Van die notenboom lijkt me idd erg lastig, vooral omdat onder een noot weinig anders wil groeien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:03 schreef AnneX het volgende:
In stadstuintjes horen helemaal géen bomen.
Op zich is het gek, want er zijn wel talloze regels als het gaat om bouwwerken. En het lijkt me dat het je buitenplezier enorm kan verpesten als je helemaal geen zonlicht in je tuin hebt vanwege een hoge/brede boom bij de buren. Je hebt natuurlijk ook mensen die zeuren over elk blaadje dat in hun tuin belandt. Die moeten gewoon geen tuin willen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:28 schreef Teslynd het volgende:
Wel jammer dat er geen maximum aan die bomen is, bv. hoogstens 3 meter, zodat je als bovenbuur over de boompjes heen kan blijven kijken. Hier heeft de wet nog niet aan gedacht.
Moet ik even zoeken. Ik heb de tuin op ZO dus de zon begint 's morgens tegen de achterkant van het huis te schijnen, draait dan rechts over de schutting heen en eindigt tegen zevenen achter in de tuin, tot hij achter het huis verdwijnt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je een foto van je tuin, Gwywen? Ik ben wel benieuwd waar je de boom hebt staan.
Ik zou eerlijk gezegd niet zo snel voor een plataan of een catalpa gaan, omdat die in de herfst geen mooi blad hebben. Zeg maar gerust: heel vies blad hebben. Bruin en frommelig.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld een dakplataan in m'n hoofd. Maar het blijft lastig een goede plek daarvoor in de tuin te vinden.
Geënt op een onderstam wrs of niet? Denk het namelijk wel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb zowel voor als achter een sierappelboompje. Echt een stadtuinenboompje (blijft dus heel beschaafd van omvang) en staat heel gezellig
Dan zou ik zeker een echte appel nemen. Da's op zich een makkelijke boom en zolang je geen kwekerij wilt beginnen is er weinig moeilijks aan. Ik heb er hier 4 jaar geleden en aantal (20quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben helemaal om, ik moet en zal een (sier)appel! Een echte appel zou ik wel heel tof vinden, want ik eet zelf graag appels en m'n zoontje nu ook.
Ik herinner me ineens dat mijn opa en oma twee pruimenbomen hadden. Geweldig waren die.
Er zijn duizenden appelrassen. Het ene ras is erg moeilijk, het andere erg makkelijk en dan maakt het ook nog uit of er bestuivers (appelbomen van een gelijk ras of een ras wat jouw boom kan bestuiven) in de buurt staan. Ik kan je dus niet garanderen dat je een kruiwagen met appels van je boom haalt, maar van die 20 zijn er bij mij toch al een aantal die vrij overvloedig appels dragen en van de oude bomen haal ik elk jaar genoeg appels voor een weeshuis..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sprak net mijn schoonmoeder die ooit een appelboom heeft gehad en volgens haar heeft ze er nooit van kunnen eten. Doffe ellende allemaal. Maar volgens jou is het niet zo moeilijk om er lekkere appels van te krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |