abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103407960
Dit topic haalt wat boven naar mensen als ik de reacties lees van Ratelslang, Staal en Sinji. Gelijk ook, het gaat om het feit dat 19 mensen langslopen terwijl een meisje onder hun voeten ligt te sterven, disgusting.

En dat is niet goed te praten. Heel goed dat Chinezen hier fel op reageren en erover praten. Hopelijk zien we in de toekomst verbetering, door bijvoorbeeld de wet aan te passen van het land, zodat mensen in ieder geval gewoon naar het alarmnummer kunnen bellen, zonder het gezeur van zorgkosten ophoesten en worden aangeklaagd. Dit omdat ze het volgens de aanklagers erger hebben gemaakt dan het was.

Gek hé. Ik loop te lullen over zorgkosten en aanklagers terwijl een meisje twee keer is aangereden en tal van mensen zijn langsgelopen. Volgens mij word ik ook een beetje debiel.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:10:54 #102
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103407971
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Dit topic haalt wat boven naar mensen als ik de reacties lees van Ratelslang, Staal en Sinji. Gelijk ook, het gaat om het feit dat 19 mensen langslopen terwijl een meisje onder hun voeten ligt te sterven, discusting.
Daar gaat het ook om. Maar ik word gewoon woest als users domweg alle Chinezen als die 19 voorbijgangers weg meent te zetten.

Geef gewoon antwoord op de vraag waarom het zover is gekomen dat er 19 mensen voorbij lopen bij zo'n tragedie.

Het antwoord is gewoon niet dat het maar kutspeetogen zijn die zgn. niet lief zijn voor kindertjes en dieren. Gelukkig niet zeg. Flikker op met die onzin.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103407978
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:10 schreef Staal het volgende:

[..]

Daar gaat het ook om. Maar ik word gewoon woest als users domweg alle Chinezen als die 19 voorbijgangers weg meent te zetten.

Geef gewoon antwoord op de vraag waarom het zover is gekomen dat er 19 mensen voorbij lopen bij zo'n tragedie.

Het antwoord is gewoon niet dat het maar kutspeetogen zijn die zgn. niet lief zijn voor kindertjes en dieren. Gelukkig niet zeg. Flikker op met die onzin.
Aan de zorgkosten en de angst om te worden aangeklaagd, als ik de reacties mag geloven. Reden om een jong kind onder je voeten te laten liggen, alsof het een colablikje betreft.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:17:36 #104
14736 ABundy
I can DO it!
pi_103407984
En de shock denk ik. Als je dit ziet in levende lijve, dan ben je mijns inziens zo gechoqueerd dat je niet weet wat te doen en dan weleens kan besluiten om door te lopen. Dit zou in NL ook zo zijn denk ik, hoeveel de kans dat er gebeld wordt in NL hoger is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:14 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Aan de zorgkosten en de angst om te worden aangeklaagd, als ik de reacties mag geloven. Reden om een jong kind onder je voeten te laten liggen, alsof het een colablikje betreft.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:25:29 #105
42366 Staal
pi_103408003
Ik ben een mengelmoes maar niet eens een Chinees en toch word ik boos. Hoe haalt iemand het als half Turks, half Nederlands in zijn hersens om Chinezen zo min weg te zetten. Jah, ze zijn niet lief voor kindertjes en diertjes. Echt, ga je dan heel diep schamen.
En de rest van het geneuzel. Serieus, Selang, zet het recht. Dit beeld klopt niet. Het wordt schaamteloos misbruikt.

Er is geen excuus om de hulplijnen niet te bellen. Er is gewoon geen enkel excuus. En ik vind het echt schandalig dat hier een paar domme troela's jammeren over de zorgkosten. Dit is gewoon geouwehoer. Zet het recht.
Un certain jeune homme
pi_103408006
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:10 schreef Staal het volgende:
[..]

Nou, in Nederland of de VS zou dit niet gebeuren, dat weet ik wel. Dus zulke onzin is het niet.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:27:16 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_103408009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:04 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik kan dit niet bevestigen, maar iemand op internet die in Taiwan woont zegt dat het er daar hetzelfde aan toegaat. En dat was nog voor dit hele incident in China.
Als je iemand helpt, is de kans groot dat die persoon JOU gaat aanklagen, want je zal er wel iets mee te maken hebben.
Volgens mij is er 1 incident geweest in China waarbij de helper werd aangeklaagd.

quote:
This incident was a spin on a recurring story in China: Someone lies injured, yet Chinese are unwilling to step up and help. Like in previous instances, people were quick to label it an example of the Peng Yu effect. This refers to a 2006 incident when an elderly Nanjing woman fell and later successfully sued the man who helped her, Peng Yu, for 45,000 yuan ($6,900) claiming that he pushed her down.

http://www.globaltimes.cn(...)Chinese-problem.aspx
Die vuile egoistische smeerlappen lopen gewoon naar excuses te zoeken voor dat ziek gedrag van die omstanders :r

En dan nog...een kind laten creperen? Ouders die een helpende omstander in zo'n geval zouden aan klagen (wat ik me niet kan voorstellen) verdienen de kogel
Krekker is de bom!
pi_103408018
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Dus werkelijk al-le Chinezen zijn kut?
Nee, dat maak jij er nu van.
pi_103408024
De 19 mensen die voorbij liepen en de bestuurders zaten fout. En daar zouden we op moeten reageren. Ze zouden die bestuurders moeten veroordelen. Zo, waar zaten hun ogen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:41:44 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_103408043
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
De 19 mensen die voorbij liepen en de bestuurders zaten fout. En daar zouden we op moeten reageren. Ze zouden die bestuurders moeten veroordelen. Zo, waar zaten hun ogen.
Even los van het feit dat bepaalde culturele aspecten wel degelijk invloed zouden kunnen hebben gehad op het gedrag van deze omstanders is het natuurlijk van de zotte om 1,3 miljard mensen te veroordelen op basis van het gedrag van de vuile egoistische teringhufters uit het fimpje.
Krekker is de bom!
pi_103408055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Even los van het feit dat bepaalde culturele aspecten wel degelijk invloed zouden kunnen hebben gehad op het gedrag van deze omstanders is het natuurlijk van de zotte om 1,3 miljard mensen te veroordelen op basis van het gedrag van de vuile egoistische teringhufters uit het fimpje.
Generaliseren is in dit geval niet goed. Mee eens.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:45:44 #112
42366 Staal
pi_103408057
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
De 19 man die er voorbij liepen en de bestuurders zaten fout. En daar zouden we op moeten reageren. Ze zouden die bestuurders moeten veroordelen. Zo, waar zaten hun ogen.
De bestuurders en de passanten. Het is gewoon niet te bevatten eigenlijk voor normale mensen.

Niet de idioten die meteen gaan roepen dat de Chinezen gewoon een kutvolk is en niet lief voor diertjes en kindertjes. :'). Recent een leuk spijkerbroekie gekocht? Oh, wat een kutChinezen. Tis een hele Chineze toestand inderdaad. :')

Incidenten daar doen we natuurlijk niet aan. :).
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 05:08:04 #113
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_103408085
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:45 schreef Staal het volgende:

[..]

De bestuurders en de passanten. Het is gewoon niet te bevatten eigenlijk voor normale mensen.
Precies! Helaas is deze gebeurtenis geen uitzondering voor de Chinese bevolking. Snappie?

quote:
Niet de idioten die meteen gaan roepen dat de Chinezen gewoon een kutvolk is en niet lief voor diertjes en kindertjes. :').
Kutvolk heb je mij niet zien posten, jij vult zelf woorden in.

En hou eens op met dat gescheld.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_103408121
Tijd om die spleetogen Nederland uit te schoppen. Chinees is toch niet te vreten en je weet maar nooit of ze je hond of kat door de babi pangang hebben gegooid. Sowieso moet je nooit iemand vertrouwen die de 'r' niet kan uitspreken.
pi_103408247
Hoewel dit filmpje een erg schrijnend voorbeeld is, zijn dit soort gebeurtenissen helaas niet slechts incidenten in China. Het komt vaak voor dat bij ongelukken omstanders doorlopen of juist allemaal in een grote kring gaan staan om te kijken wat voor interessants er nu weer aan de hand is. Hetzelfde geldt voor mensen die vallen en niet meer overeind kunnen komen en ook bij vechtpartijen en dergelijke wordt doorgaans niet ingegrepen.

Zo zag ik niet zo heel lang geleden een vader zijn zoontje van een jaar of tien afranselen in de rij voor de kassa van de supermarkt. Niemand greep in en het jongetje lag met een bloedend hoofd op de vloer. Sommige mensen stapten gewoon over hem heen zodat zij in ieder geval niet hoefden te wachten met afrekenen bij de kassa, terwijl andere omstanders er wel om konden lachen. Het jongetje stond later overigens wel gewoon weer op.

In China meer dan in het Westen hebben veel mensen het idee dat het niet verstandig is je met de problemen van anderen te bemoeien. Het is een erg gesloten samenleving waar je wel geacht wordt de mensen in jouw netwerk (familie, werk, vriendenkring) te helpen, maar waar het helpen van mensen die je niet kent maar als vreemd wordt gezien. Je haalt er immers geen voordeel bij.

Als je helpt bij ongevallen is de kans zelfs aanwezig dat je juist zelf in de problemen komt. De afgelopen jaren zijn er genoeg voorvallen in China geweest waarbij de slachtoffers achteraf verklaarden dat diegenen die een helpende hand uitstaken schuldig waren. Dit is inderdaad om zelf niet voor de voor veel mensen onbetaalbare ziekenhuiskosten op te moeten draaien. Dat ze de kosten dan afschuiven op de persoon die hen geholpen heeft is schijnbaar een mindere gewetenskwestie. Er zijn zelfs Chinezen die met opzet ongelukken veroorzaken en zichzelf voor langzaam rijdende auto's gooien om zo een hoge schadevergoeding te kunnen eisen. Wel gooien ze zich dan voor een Bentley en natuurlijk niet voor een Cherry QQ.

Het is overigens niet zo dat er een wet is die voorschrijft dat als je helpt of zelfs alleen maar het alarmnummer belt dat jij voor de kosten moet opdraaien, maar dat mensen dus bang zijn achteraf aangeklaagd te kunnen worden en door de rechter schuldig kunnen worden geacht. In soortgelijke voorvallen zijn er rechters in China geweest die oordeelden dat juist omdat je zo je best doet om iemand te helpen je schuld bekent, want normaal gesproken zou je je immers niet bemoeien met dingen die jou niet aangaan.

Verder moet gezegd worden dat er ook genoeg Chinezen zijn die wel helpen in dit soort situaties en dit ook wel in het Chinese nieuws komt. De meeste Chinezen vinden het verschrikkelijk dat het zover heeft kunnen komen in hun land dat mensen bij een ongeluk gewoon doorlopen, maar zouden zelf ook niet zo snel een helpende hand uitsteken als ze het slachtoffer niet kennen en er zelf door in de problemen kunnen raken. Ze willen dus wel helpen, maar denken dat het verstandiger is dit niet te doen. Of er op korte termijn wat aan verandert valt nog maar te bezien, want een discussie hierover voeren is natuurlijk heel iets anders dan de mentaliteit van een heel volk veranderen.

Nog even voor de mensen die denken dat het tweede busje hetzelfde is als de eerste: er zijn miljoenen van dit soort busjes in China en ze zien er allemaal hetzelfde uit. Ook lijkt het me sterk dat het een afrekening van de maffia is en het idee dat een meisjesleven niets waard zou zijn is wat achterhaald. Was het een jongetje geweest dan hadden de voorbijgangers hetzelfde gereageerd.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_103408323
Aantal reacties berust op een zwaar misverstand.

Het AD had als eerst het bericht naar buiten gebracht in NL met als krantenkop "Leven Chinees meisje niets waard". Het gaat hier toevallig om een meisje.

Nu ontstaat bij sommige de indruk dat mensen voorbij liepen omdat het juist om een meisje ging. Dat is een zwaar misverstand. Het heeft echt helemaal niets met het geslacht te maken.

Voor de jonge dame in dit topic die half turks en half Nederlands is (of zou zijn). Even een vergelijking. Eerwraak is iets wat in bijvoorbeeld Turkije nog voorkomt. Dat dat nog voorkomt betekent niet dat alle Turken over één kam geschoren kunnen worden. Of dat bij eerwraak meisjes als minderwaardig worden gezien. Het heeft te maken met een verziekte samenleving (in delen van Turkije) waar dat (nog) geaccepteerd wordt. Idem voor China met betrekking tot (verkeers)slachtoffers.

Staal: over je reactie waarom je niet begrijpt dat mensen nieteens op zijn minst even de hulpdiensten zouden kunnen bellen en doorlopen. Ik denk dat in China (net zoals in NL) wanneer je de hulpdiensten belt, je je eigen naam, adres enz. moet opgeven voordat ze komen opdagen. Gezien de bangheid die er zou heersen over eventuele juridische schadeclaims zou dat een verklaring kunnen zijn. En dat de hulpdiensten niet komen opdraven als je je zelf niet kenbaar maakt wie je bent.

Niettemin ben ik met je eens dat het moraal in de samenleving is verziekt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Space-Chinees op 22-10-2011 08:01:50 ]
pi_103409975
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:57 schreef Mercer het volgende:
Ik ben het geheel met Ratelslangetje eens. Kutchinezen.
Dat gaat natuurlijk ook weer te ver, want die (hoe ironisch) ''arme straatveegster'' was/is
OOK een Chinees/Chinese.

Ik heb alles zitten lezen en natuurlijk begrijp ik wel dat je als je in China woont op je hoede
bent om mensen naar een ziekenhuis te brengen etc. als je daar zo voor afgestraft wordt,
maar laten we eerlijk zijn, de mensen die langs liepen waren ''te voet'' of die gasten op een
scooter/brommer er reed er zelfs nog eentje terug om even te kijken of hij het goed had
gezien, Ja, hij had het goed gezien er lag daar een twee jarig meisje dood te kreperen, nou
toch maar doorrijden dan.

Sorry met de beste wil van de wereld kun je dit niet recht lullen.
Hoe moeilijk is het om als voetganger een keel op te zetten en te schreeuwen dat er daar
een meisje ligt die overreden is door een auto? Hoe kunnen ze jou hiervoor aanklagen, je
bent lopen of met een scooter, er zullen zeker wel bandensporen op dat lichaampje te
vinden zijn.

De ''arme straatveegster'' dacht helemaal nergens aan, die zette haar bezem weg en
haalde dat kindje van de weg.

Dat is nu zo ironisch hieraan, de man in de wagen had misschien wel een vette
baan, en de volgende man in de wagen die erover heen reed ook, dus, tja geen tijd
voor dat soort onzin, laat maar creperen dat kind.

Voor de ouders had dat kindje wel degelijk waarde, ONDANKS het feit dat het een meisje
was dus ook dat lijkt me geen excuus, eigenlijk is er gewoon geen excuus.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:19:08 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_103411570
Het is natuurlijk niet eerlijk om alle chinezen over een kam te scheren, zeker niet als je een bericht leest over een kindje dat wel geholpen is na een verkeersongeval en gered is, gek genoeg op de dag dat het meisje is overleden.

Achteraf gezien hoe wrang ook maar goed dat dit is gebeurd en gefilmd, omdat het voor discussie heeft gezorgt en omdat ze nu toch enigszins wakker zijn geschud.
Graag zou ik de reacties van de mensen die voorbij zijn gelopen willen weten, waarom ze dat hebben gedaan, wat hun redenering was.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_103413364
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 03:07 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Dieren worden doelbewust gemarteld. Meisjes zijn niks waard.
Duidelijker kan ik het niet verwoorden.
Waar is die bron van je dan... (over die dieren wel te verstaan, het is de 3e keer dat ik het vraag)

[ Bericht 5% gewijzigd door kingtoppie op 22-10-2011 13:40:31 ]
Rustig aan.
pi_103413846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:19 schreef snakelady het volgende:
Graag zou ik de reacties van de mensen die voorbij zijn gelopen willen weten, waarom ze dat hebben gedaan, wat hun redenering was.
Ik denk inderdaad A dat omstanders effect en B dat het een gesloten maatschappij is... ''ik heb er niks mee te maken dus ik loop door'' Die 2 gekken in die busjes dat zijn gewoon 2 schijtluizen die denken dat hun leven naar de knoppe is als ze gaan helpen want die worden dan zeker aangeklaagd.. misschien wel een gevangenisstraf van 20 jaar (super excuus om niet te helpen ook... maar die mensen heb je)
Rustig aan.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:58:16 #121
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103414338
Hier krijg je nu koude rillingen van.
Trotse Belg.
pi_103414395
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 05:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tijd om die spleetogen Nederland uit te schoppen. Chinees is toch niet te vreten en je weet maar nooit of ze je hond of kat door de babi pangang hebben gegooid. Sowieso moet je nooit iemand vertrouwen die de 'r' niet kan uitspreken.
Wat is het probleem dat ze honden en katten eten als ze die niet als huisdier hebben? :')
Andere landen zijn de koeien heilig, die eten wij weer.
Het is maar net wat je afgesproken hebt.
Ik heb zelf een hond maar vind het echt niet erg als ze in bepaalde landen honden eten, vlees is vlees.
pi_103415595
Ooit eens op mijn werk, een collega meegemaakt die vaak voor zaken naar China ging. Een van zijn zakenpartners was ooit in problemen gekomen. Hij liep samen met een aantal vrienden over straat toen ze opeens een oude man zagen instorten. Ze hebben die man geholpen en naar het ziekenhuis gebracht. Later werden ze beschuldigd door de gierige zoon en dochter van de oude man. Rechtszaak natuurlijk en alle getuige zweerde dat hij en zijn vrienden de daders waren, zelfs een parkeerwachter. Gelukkig waren er videobeelden van een beveiligingscamera en ze werden vrij gesproken.

Volgens mij was er onlangs in China nog een oude man gevallen toen hij de bus uit ging. Niemand deed iets om de man te helpen en hij moest keihard schreeuwen dat het zijn eigen schuld was. Uiteindelijk was er een jonge man bereid om die oude man te helpen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:51:12 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_103415875
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:00 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wat is het probleem dat ze honden en katten eten als ze die niet als huisdier hebben? :')
Andere landen zijn de koeien heilig, die eten wij weer.
Het is maar net wat je afgesproken hebt.
Ik heb zelf een hond maar vind het echt niet erg als ze in bepaalde landen honden eten, vlees is vlees.
Dat ze katten en honden eten is ook niet hetgene wat me tegen staat, wel de omstandigheden waarin ze gehouden worden en het martelen.
En ja ik eet biologisch!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_103416572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:42 schreef Doler12 het volgende:
Ooit eens op mijn werk, een collega meegemaakt die vaak voor zaken naar China ging. Een van zijn zakenpartners was ooit in problemen gekomen. Hij liep samen met een aantal vrienden over straat toen ze opeens een oude man zagen instorten. Ze hebben die man geholpen en naar het ziekenhuis gebracht. Later werden ze beschuldigd door de gierige zoon en dochter van de oude man. Rechtszaak natuurlijk en alle getuige zweerde dat hij en zijn vrienden de daders waren, zelfs een parkeerwachter. Gelukkig waren er videobeelden van een beveiligingscamera en ze werden vrij gesproken.

Volgens mij was er onlangs in China nog een oude man gevallen toen hij de bus uit ging. Niemand deed iets om de man te helpen en hij moest keihard schreeuwen dat het zijn eigen schuld was. Uiteindelijk was er een jonge man bereid om die oude man te helpen.
Zo ken ik ook een paar verhalen van vrienden. Een Nederlandse jongen was met een Nederlands-Chinese vriendin in Beijing. Ze liepen een trap op en tegemoetkomend ging een oudere Chinese vrouw de trap af. De vrouw viel op de een of andere manier en wees de Nederlandse jongen meteen aan als de schuldige. Ook de Chinezen in het gezelschap van de vrouw hadden zogenaamd gezien dat hij haar van de trap afduwde, terwijl hij haar niet eens had aangeraakt. Er ontstond een grote ruzie, heel gedoe en die Chinezen wilden de politie erbij halen. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen omdat het Nederlands-Chinese meisje gedreigd heeft met haar connecties in Beijing (advocaten e.d.).

Nog een ander verhaal van een groep uitwisselingsstudenten in Beijing die in een volle bus stapten. Ze stonden redelijk dicht op elkaar tussen lokale Chinezen. Ineens schreeuwde een Chinese vrouw dat een Nederlandse jongen haar had geslagen, wat ook niet waar was. De hele groep studenten werd de bus uitgezet en daar opgewacht door agenten die ze onbeschoft behandelden, ze geloofden de vrouw namelijk direct. Ze werden meegenomen naar het politiebureau en urenlang verhoord. Uiteindelijk ook vrijgelaten bij gebrek aan bewijs.

Zelfs als er niet eens sprake is van een ongeluk, zetten sommige Chinezen zoiets in scène om onschuldige mensen uit te buiten. Echt ziek. :r
pi_103418199
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:16 schreef Chule het volgende:

[..]

Zo ken ik ook een paar verhalen van vrienden. Een Nederlandse jongen was met een Nederlands-Chinese vriendin in Beijing. Ze liepen een trap op en tegemoetkomend ging een oudere Chinese vrouw de trap af. De vrouw viel op de een of andere manier en wees de Nederlandse jongen meteen aan als de schuldige. Ook de Chinezen in het gezelschap van de vrouw hadden zogenaamd gezien dat hij haar van de trap afduwde, terwijl hij haar niet eens had aangeraakt. Er ontstond een grote ruzie, heel gedoe en die Chinezen wilden de politie erbij halen. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen omdat het Nederlands-Chinese meisje gedreigd heeft met haar connecties in Beijing (advocaten e.d.).

Nog een ander verhaal van een groep uitwisselingsstudenten in Beijing die in een volle bus stapten. Ze stonden redelijk dicht op elkaar tussen lokale Chinezen. Ineens schreeuwde een Chinese vrouw dat een Nederlandse jongen haar had geslagen, wat ook niet waar was. De hele groep studenten werd de bus uitgezet en daar opgewacht door agenten die ze onbeschoft behandelden, ze geloofden de vrouw namelijk direct. Ze werden meegenomen naar het politiebureau en urenlang verhoord. Uiteindelijk ook vrijgelaten bij gebrek aan bewijs.

Zelfs als er niet eens sprake is van een ongeluk, zetten sommige Chinezen zoiets in scène om onschuldige mensen uit te buiten. Echt ziek. :r
Dan zou ik ook niemand meer helpen, als je ze dan keihard gaan naaien.
Zoek het dan maar lekker zelf uit.
pi_103507175
test
pi_103507309
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:39 schreef DarkSavior het volgende:
test
test geslaagd
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:44:02 #129
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103507397
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:39 schreef DarkSavior het volgende:
test
Wat had je misschien anders verwacht toen je op invoeren drukte? :')
pi_103507438
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:44 schreef Sinji het volgende:

[..]

Wat had je misschien anders verwacht toen je op invoeren drukte? :')
check zn geschiedenis, tis geeneens zn 1e post :')
pi_103507450
Wilde dus even melden vanuit China dat deze link uitlegt geeft over waarom dit gebeurd in China:
http://www.hotscams.com/a(...)for-not-helping.html

Een Chinese rechter heeft een precedent geschept met de " Peng Yu casus". Sindsdien is het een maatschappelijk probleem geworden. Je wordt alleen geholpen als je van te voren aangeeft dat het je eigen schuld is.
pi_103507544
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:45 schreef DarkSavior het volgende:
Wilde dus even melden vanuit China dat deze link uitlegt geeft over waarom dit gebeurd in China:
http://www.hotscams.com/a(...)for-not-helping.html

Een Chinese rechter heeft een precedent geschept met de " Peng Yu casus". Sindsdien is het een maatschappelijk probleem geworden. Je wordt alleen geholpen als je van te voren aangeeft dat het je eigen schuld is.
Belachelijk.
  maandag 24 oktober 2011 @ 19:16:32 #133
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103509001
Plausibel verhaal, maar kom dan aan met een sterkere bron.
pi_103511576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waar is die bron van je dan... (over die dieren wel te verstaan, het is de 3e keer dat ik het vraag)
Ga maar even googelen, volgens mij is het nu verboden trouwens, maar de reden waarom ze
de honden zo martelen is een tratitie/bijgeloof het vlees zou namelijk malser zijn en omdat er
tijdens zo'n afranseling adrenaline vrijkomt bij een hond denken ze dat het goed is voor de potentie.

Maar goed, denk niet dat wij hier zoveel beter zijn, of Spanje met hun Stierengevechten
of De dansende Beren in andere landen

Geheel offtopic natuurlijk, maar wel waar.

pi_103512656
In China is een mensenleven, jong of oud, zowiezo weinig waard. Veel werken voor weinig loon. Het is niet zo erg als de grote stap voorwaarts onder Mao, maar errug veel is er nou ook weer niet veranderd. Er is een rijke 1% die anders doet vermoeden, maar laat je niet voor de gek houden.
pi_103523022
Ik stond echt met open mond te kijken naar dit filmpje. Ongelooflijk. Ik begrijp dat er in geweldsituaties vaak angst is om te handelen, maar het gaat hier over een weerloos klein kind. Hoe krijg je 't over je hart...
pi_103538234
Ik mag toch hopen dat dit onder ''de televaag'' verhalen valt anders is het wel goed
ziek en is de mensheid echt reddeloos verloren.

http://www.telegraaf.nl/b(...)s_kind__.html?p=13,2

di 25 okt 2011, 10:11
Opnieuw gruweldood Chinees kind

AMSTERDAM - Opnieuw is China opgeschrikt door de gewelddadige dood van een jong kind
in het verkeer. Nog geen week nadat het 2-jarige meisje Yueyue werd doodgereden op een drukke
markt zonder dat ook maar iemand een vinger uitstak, is een 5-jarige kleuter met opzet vermorzeld
onder de wielen van een vrachtwagen.

Het afschrikwekkende ongeluk gebeurde in Luzhou.
Het jongetje Xiong Maoke liep naar school toen hij werd aangereden door een vrachtwagen.

Volgens ooggetuigen zette de chauffeur zijn wagen vervolgens in de achteruit, om nog een keer
over de jongen heen te rijden, zodat hij zeker wist dat die dood was.

Het is in China namelijk goedkoper om een schadevergoeding te moeten betalen voor een dodelijk
ongeluk, dan op te moeten draaien voor de medische behandeling van een gewonde.

De 35-jarige chauffeur ontkent dat hij met opzet nog een keer over Xiong Maoke heeft gereden.
Wel heeft hij direct na het ongeluk zeven uur lang met de familie van de omgekomen jongen
gediscussieerd over de hoogte van de te betalen schadevergoeding.

In China woedt momenteel een fel maatschappelijk debat over schuld en boete bij dodelijke
ongelukken. Steeds vaker eisen nabestaanden met succes torenhoge schadevergoedingen.

En niet alleen de veroorzakers moeten betalen, ook mensen die anderen probeerden te helpen,
zijn in het recente verleden veroordeeld tot het betalen van een vergoeding.
Het gevolg is dat veel Chinezen bang zijn om in te grijpen bij noodsituaties.

Liever lopen ze door en doen ze alsof ze niets zien.
Zoals dus bij de 2-jarige Yueyue.
pi_103538732
En dat is een groeiende economie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')