Breaker.Faker | vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:36 |
Wat zijn nu echte betrouwbare auto's op de markt? | |
vosss | vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:37 |
De Toyota van Brennie doet het gewoon. Mijn Alfa Romeo staat in de garage. ![]() | |
wuuht | vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:38 |
bugatti Ferrari porche zijn denk ik wel betrouwbaar | |
Bananenvlaflip | vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:44 |
Alfa Romeo, Lancia, Lotus, Land Rover, Citroën... | |
JamFlava | vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:44 |
Die Chinese merken zijn betrouwbaar, alleen lastig te krijgen in NL. | |
Leandra | vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:46 |
Die staan wel betrouwbaar vaak in de garage... | |
tupolev141 | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:06 |
Volgens mij zijn kwa betrouwbaarheid alle merken een beetje naar mekaar toegegroeid. De geoden een beetje slechter, de slechten een beetje beter. Logisch ook ze gebruiken allemaal onderdelen van elkaar of van een paar grote wereldspelers in de toelevering, zoals Bosch of Delphi. Ik denk dat er mechanisch minder misgaat dan vroeger, maar electonisch is een ander verhaal. | |
Bananenvlaflip | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:09 |
Wat zijn betrouwbare zuinige stadsautotjes? Eerste auto met lage maandlasten, welke? Wat is nou een zuinig en goedkoop automerk? | |
penny-wise | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:10 |
Door alle electronica in de auto`s worden auto`s wel complexer. Vroeger kon je nog zelf aan de auto sleutelen maar dat gaat bij de meeste merken niet meer. Zelfs voor een lampje wisselen ben je al bij sommige auto`s genoodzaakt om naar de garage te gaan, | |
Prowl | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:36 |
Citroën Toyota Xantia | |
N.I.M.B.Y. | vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:16 |
Zonder gekheid ![]() Design van Citroen (met stippen op de e maar kan de toetscombinatie niet vinden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Cybje | vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:19 |
Ik rijd een Lancia en heb de laatste 1400 km geen problemen gehad! | |
jortkeldert | vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:24 |
Citroen C1? | |
#ANONIEM | vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:26 |
http://www.reliabilityindex.com/top-100 | |
Daksijs | vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:56 |
Ik heb voor mijn werk 12 citroentjes rijden en er is er nog geen 1 met noemenswaardige problemen ![]() ![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:32 |
Ik heb +/-40.000 KM in een Lancia Delta Turbo gereden zonder noemenswaardige problemen. Voordat ik hem kocht twijfelde ik ook heel erg, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt en gewoon gekocht. Ik zou het zo weer doen ![]() De fijnste auto die ik ooit gehad heb ![]() | |
08gnoT. | zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:41 |
Mazda, 2x 300k zonder problemen, buiten het reguliere onderhoud. één keer een kapotte homokineet. | |
Breaker.Faker | zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:41 |
Ik ben nu in bezit van een Renault Kangoo. Hij wordt te duur omdat hij op diesel rijdt en veel belasting moet betalen. En deze valt bijna uit mekaar zeker de interieur. De motor loopt nog steeds goed maar ik heb hier mij twijfels over. Maar verder ben ik toch niet te spreken over Renault. Te goedkope techniek als je het mij vraagt. Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare auto en het moet degelijk zijn ook in het interieur. Ik zelf twijfel nog aan VW, Toyota en Nissan. Ik weet wel dat VW duur is in de reparatie. Eventueel kan het ook Volvo wezen maar deze zijn zwaar waardoor je meer wegenbelasting moet betalen. | |
Leandra | zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:06 |
Maar als je nu een Kangoo hebt, wat voor soort en formaat auto zoek je dan? | |
Mattt | zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:30 |
Volkswagen ![]() | |
thumbnail | zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:40 |
Betrouwbaarheid is ook afhankelijk van de eigenaar. Als die de auto aftrapt en vrijwel geen onderhoud laat doen dan krijgt hij ook problemen. | |
Onmisbaar | zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:58 |
Japanse en Duitse auto's. Die ouwe Volvo's zijn ook erg betrouwbaar. | |
08gnoT. | zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:28 |
Zoek je nieuw of gebruikt? Even groot als de kangoo of een 'gewone' personenauto? | |
thumbnail | zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:53 |
Die oude Volvo's hadden toch een Peugeot motor? | |
Prowl | zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:57 |
Renault volgens mij | |
Onmisbaar | zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:28 |
Ja, maar ik doel op die 5 cilinder motoren, die zijn dus wel echt een portie betrouwbaar. Die zijn ook niet van Renault volgens mij. | |
rubje | zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:30 |
los van dat laatste laat het merk vanwege de inferieure kwaliteit vaak ook te wensen over. ![]() | |
Five_Horizons | zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:58 |
Die kwamen van Audi vandaan (die ze uiteindelijk van toenmalig moederbedrijf Mercedes had, maar dat terzijde -verdere ontwikkeling is van henzelf), zo ook de latere dieselmotoren. | |
Onmisbaar | zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:30 |
Precies! Deze zijn dus blijkbaar erg betrouwbaar. De Volvo's met die motoren van Renault (De 400-series?) zijn wel een stuk minder betrouwbaar, hoorde ik. | |
heyhallodaar | zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:47 |
De 2.5l diesel uit de 850 en V70 Classic kwam van Audi vandaan inderdaad. Een betrouwbaar blok. Het 2.5 liter 5 cilinder benzineblok daarentegen was gewoon een eigen ontwikkeling en ook enorm betrouwbaar! Even als alle afgeleide daarvan, zoals de 2,3 en 2.4. De wat lichtere motoren zoals bijv in de 440 etc, die kwamen van Renault (en bleken een stuk minder betrouwbaar). En bijvoorbeeld de 1.8 in de eerste V/S40 kwam weer van Mitsubishi, de Carisma en V/S40 delen sowieso veel. Overigens zijn de nieuwere diesels van Volvo, zoals bijvoorbeeld de D5, een puur eigen ontwikkeling en ook die blijken betrouwbaar. Volvo kun je dus wel onder de betrouwbare merken scharen ![]() Evenals Toyota, Honda, Mazda (dat laatste tijd weer veel deelt met Ford). En als het per se modaal-europees moet zijn, spullen van VW ![]() | |
thumbnail | zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:12 |
We hebben allebei gelijk: The 264 models had a completely new V6 B27E engine called the Douvrin engine.[3][4] This engine was developed jointly by Peugeot, Renault and Volvo, and is therefore generally known as the "PRV engine". Mijn vader had zo'n auto. | |
thumbnail | zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:13 |
Die liefde is aardig over dacht ik. | |
Lindstrøm. | zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:14 |
Alfa Romeo | |
Bananenvlaflip | zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:07 |
Iets meer informatie is wel handig als je advies zoekt dat een beetje hout snijdt. Wat er nu gebeurt is dat iedereen op fok die ooit een auto heeft gehad, roept 'mijn [automerk] doet het al [zo lang] zonder problemen!' Denk bijvoorbeeld aan je budget, hoeveel kilometers per jaar, verhouding snelweg/binnenwegen/bebouwde kom, en andere specifieke wensen. | |
_Arthur | zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:38 |
Mijn auto rijd na 69 jaar nog steeds. Prima betrouwbaar dus! ![]() | |
El_Liberaliste | zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:30 |
I lol'd Gewoon voor een massaproduct als een VW gaan TS, das meestal wel goed. Of een Jap. Ik heb beiden en op de dag dat ik een klassieke Alfa kan betalen ga ik me doodschrikken ![]() | |
InFrA-WiZ | zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:58 |
Subaru of een andere Jap. | |
Revolution-NL | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:11 |
Renault, Citroen, Peugeot, Fiat , Alfa Romeo ![]() | |
Prowl | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:14 |
Echte karakter auto's ![]() | |
Cybje | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:15 |
Ik weet niet of het om nieuw of tweedehands gaat, maar bij tweedehands is het merk nog bijna het minst belangrijk. De algehele staat van de auto, dus of het onderhoud gedaan is en of vorige eigenaren netjes met de techniek omgingen, is dan veel belangrijker. Bij een nieuwe auto moet je kijken naar hoe lang je garantie is en hoe lang je de auto wil houden. Als je de auto van plan bent 3 jaar te houden, moet je gewoon een auto nemen met minimaal 3 jaar garantie en mobiliteitsservice. Dan blijf je tenminste gewoon rijdend. | |
Breaker.Faker | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:28 |
Ik zoek een normale personenauto. Geen bestelauto meer.Wat ik zoek is een 2de hands auto. Een normale personenauto ik dacht meer aan een Sedan Deze moet niet meer dan ton hebben gedraaid. En niet meer dan 9000 kosten. Alleen twijfel ik of het een schakel bak of een automaat wordt. Want ik vindt een automaat echt super rijden alleen de aanschaf is hoger. | |
08gnoT. | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:35 |
Nissan Almera/Primera, Mazda 3/6, Mitsubishi Lancer/Galant, Toyota Corolla/Avensis, Subaru Impreza/Legacy, VW Bora/Passat | |
Cybje | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:38 |
Wat voor iets zoek je ongeveer dan, in welke klasse? Want voor 9000 euro koop je een nog vrij jonge Toyota Aygo met semi-automaat. Is wegenbelastingvrij, zuinig en vrij betrouwbaar. Daarnaast zijn dit soort auto's in onderhoud ook vrij goedkoop. Alleen al dingen als banden zijn vrij goedkoop, door de relatief kleine bandenmaat. En als er een keer wat stuk is, zijn de onderdelen natuurlijk ook een stuk goedkoper dan van de hogere klassen. Aan de andere kant kun je voor 9000 euro ook een Maserati Biturbo kopen. Maar dat raad ik je niet aan qua betrouwbaarheid ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:40 |
Heerlijke auto en super comfortabel met de CVT automaat: http://link.marktplaats.nl/485450328 http://link.marktplaats.nl/492807007 | |
Bananenvlaflip | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:42 |
Zeker de 'vergeten' merken als Subaru en Honda kunnen interessant zijn. Er zijn veel meer mensen die tweedehands een vw kopen, zodat die relatief duurder zijn. Ik ben zelf overigens erg te spreken over vw, dus het is ook een kwestie van uitproberen en proefritten maken. | |
Cybje | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:43 |
Civic Hybrid rijdt wel fijn inderdaad. Ik heb er ook naar gekeken. Enige nadeel vond ik dat hij relatief zwaar is en dat is niet zo fijn als hij straks in de wegenbelasting komt (vanaf 2014?). Maar vooral die CVT rijdt erg relaxed. Je moet er alleen wel van houden. En je moet geen heel sportieve rijstijl hebben, want dan krijg je het gevoel dat het vooral veel motorlawaai is, maar je weinig vooruit komt. | |
djkoelkast | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:44 |
Ik heb het helemaal met Franse auto's, maar betrouwbaar zijn ze dus echt niet. Sinds een paar jaar heb ik een Subaru en die is dus wel super betrouwbaar. Subaru dus. | |
vosss | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:50 |
Mijn Alfa Romeo vandaag opgehaald in de garage. Onder het rijden valt ineens de zonneklep aan mijn kant omlaag. Dus niet doorklappen tot voor de ruit, maar gewoon recht omlaag. Omhoog klappen kan niet meer. En tegen de ruit zetten ook niet. Vervolgens kom ik thuis en zie dat achter het raam een klein stukje open staan, half centimetertje ofzo, dus ik denk die doe ik even dicht. Vervolgens lazert mn raam 30cm omlaag en gaat niet meer dicht. Net moest ik nog even iets pakken uit de auto, blijkt mn centrale vergrendeling het ineens niet meer te doen. Ik denk dat je voor betrouwbaarheid niet bij Alfa Romeo moet zijn ![]() ![]() En toch vind ik het een gave auto. En ook heb ik nog altijd stiekem een beetje spijt dat ik mn Delta weggedaan heb. Maargoed, Italiaanse auto's; die hoeven niet betrouwbaar te zijn, daar zijn het italianen voor. ![]() | |
vosss | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:51 |
Overigens is ducttape de oplossing voor al deze problemen ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:53 |
Je centrale vergrendeling vast plakken? ![]() | |
T42 | zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:39 |
een lada of iets russies | |
Leandra | zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:53 |
Het gewicht van hybrides wordt deels veroorzaakt door de accu's, toen hybrides nog niet wegenbelastingvrij waren telde het gewicht van de accu's niet mee voor de MRB. Ik ga er vanuit dat dat in het nieuwe systeem ook weer zo zal zijn. | |
Biogarde | zondag 23 oktober 2011 @ 00:33 |
Vastplakken is één woord ![]() Ik heb goeie ervaringen overigens met Jappen en Ford. | |
penny-wise | zondag 23 oktober 2011 @ 12:44 |
De 1.8 is gewoon van Volvo, de 1.8i is de GDI uitvoering van mitsubishi,en die kwam een aantal jaar later. Ex-nedcar medewerker, vandaar. |