Erasmo | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:01 |
![]() | |
ukga | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:12 |
Citroën ax 1.4 injectie ![]() Bazen auto! | |
Sjoegerd | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:19 |
Ik moet het maar met een 1.1 injectie doen ![]() | |
Erasmo | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:20 |
Ik met een 0,6 ![]() | |
Tha_Duck | zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:40 |
Hoeveel liter is een 2CV? ![]() | |
Erasmo | zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:44 |
Welk tijdperk? 375, 425, 435 of 602cc. | |
Erasmo | zondag 23 oktober 2011 @ 00:08 |
Ik zal er trouwens toch echt aan moeten geloven om de motor+bak van de Ami te reviseren, maar ik moet er nog een handleiding voor vinden, iemand tips? | |
Prowl | zondag 23 oktober 2011 @ 11:46 |
FF ontopic spammen: [TK] Citroën Xantia 1.8 16v Tentation LPG-G3 Rouge nieuwe APK | |
2cv | zondag 23 oktober 2011 @ 14:06 |
Werkplaatshandboeken op marktplaats scoren ? Of een Olving. Overigens was er 1 of andere Eendenclub die cursussen versnellingsbak reviseren gaf. Maar dat heb ik een paar jaar terug gehoord, hoe het nu zit weet ik niet. Wat dat betreft zou ik zelf als eerste neer het Eendenei gaan (of Duckservice om het te laten doen). | |
BeamofLight | zondag 23 oktober 2011 @ 15:01 |
Vinden jullie een Visa met BX 16v-blok erin leuk? | |
2cv | zondag 23 oktober 2011 @ 15:13 |
Hangt er vanaf. Ligt dat 16-V blok in de kofferbak ? | |
Erasmo | zondag 23 oktober 2011 @ 15:14 |
Ik heb al een Haynes maar ik hoorde dat er boeken zijn die zich enkel op motorrevisie focussen. Ik heb bij het eendenei gekeken maar daar gaat de cursus versnellingsbakrevisie helaas niet door dit jaar, bovendien zitten ze voor mij aan de andere kant van het land wat niet zo praktisch is. Als ik een stap voor stap handleiding heb zou ik er in principe wel uit moeten komen. | |
Erasmo | zondag 23 oktober 2011 @ 15:15 |
Zeker! | |
BeamofLight | zondag 23 oktober 2011 @ 15:27 |
Nee onder de motorkap of course. Werkend inmiddels. | |
2cv | zondag 23 oktober 2011 @ 15:33 |
Tof ! | |
Erasmo | zondag 23 oktober 2011 @ 15:36 |
Videomateriaal bitte ![]() | |
Prowl | zondag 23 oktober 2011 @ 16:55 |
Waarom een 16V Bx motor, sunde! ![]() | |
BeamofLight | maandag 24 oktober 2011 @ 12:48 |
Omdat check die PK-gewichtsverhouding | |
Prowl | maandag 24 oktober 2011 @ 13:06 |
Ja nou pics + info! ![]() Ze is er vandoor ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | maandag 24 oktober 2011 @ 14:15 |
Gefeliciteerd met de verkoop. Nog meer bling bling in Winterswijk: ![]() Citroën DS in Winterswijk by Erasmo..., on Flickr | |
Popples | maandag 24 oktober 2011 @ 14:18 |
![]() | |
Prowl | maandag 24 oktober 2011 @ 15:10 |
Och kijk heb je mevrouw DS weer ![]() | |
Erasmo | maandag 24 oktober 2011 @ 15:20 |
Je kan niet ontkennen dat DS-en mooi zijn, helaas zijn ze zo duur... | |
BeamofLight | maandag 24 oktober 2011 @ 19:18 |
Zit nu effe op mobiel, maar pics volgen straks | |
Popples | maandag 24 oktober 2011 @ 19:59 |
ga die van mij dan opknappen ![]() | |
Prowl | maandag 24 oktober 2011 @ 20:23 |
Ga jij al dat chroom poetsen dan? ![]() | |
Popples | maandag 24 oktober 2011 @ 20:55 |
als ik beter ben ![]() | |
BeamofLight | dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:21 |
![]() ![]() | |
minkuukel | dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:23 |
Is toch een fijn wagentje. ![]() | |
Erasmo | woensdag 26 oktober 2011 @ 19:38 |
Nou daar gaat ie dan:![]() AYA2 engine by Erasmo..., on Flickr | |
2cv | woensdag 26 oktober 2011 @ 20:22 |
Die gaat in een BX ? | |
Prowl | woensdag 26 oktober 2011 @ 20:23 |
Kun je dan niet beter 2 hamsters onder de motorkap in een rad laten lopen? | |
Erasmo | woensdag 26 oktober 2011 @ 20:51 |
Nee is om op te oefenen met reviseren. | |
Erasmo | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:39 |
Deel 1 staat op het web ![]() | |
2cv | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:23 |
Tip: Deblock Oil van Innotec. | |
Erasmo | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:44 |
Maak eerst even mijn CRC op. Straks voor het ontvetten van de delen Dasty van de Wibra, wonderspul is dat! ![]() | |
Erasmo | vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:34 |
Deel 2 staat online: | |
2cv | vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:06 |
Morgen ga ik vreemd. | |
L0we | vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:22 |
Kraftwerk ![]() | |
Erasmo | zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:57 |
Toch wel met een Française? Goed spul voor een prima prijs. Deel 3 komt er aan. | |
Erasmo | zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:24 |
Zo: | |
Prowl | zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:42 |
Ik denk dat ik mn Bx blokje ook wel mag reviseren, witte rookwolken en oliestank ![]() | |
2cv | zondag 30 oktober 2011 @ 02:17 |
Een Zweedse van 27. | |
Erasmo | zondag 30 oktober 2011 @ 11:00 |
Leuk werk hoor ![]() Saab of Volvo? Eendje mag volgende week op APK, ben benieuwd waar ze haar dit jaar op afkeuren ![]() | |
2cv | maandag 31 oktober 2011 @ 20:10 |
Schaapje. In m'n ondertittel staat wel een link. | |
Prowl | vrijdag 4 november 2011 @ 17:41 |
Morgen naar een andere Xantia EN een BX kijken ![]() | |
2cv | vrijdag 4 november 2011 @ 20:28 |
Xantia = donor voor de BX ? | |
ukga | zaterdag 5 november 2011 @ 00:44 |
Ik heb nog een citroen traction avant 15 in de garage staan btw ![]() in 3000 stukken | |
Prowl | zaterdag 5 november 2011 @ 14:40 |
![]() Weer 2 Xantia's voor de deur, mag t blauwe hok weg want zilver is mooier ![]() | |
2cv | zaterdag 5 november 2011 @ 15:44 |
Tof ! Ben je die aan het restaureren ? | |
ukga | zaterdag 5 november 2011 @ 16:49 |
nou dat was ooit de bedoeling. Toen ben ik hem met ma pa helemaal gaan strippen (er zat heel veel roest aan en interieur was verneukt) maarja je weet hoe dat gaat he.. weinig tijd vooral ![]() | |
Erasmo | zaterdag 5 november 2011 @ 19:06 |
Pics? ![]() Pics? ![]() | |
2cv | zaterdag 5 november 2011 @ 19:35 |
Is de roest al gefixt ? En het is een zespitter he ? | |
Prowl | maandag 7 november 2011 @ 21:05 |
En een BX gekocht ![]() | |
2cv | maandag 7 november 2011 @ 23:36 |
Hoeveel vierkante meter plaatwerk moet je er in lassen ? | |
Prowl | maandag 7 november 2011 @ 23:43 |
Nul komma niks ![]() BX 16TGI Progress uit 1992 voor de prijs waar je nog geen 2ehands fiets meer voor koopt ![]() 2 ton op de teller met een als nieuw uitziend interieur Ik ben alleen bang dat de LHM er gitzwart uitkomt zetten ![]() De voorste hoogteregelaar zat ook muurvast nadat hij voor het eerst in 5 jaar omhoog en laag gezet werd ![]() Met veel gedoe/gerammel kwam de voorkant weer omhoog ![]() Zonder stuurbekrachtiging dus ik kan weer aan het werk na het 2 vinger stuurwerk in de Xantia ![]() Oja en een vol jaar APK | |
Prowl | zondag 20 november 2011 @ 22:57 |
En ik maar denken waarom stuurt die BX nou zo zwaar ![]() Kom ik vandaag bij de auto en zie hem toch wel een beetje vreemd op zn poten staan. Ik rij weg, 500 meter verderop begint de auto als een gek te zwabberen ![]() Rechter voorband zag er wat leeg uit, druk opgemeten en maar 0,8 bar ![]() ![]() Gelijk thuis de compressor aangezet en 2.4 in de bandjes gedaan en daarna leek het wel of ik stuurbekrachtiging had ![]() ![]() Zo heb ik ook al eens met mijn Xantia een tijdje met maar 1.2 bar in een achterband gehad zonder dat ik het merkte HP systemen ![]() ![]() | |
Sjoegerd | zondag 20 november 2011 @ 23:06 |
Ja nu ook met mijn AX, 2.4/2.5 bar in de winterbandjes.. Stuurt vederlicht ![]() | |
Erasmo | zondag 27 november 2011 @ 14:27 |
Xsara voor erbij gekocht ![]() | |
Prowl | zondag 27 november 2011 @ 16:35 |
Geen bollenbak ![]() | |
Prowl | zondag 27 november 2011 @ 18:11 |
Net bij de frietzaak: "Heuj een BX! Die zie je niet veel meer hè ![]() ![]() | |
2cv | zondag 27 november 2011 @ 19:32 |
Vrijdag verse BX gehaald. Slechts 550.000km gereden ! | |
Erasmo | vrijdag 2 december 2011 @ 21:58 |
Ik weet het ![]() Knar had besloten om zaterdagavond wat ehm, probleempjes te geven. Was al blij dat ik op zondagochtend een Citroën kon regelen. Na 900 km hadden de Citroën-goden alweer wraak genomen, 5km voor huis een raar reuteltje en toen ik de stad binnen ging het sturen opeens zwaar. Nu lekt er rode vloeistof uit en is een of ander wieltje eraf gelopen, vermoedelijk de stuurbekrachtiging. Geen idee hoe het verder in elkaar zit, kan ik gewoon dat wieltje en de riem eraf halen of zijn er ook nog andere systemen van afhankelijk? Met zwaarder sturen kan ik wel leven. Samengevat: Godnondeju ![]() | |
Erasmo | zaterdag 3 december 2011 @ 16:09 |
Net nog een kijkje bij daglicht:![]() Multiriem eraf gelopen. | |
2cv | zaterdag 3 december 2011 @ 22:40 |
Vers keerrinkje, vers riemetje en rijden maar. | |
Erasmo | zaterdag 3 december 2011 @ 22:48 |
En nieuwe olie, het is maar goed dat het vandaag regende ![]() Als ik het goed zie hangen alleen de dynamo en de stuurbekrachtiging er aan. | |
Erasmo | zondag 11 december 2011 @ 22:19 |
Morgen een multiriem halen, bij de Peugeot garage ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 11 december 2011 @ 22:30 |
Nog mensen vandaag bij "De Kroon" aan de A27 te Nieuwegein geweest? | |
2cv | zondag 11 december 2011 @ 22:33 |
Wat was daar te doen ? | |
Erasmo | woensdag 14 december 2011 @ 19:04 |
Stuurbekrachtigingspomp van de Xsara is kapot ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 14 december 2011 @ 19:50 |
Oude meenemen en vergelijken. En hopen dat de 'nieuwe' nog goed is ... | |
Erasmo | woensdag 14 december 2011 @ 19:58 |
Kom niet bij de auto voordat ik naar de sloop ga ![]() | |
Erasmo | woensdag 14 december 2011 @ 20:09 |
O wat is dat trouwens op Citroen-forum.nl? Ik vraag of kan om mijn auto naar de garage te brengen zonder stuurbekrachtiging en vervolgens wordt mijn topic dichtgegooid en wordt ik er verbannen ![]() | |
2cv | woensdag 14 december 2011 @ 20:13 |
Huh ? Raar. Link naar het topic ? Of kan je ook al niet meer meekijken ? | |
Erasmo | woensdag 14 december 2011 @ 20:17 |
Topic is verplaatst volgens mij: www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214651 | |
2cv | woensdag 14 december 2011 @ 20:27 |
Hmz ... Je nick is daar ook Erasmo ? | |
Erasmo | woensdag 14 december 2011 @ 20:35 |
Yup. | |
2cv | woensdag 14 december 2011 @ 21:01 |
Raar, je naam stat niet ens meer in de ledenlijst ... Heb je een mailadres ? Dan ken je ht beste even mailen denk ik. | |
Erasmo | woensdag 14 december 2011 @ 21:05 |
Serieus? ![]() Zal eens een mailtje sturen dan... | |
2cv | woensdag 14 december 2011 @ 21:06 |
Ik gok er op dat ze een verkeerd knoppie ingedrukt hebben ... | |
Erasmo | zondag 25 december 2011 @ 11:18 |
Klara gaat eruit voor een XM ![]() | |
Prowl | zondag 25 december 2011 @ 13:54 |
![]() Rouge Pivoine staat zooooo mooi op een XM Break ![]() | |
2cv | zondag 25 december 2011 @ 17:37 |
Klara ? En is het al duidelijk waarom je geband bent op het Citroën-forum ? | |
Erasmo | dinsdag 27 december 2011 @ 22:00 |
Klara de Xsara ![]() Dit is een zilveren, maar ik ben even wezen kijken en hij is nog best duurder dan ik dacht. Ze vragen er ¤1.750 voor terwijl er al 2 ton op staat. | |
Klonk | woensdag 28 december 2011 @ 08:17 |
Ik ben ook Citroën eigenaar, al is het wel een neppe, een C1 maar hij had van de drie kleintjes het leukste uiterlijk ![]() | |
Erasmo | vrijdag 30 december 2011 @ 19:27 |
En hij is verkocht. Alleen niet aan mij ![]() http://www.citroville.nl/(...)eak_automatique.html Zijn dat nou van die rooklichten aan de achterkant? ![]() | |
Klonk | vrijdag 30 december 2011 @ 19:32 |
C1 heeft zwarte achterlichten, althasns om de lampjes heen, delampjes zelf hebben normale kleurtjes | |
minkuukel | vrijdag 30 december 2011 @ 20:17 |
DS5 rijd heerlijk ![]() | |
2cv | maandag 2 januari 2012 @ 20:56 |
Zonet op RTL4: een reclame van Woonexpress met daarin een CX. "Juist, weg met die oude spullen"![]() | |
Prowl | maandag 2 januari 2012 @ 21:19 |
Ik kom em gratis halen! ![]() | |
Prowl | maandag 2 januari 2012 @ 21:25 |
BeamofLight | woensdag 4 januari 2012 @ 20:57 |
Vandaag in een heus privémuseum van iemand geweest met daarin oa: 2 VISA chrono's, bx sport, xm v6, ds23 palas, cx, mehari, sm noem maar op | |
2cv | woensdag 4 januari 2012 @ 21:25 |
Van wie en waar ? | |
BeamofLight | woensdag 4 januari 2012 @ 21:28 |
Tis allemaal privé; heb wel foto's. | |
BeamofLight | donderdag 5 januari 2012 @ 16:04 |
![]() ![]() | |
2cv | donderdag 5 januari 2012 @ 20:35 |
Nice ![]() | |
Popples | donderdag 5 januari 2012 @ 20:50 |
de voorste:9~ waar ga je die laten? ![]() | |
Prowl | donderdag 5 januari 2012 @ 21:49 |
We gaan de voortuin beklinkeren, passen er nog 3 bij ![]() | |
Erasmo | zondag 8 januari 2012 @ 12:45 |
Er staat sinds kort ook een eend in de achtertuin hier ![]() | |
Prowl | zondag 8 januari 2012 @ 13:47 |
Kwam die aanvliegen? | |
Erasmo | zondag 8 januari 2012 @ 16:01 |
Nee aanrijden ![]() | |
Erasmo | woensdag 11 januari 2012 @ 20:17 |
http://link.marktplaats.nl/495914809 Do want... | |
Pizza_Boom | woensdag 11 januari 2012 @ 22:19 |
Nog een paar fotos van de rode driftkikker ![]() Van: ![]() Niet werkend... Naar: ![]() Ook wel geinig, zo die luchthappers ![]() ![]() Volgende stap is ergens intern de bedrading van de sigarettenaansteker nalopen. Die is ook stuk (heeft me 4 zekeringen gekost, toen vond ik het welletjes en moest m'n navi het op z'n accu doen). En wellicht van de zomer de roest er eens uitslijpen en met een lasapparaat aan de gang. En oja: Sleutelen op een oude grote doos is altijd fijn. Jammer genoeg recentelijk niemand met een nieuwe keuken ofzo, zo heb ik de huidige ook verkregen en die kan best worden vervangen/uitgebreid. | |
Prowl | woensdag 11 januari 2012 @ 22:26 |
![]() | |
Erasmo | donderdag 12 januari 2012 @ 08:20 |
Wat? | |
Prowl | donderdag 12 januari 2012 @ 12:08 |
Dat ik daar nu geen geld voor heb en het maar moet doen met een BX ![]() ![]() | |
Erasmo | donderdag 12 januari 2012 @ 18:28 |
Een late type 1, hoe zou dat nou met de roestgevoeligheid zitten? Ik kan hem op zijn vroegst pas over 3 maanden kopen, dus je hebt nog even om te sparen ![]() | |
Erasmo | zondag 15 januari 2012 @ 16:52 |
Rijdende banaan ![]() ![]() | |
H-D | donderdag 26 januari 2012 @ 23:27 |
Even uit interesse/ belangstelling; is er hier iemand van jullie die een C6 rijdt? En zo ja, wat is je ervaring ermee? ![]() Ben helemaal niet zo Citroën freak eigenlijk :$ maar die C6 heeft echt wel iets imo ![]() | |
minkuukel | maandag 30 januari 2012 @ 09:55 |
Zeer comfortabel ![]() | |
H-D | maandag 30 januari 2012 @ 10:11 |
Watvoor een heb je er? | |
Prowl | dinsdag 3 april 2012 @ 19:12 |
[TK] Citroen BX 1.6 TGI Progress 1992 Spammerdespam ![]() | |
2cv | dinsdag 3 april 2012 @ 19:50 |
Sorry, ik vind deze toffer ![]() | |
Prowl | dinsdag 3 april 2012 @ 19:54 |
Ik ook ![]() | |
2cv | dinsdag 3 april 2012 @ 19:56 |
Vorig jaar ofzo stond er een lijkwagen te koop met een opbouw die hetzelfde was als bij deze ex-ambu. Het ding had nog maar 70.000km gelopen en het zal me niet verbazen dat 99% van het stilstaan in een garage o.i.d. gebeurde. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik dat ding niet gekocht heb. | |
Erasmo | donderdag 5 april 2012 @ 12:18 |
Ruilen tegen een Xsara? | |
2cv | donderdag 5 april 2012 @ 12:21 |
Ah, een nieuw lid van de BX club ? ![]() | |
Prowl | donderdag 5 april 2012 @ 12:21 |
Alleen als je de Xsara omgebouwd hebt naar een HP vering ![]() [TK] Citroën XANTIA Break 1.8i 16V LPG-G3 Airco [TK] Citroen BX 1.6 TGI Progress 1992 De dames moeten weg anders word het te druk in de straat ![]() | |
Prowl | donderdag 5 april 2012 @ 12:22 |
Ik ben me al 2 jaar aan het aanmelden ![]() Komt niks van ![]() | |
2cv | donderdag 5 april 2012 @ 12:23 |
Waar loopt het spaak ? | |
Erasmo | donderdag 5 april 2012 @ 12:28 |
Ik wil van de Xsara af en iets met bollen ![]() Xantia breaks zijn niet mijn smaak maar de BX ziet er wel leuk uit. | |
Prowl | donderdag 5 april 2012 @ 12:48 |
Xantia rijd veul en veul fijner/luxer ![]() BX moet je alleen rijden omdat gewoon BX! ![]() | |
Erasmo | vrijdag 6 april 2012 @ 22:55 |
Ik rij normaal een eend dus aan luxe hecht ik niet zoveel waarde ![]() Alleen ik doe wel dusdanig veel kilometer dat gas of diesel veel voordeliger is, maar zo'n Xantia Break heeft voor mij niet dezelfde uitstraling als een BX... | |
Prowl | maandag 16 april 2012 @ 22:30 |
Eindelijk maar eens ingevuld ![]() 16TRS gaat morgen voor de APK, ben benieuwd ![]() | |
2cv | maandag 16 april 2012 @ 22:54 |
Goedzo, welkom ! ![]() Mail je Voici ('voorstelverhaal') naar redactie(apenkont)bxclub(puntje)nl. | |
Prowl | dinsdag 17 april 2012 @ 16:55 |
Roest, roest, roest, losse uitlaatbeugel, 1 gare remleiding en te hoge CO Voor de rest was de keurmeester tevreden en vond het een ontzettend leuk wagentje Nu maar eens met het lassapparaat leren werken, heb nog 1,5 maand de tijd ![]() | |
Prowl | dinsdag 17 april 2012 @ 18:21 |
Hoe snel zijn ze met reageren? Heb al mn gegevens ingevuld maar nog geen mailtje ontvangen ![]() | |
2cv | dinsdag 17 april 2012 @ 19:35 |
Waar heb je naar gemaild ? Ik ga niet over de aanmelding van nieuwe leden maar ik wil wel even kijken wat er aan de hand kan zijn. http://www.bxclub.nl/Aanmelden ![]() | |
Erasmo | woensdag 18 april 2012 @ 09:54 |
Ik heb een mooie GS gezien op lpg maar die was helaas al verkocht toen ik er naar belde. Iemand enig idee wat het kost om gas in een GS te laten bouwen? | |
Prowl | woensdag 18 april 2012 @ 13:20 |
Carburateur auto's zijn nog vrij goedkoop om in te laten bouwen, hou het op de 1000,= euro waarvan de Tank en inbouw het duurste zijn, zelf inbouwen mag volgens mij ook als het maar afgemonteerd word bij een LPG specialist Injectie auto's zijn makkelijk 500,= of meer duurder Nog maar eens ingevuld | |
Erasmo | woensdag 18 april 2012 @ 14:06 |
Dit is een van de weinige dingen die ik laat doen. Balen dat ik die GS heb laten schieten, was een mooie blauwe originele NL-auto met type 1 dashboard. Jammer genoeg ben ik volgende week pas weer in NL. | |
Prowl | woensdag 18 april 2012 @ 17:01 |
Ik zou het ook niet zelf aandurven om het zelf te doen maar goed, met 10.000km ben je de LPG installatie alweer aan het terug verdienen ![]() | |
Erasmo | woensdag 18 april 2012 @ 17:23 |
Ik doe 500 km per week dus dat zit wel snor. Alternatief is een belastingvrije BX diesel die nu ook te koop staat. | |
2cv | woensdag 18 april 2012 @ 19:33 |
Twee keer de helft ![]() Serieus: het gaat een probleem worden. Niet omdat het niet KAN maar omdat de meeste gasboeren 'gassets' inbouwen voor watergekoelde auto's en niet voor luchtgekoelde auto's. En die gaan vaak voor die anderhalve luchtkoeler niet verder nadenken en zeggen dat het niet kan. Een maat van me heeft ooit gas in zijn GS geschroefd. Je kan contact met hem opnemen via www.citrofiel.net Als je over een paar dagen nog niets gehoord heb laat je het me maar weten. Je kan je ook aanmelden op Citromobiel. Vaak hebben ze dan een actie (of dat dit jaar ook zo is weet ik niet). Als je het leuk vindt kan ik je dan zelfs lid maken (maar geen (extra) korting geven). Dan moet je er zijn op zondagmiddag tussen 14:00u en 16:00u. | |
Erasmo | woensdag 18 april 2012 @ 21:39 |
Een GS op gas is toch gewoon met uitlaatwarmte? Morgen maar eens een gasbedrijf in de buurt bellen om te vragen of zij het aan kunnen. Heb nu eventueel een andere GS op het oog maar ben nog niet zeker over de kleur. Als je op gaspedaal zoekt naar GS-en zie je hem wel staan in Groningen(kan nu geen linkje posten ivm mobiel internet). Wat vinden jullie ervan? | |
2cv | woensdag 18 april 2012 @ 22:03 |
Uitlaatstiften mag niet meer. Er moet minimaal zoveel ruimte tussen uitlaat en gas zitten. Oftewel: je moet een soort 'koel' systeem inbouwen om je gas te verwarmen. Je hoeft daar niet je hele motor voor te herbouwen overigens. Maar kijk even op die pagina. Die gast heeft er verstand van. | |
Deusjevoo | dinsdag 24 april 2012 @ 18:09 |
Als eendrijdster kom ik mij natuurlijk ook hier even melden. Ben trotse eigenaar van een 2cv uit het bouwjaar 1975. Helaas ziet ze er niet meer zo mooi uit als 3 jaar geleden en is ze hard toe aan een anti-roestbehandeling. Hopelijk komt dat er deze zomer eens van! | |
2cv | dinsdag 24 april 2012 @ 19:53 |
Welkom alhier ter plaatse ![]() Heb je trouwens een zesje of een viertje ? | |
Deusjevoo | dinsdag 24 april 2012 @ 20:31 |
6'je Toen ik m kocht hebben we de dorpels + bodemplaten vervangen. "goed" behandeld met behoorlijk antiroestspul, maar helaas niet veel geholpen ![]() 't word weer tijd voor wat eendenmeetings ![]() | |
2cv | dinsdag 24 april 2012 @ 21:20 |
Die chassis' roesten van binnen uit. Als het nu al niet jofel meer is kan je beter meteen een gegalvaniseerd exemplaar er onder schuiven. | |
Prowl | vrijdag 27 april 2012 @ 16:48 |
Hoe snel zijn ze met reageren bij de BX club? Rijden ze allemaal met een 1.4e motor ofzo? ![]() | |
2cv | vrijdag 27 april 2012 @ 19:50 |
Wat ? Heb je nog geen antwoord op je voorgenomen lidmaatschap ? | |
Prowl | vrijdag 27 april 2012 @ 20:58 |
Ik heb ze gister maar een mailtje gestuurd na 3x ingevuld te hebben op de site ![]() | |
2cv | vrijdag 27 april 2012 @ 21:00 |
Mooi, ik ga even rellen. | |
Erasmo | zaterdag 28 april 2012 @ 14:52 |
Hebbe die BX! ![]() | |
Popples | zaterdag 28 april 2012 @ 14:58 |
enne reed hij fijn? zal hem missen mijn boodschappenkarretje ![]() | |
Prowl | zaterdag 28 april 2012 @ 16:01 |
Zo vaak reed jij er helemaal niet in ![]() | |
Popples | zaterdag 28 april 2012 @ 16:17 |
nou wel een aantal keren ![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 28 april 2012 @ 16:46 |
Rijdt prima ja, lekker zweven over de Duitse Autobaan ![]() | |
Popples | zaterdag 28 april 2012 @ 17:18 |
denk aan de boetes ![]() | |
Erasmo | zaterdag 28 april 2012 @ 18:04 |
Ik ben een heer in het verkeer ![]() Alleen toen ik na thuiskomst nog een rondje wou maken wou de voorkant niet meer omhoog ![]() | |
Erasmo | zaterdag 28 april 2012 @ 18:15 |
Een snelle zoekactie op het www leert me dat wrs de hoogteregelaar vuil is. | |
Prowl | zaterdag 28 april 2012 @ 20:10 |
Ik denk ook dat de LHM er zwart uitkomt maar dat zei ik al ![]() Er is ook Hydrorincage te koop 5 liter voor 40,= oid, speciale spoelolie om het hydraulisch systeem schoon te maken. Dat ben ik ook al 6 maanden en 10.000km verder in mijn Xant aan het doen sinds ik em heb ![]() Voor mijn 16TRS moet ik ook maar zo'n kannetje halen want bij die denk ik dat de LHM er wel 10 jaar in zit ![]() | |
Erasmo | zaterdag 28 april 2012 @ 20:44 |
Morgen duw ik de eend aan de kant en ga er mee aan de slag mits droog weer. | |
Prowl | zaterdag 28 april 2012 @ 21:19 |
Post ff een foto van de kleur van de LHM die er uit komt, ben benieuwd ![]() Bij de blauwe Xantia kwam er de eerste keer verversen stroopkleurige olie uit met een groen tintje, die zat er ook al een jaartje of wat in ![]() | |
Prowl | zaterdag 28 april 2012 @ 21:19 |
-- [ Bericht 100% gewijzigd door Prowl op 28-04-2012 21:20:12 ] | |
2cv | zondag 29 april 2012 @ 01:16 |
Enneh, ben je al lid van de BX-club ? ![]() Vergeet die poetstroep. Je kan beter het systeem echt doorspoelen. Werkt hetzelfde als ontluchten, maar dan laat je de ontluchtingsnippels net zo lang open staan tot er verse LHM uit komt. Daarna nog even een paar keer van de laagste stand naar de hoogste stand (en weer terug) en alles is goed doorgespoeld. Overigens bij het omlaag laten in stapjes doen om de octopus (retourleidingen) niet te laten klappen. | |
Prowl | zondag 29 april 2012 @ 11:04 |
Dat is nog wel het belangrijkste, nooit een BX van de hoogste stand ineens naar de laagste stand zetten! | |
FransDeens | zondag 29 april 2012 @ 13:47 |
Als je octopus zo slecht is dat je de auto in stapjes moet laten zakken omdat hij anders klapt, is het dringend tijd voor een nieuwe octopus! | |
Prowl | zondag 29 april 2012 @ 16:07 |
Zelfs een nieuwe octopus kan klappen als er ineens zoveel druk op komt ![]() | |
2cv | zondag 29 april 2012 @ 17:15 |
Op zich is dat waar, maar die dingen zijn niet zo heel goed verkrijgbaar en je hebt er ook niet altijd meteen zin in om dat ding te vervangen. Dan zit je octopus verstopt. | |
Prowl | zondag 29 april 2012 @ 17:28 |
![]() flauw ![]() | |
2cv | zondag 29 april 2012 @ 17:31 |
![]() Nu nog een plaatje van een geklapte octopus graag ![]() | |
Prowl | zondag 29 april 2012 @ 18:33 |
![]() nog flauwer ![]() en nog ontopic ook ![]() ![]() | |
Prowl | maandag 30 april 2012 @ 20:16 |
LHM nu maar eindelijk eens gedaan van de Xantia. Filters in de bak waren zwart en zaten verstopt met een zwarte drablaag ![]() De LHM zag er meer uit als roestige koelvloeistof met een groen schijn ![]() 3 busjes remmen reiniger + een halve liter wasbenzine nodig gehad om de boel schoon te krijgen | |
2cv | maandag 30 april 2012 @ 20:25 |
Systeem ook doorgespoeld ? | |
2cv | maandag 30 april 2012 @ 20:27 |
Overigens, wie gaat her ook naar het evenement der evenementen ? | |
Prowl | maandag 30 april 2012 @ 21:31 |
Daar denken we nog over na, best een lange reis met 3 jengelende kinderen op de achterbank ![]() | |
2cv | maandag 30 april 2012 @ 21:50 |
Die kinderen maken de reis toch niet langer ? ![]() | |
Popples | dinsdag 1 mei 2012 @ 17:47 |
zo erg zijn ze ook weer niet ![]() | |
Erasmo | woensdag 2 mei 2012 @ 14:49 |
Goed het was even puzzelen maar er staan nu een 2CV en een BX in de achtertuin ![]() Nog even wat wasbenzine halen en het LHM vervangen en drukregelaar schoonmaken kan beginnen ![]() | |
Erasmo | woensdag 2 mei 2012 @ 18:54 |
Op de handleiding die ik gebruik is vrij lastig te zien welke bout nou het systeem drukloos maakt, is het nou deze:![]() of deze? ![]() | |
Prowl | woensdag 2 mei 2012 @ 19:06 |
Die eerste, klein slagje open draaien tot je pfiew hoort, dat is voldoende | |
Erasmo | woensdag 2 mei 2012 @ 19:16 |
Nondeju kan er net niet bij met m'n dop en m'n sleutel 12 is ook vermist. Dan maar ff een nieuwe halen bij de bouwmarkt. | |
Erasmo | woensdag 2 mei 2012 @ 20:01 |
Ok er zit nieuwe LHM in maar ik ben vergeten hoe de peildraadjes vast zaten. Moet groen of bruin aan de voorkant? Edit: Blijkbaar heb ik ze al goed, want nadat ik de drukregelaar heb aangedraaid is de LHM-waarschuwing weer ingetrokken. Nou zo zag de LHM er dus uit: ![]() Opslagtank was van binnen heulemaal zwart. [ Bericht 58% gewijzigd door Erasmo op 02-05-2012 20:18:36 ] | |
Prowl | woensdag 2 mei 2012 @ 20:23 |
![]() ![]() ![]() Die van mn xantia zag er nog beter uit ![]() | |
Erasmo | woensdag 2 mei 2012 @ 20:35 |
Heb me nog gesneden aan de binnenrand van het reservoir, dat is behoorlijk scherp. Oh de voorkant wil trouwens nog steeds niet omhoog komen dus morgenavond of overmorgen haal ik toch de hoogteregelaar er maar eens vanaf. Als ik het goed heb onthouden was dat toch dat ding onder de dynamo? | |
Prowl | woensdag 2 mei 2012 @ 20:43 |
![]() Hoogte regelaar ziet er zo uit. Ik zou eerst ff een paar keer gymnastieken, dat zou al een hoop moeten schelen | |
Erasmo | woensdag 2 mei 2012 @ 21:07 |
Ach in de leidingen zit natuurlijk nog wat bagger. Echt goed doorspoelen doe ik over een maandje ofzo wel, dan heb ik een complete werkplaats met lucht tot mijn beschikking. | |
2cv | woensdag 2 mei 2012 @ 22:37 |
Kruip onder je BX (op je rug, tussen de voorwielen) en dan zie je achter de motor een soort balk (van links naar rechts) zitten. Die zit iets lager dan de bodemplaat. Boven op die balk zit de hoogteregelaar. Ik zou hem pas loshalen als het echt niet anders kan. 2 redenen: - Het loshalen is een ongeloofelijke teringklus. Er zit van alles omheen wat in de weg zit en wat je niet makkelijk weg kan halen. En er gaan ongeveer 3 leidingen naartoe en er zit 1 retourleiding aan. Je moet je armen op 2 plaatsen breken om er een beetje bij te kunnen. En dan is het nog meer te hopen dat de retourleiding de (de)montage overleeft. En dat alles zit dus op die balk. - Als je de hoogteregelaar demonteert, moet je de rijhoogte weer instellen. Dat kan door je BX op een brug te rijden (de veilige methode) of de voorkant op een stapel bakstenen/houtblokken/andere 'stevige' dingen te zetten. Die laatste methode is niet alleen gevaarlijk, maar ook onhandig omdat je de rijhoogte niet goed kan meten. Mijn advies: spoelen door lekker op en neer te jojoën en hopen dat het dan lekker gaat werken. Pas als dat niet werkt de hoogteregelaar demonteren. Als je naar Citromobiel komt dit weekend wil ik je wel aanwijzen waar de hoogteregelaar zit. Tip: op Citromobiel kan je ook vrij goedkoop LHM kopen ! | |
2cv | woensdag 2 mei 2012 @ 22:51 |
Ohja: | |
JohnnyKnoxville | donderdag 3 mei 2012 @ 10:35 |
En mocht je niet naar Citromobiel kunnen gaan, wat is dan een goed adres? Steeds minder benzinestations hebben het, lijkt wel. Laatst bij de Shell dus maar meteen twee flacons gekocht toen ze het hadden. | |
Prowl | donderdag 3 mei 2012 @ 10:38 |
http://link.marktplaats.nl/552159048 Daar heb ik pas 10 flessen gekocht, goedkoper kan volgens mij niet tenzij je een 100 liter vat koopt ![]() Sneller dan verwacht is ze toch verkocht en word eind van de maand opgehaald ![]() ![]() Ach ja dan is er plek voor de D-special ![]() | |
Popples | donderdag 3 mei 2012 @ 11:07 |
![]() ![]() de buren zijn al zo blij met ons ![]() | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 14:54 |
Ik heb 'een adresje'. Ik zal eens vragen of hij ook verkoopt aan mensen die hij (nog) niet kent. Huh ? Jij had toch een type 2/3 Berline te koop ? | |
Prowl | donderdag 3 mei 2012 @ 17:10 |
Die heeft Erasmo nu ![]() Die break had ik 2 jaar geleden gekocht om op te knappen maar daar is gewoon nooit niks van gekomen ![]() | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 17:16 |
En die heb je nu al verkocht ? ![]() | |
Erasmo | donderdag 3 mei 2012 @ 21:28 |
Ze komt omhoog aan de voorkant ![]() | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 21:37 |
Standje hoger gezet ? ![]() | |
Erasmo | donderdag 3 mei 2012 @ 21:42 |
4x stapsgewijs omhoog en omlaag gegaan, daarna klonk er een knorretje aan de voorkant en met behoorlijk wat getik kwam ze omhoog. Morgen nog even op de hoogste stand een beetje LHM erbij en we kunnen weer. | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 21:45 |
Ik zou in de laagste stand bijvullen. Dan gooi je er nooit teveel in. | |
Erasmo | donderdag 3 mei 2012 @ 21:47 |
Met de hoogste stand is het reservoir toch het leegst? | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 21:49 |
Klopt ![]() ![]() | |
Erasmo | donderdag 3 mei 2012 @ 21:51 |
Die vlotter zie ik eigenlijk geen beweging in ![]() Heb er 3 liter LHM in gedaan. | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 21:54 |
De inhoud van het vat is 5 liter (zeg ik uit m'n hoofd). | |
Erasmo | donderdag 3 mei 2012 @ 22:00 |
Waarschijnlijk zit de vlotter gewoon vast ![]() Zal er morgen naar kijken ![]() | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 22:01 |
Kom je naar Citromobiel ? | |
Erasmo | donderdag 3 mei 2012 @ 22:06 |
Moet er nog over nadenken ![]() | |
2cv | donderdag 3 mei 2012 @ 22:08 |
Ok, ik ben er beide dagen. Heb je m'n nummer nog ? 06-475 ... Kenteken van m'n BX is JD-FD-77 en hij is groen ![]() | |
Erasmo | vrijdag 4 mei 2012 @ 13:43 |
Vandaan wil ze pas weer na lang rekken en strekken omhoog komen ![]() | |
2cv | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:10 |
Ik zou zelf echt nog en keer spoelen. Als dat dan niet lukt, hoogteregelaar er uit. | |
Erasmo | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:17 |
Helpt op de rem drukken ook met spoelen? Aangezien ik er toch in zit als ie bezig is ![]() | |
2cv | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:18 |
Spoelen = ontluchten maar dan de ontluctingsnippels zo lang open laten staan tot er verse LHM uit komt. Daarna nog een paar keer op en neer jojo-en. | |
minkuukel | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:20 |
Gaat er nog iemand naar Citromobiel? ![]() | |
2cv | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:20 |
Ik ! ! ! ![]() ![]() ![]() | |
minkuukel | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:22 |
![]() Kan je de mooie DS3 Loeb bekijken, plaatje hoor. | |
2cv | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:25 |
Ik vind de oude(re) Citroëns toffer ![]() | |
minkuukel | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:35 |
Die zijn ook mooi ![]() | |
Popples | vrijdag 4 mei 2012 @ 15:24 |
![]() | |
2cv | maandag 7 mei 2012 @ 01:03 |
Ik vond het geslaagd, en jullie ? | |
Prowl | maandag 7 mei 2012 @ 07:22 |
Niet geweest ![]() | |
2cv | maandag 7 mei 2012 @ 22:12 |
Voor jou dus niet geslaagd. | |
Prowl | maandag 7 mei 2012 @ 22:20 |
Jawel, weekend zeker geslaagd, ik heb een splinternieuw type 1 stuur gevonden via marktplaats voor weinig, was ik gegaan dan was ie zeker voor mijn neus weg gekaapt ![]() | |
2cv | maandag 7 mei 2012 @ 22:23 |
Of je had een hele bos type 1 sturen voor nog minder gevonden ![]() Iets wat ik zag was een 'zonnerek' voor achter op de achterklep van een BX. Een soort uitwendige, niet verstelbare of opklapbare luxaflex zeg maar. Oerlelijk, dat wel. | |
Erasmo | maandag 7 mei 2012 @ 23:35 |
Zoals je ook wel op CX-en ziet bedoel je? | |
2cv | maandag 7 mei 2012 @ 23:48 |
Ja, volgens mij wel. | |
zl7z | dinsdag 8 mei 2012 @ 17:11 |
Haha ja leuke jaren 70/80 optie is dat. De GSX3 van mijn pa had er vroeger ook een. Mooi is inderdaad anders. Ik heb het overigens nog nooit op een BX gezien. | |
Erasmo | zaterdag 12 mei 2012 @ 23:06 |
Mijn oma die al niet meer zo goed ter been is is erg blij met de hoogste stand van de BX ![]() | |
2cv | maandag 14 mei 2012 @ 23:17 |
Als ze maar niet in die stand gaat rijden ![]() Van het weekend heb ik alle bollen*, handremkabels*, remklauwen*, remblokken*, remschijven*, remslangen en LHM vervangen. Dat veert en remt weer geweldig ! Alleen de hoogteregelaars zijn nog niet helemaal 100% gehoorzaam en achter staat Driezel nog een tikje te hoog. Ik hoop dat de hoogteregelaars onder invloed van de verse LHM vanzelf gaan gehoorzamen. De achterkant moet ik nog iets lager zetten. *Komt uit Criezel 2 maar is nog in prima staat, bollen zijn begin dit jaar nog gecontroleerd en in orde bevonden. | |
minkuukel | dinsdag 15 mei 2012 @ 10:08 |
Citroën gaat van het Stadionplein ![]() | |
2cv | dinsdag 15 mei 2012 @ 20:58 |
Oh ? Waar gaan ze nu heen dan en wat gebeurt er met het oude gebouw ? | |
Erasmo | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:03 |
DS5 met open dak ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:34 |
Stoppen ze die man in zo'n auto ? Voorheen werd de Citroën voor de president zo'n beetje van de grond af aan custom-made opgebouwd en kreeg je als resultaat zo'n gigantische slee dat zelfs en dikke Amerikaan er bij verbleekte.![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:46 |
Zo, AX zit weer helemaal in elkaar. Remklauw voor is weer gangbaar, beide draagarmen voor zijn vervangen, einddemper vervangen en de remslang rechtsvoor voorzien van een hoesje i.v.m. lichte slijtage aan schokbreker. Nu eerst maar eens APK een nieuw getalletje geven. | |
Erasmo | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:49 |
Hij heeft juist bewust zelf voor een 'sobere' auto gekozen. Alhoewel Sarkozy's C6 ook wel weer erg mooi was. Wanneer mag ie weer richting keurmeester? | |
Pizza_Boom | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:52 |
Hoop morgen voor herkeuring te kunnen gaan. Had hem aan het einde van de middag al willen laten gaan, maar kwam iets tussen waardoor ik pas om 2 uur kon beginnen met de laatste klussies. Voor de geïnteresseerden: Halve tapijt is eruit geweest om de draagarmen voor te kunnen doen. Zit pas onder je vloer, in het midden. ![]() Verder remleidingen lichtjes opgeschuurd en getectyleerd. Had wat oppervlakteroest. | |
Erasmo | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:54 |
Je kan er dus echt niet van onderaf bij? ![]() Je hebt geluk met je remleiding, ik heb er een klein putje in dus de hele bende mag vervangen worden ![]() | |
2cv | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:58 |
Prutspresident. DIT is pas een presidentiële Citroën. Die Hollande rijdt rond in een sardineblikje. Hij had uiteraard ook voor een Eend kunnen Kiezen ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 15 mei 2012 @ 22:18 |
Nope, je zult echt je tapijt los moeten halen. Nu hebben ze in Frankrijk het geniale idee gehad dat het met 3 plastic moeren ook wel moet lukken, maar die dingen draai je aan gort en dan kan je er nog kut bij. Dan zit het omgeslagen deel precies in de richting waar jij vandaan komt met je sleutels enzo en aangezien het stevig vastzit, is een ringsleutel om het eerste stukje te lossen wel aan te raden. Daarom maar de hele zijplaat onder de deur eruit geschroefd en die richting opengevouwen. Resultaat was aan rechts wel 4 kruiskoppen die nu als platbek door het leven gaan. En oja, dan zit in je frame een gat, waar deze 2 draadeinden dan door komen en daarover zit een stuk hard kleverig plastic. Brak natuurlijk, dus daar maar wat ducttape over geplakt, zodat iig de plastic delen bij elkaar blijven. En natuurlijk was ik een ringetje kwijt zaterdag, dus een kleiner ringetje erin gezet, want zo'n draagarm werkt best wel en direct op het blik vond ik niet zo. Nu vond ik de andere ring weer terug, dus die geplaatst. Tijdelijke ringetje is bijna zijn gehele dikte naar beneden getrokken, flink wat te verduren gehad dus. En dan heb ik er maar 2 dagen (zaterdagmiddag en vandaag) een stukje mee gereden, totaal minder dan 100 km. Kan je nagaan. Ach, ik vraag mij wel eens af hoe ze bij sommige dingen gekomen zijn. Oja, de bout in de fusee links, het deel waarmee je de kogel aan je naaf e.d. zet, ook maar vervangen. Daar zat een 8.8. M8/M10 55mm pen, maar de originele was, links, inmiddels 58 geworden. ![]() ![]() | |
minkuukel | woensdag 16 mei 2012 @ 10:21 |
Amsterdam Zuid-Oost. Oude pand wordt verkocht. | |
Prowl | woensdag 16 mei 2012 @ 10:34 |
??? bij de BX ??? | |
Pizza_Boom | woensdag 16 mei 2012 @ 12:41 |
Zo, ik kan de AX weer halen. Goedgekeurd, weer een vers jaartje APK ![]() | |
Erasmo | woensdag 16 mei 2012 @ 23:14 |
Nee bij de eend. Feli. Nog op- of aanmerkingen bij de keuring? | |
Pizza_Boom | donderdag 17 mei 2012 @ 00:03 |
Dat het herstel netjes en serieus gedaan was. Tja, mag ook wel, met de nieuwe onderdelen verdubbelt de waarde zo'n beetje (twee draagarmen en een demper is totaal ook niet goedkoop). ![]() | |
Prowl | donderdag 17 mei 2012 @ 11:21 |
Ik denk al zoiets kan toch niet zomaar bij gecoate leidingen ![]() Bij de 16TRS is 1 remleiding roestig en kwam tegen een velg aan; afkeur Die ene leiding vervangen is meer werk dan het hele subframe van die sloop break over zetten op de andere ![]() Alleen het motorblok er nog uit, de zaag er in en het is gedaan met die groene die er stond Verder is ie al kaal | |
Erasmo | vrijdag 18 mei 2012 @ 22:21 |
Onderhoud komt natuurlijk gewoon met de kilometers. Voor de rest blijft zo'n natuurlijk een leuk goedkoop bakkie. Er komen sowieso nieuwe gecoate leidingen in. Heb je in die groene toevallig nog de kofferbakmat en die schutborden voor de zijkant van de kofferbak? | |
Prowl | zaterdag 19 mei 2012 @ 00:17 |
Die heb ik nog maar passen allen in een break | |
Erasmo | zondag 20 mei 2012 @ 14:46 |
Jammer, dan maar langs de sloperijen gaan. Oh en kan dat ding trouwens wel seinen met groot licht of ben ik te stom om het uit te vogelen? ![]() | |
2cv | zondag 20 mei 2012 @ 14:47 |
Nope, seinen kan niet helaas. Alleen als de verlichting verder uit staat. | |
Prowl | maandag 21 mei 2012 @ 21:27 |
![]() | |
Popples | maandag 21 mei 2012 @ 21:45 |
jattert | |
2cv | maandag 21 mei 2012 @ 23:54 |
Restauratieproject ? | |
Prowl | dinsdag 22 mei 2012 @ 00:01 |
sloop ![]() | |
2cv | dinsdag 22 mei 2012 @ 00:02 |
Hoeveel roest zit/zat er aan en waar ? | |
Popples | dinsdag 22 mei 2012 @ 08:08 |
meer schimmel dan roest. ![]() | |
Ridocar | dinsdag 22 mei 2012 @ 08:37 |
Linkdumpje, maar volgens mij best interessant. Eend->motorfiets http://hackaday.com/2012/(...)from-his-broken-car/ | |
Prowl | dinsdag 22 mei 2012 @ 09:42 |
Rechtsvoor onder het raam 10 cm naar links Rechtsvoor in de hoek van het raam boven de deur scharnier Linksachter bij de achterklep scharnier Zo goed als roestvrije BX break 1.9 TZI (GTI) automaat uit 1993 ![]() Alleen om deze APK klaar te krijgen ging er zo'n 500,= aan materiaal in zitten+ een dag of 2 werk en daar koop je 4 BX en voor ![]() Zelfs de sloper wou em NIET mee nemen tenzij ze geld toe gaven! ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 mei 2012 @ 11:19 |
Zo, het lijkt erop dat ik binnenkort geen BX meer rijd, staat nu voor APK bij de garage, er moet aardig gelast worden in de bodem bij de uitlaat (volgens de monteur kun je daar een vuist doorsteken), de benzinetank en/of -leiding lekken, de achterwielen gaan alweer scheef staan en de retourleiding naar één van de voorwielen lekt. Iemand (Prowl dus ![]() + wat moet ik in hemelsnaam voor andere auto kopen? | |
Prowl | dinsdag 22 mei 2012 @ 12:12 |
Is ie wit? | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 mei 2012 @ 12:29 |
Nee, rood. | |
Popples | dinsdag 22 mei 2012 @ 12:31 |
![]() ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 mei 2012 @ 12:34 |
Ah, er is weer ruimte bij huize Prowl? | |
Popples | dinsdag 22 mei 2012 @ 12:52 |
de grijze word opgehaald en de groene moet vandaag uit elkaar. dan staan er nog 3(2 xantia's en 1 bx) voor de deur en 1 DS bij mijn ouders(die moet ook nog hier heen). dus ruimte? nee niet echt. denk ook niet dat de buren blij zijn. ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 mei 2012 @ 13:09 |
Hm, ik ga nog maar even kijken bij een andere garage dan of die hetzelfde zeggen. En dan misschien toch maar wat anders kopen. Weet één van jullie misschien een mooie BX 16/19 TZI Automaat Break te koop, bij voorkeur in rood? | |
Prowl | dinsdag 22 mei 2012 @ 13:11 |
Ruilen (evt met kleine bijbetaling) tegen een Xantia break op LPG ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 22 mei 2012 @ 13:13 |
Antwoord van vriendin toen ik een Xantia Break voorstelde als alternatief: "Die vind ik lelijk. ![]() | |
Prowl | dinsdag 22 mei 2012 @ 15:03 |
Tja als je er vanaf moet mag je em hier gratis dumpen, ondertussen kan ik wel een BX onderdelen magazijn zuid nederland beginnen ![]() | |
2cv | dinsdag 22 mei 2012 @ 19:27 |
Alleen die benzinelekkage is een noemenswaardig probleem omdat die schoon op zijn. De rest stelt niet hel veel voor. Maar ik heb geen interesse, tenzij je het ding hier voor de deur aflevert ![]() | |
JohnnyKnoxville | woensdag 23 mei 2012 @ 11:00 |
Ga het vrijdag nog even bij een andere garage proberen, als het te duur wordt willen zij hem hopelijk overnemen voor onderdelen (zitten nog goede voorbanden op bijvoorbeeld). Friesland is dan bijna letterlijk een brug te ver. | |
Erasmo | woensdag 23 mei 2012 @ 12:51 |
Zo gisteren een pasje uit het ventilatiesysteem gevist, was door de bovenste sleuf naar binnen gegleden en heb hem er bij de voetenblazer uit gehaald ![]() Nu nog het raam aan de bestuurderskant fixen, eerst maar eens uitvogelen hoe het deurpaneel loskomt. En nog een radio er in doen ![]() | |
Fiorano | woensdag 23 mei 2012 @ 13:21 |
Hoe makkelijk is het om een schakelaartje te vervagen van je ruitbediening in een Xsara? 'T lampje doet het niet meer.... ![]() | |
Prowl | donderdag 24 mei 2012 @ 13:34 |
Tis toch alleen een kwestie van die rubbers goed schoonmaken? Speakers kwamen trouwens uit de achterdeuren van mn blauwe Xantia ![]() Nu de break in 20 stukken op de oprit ligt zie ik pas hoe "onveilig" een BX is, het is gewoon 1 grote kreukelzone ![]() | |
Erasmo | donderdag 24 mei 2012 @ 20:59 |
Het mechanisme van het raam wil niet meer aangrijpen als je er aan draait. En die zwabberende teller is nu een teller geworden die op nul staat ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 25 mei 2012 @ 11:12 |
![]() ![]() Blijkbaar had de eerste garage niet zoveel zin in reparatie. ![]() Kan weer een jaartje rijden, garage 2 geeft wel aan dat de voorbalk aan het roesten is, als daar een gat in komt is het wel afkeur. Maar voorlopig kan ik weer zweven. ![]() | |
Prowl | vrijdag 25 mei 2012 @ 11:21 |
![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 25 mei 2012 @ 11:37 |
Iemand een uitstekend onderhouden rode BX 16 TZi Automaat kopen uit 1991? Met net verse APK! ¤ 1800,- | |
Prowl | vrijdag 25 mei 2012 @ 11:48 |
Ik denk dat er een 0 teveel staat ![]() | |
Popples | vrijdag 25 mei 2012 @ 13:01 |
dat was de BX ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 25 mei 2012 @ 13:19 |
De rest was de plastic onderdelen? | |
Popples | vrijdag 25 mei 2012 @ 13:26 |
zoveel rest was er niet. motor, de achterklep, wat balken en de stoelen staan er niet op. dit is verder de hele auto. | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 25 mei 2012 @ 13:30 |
Wat een prachtig minimalistische auto's zijn het toch ook. ![]() | |
Popples | vrijdag 25 mei 2012 @ 13:39 |
ik zal dadelijk een foto maken als het op de aanhangwagen ligt ![]() | |
Erasmo | maandag 28 mei 2012 @ 14:49 |
Laat maar heb het al uitgevogeld ![]() [ Bericht 67% gewijzigd door Erasmo op 28-05-2012 16:08:52 ] | |
Prowl | maandag 28 mei 2012 @ 16:28 |
Straks maar eens beginnen aan de grote subframe wissel ![]() | |
Erasmo | maandag 28 mei 2012 @ 17:44 |
Succes | |
Prowl | maandag 28 mei 2012 @ 21:35 |
Achter subframe ligt los, trekhaak en bumper er af![]() De rotterij is precies op het goede punt gestopt, iets verder en de hele ophanging lag los ![]() De onderkant van de auto is best goed, ook netjes getectyleerd alleen zijn er wat hoekjes vergeten en daar is het dus ook gaan roesten ![]() | |
Prowl | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:12 |
Zelfs op de benzinetank zat tectyl, heeft weinig zin op plastic ![]() | |
2cv | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:20 |
Bullshit. Alles wat je kapot zaagt wordt zwabberige rommel. Zelfs een Saab of Rolls(Royce). Even een vers kabeltje er in prikken. Als je weet hoe het moet en wat geluk hebt hoef je zelfs je dashboard niet los te halen. Als dat wel moet: alle stekkers passen maar op één manier dus dat is geen probleem. Is je dagteller al stuk ? | |
Prowl | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:45 |
De dagteller deed al vaag toen ik de BX kocht ![]() Nog ff op terug komen, wat me later pas opviel is dat het meeste staal maar 1 kant op kon buigen dus in zijn geheel zit je in weinig staal toch relatief veilig. Het is dan ook wel een auto uit de jaren 80 hè ![]() | |
Popples | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:00 |
BX waar prowl mee bezig is:![]() | |
2cv | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:07 |
Hebben we het hier over de dagteller van een type 1 ? Daar weet ik n.l. niets van en dus kan ik je ook niet adviseren (of het voor je repareren). En ook moderne auto's zijn slappe dingen als je er de zaag in zet. | |
2cv | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:08 |
Achtersubframe vervangen ? Flink klusje, respect enzo. Overigens, je weet dat de veercilinders achter bij een Break anders zijn dan bij een Berline he ? Een andere diameter. | |
Popples | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:15 |
ik weet van niks ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:23 |
Jij kan lassen ? | |
Prowl | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:29 |
Maakt niks uit, ik brouw het beste uit 2 subframes ![]() Zij mag haar DS zelf gaan lassen ![]() | |
2cv | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:33 |
Wissel je ook draagarmen/draagarmlagers ? | |
Prowl | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:39 |
Die zijn op beide nog goed | |
JohnnyKnoxville | woensdag 30 mei 2012 @ 09:36 |
Even tussendoor, die raampjes in de C-stijl, heeft nou alleen de type 1 die? Of zijn er ook type 2's mee uitgevoerd? En doen ze nou echt wat voor het opheffen van je dooie hoeken of is het meer cosmetisch? | |
2cv | woensdag 30 mei 2012 @ 20:12 |
Volgens mij heeft alleen type 1 en heel soms een type 2 ze. Hoeveel zicht je er door hebt weet ik niet, ik ben een Breaker. Tip: vraag het bij de BX club. Ze hebben daar een forum ![]() | |
Prowl | donderdag 31 mei 2012 @ 11:21 |
Oja, gistermorgen was ik wat aan het klooien met de hoogte regeling van de Xantia omdat hij achter nogal stroef is en niet altijd in de juiste stand blijft staan. Hij stond op zn hoogst en ik zet em op zn laagst, de voorkant was al helemaal omlaag toen er een man naast mij ging parkeren en op het moment dat ie uitstapte kwam de achterkant ineens met een redelijke vaart omlaag. Hij keek ongeveer zo: ![]() ![]() ![]() ![]() Hij liep al zowat op me af om te zeggen dat mijn auto raar deed........... 5 sec later had hij door dat het een Xantia was en keek ie van ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | donderdag 31 mei 2012 @ 12:15 |
Oh wat zou ik graag een hoogteregelaar hebben met een afstandsbediening ![]() | |
Erasmo | zondag 3 juni 2012 @ 21:55 |
Moet er nog eerst een zoeken. Ik neem aan dat het handig is om de hele zwik in één keer te vervangen ipv. alleen het deel wat kaput is? | |
2cv | zondag 3 juni 2012 @ 23:50 |
Hangt er vanaf. Als de bovenkabel zwaar draait waardoor de onderkabel overbelast wordt (en dat is wat er vermoedelijk aan de hand is) en dus knapt wel. Ik ben in dat soort situaties vrij makkelijk: hele zwik vervangen. Maar zo'n kabel is relatief duur dacht ik. Dus kan je het beste even rondshoppen. Of als je een risico wilt/durft te nemen zo'n kabel op de sloop zoeken (wel voelen of die soepel draait). Dat heb ik eens gedaan en dat bevoel goed. | |
marky | zaterdag 16 juni 2012 @ 21:56 |
De C5 regelt zijn hoogte op het moment dat je de je met de ab de deuren opent. | |
Prowl | woensdag 18 juli 2012 @ 22:05 |
Een dichtklappende voor remklauw van een Xantia terwijl je vingers in de weg zitten om remblokjes te vervangen doet best wel pijn ![]() | |
2cv | donderdag 19 juli 2012 @ 02:21 |
Klopt, die klappen makkelijk dicht ja. Voortaan er maar iets tussen doen ? Ik heb Xantia-klauwen op m'n BX dus kan een beetje meepraten ![]() | |
Prowl | vrijdag 20 juli 2012 @ 08:50 |
BXjuh helemaal van achter gelast, gecoat, gekit, gelakt dus nu 2 laagjes tectyl eronder en dan het achtersubframe + benzine tank weer inbouwen Ach ja, apk is toch al 1,5 maand verlopen ![]() | |
Erasmo | zondag 22 juli 2012 @ 21:54 |
Nog steeds geen tellerkabel kunnen vinden ![]() Rij wel pakweg 1:19 met de BX ![]() | |
2cv | zondag 22 juli 2012 @ 22:02 |
Diesel ? | |
Erasmo | zondag 22 juli 2012 @ 22:33 |
Nee benzine, 1.6. | |
Prowl | zondag 22 juli 2012 @ 22:36 |
Jij rijd ook wel erg rustig he ![]() Ik deed 1:15 als mn rechtervoet zich in hield Xantia 1:8 ![]() |