen.

Ik zit een beetje met dat zindelijkheidsgedoe. Als we Senna zonder luier laten rondlopen, heeft ze eigenlijk vrijwel geen ongelukjes. Maar de luier is wle duidelijk haar comfort zone, en ze wil hem liever niet uit. Soms laat ik het bij verschonen gewoon zo en loopt ze een tijdje zonder, maar als ik het vraag, wil ze steevast toch een luier aan. Ik twijfel of ik daar wat standvastiger in moet zijn en structuur in moet aanbrengen (thuis sowieso altijd zonder luier bijvoorbeeld) of haar moet volgen en haar een luier aan doen als ze dat wil.

Fijn dat Elin weer op het oude spoor zit, KD.
  zondag 6 november 2011 @ 16:13:17 #245
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104036974
Heb je het vermoeden dat ze er al echt aan toe is om zindelijk te worden Miss?
Ik denk dat zodra het toch nog niet helemaal 100% zeker is je beter nog maar even kunt wachten, en het zo nu en dan dan introduceren. Ze is tenslotte ook nog jong.
pi_104037099
Ik zit precies met dezelfde vragen, Miss.

Ik voornemens om Lente thuis heel consequent geen luier om te doen, gewoon zodat ze zich ervan bewust wordt dat ze poept en plast. En hoewel ze regelmatig ongelukjes heeft, lukt dat aardig. Ze zegt dat ze staat te plassen bijvoorbeeld. :P

Ik merk alleen dat ze zelf liever een luier draagt, dus ben ik ben dat ik push...
  zondag 6 november 2011 @ 16:20:49 #247
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104037291
Als ze er aan toe zouden zijn zouden ze geen luier meer aan willen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 16:21:47 #248
5428 crew  miss_sly
pi_104037333
Dat laatste heb ik dus ook.
Maar ze weet het echt heel goed, kan ook al een beetje ophouden. Donderdag ofzo had ik het potje even op een andere plek gezet. Ineens hoorde ik Senna "vlug vlug" fluisteren terwijl ze onderweg was naar de plaats waar het potje altijd staat. Ze ziet het niet, staat stil, kijkt rond, ziet het potje en gaat zitten. Geen ongelukje, geen druppeltje, niets. Dus ze kan het wel, voelt het ook goed, maar is ze er ook echt aan toe als ze nog een luier aan wil?
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 16:22:43 #249
5428 crew  miss_sly
pi_104037382
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Als ze er aan toe zouden zijn zouden ze geen luier meer aan willen.
Ja, zou het zo simpel zijn? Kan het niet ook een stukje gemakzucht zijn,\: "zo handig die luier, dan hoef ik er niet aan te denken dat ik moet plassen of poepen"?
pi_104037499
Is het zo simpel, Rock? Gewoon niets doen dus totdat ze hun luier niet aan willen dus? Ik lees namelijk her en der dat signalen als interesse voor de wc tonen en zonder luier hun plas een paar uur op kunnen houden redenen zijn om met zindelijkheidstraining beginnen. En dat je deze signalen niet over het hoofd moet zien omdat je anders te laat kunt zijn.
  zondag 6 november 2011 @ 16:25:58 #251
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104037506
ik denk niet dat die leeftijd al aan gemakzucht doet.
En als ze idd zindelijk wilt worden gaat ze dat plasje in haar luier ook niet fijn vinden, en de poep al helemaal niet. want dat kan dan niet fijn zitten aan haar billen.

SSserpente aan die training kun je gerust beginnen, maar ik zou er nog niet die druk op leggen dat ze al gelijk zindelijk hoeft te worden.
pi_104037532
Haha, ik had jouw eerste zin nog niet gelezen, Miss!
  zondag 6 november 2011 @ 16:46:40 #253
190853 RockabeIIa
pi_104038370
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:25 schreef _Bar_ het volgende:
ik denk niet dat die leeftijd al aan gemakzucht doet.
En als ze idd zindelijk wilt worden gaat ze dat plasje in haar luier ook niet fijn vinden, en de poep al helemaal niet. want dat kan dan niet fijn zitten aan haar billen.

SSserpente aan die training kun je gerust beginnen, maar ik zou er nog niet die druk op leggen dat ze al gelijk zindelijk hoeft te worden.

Ben het er helemaal mee eens. Je schijnt zelf kindjes van amper een paar maand al zindelijk te kunnen krijgen maar ik geloof echt dat ze er zelf wel een keer genoeg van hebben. Ik zou in elk geval nooit boos worden als het eens mis gaat. Hier poept flip trouwens ook graag op het toilet. En meestal plast hij dan ook wel 10 plasjes. Ik vind het heel knap want eigenlijk is ie natuurlijk nog wel heel klein. Zijn oudere broer maalde er toen niet eens om.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 16:51:06 #254
5428 crew  miss_sly
pi_104038579
Haha, Ssserpente :D

Boos worden doe ik sowieo niet, natuurlijk. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel, eigenlijk. Ik bedoel meer: is er wat voor te zeggen om de luier uit te doen, ook al wil ze dat eigenlijk liever nog niet?

Ow ja, en het gaat me echt niet om het zindelijk moeten worden voor mij, maar voor zichzelf. Ze heeft heel snel pijnlijke billen of plassertje, en het zou voor haarzelf zo fijn zijn als ze dat niet meer had. Het wordt voor ons alleen maar ongemakkelijker, omdat je haar dan toch altijd ergens op een wc moet zien te krijgen als ze moet. Een luier is gewoon handiger, voor iedereen eigenlijk :P
pi_104038599
hoi! ik ben hier compleet offtopic (hoewel: ex- en a.s.-peutermama :7 das ook n beetje ontopic toch :Y )

voor alle zindelijkheids-acties: zijn luierbroekjes ms een idee? (werkte hier superrr ;) )
als in: vertellen dat de broekjes bestemd zijn voor grote kindjes die al wel op de wc/potje plassen/poepen,maar soms nét te laat zijn.... ;)

ja, ik doe maar wat, volgens sommigen :'), maar toch ms heeft iemand er iets aan.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 16:54:51 #256
5428 crew  miss_sly
pi_104038722
Zijn dat andere dan de pampers easy up? Want die gebruiken we al een tijdje.

Net vroeg ik of ze had gepoept, maar dat was neit zo, zei ze (toch even gecheckt, want ze vindt verschonen naar, dus is ze daar niet altijd eerlijk over :') ). Toen zei ik dat ze me meteen even moest zeggen als ze wel gepoept had, zodat ik haar kon verschonen en dan zouden haar billetjes niet zo snel kapot gaan en pijn gaan doen. Ze zei toen zelf: of het kan ook op het potje.
Ik heb gezegd dat ze ook mag zeggen dat ze moet poepen als ze haar luier aan heeft, dan doe ik hem snel uit en kan ze op het potje. Ben benieuwd.
pi_104039203
Boos worden was ik sowieso niet van plan. :D het gaat puur om de bewustwording. Ik denk alleen dat ik er wel consequent in moet zijn. Dat er dus standaard thuis geen luier wordt gedragen.

Maar juist dat consequent zijn vind ik lastig. Soms heb ik gewoon geen zin in geklieder of wil Lente per se een luier om. En juist omdat ze genoeg signalen aangeeft die volgens 'de boekjes' voldoende reden zijn om met de training te beginnen, ben ik bang dat het 'verpest' door nu uit gemakszucht inconsequent te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 06-11-2011 17:13:50 ]
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 17:10:47 #258
5428 crew  miss_sly
pi_104039407
Nou, precies dat dus Ssserpente!
  zondag 6 november 2011 @ 17:14:51 #259
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104039593
Je verpest niet zo snel iets hoor, luister en kijk naar je kind, oefen gerust maar als ze een luier omwillen zou ik dat nog gewoon maar doen. Er komt een dag dat ze zelf aangeven ik wil geen luier meer om.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 17:16:39 #260
5428 crew  miss_sly
pi_104039674
Ik las trouwens incontinent :')
pi_104039812
Wat een interessan onderwerp hier! Jaël wil ook persee altijd een luier aan. Ik vraag het haar regelmatig op ze zonder luier wil maar dat wil ze echt niet.
Ze heeft het wel regelmatig over het potje, wil ook wel eens op het potje maar doet niets op het potje.
Wij laten het nog maar even zo, ook mede omdat ze poepproblemen heeft/had en daarvoor Forlax krijgt. Het komt wel denk ik dan maar.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_104039866
Miss, dat zijn dezelfde denk ik, maar jullie hebben t over luiers, daarom dacht ik dat jullie luiers bedoelden :{w ;)
  zondag 6 november 2011 @ 17:27:56 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_104040099
Wij hebben in die fase luierbroekjes gebruikt. Ideaal want zo kunnen ze op het potje of in de luier plassen en het is net zo makkelijk als een onderbroekje :)

M'n peuter weigerde trouwens te lachen toen we een pasfoto gingen maken :')

[ Bericht 21% gewijzigd door Stiemie op 06-11-2011 21:21:32 ]
pi_104040467
Goeie genen hebben jullie, Stiemie. Dit exemplaar is ookal zo mooi.
pi_104040495
quote:

[..]

Wat een gelukkie dat een IQ geen statisch iets is dan. :+

Miss: bij M. was het echt een kwestie van er doorheen gaan. Hij vond het wel makkelijk die luier, terwijl hij echt droog bleef als hij er geen om had. Was ook droog na zijn middagslaapje etc.
Dus ik ben nav een verhaal in dit topic echt cold turkey gestopt. En heb hem ook eventjes met een natte broek laten lopen als hij een ongelukje had gehad. Geen uren, maar lang genoeg om de consequentie te merken.
Op het kdv heeft hij ook nog een tijdje gedaan alsof hij niet zindelijk was, toen ik tegen de juffen zei dat ze hem niet meteen een droge broek moesten geven, viel het kwartje. Hij was acuut kdv zindelijk. :P
Needless to say dat je zeker moet weten dat je kind in feite al zindelijk is, anders bereik je waarschijnlijk het tegenovergestelde.
pi_104040641
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:37 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Wat een gelukkie dat een IQ geen statisch iets is dan. :+
Als IQ iets statisch was dan zou dat televisiekijken er sowieso niet toe doen, natuurlijk. Dus het is ook slecht nieuws. :+

Hebben jullie op het consultatiebureau eigenlijk de vraag gekregen hoeveel je kind televisiekijkt?
pi_104040774
Het is maar hoe je het bekijkt Claudia: glas half vol/ half leeg kwestie.

Nee, wij hebben nooit vragen over tv gedrag gehad. Jij wel?
Ik las pas wel dat het kijken van tekenfilms negatief invloed is op de aandachtspanne van kinderen, wat dat betreft kunnen ze beter Zandkasteel kijken dan Dora. ~O>

Ik ben soms echt opgelucht als ik hem kan afleiden met TV hoor. Zolang hij er niet hele dagen voor zit lijkt mij het allemaal niet zo problematisch.
pi_104043969
elin kijkt alleen nog maar zandkasteel op dvd, verder kijkt ze geen tv, deed ze dat maar :') hadden we wat meer rust van die tuthola kletskont :D

hier draagt ze al maanden geen luier meer, maar als je t r zou vragen dan wil ze er dolgraag 1 om (ze krijgt er 1 om als ze moet poepen of als we naar t winkelcentrum gaan, want ik vertik het om met een pasgeboren baby in draagdoek of kinderwagen en een peuter van 2 die smalle gangetjes bij de wc's van de hema te trotseren

en ik ben liever lui :P
pi_104044392
Lente zei net voor het eerst mn naam!

En ik moest ervan brullen. :')
  zondag 6 november 2011 @ 19:33:07 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104044819
quote:

[..]

Als dat zo is, dan is Harry als volwassene dadelijk een debiel :o
Jeetje, dan moet ik het geld dat we nu aan het sparen zijn voor zijn studie maar uitgeven aan begeleid wonen ofzo... :D

Ik probeer Harry ook met enige regelmaat op de wc te zetten ('s morgens). Hij plast wel 9 van de 10 keer, maar poepen nooit. Ik vraag me wel eens af of ik hem ook maar eens zonder luier moet laten lopen, maar ik zie op tegen dat gedweil achter hem aan :@
Zeker omdat hij ook nog eens van het kledderen is en ik zeker weet dat hij er met de handen in gaat roeren :X

Ssserpente O+
pi_104045140
selene wil helemaal niet zindelijk worden :P
ze wil wel graag de hele dag tv kijken :Y

bij het een dwing ik (nog) niet af, bij het ander beding ik een heleboel af :D
pi_104045263
binnenkort beginnen we met een stickersysteem (heeft iemand misschien een voorbeeld van zoiets voor zindelijkheid *) ) en ze tv kijken mag ze best, maar wel binnen grenzen. ik grijp het ook aan als voorbeeld van "je kan nu eenmaal niet alles krijgen wat he wil, soms moet je kiezen" :Y dus ze mag tv kijken, maar doordeweeks geen dvd's, vaste tv-mag-momenten en ze moet kiezen wat ze wil. ze mag niet en 'mijn beste vriendjes tijgetje en poeh' en 'de bruine beer in het blauwe huis' kijken. dan moet ze kiezen
pi_104045582
Hier hebben we ook getwijfeld over wat we nou moesten met dat zindelijk worden, aan de ene kant hadden we een gevalletje van duidelijker dan dat krijg je het niet qua zelf signalen afgeven. Maar aan de andere kant was ze wel nog jong en heeft ze die poepissues. Toch maar besloten om het eens aan te kijken hoe het ging zonder luier en in de blote billen.
De eerste twee dagen heeft ze geloof ik alles laten lopen qua plas wat er op kwam om er vervolgens heel trots naar te wijzen 'kijk plas!' Echter poepen ging wel keurig, dat voelde ze duidelijk beter aan.
De dag erna zei ze tijdens het plasje dat ze aan het plassen was :') en de dag daarna was ze steeds net te laat bij het potje, maar vanaf de vijfde dag ging alles keurig op het potje. Ze heeft nog een maand ongeveer een of twee keer per week een ongelukje gehad, dat was voornamelijk als ze buiten aan het spelen was (potje ver weg, en veel te beleven natuurlijk).

Ik merkte wel dat het voor haar blijkbaar lastiger was mét een onderbroekje aan omdat dat denk ik hetzelfde voelde als een luier en dat in eerste instantie het signaal "laat maar lopen" gaf.

Maar goed, vanaf 21/22 maanden keurig zindelijk dus. Of onze aanpak goed is geweest weet ik niet maar ik ben wel blij dat we een beetje doorgezet hebben, het eerste signaal dat ze ons gaf was duidelijk het belangrijkst.
:)
pi_104045588
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:43 schreef simmu het volgende:
binnenkort beginnen we met een stickersysteem (heeft iemand misschien een voorbeeld van zoiets voor zindelijkheid *) )
Simmu, wmb een leuk voorbeeld:
magneetjes en afspraken voor als t lukt
maarruh 25 euri... zelf maken is sneller dan bestellen :P
http://www.bodowoodentoys.nl/product/index.php?page=detail&product=2859

[ Bericht 42% gewijzigd door -Caroline- op 06-11-2011 19:51:37 (quote geplakt) ]
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:17:25 #275
5428 crew  miss_sly
pi_104047008
Ssserpente :D O+

Ik zet Senna nooit op het potje of op de wc, dat gaat, ook als ze in haar blote billen loopt, op eigen initiatief. Dus er zit helemaal geen dwang achter hier, alleen zit ik dus te denken om die luier uit te doen/laten, ook als ze daar even tegen protesteert. net in bad deed ze tijdens het tandenpoetsen een beetje moeilijk, maar dat doet ze wel vaker, want het is niet favoriet. Toen ik klaar was, zei ze: ik moet plassen! Bleek ze dat dus tijdens het tandenpoetsen opgehouden te hebben en toen heeft ze op het potje geplast.

Ik denk dus wel dat ze er grotendeels aan toe is, want dit zijn toch wel allemaal duidelijke signalen.

We hebben trouwens vandaag ons eerste optreden gehad :D
Schaap en ik moesten op de bank gaan zitten, en toen ging ze met een plastic meloen en tomaat tegen elkaar aan klappen en was ze voor ons muziek aan het maken O+ Ze riep ook nog over haar schouder: "alle vriendjes en vriendinnetjes ook hier komen" en ze deed er een schattig dansje bij O+
  zondag 6 november 2011 @ 20:24:05 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104047477
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:43 schreef simmu het volgende:
binnenkort beginnen we met een stickersysteem (heeft iemand misschien een voorbeeld van zoiets voor zindelijkheid *) ) en ze tv kijken mag ze best, maar wel binnen grenzen. ik grijp het ook aan als voorbeeld van "je kan nu eenmaal niet alles krijgen wat he wil, soms moet je kiezen" :Y dus ze mag tv kijken, maar doordeweeks geen dvd's, vaste tv-mag-momenten en ze moet kiezen wat ze wil. ze mag niet en 'mijn beste vriendjes tijgetje en poeh' en 'de bruine beer in het blauwe huis' kijken. dan moet ze kiezen
Ik heb geloof ik nog een backyardigans plasstickerkalender :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104047528
Miss, wat leuk, hè, deze periode van liedjes en optredens? O+

Lente deed net alle gebaren van 'In de maneschijn in dr eentje in stilte. Zonder begeleidende tekst dus, want ik moest mn mond houden.

Dat laatste vind ik trouwens vrij vervelend; ik hou niet van dat gecommandeer en bepaal zelf wanneer ik praat en waar ik ga zitten en zo. Hoe gaan jullie daarmee om?

Lente heeft net nadat Nils een beginnetje van vier stukjes had gemaakt, verder helemaal alleen dr kartonnen puzzel van 24 stukjes opgelost!
pi_104047638
Ik ga daar vaak in mee. Hier is het regelmatig: mama, even niet praten, ik wil wat zeggen of mama, mij mag daar zitten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:29:19 #279
5428 crew  miss_sly
pi_104047849
Puzzelen kan Senna dus echt niet. Ik weet niet of ze het echt niet kan of gewoon de puzzels niet interessant vindt. Die houten puzzels kan ze zonder problemen, maar puzzels die je echt aan elkaar moet passen, niet. Ze kan wel het stukje vinden dat erbij hoort, een plaatje compleet maakt, maar als ze dan probeert het erbij te passen gaat ze echt heel onmogelijke capriolen uithalen om het passend te maken.

Soms luister ik als ze vraagt om stil te zijn, maar het ligt aan de gelegenheid en de manier waarop ze iets vraagt. Dat laatste zijn we echt een beetje op aan het letten, want ik heb geen zin om een verwend prinsesje te krijgen dat gewend is met gecommandeer, gejengel en gejank haar zin te krijgen.
pi_104047883
Hm, mij kan het behoorlijk irriteren. Ik zal er zelf wel te dominant en territoriaal voor zijn. :+
pi_104048047
Vooral voor dat laatste ben ik idd bang, Miss.
  zondag 6 november 2011 @ 20:32:37 #282
190853 RockabeIIa
pi_104048062
Ik denk dat dat gaat met geven en nemen. Het blijft natuurlijk een eigen individu(utje) en die wil ook wel eens wat.

Mijn broer vond mijn kids vandaag 'tuig' :D Ze zijn zo hard en lomp met elkaar... :@
pi_104048249
Het is hier vooral dat ik een vriendin heb die de hele dag door haar dochter gecommandeer wordt. "NEE! Jij MAG niet praten!" of "NEE! IK wil daar zitten!"

Dat vind ik echt te aso.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:35:42 #284
5428 crew  miss_sly
pi_104048303
Inderdaad wil ze ook wel eens wat, en wij zijn redelijk meegaand, maar het is niet altijd haar feestje ;)
En omdat ze enig kind is en zal blijven, proberen we er wel extra op te letten dat we er niet te gemakkelijk in zijn.
pi_104048406
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:32 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat dat gaat met geven en nemen. Het blijft natuurlijk een eigen individu(utje) en die wil ook wel eens wat.

Mijn broer vond mijn kids vandaag 'tuig' :D Ze zijn zo hard en lomp met elkaar... :@
Tuurlijk. Lente wil en mag ook wel eens wat. Ze mag over de salontafel glijden en zelf met stroop Bumba op dr pannenkoek tekenen. Maar ze mag niet commanderen. :)
  zondag 6 november 2011 @ 20:37:31 #286
190853 RockabeIIa
pi_104048438
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:35 schreef Ssserpente het volgende:
Het is hier vooral dat ik een vriendin heb die de hele dag door haar dochter gecommandeer wordt. "NEE! Jij MAG niet praten!" of "NEE! IK wil daar zitten!"

Dat vind ik echt te aso.
gehehe wacht maar effe tot ze 4 zijn :')

Mijn oudste is ook el van het commanderen en die begint soms echt te huilen omdat hij ook zo graag eens de baas wil zijn (en dat nooit is :D )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 20:50:02 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104049305
Als het aan Jan ligt zit hij de hele dag op de wc om te poepen (en vaak moet hij ook echt poepen, maar even zo vaak wil hij alleen maar de wc op om de wc-rol af te rollen en door te spoelen. ik moet dus gewoon écht uitkijken dat het toilet niet verstopt raakt :') )

Jan had gisteren een grandioze actie maar niet heus. Hij is heel erg bezig met dat iets wég kan zijn, en dat het ook weer zo tevoorschijn kan komen. Helaas werkt dat laatste niet als je de sleutel van je kastdeur in het afvoerputje van de douche gooit :{ het dekseltje ligt er af, omdat er na de verbouwing een beluchtingsprobleem is en het dekseltje vacuum trekt waardoor het water niet wegloopt, de aannemer moet het nog steeds op komen lossen :') . Gevolg: opa moest langs komen om de deur uit de scharnieren te halen en het slot los te maken om een nieuwe te kunnen bestellen, aangezien het slot/sleutelnummer nergens te vinden was op het slot. En jan maar trots roepen: sleutel weg; sput, sleutel weg ... :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104049314
Ja, zo zie ik dat ook, Rocka. Geven en nemen. Ik heb er een hekel aan als ik een gesprek voer en hij er doorheen gaat schreeuwen, maar soms begrijp ik wel dat hij gewoon even aandacht wil. Het hangt ook van de context af.
pi_104049448
Ik maak er ook wel eens een spelletje van. Dan mag Ivan even de baas zijn. Lena mag dat ook. Dat wil nog wel eens de frustratie doorbreken.
pi_104049679
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 20:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik nog een backyardigans plasstickerkalender :P
om in de taal van mijn gebroed te spreken: HEBBEH!!!!!

oftwel; mag ik die overnemen?
:P
  zondag 6 november 2011 @ 20:55:46 #291
190853 RockabeIIa
pi_104049693
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maak er ook wel eens een spelletje van. Dan mag Ivan even de baas zijn. Lena mag dat ook. Dat wil nog wel eens de frustratie doorbreken.
Ja, soms werkt dat. Alleen flip werkt daar niet aan mee. Die is geestelijk zoveel sterker dan zijn oudere broer. Het 'Je kunt me echt de pot op' straalt van em af. :')
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:55:47 #292
5428 crew  miss_sly
pi_104049695
Ja, dat vind ik ook wel een goede, als dat hier zo gaat spelen, dat ze soms gewoon even de baas mag zijn. Ik moet zeggen dat ze dat nu nog helemaal niet zo heeft, hoor. Ze wil alleen nog wel eens dat ik niet meezing, maar dat kan ik best begrijpen :+ Verder zegt ze ook nogal eens "ik wil...." maar dat buigen we om in "mag ik...?" en dat werkt prima.
  zondag 6 november 2011 @ 20:57:05 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104049774
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:55 schreef simmu het volgende:

[..]

om in de taal van mijn gebroed te spreken: HEBBEH!!!!!

oftwel; mag ik die overnemen?
:P
Als je ff je email adres pmt mail ik naar je
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104049780
whahaha dat niet mogen meezingen is zo herkenbaar!!

En ik wil wordt hier ook omgebogen naar mag ik!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 20:58:05 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104049847
mag ik , of asseblief erachter. tegenwoordig heeft hij wel door dat hij dan veel meer voor elkaar krijgt dan met het gedram en het ge-eis: IK WIL!

Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:00:28 #296
5428 crew  miss_sly
pi_104050033
In de meeste gevallen is het helemaal nog geen kwestie van drammen of eisen, maar het bekt erg gemakkelijk, ik wil. Verder is ze juist heel lief en beleefd, zegt "nee dank je mama" als ik vraag of ze wat drinken wil bijvoorbeeld en 'sorry' als ze me pijn doet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 21:06:37 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104050471
Jan eist dus wel. Ik meende dat buurvrouw eens schreef over dat kindjes vaak alleen de bevestiging willen dat iets is dat zij denken dat het is. kijk een ijsje, ja dat is een ijsje, maar dat ze het dan niet perse willen hebben. Wel, ik heb getracht Jan ook op die manier te benaderen, maar hij wil het dan dus juist wél hebben. Zo is hij in staat om de hele supermarkt bij elkaar te krijsen omdat hij een pakje taksi wil. en niet kunnen wachten tot hij thuis is, of desnoods tot dat ik heb afgerekend, nee hij wil het NU DIRECT en zo niet dan wordt de supermarkt getrakteerd op een krijsbui van jewelste. Derhalve neem ik hem heel vaak niet meer mee als ik boodschappen moet doen.

Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:09:49 #298
5428 crew  miss_sly
pi_104050655
Mja, ik reageer er dan niet op. Ik bevestig wel, maar dat wil lang niet altijd zeggen dat dat voor haar voldoende is. Vaak ook wel. Hoe dan ook is het onderwerp na de bevestiging over, zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 21:20:22 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104051343
ik probeer hem dan ook af te leiden door bv te vragen wat hij wil eten, of welke boodschappen we nog meer nodig hebben, of ik vraag of hij z'n eigen luiers wil dragen etc etc maar negen van de tien keer komt hij binnen vijf minuten toch weer terug op dat "pakje stakki" op gillende toon. Laatst moest ik overigens wel lachen; ik ging hem ophalen van de psz en hij begon vrijwel meteen over zuidplein. Z'n juf moest lachen en zei dat volgens haar alleen meisjes altijd wilden shoppen. Waarop Jan meteen liet horen waarom hij naar zuidplein wilde: bert en ernie .

Hij is helemaal verliefd op die B&E auto daar O+ :')

zondag 6 november 2011 @ 21:23:09 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104051493
Ik denk ook dat Jan daarnog te jong voor is om dat ineens te begrijpen. Hij heeft de leeftijd om zichzelf en zijn wensen als middelpunt van alles te zien. Consequent blijven en er doorheen. Nee is nee, een ijsje een ijsje. Als ze een keer doorhebben dat het echt niet werkt, dat zeuren, drammen gillen dan stopt het. Maar dat gaat niet door één zin, of één keer verbieden. Opvoeden is toch vaak meer van de lange adem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')