Gezien. OK, bestel maar, ik doe niet meequote:
Knap! Ik zit een beetje te niksen terwijl ik al lang op de fiets kon zitten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:27 schreef Oksel het volgende:
110km op de ATB vanochtend, waarvan de helft op de weg
Mwoah, ik dacht dat die info misschien ergens op het stuur stond.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:11 schreef kanovinnie het volgende:
Zit je stuurlint dan over de plek waar je stuurpen moet komen? Gewoon opmeten met een schuifmaat lijkt me.
Of je meet de omtrek van je stuur nauwkeurig op en dan bereken je daar de diameter uit..quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:18 schreef .Quo het volgende:
[..]
Mwoah, ik dacht dat die info misschien ergens op het stuur stond.
Schuifmaat heb ik niet, maar opmeten op zich is al wel een leuk ideeedit: ± 2,3cm. kom ik op, gemeten met liniaal
Weet niet hoe precies dat moet, zal de mogelijkheden bij stuurpennen eens met elkaar vergelijken.
Niet nodig, weet zeker dat een stuurpen met diameter 26inch goed is. OS en 26quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:52 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Of je meet de omtrek van je stuur nauwkeurig op en dan bereken je daar de diameter uit..
Dus je bent gestopt vooraleer je opgewarmd was; je hebt 4 medeweggebruikers een bijna dood ervaring bezorgd, en nu geef je er de brui aan?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ik een tijdrit over 20 km. 4 keer imbeciele mensen meegemaakt, 1 weg die opengebroken was. Ik hang die kutfiets in de schuur en haal hem er volgens jaar wel weer uit.
Waar deed je die "tijdrit" dan? De openbare weg is geen racebaan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ik een tijdrit over 20 km. 4 keer imbeciele mensen meegemaakt, 1 weg die opengebroken was. Ik hang die kutfiets in de schuur en haal hem er volgens jaar wel weer uit.
Eerst warm gereden, maar ja. En nog steeds ben ik zo traag als een slakquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus je bent gestopt vooraleer je opgewarmd was; je hebt 4 medeweggebruikers een bijna dood ervaring bezorgd, en nu geef je er de brui aan?
Klopt. Daarnaast zijn autowegen ook geen voetgangerspaden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:35 schreef fl4puit het volgende:
[..]
Waar deed je die "tijdrit" dan? De openbare weg is geen racebaan.
Ga dan ook eens een keer fatsoenlijk trainen met een schema i.p.v. 45 minuten rammen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eerst warm gereden, maar ja. En nog steeds ben ik zo traag als een slak
Dan kom ik op 2,4cm.quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:52 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Of je meet de omtrek van je stuur nauwkeurig op en dan bereken je daar de diameter uit..
Ook wel een interessante optie. Scheelt nauwelijks in prijs en zou wss nog een verbetering zijn ookquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:29 schreef MallootJean het volgende:
Je hebt nu waarschijnlijk een stuurpen voor een OverSized (OS) stuurbocht en dat is 31,8mm diameter. "Ouderwetse", niet-oversizede stuurbochten hebben een diameter van rond de 26mm.
Voor rond de 20 euro heb je bij 12Go ook een bijpassende stuurbocht:
http://www.12gotrading.nl(...)ren/[0,0,0,0,0]/10/1
Misschien volgend jaar eens wat zoeken. Maar nu was het voorbereiding voor de tijdritmeetquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga dan ook eens een keer fatsoenlijk trainen met een schema i.p.v. 45 minuten rammen.
En ook geen tijdritparcoursen. Maar je hebt wel eens van die dagen dat niemand lijkt op te letten, heeft imho weinig zin om je daar op een forum druk over te maken. Vandaag 4 uur lang niets aan het handje, zelfs erg vriendelijke medeweggebruikers.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Klopt. Daarnaast zijn autowegen ook geen voetgangerspaden.
26 inchquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet nodig, weet zeker dat een stuurpen met diameter 26inch goed is. OS en 26
edit: begin nu te twijfelen
Vriend, je hebt geen idee waar ik gereden heb. 60% van de route is polder, 30% een dorpsstraat met weinig zijstraten en de overige 10% is dat stukje waar vandaag opeens veel wandelaars waren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:51 schreef fl4puit het volgende:
[..]
En ook geen tijdritparcoursen. Maar je hebt wel eens van die dagen dat niemand lijkt op te letten, heeft imho weinig zin om je daar op een forum druk over te maken. Vandaag 4 uur lang niets aan het handje, zelfs erg vriendelijke medeweggebruikers.
Vandaag trouwens een paar rondjes op het lint gereden, leuk rondje en trapt lekker weg. Die ga ik 's-avonds zeker een paar keer rijden, maar een licht lijkt me wel nodig. Aanradertje om op zondagochtend hardloopchicks/milfs te bekijken.
Snelle Jelle in de bochtquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vriend, je hebt geen idee waar ik gereden heb. 60% van de route is polder, 30% een dorpsstraat met weinig zijstraten en de overige 10% is dat stukje waar vandaag opeens veel wandelaars waren.
Niet dat ze er niet mogen lopen, maar ga nou niet oversteken zonder te kijken. Of met 5 man (ja, 5.) naast elkaar lopen terwijl ik er aan kom.
Of 2 aan de ene kant van de weg en 5 meter verderop 2 aan de andere kant van de weg
Met zo'n instelling moet je ook niet gaan klagen dat je geen deuk in een pakje boter fietst.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien volgend jaar eens wat zoeken. Maar nu was het voorbereiding voor de tijdritmeet
Mijn arbeid heeft zich dit jaar vooral beperkt tot het beginnen met fulltime werken en fotografie.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met zo'n instelling moet je ook niet gaan klagen dat je geen deuk in een pakje boter fietst.
Arbeid adelt.
Misschien een beetje. Maar hoeveel moeite is het om niet als een stel mongolen al lopend een chicane te maken, of om voortaan eerst te kijken wat er aankomt voordat je oversteekt van berm tot berm.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Snelle Jelle in de bocht"Allemaal aan de kant want ik kom eraan!!!"
47 gem. Daarvoor heb ik nog we het 1 en ander te verbeterenquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:11 schreef Pritt het volgende:
Dit wordt de eerste officiële wedstrijd waar ik volgend jaar naar toe ga bouwen, alles daarvoor is om in vorm te komen.
http://www.tijdrijden.nl/cup/
Als je Steven Sloof kan kloppen in een tijdrit ben je geen gewone smurf. Die man is zo snel! Hij is al ergens achter in de 40 volgens mij en z'n gemiddelden zijn dat ook.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
47 gem. Daarvoor heb ik nog we het 1 en ander te verbeteren
Ik mag mijn handjes al dichtknijpen bij 40 het uur.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
47 gem. Daarvoor heb ik nog we het 1 en ander te verbeteren
Ziet er goed uit. Enige wat ik kan opmerken is dat het oude cosmics zijn, dus kunnen veel km's hebben gemaakt en daardoor de velg ingesleten door remmen. Maar goed, dat kan je controleren. Let ook op of de naven niet kraken. (wielen draaien in je handen). En kijk of de tandwielen niet zijn versleten. Ik vind het niet veel geld voor die fiets met dura ace. Ook niet als blijkt dat de tandwielen/ketting moeten worden vervangen. Welk jaar is de fiets eigenlijk? 2008?quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:42 schreef .Quo het volgende:
Even iets heel anders, ik ben sowieso (nog steeds) op zoek naar een "nieuwe" fiets.
deze
De verkoper is akkoord met m'n bod.
Vind ik bijna eng, zo snel.
Op-/aanmerkingen?
Kan weinig vinden over dit model maar het ziet er goed uit, toch?
Zo maak ik snel vriendenquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vriend, je hebt geen idee waar ik gereden heb. 60% van de route is polder, 30% een dorpsstraat met weinig zijstraten en de overige 10% is dat stukje waar vandaag opeens veel wandelaars waren.
Bereid je wel voor op duur onderhoud. Dura Ace spulletjes zijn prijzig als het vervangen moet worden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:42 schreef .Quo het volgende:
Even iets heel anders, ik ben sowieso (nog steeds) op zoek naar een "nieuwe" fiets.
deze
De verkoper is akkoord met m'n bod.
Vind ik bijna eng, zo snel.
Op-/aanmerkingen?
Kan weinig vinden over dit model maar het ziet er goed uit, toch?
Het is een dubbel. Je bent niet van plan in de bergen te gaan rijden?quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:42 schreef .Quo het volgende:
Even iets heel anders, ik ben sowieso (nog steeds) op zoek naar een "nieuwe" fiets.
deze
De verkoper is akkoord met m'n bod.
Vind ik bijna eng, zo snel.
Op-/aanmerkingen?
Kan weinig vinden over dit model maar het ziet er goed uit, toch?
Of; wel een dubbel, handig als je wedstrijden wilt gaan rijdenquote:Op maandag 24 oktober 2011 00:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is een dubbel. Je bent niet van plan in de bergen te gaan rijden?
Dubbel kan ook prima in de bergenquote:Op maandag 24 oktober 2011 00:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is een dubbel. Je bent niet van plan in de bergen te gaan rijden?
Ga ik zeker controleren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Enige wat ik kan opmerken is dat het oude cosmics zijn, dus kunnen veel km's hebben gemaakt en daardoor de velg ingesleten door remmen. Maar goed, dat kan je controleren. Let ook op of de naven niet kraken. (wielen draaien in je handen). En kijk of de tandwielen niet zijn versleten. Ik vind het niet veel geld voor die fiets met dura ace. Ook niet als blijkt dat de tandwielen/ketting moeten worden vervangen. Welk jaar is de fiets eigenlijk? 2008?
Mmmm, ik vind dit tamelijk verdacht. Ik geloof er niks van dat ie zijn fiets afplakt zodat het beter matched bij zijn kleding. Als ie dat werkelijk zo belangrijk zou vinden dan had ie wel een ander shirtje gekocht.quote:Op maandag 24 oktober 2011 07:30 schreef .Quo het volgende:
Thanx allen, kan ik wat mee die op-/aanmerkingen
[..]
de eigenaar heeft het frame waar dat normaal groen is afgeplakt met zwarte tapeDit past beter bij z'n kleding (is dat nou juist wel of niet soingé..?
).
als ik de fiets zo zie geheel zwart wit kan ik me prima voorstellen dat je dat deel niet groen wil.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:07 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Mmmm, ik vind dit tamelijk verdacht. Ik geloof er niks van dat ie zijn fiets afplakt zodat het beter matched bij zijn kleding. Als ie dat werkelijk zo belangrijk zou vinden dan had ie wel een ander shirtje gekocht.
Zou het kunnen dat ie zo probeert de fiets onherkenbaar te maken voor de rechtmatige eigenaar?
Will do!quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:11 schreef dop het volgende:
[..]
draai in elk geval het stuur tegen het frame en kijk goed of op de plek waar het stuur de bobenbuis raakt niet iets vreemds zit
Mooi phenomeen inderdaad. Zondagochtend trekken ze er massaal op uit, tegen de middag verdwijnen ze weer en wordt hun plaats ingenomen door ouwe lullen op fietsen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:51 schreef fl4puit het volgende:
Aanradertje om op zondagochtend hardloopchicks/milfs te bekijken.
Zijn er geen frutsels die je op je spaken kan bevestigen, waardoor je een kek zoevend geluid maakt zoals bijvoorbeeld Knightrider. Horen ze je tenminste aankomen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
Niet dat ze er niet mogen lopen, maar ga nou niet oversteken zonder te kijken. Of met 5 man (ja, 5.) naast elkaar lopen terwijl ik er aan kom.
Of 2 aan de ene kant van de weg en 5 meter verderop 2 aan de andere kant van de weg
Ik heb met mijn dubbel (met 13-29 erop gemonteerd) gewoon de Galibier gedaan hoor. Dat was prima te redden op 39-29 ook al had ik op sommige steile stukken op zich wel graag kleiner kunnen schakelen...quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is een dubbel. Je bent niet van plan in de bergen te gaan rijden?
's middags ook nog wel hoor! Gisteren zeker 5 hardloopkippen en 1 fietskip gesignaleerd op exact 100 km fietsen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mooi phenomeen inderdaad. Zondagochtend trekken ze er massaal op uit, tegen de middag verdwijnen ze weer en wordt hun plaats ingenomen door ouwe lullen op fietsen.
Gisteren en zaterdag ook zonder overschoenen gefietst. Nergens last vanquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:41 schreef cafca het volgende:
Ik was gisterochten mijn overschoenen vergeten. Had echt zo'n winter/schaats gevoel toen ik thuiskwam.
Ja, ik dacht dus ook dat het wel mee zou vallen. Maar om 9 uur was het toch nog behoorlijk koud. Watje of niet, ik trek de volgende keer overschoenen aan.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gisteren en zaterdag ook zonder overschoenen gefietst. Nergens last van
Ah dat verklaard het, ik zat pas om 14uur op de fiets. Ochtends was het idd nog koud.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dus ook dat het wel mee zou vallen. Maar om 9 uur was het toch nog behoorlijk koud. Watje of niet, ik trek de volgende keer overschoenen aan.
Koop je toch gewoon van die lekkere hoge carbon aero velgen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zijn er geen frutsels die je op je spaken kan bevestigen, waardoor je een kek zoevend geluid maakt zoals bijvoorbeeld Knightrider. Horen ze je tenminste aankomen.
19 mei, Waalse Pijl?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Koop je toch gewoon van die lekkere hoge carbon aero velgen?
Ben overigens met Fab in overleg of we in april/mei niet een andere rit in Belgie zullen rijden dan de RVV. RVV is wel heel erg massaal en daar word je in de klimmetjes ernstig afgeremd.
Ja, hoewel ook wel redelijk druk, hoor. Dit jaar ging hij om organisatorische redenen niet door, hopelijk volgend jaar wel.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt me ook leuk om eens te doen, niet zo massaal misschien als RVV of Amstel Gold Race.
Ohja geef je toppers eens door. Ik ben ook opzoek, in NH juist.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:52 schreef marcodej het volgende:
Hmz, FM heeft niets staan. Zal dan toch MP worden, maar allemaal redelijk uit de buurt (NoordHolland)...
Op de weg zal je moeten wachten tot maart ongeveer. In het veld kan je zeker terecht. Kijk anders eens bij WV Amsterdam.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er binnenkort nog leuke wedstrijden in de buurt van A'dam? Lijkt me tof om een fotoserie van te maken
Fietsmeet gaat 't worden?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt me ook leuk om eens te doen, niet zo massaal misschien als RVV of Amstel Gold Race.
Dat beloofd wat voor volgend jaar als jij tijdens je eerste limbo rit een keertje helemaal kuis kapot zit..... Ik zie die fiets al in de Geul drijven....quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hang die kutfiets in de schuur en haal hem er volgens jaar wel weer uit.
Lijkt me leuk om een keer 300 te proberen, maar in april?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eerst de 300 van Ivo in april.
limbo=limburg? Man, ik woon in Noord-Holland. Wat moet ik daar beneden?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat beloofd wat voor volgend jaar als jij tijdens je eerste limbo rit een keertje helemaal kuis kapot zit..... Ik zie die fiets al in de Geul drijven....
Het met een andere kleur (super dunne) folie afplakken van de accent kleuren is een trend die ik onlangs in Amerika een paar keer tegenkwam. Schijnt daar een beetje mode te zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:07 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Mmmm, ik vind dit tamelijk verdacht. Ik geloof er niks van dat ie zijn fiets afplakt zodat het beter matched bij zijn kleding. Als ie dat werkelijk zo belangrijk zou vinden dan had ie wel een ander shirtje gekocht.
Zou het kunnen dat ie zo probeert de fiets onherkenbaar te maken voor de rechtmatige eigenaar?
Dus een frame dat al een heel jaar in pro-continental races is afgeragt......? Vandaar waarschijnlijk die prijs. Niet doen dus!quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:38 schreef .Quo het volgende:
Verkoper komt op mij erg betrouwbaar over, hij weet vrij veel over zijn fiets.
Zie hier het zelfde model zonder tape:
[ afbeelding ]
Inderdaad best plausibel dat je dat afplakt toch?
Nouja, ik zal ook onder het tape kijken voor de zekerheid.
Dat is een andere fiets.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het met een andere kleur (super dunne) folie afplakken van de accent kleuren is een trend die ik onlangs in Amerika een paar keer tegenkwam. Schijnt daar een beetje mode te zijn.
[..]
Dus een frame dat al een heel jaar in pro-continental races is afgeragt......? Vandaar waarschijnlijk die prijs. Niet doen dus!
Jaja dat betekent trainen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me leuk om een keer 300 te proberen, maar in april?
Waar is die rit eigenlijk? Sowieso was ik niet van plan om nu te stoppen met fietsen, maar met minder licht en mindere tempraturen gaat het wel minder worden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jaja dat betekent trainen.![]()
En april is juist uitstekend, want dan heb je een stok achter de deur om deze winter wat arbeid te verrichten. als je 300km echter teveel vind mag je ook meedoen en zien hoever je komt. Alles wat je boven de 100km haalt is goed, alles boven de 150km uitstekend, en alles boven de 200km is categorie ijzervreter.![]()
Doe mee en je wordt er beter, harder, sterker en stoerder van.
-goed voor je conditie
-goed voor de moraal
-goed voor je mentale weerbaarheid
Ergens in de voerstreek geloof ik, provinicie Luik, Ivo weet het.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar is die rit eigenlijk? Sowieso was ik niet van plan om nu te stoppen met fietsen, maar met minder licht en mindere tempraturen gaat het wel minder worden.
En het is trouwens niet dat ik stilzit in de winter. De trainingen/het training geven van het kanoën gaan nog gewoon door.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ergens in de voerstreek geloof ik, provinicie Luik, Ivo weet het.
Leuk in de winter!quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En het is trouwens niet dat ik stilzit in de winter. De trainingen/het training geven van het kanoën gaan nog gewoon door.
Ik heb in Januari nog gewoon een wedstrijd hoor.quote:
Zoek gewoon op 'strandfiets' op MP, staan er een stuk of vijf geloof ik.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ohja geef je toppers eens door. Ik ben ook opzoek, in NH juist.
Dat kan in feite iedere goedkope atb zijn, een vaste voorvork vind je wel. Ik heb er zelf(s) nog 1 liggen van 1 1/8". Strandbanden erop en klaar is marcodej.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zoek gewoon op 'strandfiets' op MP, staan er een stuk of vijf geloof ik.
Ik zoek iets voor max. 250,-. Niets bijzonders, v-brakes, vaste voorvork. Als de draaiende delen maar een beetje ok zijn.
Vette footage!quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:23 schreef marcodej het volgende:
Ah, goeie tip, dank.
Ik ga even verder struinen met dit in achterhoofd.
Oh ja, ik moet ook nog de nieuwe GoPro HD Hero2 kopen, die vandaag uitgekomen is...
Je bent dan soms een halve dag onderweg voor maximaal 20 km in je eentje afzien. Dus idd leuk, maar niet leuk genoeg. Plus dat ik idd geen podium ga rijden daar. Ook niet als ik 1000 euro aan materiaal uitgeef. Dus de groep van m'n TT-fietsje gaat op m'n oude fiets. Dat frame spuit ik over om er een semi-gesoigneerde winterfiets van te maken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo minder tijdrijden? Leuk, maar niet leuk genoeg? Of red je daar geen podiumplaatsen mee?
Dat lang onderweg voor wedstrijden hou je altijd. Mijn oom rijd mijn neefje vaak 100 km+ ergens heen, wacht 2/3/4 uur tot hij klaar is met infietsen, wedstrijd fietsen en uitfietsen om vervolgens weer naar huis te rijden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je bent dan soms een halve dag onderweg voor maximaal 20 km in je eentje afzien. Dus idd leuk, maar niet leuk genoeg. Plus dat ik idd geen podium ga rijden daar. Ook niet als ik 1000 euro aan materiaal uitgeef. Dus de groep van m'n TT-fietsje gaat op m'n oude fiets. Dat frame spuit ik over om er een semi-gesoigneerde winterfiets van te maken.
Zo ervaar ik dat ook. Tijdrijders is wel een vol apartquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
Koersen lijkt mij ook veel leuker om te doen. Lekker elkaar afmatten, beetje duwen/trekken. Terwijl tijdrijden echt 100% om jezelf gaat. Volgens mij moet je daar ook een beetje een mierenneuker voor zijn. Precies alles afstellen om elke watt goed te kunnen gebruiken. Juiste houding enzovoorts.
Maar om toch nog goed nieuws over mijn fiets te vertellen, ik denk dat ik er een spacer tussenuit ga halen
Diep in de Ardense bossen vindt je geen taxiquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
Dus het gaat sowieso 180 worden?
Dat wordt extra veel geld mee voor de 10 km die ik moet leggen met de taxi.
Serieus? Lijkt me een vette sportquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hou wel van een beetje rammen en beuken. Daarom zit ik op kanopolo
Is het ook. Youtube er maar eens opquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Serieus? Lijkt me een vette sport
Rammen en beuken kan je ook wel tijdens een koers hoor
Mooi werk Fred, dan ben je in het voorjaar wel weer in vorm en rij je iedereen erafquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:13 schreef Freddeh het volgende:
Volgende week donderdag een sollicitatiegesprek. Standplaats is 30km van huis. Als dat doorgaat ruik ik dagelijkse training.
quote:
Hey, dat heeft een goeie reden hoor!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:14 schreef Gripper het volgende:
Wielrennen hoeft ook niet altijd een grap te zijn, het mag soms wel eens een beetje pijn doen. Dr zijn zoveel pieperds hier die de fiets nu binnen hangen, m in april weer tevoorschijn halen zodra de temperatuur boven de 20 graden komt, en dan heel zielig gaan klagen dat de conditie zo bedroevend is afgezakt...![]()
Voor zover ik weet is de Caad 10 de opvolger van de 9 (logischquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:17 schreef Freddeh het volgende:
Ik zou trouwens volgend jaar een nieuwe fiets gaan kopen, en ben vast aan het orienteren. Nu hoef ik er niet zo nodig een groep op, hoger dan Shimano 105. Dus nu zit ik te kijken naar de Cannondale CAAD8 5 en de CAAD10 5.
Wat is het verschil, behalve de ¤200 meer voor de CAAD10?
Ik vind overigens de witte kleurstelling van de CAAD10 mooier dan die van de CAAD8, maar of dát me nou ¤200 waard is...
En hoe zit het met de overige onderdelen (wielen etc)?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:51 schreef Freddeh het volgende:
Is beide inderdaad afgemonteerd met Shimano 105. Wat kleur betreft neig ik heel erg naar de CAAD10, maar ik vind dan ¤1400 wat veel voor een fiets die verder identiek is aan een CAAD8 van ¤1200 (of nog minder, afhankelijk van waar je hem vandaan plukt). Zeker als een CAAD8 frame de beste in z'n klasse is neig ik dan toch meer naar de 8.
Caad 8 heeft vaak de goedkoopste shimano wielen, Caad 10 bijvoorbeeld Aksiums. Daar zit dan al een deel van het prijsverschil inquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:55 schreef Freddeh het volgende:
Euh....
Ga ik nakijken, maar ik denk dat ik sowieso m'n Fulcrum R7's wil behouden.
Ik rijd zelf met veel plezier op een Caad9. Ik vind het rij gedrag erg overtuigend, en dat ondanks mijn beroerde shimano-wielen. Comfort is wellicht minder als op een carbonfiets, maar ik denk zelf dat een top-alu frame meer biedt dan een instap carbonframe voor hetzelfde geld. En voro comfort ga ik wel op de bank liggenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de Caad 10 de opvolger van de 9 (logisch) en is dat een prima frame van uitstekende kwaliteit. Caad 8 is nu het goedkoopste frame van Cannondale maar zou volgens recensies wel de beste in zijn klasse zijn. Kortom, beide prima.
Welke fietsen bedoel je dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:05 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik rijd zelf met veel plezier op een Caad9. Ik vind het rij gedrag erg overtuigend, en dat ondanks mijn beroerde shimano-wielen. Comfort is wellicht minder als op een carbonfiets, maar ik denk zelf dat een top-alu frame meer biedt dan een instap carbonframe voor hetzelfde geld. En voro comfort ga ik wel op de bank liggen![]()
Daarnaast vind ik een Cannondale een stuk aantrekkelijker ten op zichte van de gemiddelde Duitse Eenheidsworst Fietsen.
Bij de keuze voor een geschikt frame moet je je er wel van bewust zijn dat de bovenbuis bovengemiddeld lang is.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:10 schreef Tommeke het volgende:
Duitse eenheidsworst is Bulls, Steven en Cube. Focus ook wel een beetje, al maken die wel mooie frames. Canyon is geil! Ik wil ook een Canyon
Je krijgt een routebeschrijving en GPS track (vooraf per mail, download van de site of bij de start) en bij de start een controlekaart. Het peloton houdt het zo'n 15km, tot aan de voet van de Côte de Wixhou. Dan spat het peloton helemaal uit elkaar. Ik heb de tarieven van komend jaar nog niet binnen (worden door het bestuur bepaald, dit jaar was het 11 Euro voor niet NTFU (of bevriende buitenlandse bond) leden en 9 voor leden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb m ook in mn agenda gezet. Waar moet ik ongeveer aan denken: is het een uitgepijlde tocht, is er een routeboek, of rijden we m in peloton(netje) ? En zijn er inschrijfkosten aan verbonden?
Rose een beetje. Die hebben wel een redelijk design. Ik vind die Canyons gewoon superstrak qua design. Ze zien er allemaal zo snel uit!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]Waarom hoort Cube wel in dat rijtje thuis en Focus, Canyon en Rose niet...
vooral die mooie lasnaden......quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind die Canyons gewoon superstrak qua design. Ze zien er allemaal zo snel uit!
Jah, dat alu frame is wel lelijk idd. Lasnadenquote:
Helemaal mee eens! Mijn volgende fiets wordt een Canyon Ultimate CF met Chorus en Cosmic Carbon of andere aerovelgen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jah, dat alu frame is wel lelijk idd. Lasnaden![]()
Zelfs mijn Renault heeft die niet
Bij m'n Trek zijn ze btw dusdanig weggewerkt dat ze bij Cycle Trend dachten dat het een carbon frame was_
Die carbon dingen van kenjon zijn wel nice hoor! Heb er in Spanje een weekje tegenaan gekeken en ben om
Ik ook, en mijn vriendin vindt het lettertype juist weer lelijk, vrouwen....quote:
Het verschil tussen Record is Chorus is financieel veel groter dan het verschil in kwaliteit.quote:
Waar rij je nu mee?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook, en mijn vriendin vindt het lettertype juist weer lelijk, vrouwen....
[..]
Het verschil tussen Record is Chorus is financieel veel groter dan het verschil in kwaliteit.
Kan trouwens ook Ultegra worden hoor, maar eerst maar eens kijken of het frame qua geometrie goed bij me past, en misschien denk ik er in maart alweer anders overDe aanschaf van de zaak is het einde van vermaak
![]()
Shimano 105 maar dat is puur omdat dat op die 2e hands fiets zat toen ik hem kocht. Bevalt mij overigens prima. Vroegahh wel Record gehad en die hendels liggen me toch wat lekkerder in de handen, vandaar dat ik terug wil naar Campagnolo.quote:
Nigger whut?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:33 schreef dop het volgende:
het spijt me maar Canyon past zo in het rijtje met die ander duitse worsten
overigens verder allemaal prima fietsen hoor.
Ik vind het ook lelijk... Zou niet dood gevonden willen worden op een Canyon...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook, en mijn vriendin vindt het lettertype juist weer lelijk, vrouwen....
Nee, maar waar wel?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind het ook lelijk... Zou niet dood gevonden willen worden op een Canyon...
quote:
Ja als je naar een stuk plastic wilt kijken en niet naar een kunstwerk.quote:
Eens met dop, die Felt is mooier, al vind ik t nog steeds niet alles. Hij ziet er gewoon 'bad-ass' uit.quote:
Met het steuntje dat Photoshop heet waarschijnlijk.. Verder wel een geile fiets, maar niks voor mij.. M'n pens zit op de weg op een tijdritfiets en daarbij ook zwaar buiten budget..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:56 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Eens met dop, die Felt is mooier, al vind ik t nog steeds niet alles. Hij ziet er gewoon 'bad-ass' uit.
Maar hoe blijft die fiets in godsnaam overeind staan op die foto? Ik zie nergens een steuntje??
Als ik het zo zie komt het eerder doordat ze hem een duw gegeven hebben. Ik zie iig (afgezien van bij de crank) geen aanwijzingen voor een PS.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:23 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Met het steuntje dat Photoshop heet waarschijnlijk.. Verder wel een geile fiets, maar niks voor mij.. M'n pens zit op de weg op een tijdritfiets en daarbij ook zwaar buiten budget..
Ik moet toegeven dat ik de Pinarello's geiler vindt, maar ver buiten mijn budget. Daar betaal je voor een Dogma2 met Chorus minimaal 4k. Allemaal leuk maar zoveel beter fietst een Dogma2 niet vergelijken met een Canyon, iig niet 2k beter en als ik de tests mag geloven doet Canyon het ongelofelijk goed.quote:
Dan zou je bij de wielen waarschijnlijk enig teken van beweging moeten zien, want anders zou het duwtje te zacht zijn en valt die fiets gewoon om.. Niet iets wat je even laat gebeuren alleen voor een fotootje..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het zo zie komt het eerder doordat ze hem een duw gegeven hebben. Ik zie iig (afgezien van bij de crank) geen aanwijzingen voor een PS.
Ach smaken verschillenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:26 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
het is maar een alu fietsje,maar daar verbleekt die Canyon natuurlijk geheel bij
zeker heel wat anders , maar de klein quantum pro word al lang niet meer gemaakt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ach smaken verschillen
[ afbeelding ]
Maar dan heb je het wel over een hele andere prijs.
Dat is dan ook de plek om een stokje ertegen te zetten voor de foto.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik het zo zie komt het eerder doordat ze hem een duw gegeven hebben. Ik zie iig (afgezien van bij de crank) geen aanwijzingen voor een PS.
Met smaken verschillen bedoel ik trouwens niet dat ik de KLEIN niet mooi vind. Wat je zegt, hij was zijn tijd ver vooruit!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:36 schreef dop het volgende:
[..]
zeker heel wat ander , maar de klein quantum pro word al lang niet meer gemaakt.
geen vergelijk dus , maar in 1996 was het een wonder van een fiets
pinnerello maakte toen alleen nog maar stalen fietsen die niet eens in de schaduw mogen staan
maar fietsje wat je post an ook ook best waarderen
Ja absoluutquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ach smaken verschillen
[ afbeelding ]
Maar dan heb je het wel over een hele andere prijs.
Nu ik er voor een tweede keer naar kijk...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is dan ook de plek om een stokje ertegen te zetten voor de foto.
Die Klein is echt fantastisch. Ik herken de foto, van weight weenies denk ik?
Pure porno. Zonde om mee te fietsen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja absoluut![]()
Jammer aan deze fiets is wel dat 't kabeltje van de achterderrailleur op zijn kop zit. Schoonheidsfoutje maar dat hadden jullie vast al gezien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je doet dit soort foto's niet met een telefooncamera, maar met een DSLR. Dus een korte sluitertijd. Dan bevries je alle bewegingenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:28 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dan zou je bij de wielen waarschijnlijk enig teken van beweging moeten zien, want anders zou het duwtje te zacht zijn en valt die fiets gewoon om.. Niet iets wat je even laat gebeuren alleen voor een fotootje..
Impliceer je dat ik alleen foto's met een telefoon maak? Zelfs met een hele korte sluitertijd is het wss niet te doen om die fiets stil op de foto te krijgen aangezien je er een flinke duw tegen moet geven om te zorgen dat hij niet omvalt.. Daarbij aannemend dat de fiets niet al meteen omvalt door de duw die je er tegen geeft....quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je doet dit soort foto's niet met een telefooncamera, maar met een DSLR. Dus een korte sluitertijd. Dan bevries je alle bewegingen
Ik heb daar wel boeken voor, Rabo dok G. Leinders heeft een boek geschreven dat ik prettig vind. het heet "Grote Motoren" geloof ik. Niet te ingewikkeld is het.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Narcotical het volgende:
Verder is dit niet heel on-topic, dus daarom: Iemand goeie suggesties voor het samenstellen van trainingsschema's enzo..? Denk dan ook echt aan het zelf samenstellingen van trainingen en niet alleen programmatjes volgen... Als ik iets doe wil ook zelf begrijpen waarom ik het doe en niet omdat het moet..
zitvlees.nl ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Narcotical het volgende:
Verder is dit niet heel on-topic, dus daarom: Iemand goeie suggesties voor het samenstellen van trainingsschema's enzo..? Denk dan ook echt aan het zelf samenstellingen van trainingen en niet alleen programmatjes volgen... Als ik iets doe wil ook zelf begrijpen waarom ik het doe en niet omdat het moet..
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:44 schreef Blik het volgende:
Rare dicussie
Waarom zou je een fiets een duw geven om op de foto zetten met het risico dat:
1. de fiets valt en beschadigd raakt
2. de foto mislukt vanwege beweging
3. je het dan dus vele malen extra moet uitvoeren
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:36 schreef dop het volgende:
[..]
snap het ook niet helemaal , Photoshop heet dat.
of denken jullie dat dat alleen is op Porn te bewerken, dan haden ze het wel Pornshop genoemd.
Als ik een vouwfiets wil zien, kijk ik wel hier in de fietsenstalling. Genoeg faalhazen die daarmee naar het werk komen...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:11 schreef Oksel het volgende:
Zal ik weer eens wat foto's posten van mijn fiets dan?Jullie vragen er om.
Ik zou alle maten van je huidige fiets opmeten en dan een frame zoeken die er qua lengte bovenbuis en lengte balhoofd het dichtste erbij in de buurt komt. Wil je bijvoorbeeld een langere/kortere stuurpen dan zou ik een 1/2cm korter/langer frame nemen, etc. Maar blijf wel bij de basis omdat de houding die je nu hebt je bevalt, als ik het niet mis heb.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef Freddeh het volgende:
@eentwee: Ik weet dat ik best een kort onderlichaam heb, dus er zit wel wat lengte in m'n bovenlichaam. Maar dan nog, het enige waarvan ik leren kan of dit een fiets voor mij is, is door een proefrit op verschillende fietsen te gaan maken (op een Giant niet, die ken ik al en is best prima voor mij).
Hoezo? Je wilde toch afvallen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:30 schreef Freddeh het volgende:
Heb je niet misEn ik wil er natuurlijk niet belachelijk uitzien als we een keertje gaan rijden, dus dan moet het wel iets met de huidige maten worden
Waarom geen squirt lube?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zag net trouwens een soort zwarte aanslag op mijn kleinste voorblad zitten. Dat heb ik erafgehaald. Ik vraag me alleen wel af wat het is? Gewoon troep?
Heb daarna nog even een druppeltje olie op mijn ketting gegooid. Dan doet hij het wel weer een tijdje?
Ik zou een nieuwe kopen als ik jouw was.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
Heb daarna nog even een druppeltje olie op mijn ketting gegooid. Dan doet hij het wel weer een tijdje?
Wat?quote:
Waarom?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou een nieuwe kopen als ik jouw was.
Wat vind de rest hiervan? Niet dat ik je niet vertrouw, maar de 1 vind dit geweldig, en de ander dat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit moet je op je ketting smeren, niet andere rommel
Ik ook jaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk bij squirten toch aan heel andere dingen.
iets van 10equote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:22 schreef kaasplankje het volgende:
Dan moet je eerst je chick laten squirten en dan moet 't ook nog precies op je ketting terecht komen? Pff, ik heb nu al een lamme arm. Wat kost zo'n flesje?
Tientjequote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:22 schreef kaasplankje het volgende:
Dan moet je eerst je chick laten squirten en dan moet 't ook nog precies op je ketting terecht komen? Pff, ik heb nu al een lamme arm. Wat kost zo'n flesje?
Ik had dat ook al gevonden ja. Klinkt goed iig. Toch maar proberen binnenkort!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:19 schreef Yankee het volgende:
Via google:
Alle voordelen van Squirt lube op een rij:
Je hoeft je ketting en je tandwielen nooit meer te ontvetten, deze blijven schoon!
Dus nooit meer die vieze,zwarte vuiligheid op je aandrijving!
Squirt lube is water-, modder- en vuilafstotend.
Ketting en tandwielen gaan 50 % langer mee dan bij gebruik van een gangbaar smeermiddel
Zeer soepel schakelen.
Squirt lube gaat een stuk langer mee dan andere op wax gebaseerde smeermiddelen en blijft schoon
De vloeistof is niet waterig, hetgeen ervoor zorgt dat je het makkelijk op de ketting aan kunt brengen en niets knoeit.
Squirt lube is wit, dus op de ketting is makkelijk te zien waar je het hebt aangebracht.
Maar goed, er zijn ongetwijfeld ook wel andere smeersels die goed te gebruiken zijn
Tuurlijk, maar om af te vallen hoef je er niet per se belachelijk uit te zien hequote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo? Je wilde toch afvallen?
Inderdaad super spul! Door de wax zorgt het ervoor dat vuil niet in de ketting kan komen, enige wat je moet doen is af en toe het vuil afnemen en nieuwe Squirt aanbrengen. Top!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit moet je op je ketting smeren, niet andere rommel
Welke maat heb je? Ga er vanuit dat je een L hebt omdat die bovenbuizen gelijk zijn (57,5). Valt mij op dat het balhoofd 1,5cm korter is bij de CAAD. Ik weet niet hoeveel spacers je nu gebruikt maar dat zou betekenen dat je iig 1,5cm meer spacers moet gebruiken..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:01 schreef Freddeh het volgende:
Krijg zo het idee dat de lengte van de bovenbuis van mijn Giant wel aardig overeen komt met die van een CAAD10.
Klopt maar als je nu een 6graden stuurpen hebt dan zou dat betekenen dat je een nog steilere (omhoog) stuurpen moet nemen wat je eigenlijk niet moet willen, dat zijn nood oplossingen voor als het frame niet optimaal past. Liefst gewoon 6graden of nog meer horizontaal (mooier).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:06 schreef Freddeh het volgende:
Sorry, had ik er bij moeten zeggen idd. Ik heb inderdaad een L. Op dit moment heb ik er volgens mij 2.5cm aan spacers tussen zitten ongeveer. Zou je volgens mij ook nog in kunnen compenseren met een andere hoek/lengte stuurpen, toch?
Ja het is inderdaad niet optimaal. Er zijn 2 maten belangrijk voor een frame. Dat is de lengte bovenbuis en hoogte balhoofd, dat bepaald je zit. Je kan dus een selectie maken met merken/types die het meest optimaal zijn voor jouw zit. Daarna ga je daaruit kijken welk frame je het meest aanspreekt qua performance/uiterlijk. Ook nog eens leuk werk, je leert er veel van en komt veel te weten over de verschillen. Ik zeg altijd maar zo: de aankoop van de zaak, is het einde van het vermaakquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:19 schreef Freddeh het volgende:
Da's inderdaad veel minder mooi ja. Je zou om te compenseren nog een FSA K-wing stuurtje kunnen nemen dan, maar dat kost een flinke duit en dan heb je nog maar 1cm rise ofzo.
Hoe lang is je stuurpen nu? Bij een lang frame hoort vaak een ook wat langere stuurpen (verhouding). Bijvoorbeeld op een 52 frame moet je niet een 13cm stuurpen doen, dat is geen gezicht, maar goed.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:36 schreef Freddeh het volgende:
Dan klinkt de Giant Defy beter, die heeft een 57.5cm bovenbuis, en 20.5cm balhoofd, dan kunnen m'n spacers meteen inkrimpen
Een Trek 2.1 heeft weer een 56.9cm bovenbuis en een 21cm balhoofd, kun je dus oplossen met een iets langere stuurpen.
Bianchi Via Nirone heeft een 57.2cm bovenbuis en een 20cm balhoofd.
Nou, ik ga maar eens maten bekijken van alles wat er in omloop is. Wat zijn merken die ik juist wel en juist niet moet bekijken?
Wat is je budget en hoe lang is je stuurpen nu?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef Freddeh het volgende:
Pinarello houd ik persoonlijk totaal niet van, en Cervelo is ver boven budget, die vallen dus automatisch af. Ik ga nog wel even kijken naar Specialized, die vind ik ook wel aardig
Klaarquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef Freddeh het volgende:
Pinarello houd ik persoonlijk totaal niet van, en Cervelo is ver boven budget, die vallen dus automatisch af. Ik ga nog wel even kijken naar Specialized, die vind ik ook wel aardig
Mijn budget roept net dat ik dat nét niet redden gaquote:
Ben benieuwd.quote:Donderdagavond 27 oktober geeft Adrie van Diemen vanaf 19:30 uur een lezing over hoe de training en het testen wordt gedaan bij de Garmin Cervélo professionele wielerploeg en hoe ook jij van die kennis kan profiteren.
Een belangrijk onderdeel van de avond zal de bespreking zijn over hoe je de vetverbranding kunt stimuleren en wat je moet doen om sneller een bergop te kunnen fietsen. In de presentatie zal worden uitgelegd wanneer het lichaam vooral suikers verbrand en wanneer vetten. Met welke hartslagfrequenties of vermogen moet je fietsen? Wat moet je eten om de juiste trainingseffecten te bewerkstellingen om zo je doelen te halen?
Ik hoor het welquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:10 schreef Gripper het volgende:
Heuj, ik ga vanavond in Zeist naar een leuke lezing:
[..]
Ben benieuwd.
Zou je effe moeten bellen / mailen met no limit cycling. Ik ben ook aangemeld door een fietsmaat van me die in Zeist woont, die heeft alles geregeldquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:24 schreef eentwee het volgende:
He leuk, kun je daar nog voor aanmelden?
Volgens mij gaat de Allez maar tot 105. Wel een goed frame schijnt. Wel stijf trouwens.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mijn budget roept net dat ik dat nét niet redden gaZat meer te denken aan een Allez (met 105 of Ultegra).
105 Is prima hoor, maar ik kwam hem volgens mij ergens tegen met Ultegra... Moet gewoon iets hebben dat qua geometrie dichtbij mijn Giant OCR komt, liefst nog een iets langer balhoofd zodat ik de spacers eruit kan laten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de Allez maar tot 105. Wel een goed frame schijnt. Wel stijf trouwens.
105 is zelfs een erg goeie groep. Voor 2012 is Tiagra trouwens ook 10-speed. Ik vind persoonlijk Tiagra ook vrij goed schakelen. Als ik een crosser zou kopen nieuw zou dat met Tiagra zijn. Lekker goedkoop want het slijt toch snel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
105 Is prima hoor, maar ik kwam hem volgens mij ergens tegen met Ultegra... Moet gewoon iets hebben dat qua geometrie dichtbij mijn Giant OCR komt, liefst nog een iets langer balhoofd zodat ik de spacers eruit kan laten.
*edit*
Allez met Ultegra
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is tiagra 10sp eigenlijk wel duidelijk goedkoper dan 105? De laatste is nl. wel erg scherp geprijsd. En bij Tiagra heb je nog waslijnen.
In plaats van uit te gaan van je huidige geometrie, en alleen maar kijken naar merken die ook exact die geometrie aanbieden: misschien zit je al jaren helemaal niet goed, maar ben je er al wel lekker aan gewend. Doe gewoon een bikefitting, en bepaal dan welke maten voor jou passen. vaak worden de kosten van de bikefit toch wel gecrediteerd als je de fiets uiteindelijk aanschaft.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:53 schreef Freddeh het volgende:
Ik ga vanavond denk ik maar rustig zitten voor een lijst met fietsen en geo's.
Idd, misschien zit je wel zo rechtop dat je geen enkel frame kan vinden met zo'n hoog balhoofd...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
In plaats van uit te gaan van je huidige geometrie, en alleen maar kijken naar merken die ook exact die geometrie aanbieden: misschien zit je al jaren helemaal niet goed, maar ben je er al wel lekker aan gewend. Doe gewoon een bikefitting, en bepaal dan welke maten voor jou passen. vaak worden de kosten van de bikefit toch wel gecrediteerd als je de fiets uiteindelijk aanschaft.
Dan moet je dus afvragen of je wel zo wil blijven fietsen. Een idee is om alvast te gaan spelen met je spacers zodat je kan kijken of een diepere/langere zit iets voor je is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:48 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb sowieso een redelijk grote hoek omhoog in m'n stuurpen, dus ik zit sowieso rechterop dan ik zou willen.
En even langs Schouten als je er de moeite voor wilt nemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:55 schreef Freddeh het volgende:
Heb je een lijst fatsoenlijke fietsenmakers voor me?
Ik ga wel even langs Rikus Kramer binnenkort
Gewoon setje van de perryquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:28 schreef Blik het volgende:
Vraag over thermo-kleding. Kun je gewoon een setje kopen bij de Perry Sport (die je bijvoorbeeld ook voor wintersport kunt gebruiken), of moet je echt wielren-specifieke onderkleding hebben?
Statisch opmeten is zo overgewaardeerd. Zelf een beetje sleutelen aan je positie en uittesten wat voor jou het beste aanvoelt is veel beter. Bij het statisch opmeten krijg je een uitdraai uit de computer die uitgaat van gemiddelden, niemand is gemiddeld. Hoe kan bijv. de computer nou weten hoe flexibel je rug is?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En even langs Schouten als je er de moeite voor wilt nemen.
Ik ken het gevoel ja. Constant blijven zoeken en zoeken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:33 schreef Freddeh het volgende:
Nou, ben eens door de lijst heengelopen en heb een spreadsheetje gebakken. De fietsen die dezelfde lengte toptube en headtube hebben als mijn OCR zijn de Cannondale CAAD8, Felt Z85, Pinarello FPUno en de Scott Speedster S20.
Nu van het weekend maar eens opmeten hoe mijn toptube daadwerkelijk is, inclusief spacers, en een proefritje rijden om te zien hoeveel spacers er tussenuit gaan. Aan de hand daarvan kan ik verder rekenen en ben ik al een stukje verder.
Desalniettemin ga ik wel een meting laten doen, zij hebben er meer verstand van dan ik (ga ik van uit), en dan heb je in ieder geval een goede basis om vanuit verder te werken.
Inderdaad goed om te laten meten en daarna op je eigen fiets met spacers testen hoe dat voelt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:33 schreef Freddeh het volgende:
Nou, ben eens door de lijst heengelopen en heb een spreadsheetje gebakken. De fietsen die dezelfde lengte toptube en headtube hebben als mijn OCR zijn de Cannondale CAAD8, Felt Z85, Pinarello FPUno en de Scott Speedster S20.
Nu van het weekend maar eens opmeten hoe mijn toptube daadwerkelijk is, inclusief spacers, en een proefritje rijden om te zien hoeveel spacers er tussenuit gaan. Aan de hand daarvan kan ik verder rekenen en ben ik al een stukje verder.
Desalniettemin ga ik wel een meting laten doen, zij hebben er meer verstand van dan ik (ga ik van uit), en dan heb je in ieder geval een goede basis om vanuit verder te werken.
Ik ben 1m80 maar de lengte van mijn bovenlichaam is belangrijker. Mijn nieuwe fiets wordt iig wel 2cm korter zodat ik een 11cm stuurpen kan monteren. Heb geen last van de 9cm pen maar als ik het goed wil doen..quote:
Ik ben 1.85 en heb een 61quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben 1m80 maar de lengte van mijn bovenlichaam is belangrijker. Mijn nieuwe fiets wordt iig wel 2cm korter zodat ik een 11cm stuurpen kan monteren. Heb geen last van de 9cm pen maar als ik het goed wil doen..
Gaaf! Van je gopro?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:05 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Chestview vanaf de racer.
Je stuur (en de rest wat van de fiets zichtbaar is) ziet er wel belachelijk klein uit zo in verhouding tot je armen die natuurlijk dichter bij de camera zitten..quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:05 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Chestview vanaf de racer.
Komt denk ik voornamelijk door het kleine brandpunt van de lens.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je stuur (en de rest wat van de fiets zichtbaar is) ziet er wel belachelijk klein uit zo in verhouding tot je armen die natuurlijk dichter bij de camera zitten... Wel gaaf, zo'n camera
Grappig dat zo'n klein verschil in lengte toch zo'n groot verschil in framemaat geeft.quote:
De lorini is een 59 (57 cc lang)quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben 1.81 en rijd momenteel op een 59. Ik heb ook frames gehad van 58, 57 en 56 ct.
Katwijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:06 schreef JohnDDD het volgende:
komt me bekend voor die plek, waar is dat? het doet me denken aan een weg tussen Purmerend en ... Volendam...
Woon en fiets je daar in de buurt dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:06 schreef JohnDDD het volgende:
komt me bekend voor die plek, waar is dat? het doet me denken aan een weg tussen Purmerend en ... Volendam...
Wat bevalt je beter? Een 57cc óf 56cc? Wat voor lengte stuurpennen heb je op die fietsen? Ik ben 2cm korterquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De lorini is een 59 (57 cc lang)
Mijn oude gazelle is een 56 (56 cc lang)
Mijn baanfiets is een 56 (56 cc lang)
Mijn werkfiets is een 60 (57 cc lang)
Ik vind 5cm verschil anders behoorlijk. En 61 lijkt mij wel heel groot. Maar nogmaals, als het voor jou goed is...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt denk ik voornamelijk door het kleine brandpunt van de lens.
[..]
Grappig dat zo'n klein verschil in lengte toch zo'n groot verschil in framemaat geeft.
Waaronder heb je daar voor gekozen? Ik rij nu ook met 9 en heb daar qua sturen geen last van. Maar met een langere is de fiets iets minder nerveus.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben juist van lange naar korte stuurpennen gegaan. En een langere bovenbuis. Zit nu meestal rond de 9-10cm qua stuurpen. Bevalt prima.
Verschillende redenen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waaronder heb je daar voor gekozen? Ik rij nu ook met 9 en heb daar qua sturen geen last van. Maar met een langere is de fiets iets minder nerveus.
Ik woon in Amsterdam-Oost, dus neem vaak de Schellingwouderbrug, om vervolgens noordelijk te trekken ja...:)quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Woon en fiets je daar in de buurt dan?
Grappig. Ik woon in de buurt van Zaandam.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 05:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam-Oost, dus neem vaak de Schellingwouderbrug, om vervolgens noordelijk te trekken ja...:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb thermoshirts van de Hema en de Aldiquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:28 schreef Blik het volgende:
Vraag over thermo-kleding. Kun je gewoon een setje kopen bij de Perry Sport (die je bijvoorbeeld ook voor wintersport kunt gebruiken), of moet je echt wielren-specifieke onderkleding hebben?
Toch kan ik je vertellen dat er wel degelijk kwaliteitsverschil in zit...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb thermoshirts van de Hema en de Aldi
Werkt allemaal wel joh.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:34 schreef .Quo het volgende:
En hij heeft de tape voor me verwijderd. Geen beschadiging te zien.
Morgen afreizen naar Meijel en hopelijk met fiets terug (wel in de trein).
Oud teamfietsje! Leuk, die ken ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, t was leuk hoor! No limit is maar een klein zaakje, op een vrij onvindbare plek in Zeist. Dus slim van de eigenaar om in de "slechte" maanden op deze manier wat volk naar zn zaak te trekken. Uiteindelijk ruim 100 aanmeldingen, en moest ie er 40 teleurstellen. Maar daarvoor komt dus een 2e sessie. En hij is van plan om deze winter vaker thema avonden te houden, dus hou de agenda in de gaten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:40 schreef eentwee het volgende:
't Zit helaas al (meer dan) vol. Maar er komt een tweede avondLaat maar weten hoe het was!
Ik heb zelf Craft thermoshirts, en die zijn hun geld zeker waard. Ze gaan (heel) lang mee en blijven altijd goed.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Toch kan ik je vertellen dat er wel degelijk kwaliteitsverschil in zit...
Dat zal zeker zo zijn. Ik verkoop zelf die Craft shirts op m'n werk en die Zero Extreme voelen echt erg goed aan. Maar zo'n hemashirtje is maar een tientjequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Toch kan ik je vertellen dat er wel degelijk kwaliteitsverschil in zit...
Die is ook erg goed. Ik heb verschillende shirts gehad, maar het Craft shirt wat ik in mijn studententijd heb gekocht voor het schaatsen, is nog steeds het beste thermoshirt dat ik heb...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zal zeker zo zijn. Ik verkoop zelf die Craft shirts op m'n werk en die Zero Extreme voelen echt erg goed aan. Maar zo'n hemashirtje is maar een tientje
Ik koop altijd een lading gewone INFIL zweetshirts bij Hopmans voor 7,95 per stuk. Niks geen gedoe met thermo onderkleding oid. Welliswaar niet echt soigneé maar daar zie je toch niets van. Windstopper onder het thermojack als het erg koud is en wanneer het nog kouder wordt, gewoon in bed blijven. Feitelijk is fietsen onder de +5 graden gewoon niet gezond. Nou daar zal wel weer het nodige commentaar opkomen.....quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb zelf Craft thermoshirts, en die zijn hun geld zeker waard. Ze gaan (heel) lang mee en blijven altijd goed.
Watjequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik koop altijd een lading gewone INFIL zweetshirts bij Hopmans voor 7,95 per stuk. Niks geen gedoe met thermo onderkleding oid. Welliswaar niet echt soigneé maar daar zie je toch niets van. Windstopper onder het thermojack als het erg koud is en wanneer het nog kouder wordt, gewoon in bed blijven. Feitelijk is fietsen onder de +5 graden gewoon niet gezond. Nou daar zal wel weer het nodige commentaar opkomen.....
Op de 56 een 120mm en op de 57 een 110mm. Eigenlijk maakt 't geen zak uit. Ik heb 10 jaar op die Gazelle gereden en meerdere seizoenen wedstrijden. Ik kwam wel lastig onderin de beugel omdat 't zo'n drop was. Nu zit ik iets beter onderin de bocht. eigenlijk is die 57 dus iets beter voor mij. Dat 56 frame was ook een beetje aan de kleine kant, toch kon ik er goed mee uit de voeten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat bevalt je beter? Een 57cc óf 56cc? Wat voor lengte stuurpennen heb je op die fietsen? Ik ben 2cm korter
Bij het kleinere frame was de drop zeker groter doordat het balhoofd korter is...?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op de 56 een 120mm en op de 57 een 110mm. Eigenlijk maakt 't geen zak uit. Ik heb 10 jaar op die Gazelle gereden en meerdere seizoenen wedstrijden. Ik kwam wel lastig onderin de beugel omdat 't zo'n drop was. Nu zit ik iets beter onderin de bocht. eigenlijk is die 57 dus iets beter voor mij. Dat 56 frame was ook een beetje aan de kleine kant, toch kon ik er goed mee uit de voeten.
Oke duidelijk. Dus als ik een korter frame neem móet dat wel een frame zijn met een even hoog balhoofd als nu, om te voorkomen dat de drop te groot zit of teveel spacers nodig heb toch?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, met die 57 zit ik wel wat beter op de fiets. Maar die 56 Gazelle is heel kort gebouwd en stuurt zo lekker vlot, dus blijft het appels met peren vergelijken.
Ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke duidelijk. Dus als ik een korter frame neem móet dat wel een frame zijn met een even hoog balhoofd als nu, om te voorkomen dat de drop te groot zit of teveel spacers nodig heb toch?
Craft ondershirts zijn inderdaad heel goed. Ze gaan ontzettend lang mee, de eerste die ik jaren geleden gekocht heb wordt ook nog steeds gebruikt. Voor de prijs ga ik niet met inferieure merken rommelen, voor Crafts heb ik ook nooit meer dan 20-25 euro betaald. De Pro Zero Extreme lijkt inderdaad heel fijn, voelt ook heel warm aan als je hem aantrekt maar ik vind de gewone Pro Zero toch een stuk beter, ik krijg het daarmee minder koud want die Extreme voert het vocht minder goed af. Hebben jullie ervaring met ondershirts van Merino wol? Dat wil ik deze winter graag eens proberen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zal zeker zo zijn. Ik verkoop zelf die Craft shirts op m'n werk en die Zero Extreme voelen echt erg goed aan. Maar zo'n hemashirtje is maar een tientje
Eigenlijk was het veel te groot. Vooraan werd 30 gefietst terwijl ze achteraan 35 moesten fietsen door het harmonica effect. We fietsten waar je niet mag fietsen. Beter ga je met 5-10 man een blok om. Maar wel erg gezellig!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
75 is denk ik net leuk genoeg. Groot genoeg om zoiets te kunnen doen, klein genoeg om gezellig te zijn.
75 man is niet te doen op de openbare weg. Gelukkig reden er dan nog een auto voor en achter...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
75 is denk ik net leuk genoeg. Groot genoeg om zoiets te kunnen doen, klein genoeg om gezellig te zijn.
Klopt, was dan ook een clinic/uitzonderingquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
75 man is niet te doen op de openbare weg. Gelukkig reden er dan nog een auto voor en achter...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |