quote:
Op vrijdag 21 oktober 2011 21:16 schreef octopussy het volgende:[..]
Super dat je een datum hebt! Al hoop ik dat Sjovannie zich gewoon lekker zelf aandient.
Dat met die ijzervoorraad vind ik een beetje raar. Juist een bevalling kan een enorme aanslag zijn op je ijzervoorraad en je HB. Ik heb 2 weken terug een ijzerinfuus gehad daarom (ook omdat pillen niet goed werken bij mij). Het infuus heeft niet de vervelende bijwerkingen van de pillen
En ik vind het eigenlijk wel logisch dat de controles bij de gyn uitgebreider zijn. Je bent niet voor niets medisch, en een gyn is een arts. Een verloskundige is dat niet. Mocht er een vermoeden zijn dat er meer aan de hand is dan bij de standaard onderzoeken van de verloskundige blijkt, dan zou ze je door moeten sturen naar een arts.
Klopt, maar een ijzerinfuus voor het eerst tijdens een zwangerschap waarvan ze verwachten dat de problemen na de bevalling over zijn en de bevalling zo dichtbij is, is dan ook weer geen voorkeur. Toen ik voor de tweede keer zwanger was kreeg ik toen ook in het begin een bloedtransfusie in plaats van ijzer (ok, zwangerschap ging uiteindelijk mis toen, maar mijn hb was wel weer wat hoger). In de eerste drie maanden van de zwangerschap is een ijzerinfuus voor het eerst helemaal al een afrader heb ik toen begrepen. Als je lichaam eenmaal zo'n infuus gewend is, dan kan het weer wel, allemaal raar.
Overigens: als je met een laag HB de bevalling in gaat, hoeft dat niet ernstig te zijn. Ik ben toen met 4,2 de bevalling ingegaan en dan houden ze je gewoon extra goed in de gaten en waarschijnlijk krijg je gewoon direct na je kindje een spuit in je been voor de placenta zodat die snel komt.