Daar gaat het ook om. Maar ik word gewoon woest als users domweg alle Chinezen als die 19 voorbijgangers weg meent te zetten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Dit topic haalt wat boven naar mensen als ik de reacties lees van Ratelslang, Staal en Sinji. Gelijk ook, het gaat om het feit dat 19 mensen langslopen terwijl een meisje onder hun voeten ligt te sterven, discusting.
Aan de zorgkosten en de angst om te worden aangeklaagd, als ik de reacties mag geloven. Reden om een jong kind onder je voeten te laten liggen, alsof het een colablikje betreft.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Daar gaat het ook om. Maar ik word gewoon woest als users domweg alle Chinezen als die 19 voorbijgangers weg meent te zetten.
Geef gewoon antwoord op de vraag waarom het zover is gekomen dat er 19 mensen voorbij lopen bij zo'n tragedie.
Het antwoord is gewoon niet dat het maar kutspeetogen zijn die zgn. niet lief zijn voor kindertjes en dieren. Gelukkig niet zeg. Flikker op met die onzin.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:14 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Aan de zorgkosten en de angst om te worden aangeklaagd, als ik de reacties mag geloven. Reden om een jong kind onder je voeten te laten liggen, alsof het een colablikje betreft.
Nou, in Nederland of de VS zou dit niet gebeuren, dat weet ik wel. Dus zulke onzin is het niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Geef gewoon antwoord op de vraag waarom het zover is gekomen dat er 19 mensen voorbij lopen bij zo'n tragedie.
Het antwoord is gewoon niet dat het maar kutspeetogen zijn die zgn. niet lief zijn voor kindertjes en dieren. Gelukkig niet zeg. Flikker op met die onzin.
Volgens mij is er 1 incident geweest in China waarbij de helper werd aangeklaagd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:04 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik kan dit niet bevestigen, maar iemand op internet die in Taiwan woont zegt dat het er daar hetzelfde aan toegaat. En dat was nog voor dit hele incident in China.
Als je iemand helpt, is de kans groot dat die persoon JOU gaat aanklagen, want je zal er wel iets mee te maken hebben.
Die vuile egoistische smeerlappen lopen gewoon naar excuses te zoeken voor dat ziek gedrag van die omstandersquote:This incident was a spin on a recurring story in China: Someone lies injured, yet Chinese are unwilling to step up and help. Like in previous instances, people were quick to label it an example of the Peng Yu effect. This refers to a 2006 incident when an elderly Nanjing woman fell and later successfully sued the man who helped her, Peng Yu, for 45,000 yuan ($6,900) claiming that he pushed her down.
http://www.globaltimes.cn(...)Chinese-problem.aspx
Nee, dat maak jij er nu van.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Dus werkelijk al-le Chinezen zijn kut?
Even los van het feit dat bepaalde culturele aspecten wel degelijk invloed zouden kunnen hebben gehad op het gedrag van deze omstanders is het natuurlijk van de zotte om 1,3 miljard mensen te veroordelen op basis van het gedrag van de vuile egoistische teringhufters uit het fimpje.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
De 19 mensen die voorbij liepen en de bestuurders zaten fout. En daar zouden we op moeten reageren. Ze zouden die bestuurders moeten veroordelen. Zo, waar zaten hun ogen.
Generaliseren is in dit geval niet goed. Mee eens.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Even los van het feit dat bepaalde culturele aspecten wel degelijk invloed zouden kunnen hebben gehad op het gedrag van deze omstanders is het natuurlijk van de zotte om 1,3 miljard mensen te veroordelen op basis van het gedrag van de vuile egoistische teringhufters uit het fimpje.
De bestuurders en de passanten. Het is gewoon niet te bevatten eigenlijk voor normale mensen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
De 19 man die er voorbij liepen en de bestuurders zaten fout. En daar zouden we op moeten reageren. Ze zouden die bestuurders moeten veroordelen. Zo, waar zaten hun ogen.
Precies! Helaas is deze gebeurtenis geen uitzondering voor de Chinese bevolking. Snappie?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:45 schreef Staal het volgende:
[..]
De bestuurders en de passanten. Het is gewoon niet te bevatten eigenlijk voor normale mensen.
Kutvolk heb je mij niet zien posten, jij vult zelf woorden in.quote:Niet de idioten die meteen gaan roepen dat de Chinezen gewoon een kutvolk is en niet lief voor diertjes en kindertjes..
Dat gaat natuurlijk ook weer te ver, want die (hoe ironisch) ''arme straatveegster'' was/isquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:57 schreef Mercer het volgende:
Ik ben het geheel met Ratelslangetje eens. Kutchinezen.
Waar is die bron van je dan... (over die dieren wel te verstaan, het is de 3e keer dat ik het vraag)quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 03:07 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dieren worden doelbewust gemarteld. Meisjes zijn niks waard.
Duidelijker kan ik het niet verwoorden.
Ik denk inderdaad A dat omstanders effect en B dat het een gesloten maatschappij is... ''ik heb er niks mee te maken dus ik loop door'' Die 2 gekken in die busjes dat zijn gewoon 2 schijtluizen die denken dat hun leven naar de knoppe is als ze gaan helpen want die worden dan zeker aangeklaagd.. misschien wel een gevangenisstraf van 20 jaar (super excuus om niet te helpen ook... maar die mensen heb je)quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:19 schreef snakelady het volgende:
Graag zou ik de reacties van de mensen die voorbij zijn gelopen willen weten, waarom ze dat hebben gedaan, wat hun redenering was.
Wat is het probleem dat ze honden en katten eten als ze die niet als huisdier hebben?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 05:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tijd om die spleetogen Nederland uit te schoppen. Chinees is toch niet te vreten en je weet maar nooit of ze je hond of kat door de babi pangang hebben gegooid. Sowieso moet je nooit iemand vertrouwen die de 'r' niet kan uitspreken.
Dat ze katten en honden eten is ook niet hetgene wat me tegen staat, wel de omstandigheden waarin ze gehouden worden en het martelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wat is het probleem dat ze honden en katten eten als ze die niet als huisdier hebben?![]()
Andere landen zijn de koeien heilig, die eten wij weer.
Het is maar net wat je afgesproken hebt.
Ik heb zelf een hond maar vind het echt niet erg als ze in bepaalde landen honden eten, vlees is vlees.
Zo ken ik ook een paar verhalen van vrienden. Een Nederlandse jongen was met een Nederlands-Chinese vriendin in Beijing. Ze liepen een trap op en tegemoetkomend ging een oudere Chinese vrouw de trap af. De vrouw viel op de een of andere manier en wees de Nederlandse jongen meteen aan als de schuldige. Ook de Chinezen in het gezelschap van de vrouw hadden zogenaamd gezien dat hij haar van de trap afduwde, terwijl hij haar niet eens had aangeraakt. Er ontstond een grote ruzie, heel gedoe en die Chinezen wilden de politie erbij halen. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen omdat het Nederlands-Chinese meisje gedreigd heeft met haar connecties in Beijing (advocaten e.d.).quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:42 schreef Doler12 het volgende:
Ooit eens op mijn werk, een collega meegemaakt die vaak voor zaken naar China ging. Een van zijn zakenpartners was ooit in problemen gekomen. Hij liep samen met een aantal vrienden over straat toen ze opeens een oude man zagen instorten. Ze hebben die man geholpen en naar het ziekenhuis gebracht. Later werden ze beschuldigd door de gierige zoon en dochter van de oude man. Rechtszaak natuurlijk en alle getuige zweerde dat hij en zijn vrienden de daders waren, zelfs een parkeerwachter. Gelukkig waren er videobeelden van een beveiligingscamera en ze werden vrij gesproken.
Volgens mij was er onlangs in China nog een oude man gevallen toen hij de bus uit ging. Niemand deed iets om de man te helpen en hij moest keihard schreeuwen dat het zijn eigen schuld was. Uiteindelijk was er een jonge man bereid om die oude man te helpen.
Dan zou ik ook niemand meer helpen, als je ze dan keihard gaan naaien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:16 schreef Chule het volgende:
[..]
Zo ken ik ook een paar verhalen van vrienden. Een Nederlandse jongen was met een Nederlands-Chinese vriendin in Beijing. Ze liepen een trap op en tegemoetkomend ging een oudere Chinese vrouw de trap af. De vrouw viel op de een of andere manier en wees de Nederlandse jongen meteen aan als de schuldige. Ook de Chinezen in het gezelschap van de vrouw hadden zogenaamd gezien dat hij haar van de trap afduwde, terwijl hij haar niet eens had aangeraakt. Er ontstond een grote ruzie, heel gedoe en die Chinezen wilden de politie erbij halen. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen omdat het Nederlands-Chinese meisje gedreigd heeft met haar connecties in Beijing (advocaten e.d.).
Nog een ander verhaal van een groep uitwisselingsstudenten in Beijing die in een volle bus stapten. Ze stonden redelijk dicht op elkaar tussen lokale Chinezen. Ineens schreeuwde een Chinese vrouw dat een Nederlandse jongen haar had geslagen, wat ook niet waar was. De hele groep studenten werd de bus uitgezet en daar opgewacht door agenten die ze onbeschoft behandelden, ze geloofden de vrouw namelijk direct. Ze werden meegenomen naar het politiebureau en urenlang verhoord. Uiteindelijk ook vrijgelaten bij gebrek aan bewijs.
Zelfs als er niet eens sprake is van een ongeluk, zetten sommige Chinezen zoiets in scène om onschuldige mensen uit te buiten. Echt ziek.
check zn geschiedenis, tis geeneens zn 1e postquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:44 schreef Sinji het volgende:
[..]
Wat had je misschien anders verwacht toen je op invoeren drukte?
Belachelijk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:45 schreef DarkSavior het volgende:
Wilde dus even melden vanuit China dat deze link uitlegt geeft over waarom dit gebeurd in China:
http://www.hotscams.com/a(...)for-not-helping.html
Een Chinese rechter heeft een precedent geschept met de " Peng Yu casus". Sindsdien is het een maatschappelijk probleem geworden. Je wordt alleen geholpen als je van te voren aangeeft dat het je eigen schuld is.
Ga maar even googelen, volgens mij is het nu verboden trouwens, maar de reden waarom zequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waar is die bron van je dan... (over die dieren wel te verstaan, het is de 3e keer dat ik het vraag)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |