Toyota'squote:Op donderdag 15 september 2011 00:30 schreef Dennis101 het volgende:
Welke merken zuinig zijnIk zou een zuinige auto zoeken, ipv een zuinig merk, grote kans dat die op de verkeerde dingen hebben bezuinigd.
Ja, je moet je focussen op een bepaalde auto in plaats van een bepaald merk. Via autoweek.nl kan je wel redelijk snel uitzoeken wat een zuinige auto is.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:32 schreef GlenSpey het volgende:
Jaja leuk allemaal, ook nog serieuze reacties?
Nee, omdat er geen auto bestaat die 2x zo zuinig rijdquote:Op donderdag 15 september 2011 00:32 schreef GlenSpey het volgende:
Jaja leuk allemaal, ook nog serieuze reacties?
Dat lijkt me erg overdreven als je alleen op deze 2 punten let (zeker als je veel snelweg kilometers maakt). In mijn geval zou dat een besparing van ongeveer 15% betekenen.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:39 schreef pjay het volgende:
Om de drie weken even je bandenspanning controleren, wanneer je proppen in 1 van je banden hebt om de week, dat kan wel wat schelen op het benzine verbruik.
Verder helpt wel om 50 in 4 te rijden, en geen 60 in de stad.
Dat scheelt rustig 75 tot 100 km op een tank
Ik rij 50 in zn 5quote:Op donderdag 15 september 2011 00:39 schreef pjay het volgende:
Om de drie weken even je bandenspanning controleren, wanneer je proppen in 1 van je banden hebt om de week, dat kan wel wat schelen op het benzine verbruik.
Volgens mij is dat ook niet goed, aangezien je dan de motor te 'lui' maakt.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik rij 50 in zn 5mijn auto haalt dat makkelijk. Helaas is dat volgens mij ook een beetje het probleem, want als ik dan wat harder rij zit ie ook vrij snel hoog in de toeren... die ook nooit omlaag gaan als ik het gas even loslaat.. weet alleen niet of dat laatste normaal is of niet.
EENS! Het is EENS!quote:Op donderdag 15 september 2011 00:33 schreef practics het volgende:
je rechtervoet.
[..]
Nee, omdat er geen auto bestaat die 2x zo zuinig rijd![]()
Auto's zijn duur kosten veel benzine reken is uit wat je verbruik is van plaats wat los gegooi met getallen
50 in zn 4? Komop, dat rijd toch niet fijn?quote:Op donderdag 15 september 2011 00:39 schreef pjay het volgende:
In z'n 5? Voel eens aan je voorhoofd?quote:Op donderdag 15 september 2011 00:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik rij 50 in zn 5mijn auto haalt dat makkelijk. Helaas is dat volgens mij ook een beetje het probleem, want als ik dan wat harder rij zit ie ook vrij snel hoog in de toeren... die ook nooit omlaag gaan als ik het gas even loslaat.. weet alleen niet of dat laatste normaal is of niet.
Welke auto en welke brandstof?quote:Op donderdag 15 september 2011 01:13 schreef Dennis101 het volgende:
Bij 50 in zijn 4 draai ik rond de 2000 toeren, dan heeft mijn auto meer dan genoeg kracht om soepel op te trekken. 50 in zijn 5 doe ik alleen als ik constant kan rijden, want als je moet remmen naar de 40 en dan weer op moet trekken vind die dat niet fijn nee.
Clio 1.6 (110pk, nm weet ik niet) op benzine uit 2003.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Welke auto en welke brandstof?
Als ik 50 in zijn 5 rijd wel ja, mijn gemiddelde verbruik ligt echter 1:14.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:17 schreef Caland het volgende:
Benzine uit 2003? Tering, dan rij je inderdaad zuinig.
Kijk ik rij een 3 jaar jongere Corsa met een 1.2. Misschien verklaart dat waarom ik niet 50 in z'n 5 kan en wil rijden.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Clio 1.6 (110pk, nm weet ik niet) op benzine uit 2003.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |