Nee hoor! *mompelt iets over piemellengtes*quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:42 schreef destrovel het volgende:
Bijna geen SF erin
En whats up met al die Russische schrijvers? Is daar iets bijzonders wat ik moet lezen?
Wie weet gaat men echt een keer de boeken posten die men wel leuk vindt ipv dat wat 'goed staat'quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Vorig jaar stond dat boek met grote overmacht bovenaan, dit jaar is het nipt. Dus wie weet volgend jaar...
Ik zie Murakami of zo ook nog wel eens bovenaan eindigen hoor, die is de laatste jaren met een flinke opmars bezig. En wie weet volgend jaar Zafón wel op 1quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wie weet gaat men echt een keer de boeken posten die men wel leuk vindt ipv dat wat 'goed staat'
Zeker! Hangt er beetje vanaf waar je smaak ligt, maar bijv. De lotgevallen van soldaat Ivan Tsjonkin van Vojnovitsj (niet in de Top 100quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:42 schreef destrovel het volgende:
Bijna geen SF erin
En whats up met al die Russische schrijvers? Is daar iets bijzonders wat ik moet lezen?
Welke is beter om te lezen? De Russische of de NL versie?quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:48 schreef Beat1987 het volgende:
[..]
Zeker! Hangt er beetje vanaf waar je smaak ligt, maar bijv. De lotgevallen van soldaat Ivan Tsjonkin van Vojnovitsj (niet in de Top 100) is een enorm leuk Russisch boek, en niet zo zwaar direct
Ik vind dat dus heel vreemd, want wat heb je daaraan? Zeker op een redelijk anoniem forum. Alles wat in mijn top 30 stond vond ik fantastisch, maar blijkbaar vinden sommigen hier dat omdat het literair is, het per definitie niet om van te genieten is?quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wie weet gaat men echt een keer de boeken posten die men wel leuk vindt ipv dat wat 'goed staat'
Haha, de Nederlandse vertaling is erg goed!quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:50 schreef destrovel het volgende:
[..]
Welke is beter om te lezen? De Russische of de NL versie?
Anders moet ik namelijk eerst Russisch leren
Ik heb er zelf ook wel wat inspiratie uitgehaald om weer eens een bezoek te brengen aan de boekwinkel.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:47 schreef florfy het volgende:
Geen Hemingway
Desondanks, toch leuk zulke lijstjes:) Bedankt voor de moeite DaMart!
Leuk is niet altijd hetzelfde als goed, hoewel ik wat betreft de Russen gemengde gevoelens heb. Je kunt een boek toch niet goed beoordelen als je de vertaling hebt gelezen vind ik.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Echt super, kan me voorstellen dat hier veel werk in zit! Maar het is natuurlijk ook wel weer heel leuk om iedereen hier in spanning te houdenquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:46 schreef DaMart het volgende:
En de complete lijst met alle genoemde boeken, de volledige auteurstop en de Boekentop gebasseerd op de punten vanaf 2007, kun je terugvinden in dit Exceldocument.
Juist op een forumquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:50 schreef Beat1987 het volgende:
[..]
Ik vind dat dus heel vreemd, want wat heb je daaraan? Zeker op een redelijk anoniem forum. Alles wat in mijn top 30 stond vond ik fantastisch, maar blijkbaar vinden sommigen hier dat omdat het literair is, het per definitie niet om van te genieten is?
Gelukkig!quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:50 schreef Beat1987 het volgende:
[..]
Haha, de Nederlandse vertaling is erg goed!
Het meeste werk zit hem in het zoeken van de extra informatie bij titels die voor het eerst genoemd worden. Voor veel boeken wel eenvoudig te vinden, maar een aantal kostten behoorlijk wat creatief zoekwerk op Googlequote:Op zondag 23 oktober 2011 15:51 schreef Beat1987 het volgende:
[..]
Echt super, kan me voorstellen dat hier veel werk in zit! Maar het is natuurlijk ook wel weer heel leuk om iedereen hier in spanning te houden
Haha, okee, als ik in die lijn verder denk begrijp ik het misschien wel. Maar vind het toch vreemdquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Juist op een forum
Lees eens goed rond, iedereen heeft een lul van 80 cm, verdient minimaal 3 ton per jaar en heeft w.o. gedaan.
We kunnen boeken van meer dan 900 pagina's uitsluiten, natuurlijkquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:50 schreef krapula het volgende:
thx voor de moeite die je in het samenstellen hebt gestoken, DaMart.
accepteer je ook steekpenningen zodat 'De ontdekking van de hemel' volgend jaar buiten de top10 valt?
quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
We kunnen boeken van meer dan 900 pagina's uitsluiten, natuurlijk.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
We kunnen boeken van meer dan 900 pagina's uitsluiten, natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |