Bronquote:Let u op: alle sigaretten die u per 17 november gaat verkopen moeten (wettelijk verplicht in de hele EU) gemaakt zijn met een nieuw soort papier, waardoor de sigaret dooft als hij wordt weggelegd. Deze nieuwe eisen gelden NIET voor sigaren, shag en hulstabak. De smaak verandert niet door het nieuwe papier.
Deze zelfdovende sigaretten, heten in het Engels LIP (lower ignition propensity). De grote fabrikanten gaan binnenkort dit nieuwe papier gebruiken en sommige (grote) fabrikanten gaan al vanaf juli de nieuwe sigaretten uitleveren. Maar kleine fabrikanten gaan waarschijnlijk pas veel later over op de nieuwe sigaret. Pas dus op met bestellen, zeker van uw slow movers want vanaf 17 november mag u geen enkel ‘oud’ pakje meer verkopen. Dat zal betekenen dat u oude pakjes weg moet gooien, en dat kost veel geld. De boetes zijn hoog, vanaf 795 euro per overtreding, dus let er goed op dat u de oude sigaretten allemaal hebt verkocht, ruim voor 17 november.
Natuurlijk zullen de grote merken geen problemen vormen, want de huidige oude pakjes van de hardlopers verkoopt u snel, en fast movers (nieuwe) LIP-sigaretten worden binnenkort al geleverd.
Er zijn nog een aantal zaken onduidelijk waar wij u later antwoord op gaan geven, zoals het retourbeleid (hoe en in welke vorm stemmen fabrikanten dat af met de groothandel?), herkenbaarheid (de EAN-codes blijven hetzelfde, hoe kan de winkelier het verschil zien?), en de manier waarop u bij de groothandel kunt ’eisen’ dat vanaf een bepaald moment (stel 15 juli) alleen nog maar LIP-sigaretten worden geleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2011 14:19:04 ]
quote:
Dat dus ...quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:27 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind mijn Chesterfields niet meer lekker.
dat ben ik met je eens,welke randdebiel brand z'n huis ofzo nou af met een peukquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:35 schreef Specularium het volgende:
Dit is helemaal niet prima. Mensen hoeven niet nog meer als imbecielen te worden behandeld.
kut EUquote:Is er enig bewijs dat LIP-technologie werkt?
Er is geen hard bewijs dat het gebruik van LIP-sigaretten het aantal brandongelukken
terugdringt.
Het is ws. gewoon een rook-ontmoedigingsbeleid door de sigaretten onaantrekkelijker te laten smaken + de irritatie dat ze steeds uitgaanquote:
Exact, gewoon een beetje treiteren met randzaken die er niet toe doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:44 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Het is ws. gewoon een rook-ontmoedigingsbeleid door de sigaretten onaantrekkelijker te laten smaken + de irritatie dat ze steeds uitgaan
Dat heb ik niet zo opgemerkt eerlijk gezegd, vooral de eerste 2 trekjes lijkt de sigaret lichter te smaken dan voorheen (in mijn geval is dat Gauloises blauw) en je moet rondom de 'dovende bandjes' wat harder trekken aan de sigaret om door te kunnen rokenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:01 schreef SpermaDonor het volgende:
Je proeft alleen het verschil als ie op het punt komt van uitgaan, of als ie bijna uit is, dan is het goor
Laat Smegmanus dat nou maar niet lezen, die komt dan gelijk klaar bij het lezen van je postquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:03 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet zo opgemerkt eerlijk gezegd, vooral de eerste 2 trekjes lijkt de sigaret lichter te smaken dan voorheen (in mijn geval is dat Gauloises blauw) en je moet rondom de 'dovende bandjes' wat harder trekken aan de sigaret om door te kunnen roken
6. Is er enig bewijs dat LIP-technologie werkt?quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:00 schreef BONG4002 het volgende:
Ik heb nog een PDF die zeer volledig uiteenzet wat de nieuwe LIP norm inhoudt + hoe je kan zien per merk of je sigaretten hebt die voorzien zijn van dat zelfdovende materiaal: lip-sigaret
Ikzelf proef weldegelijk een smaakverschil (rook Gauloises blauw) en ze zijn iets lichter geworden en je moet ook harder 'trekken' aan de sigaret dan voorheen.Heb geen pakjes meer kunnen vinden in de winkel die nog zonder LIP zijn helaas
Hoe kun je 't ook bewijzen als 't nog niet eens massaal ingevoerd is... :/quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
6. Is er enig bewijs dat LIP-technologie werkt?
Er is geen hard bewijs dat het gebruik van LIP-sigaretten het aantal brandongelukken
terugdringt.
staat ook gewoon in het pdfje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |