Die staan wel betrouwbaar vaak in de garage...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Alfa Romeo, Lancia, Lotus, Land Rover, Citroën...
Door alle electronica in de auto`s worden auto`s wel complexer. Vroeger kon je nog zelf aan de auto sleutelen maar dat gaat bij de meeste merken niet meer. Zelfs voor een lampje wisselen ben je al bij sommige auto`s genoodzaakt om naar de garage te gaan,quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:06 schreef tupolev141 het volgende:
Volgens mij zijn kwa betrouwbaarheid alle merken een beetje naar mekaar toegegroeid. De geoden een beetje slechter, de slechten een beetje beter. Logisch ook ze gebruiken allemaal onderdelen van elkaar of van een paar grote wereldspelers in de toelevering, zoals Bosch of Delphi.
Ik denk dat er mechanisch minder misgaat dan vroeger, maar electonisch is een ander verhaal.
Zonder gekheidquote:
Citroen C1?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:16 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zonder gekheid![]()
Design van Citroen (met stippen op de e maar kan de toetscombinatie niet vinden) met de betrouwbaarheid van Toyota ik zou het kopen
![]()
![]()
![]()
Ik heb +/-40.000 KM in een Lancia Delta Turbo gereden zonder noemenswaardige problemen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:19 schreef Cybje het volgende:
Ik rijd een Lancia en heb de laatste 1400 km geen problemen gehad!
Die oude Volvo's hadden toch een Peugeot motor?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:58 schreef Onmisbaar het volgende:
Japanse en Duitse auto's. Die ouwe Volvo's zijn ook erg betrouwbaar.
Renault volgens mijquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:53 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Die oude Volvo's hadden toch een Peugeot motor?
los van dat laatste laat het merk vanwege de inferieure kwaliteit vaak ook te wensen over.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:44 schreef JamFlava het volgende:
Die Chinese merken zijn betrouwbaar, alleen lastig te krijgen in NL.
Die kwamen van Audi vandaan (die ze uiteindelijk van toenmalig moederbedrijf Mercedes had, maar dat terzijde -verdere ontwikkeling is van henzelf), zo ook de latere dieselmotoren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:28 schreef Onmisbaar het volgende:
Ja, maar ik doel op die 5 cilinder motoren, die zijn dus wel echt een portie betrouwbaar. Die zijn ook niet van Renault volgens mij.
Precies! Deze zijn dus blijkbaar erg betrouwbaar. De Volvo's met die motoren van Renault (De 400-series?) zijn wel een stuk minder betrouwbaar, hoorde ik.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die kwamen van Audi vandaan (die ze uiteindelijk van toenmalig moederbedrijf Mercedes had, maar dat terzijde -verdere ontwikkeling is van henzelf), zo ook de latere dieselmotoren.
De 2.5l diesel uit de 850 en V70 Classic kwam van Audi vandaan inderdaad. Een betrouwbaar blok. Het 2.5 liter 5 cilinder benzineblok daarentegen was gewoon een eigen ontwikkeling en ook enorm betrouwbaar! Even als alle afgeleide daarvan, zoals de 2,3 en 2.4. De wat lichtere motoren zoals bijv in de 440 etc, die kwamen van Renault (en bleken een stuk minder betrouwbaar). En bijvoorbeeld de 1.8 in de eerste V/S40 kwam weer van Mitsubishi, de Carisma en V/S40 delen sowieso veel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die kwamen van Audi vandaan (die ze uiteindelijk van toenmalig moederbedrijf Mercedes had, maar dat terzijde -verdere ontwikkeling is van henzelf), zo ook de latere dieselmotoren.
We hebben allebei gelijk:quote:
Die liefde is aardig over dacht ik.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:47 schreef heyhallodaar het volgende:
Mazda (dat laatste tijd weer veel deelt met Ford).
Iets meer informatie is wel handig als je advies zoekt dat een beetje hout snijdt. Wat er nu gebeurt is dat iedereen op fok die ooit een auto heeft gehad, roept 'mijn [automerk] doet het al [zo lang] zonder problemen!'quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben nu in bezit van een Renault Kangoo. Hij wordt te duur omdat hij op diesel rijdt en veel belasting moet betalen. En deze valt bijna uit mekaar zeker de interieur. De motor loopt nog steeds goed maar ik heb hier mij twijfels over. Maar verder ben ik toch niet te spreken over Renault. Te goedkope techniek als je het mij vraagt.
Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare auto en het moet degelijk zijn ook in het interieur.
Ik zelf twijfel nog aan VW, Toyota en Nissan. Ik weet wel dat VW duur is in de reparatie.
Eventueel kan het ook Volvo wezen maar deze zijn zwaar waardoor je meer wegenbelasting moet betalen.
I lol'dquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Alfa Romeo, Lancia, Lotus, Land Rover, Citroën...
Echte karakter auto'squote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Renault, Citroen, Peugeot, Fiat , Alfa Romeo
Wat ik zoek is een 2de hands auto. Een normale personenauto ik dacht meer aan een Sedanquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:07 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Iets meer informatie is wel handig als je advies zoekt dat een beetje hout snijdt. Wat er nu gebeurt is dat iedereen op fok die ooit een auto heeft gehad, roept 'mijn [automerk] doet het al [zo lang] zonder problemen!'
Denk bijvoorbeeld aan je budget, hoeveel kilometers per jaar, verhouding snelweg/binnenwegen/bebouwde kom, en andere specifieke wensen.
Heerlijke auto en super comfortabel met de CVT automaat:quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:28 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zoek een normale personenauto. Geen bestelauto meer.
[..]
Wat ik zoek is een 2de hands auto. Een normale personenauto ik dacht meer aan een Sedan
Deze moet niet meer dan ton hebben gedraaid. En niet meer dan 9000 kosten.
Alleen twijfel ik of het een schakel bak of een automaat wordt. Want ik vindt een automaat echt super rijden alleen de aanschaf is hoger.
Mijn Alfa Romeo vandaag opgehaald in de garage.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:37 schreef vosss het volgende:
De Toyota van Brennie doet het gewoon.
Mijn Alfa Romeo staat in de garage.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |