abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:16:53 #101
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_103387648
Nirak fijn dat je een uiterste datum hebt.... *O* toch spannend hoorrrr

clauwheee ik ga duimen voor je ^O^

Vanavond leuke film "Oceans Twelve" :9
Rayen 2½ jaar!
pi_103387747
He, we willen verse baby's!! Alweer een poosje sinds de vorige..
Dus susie en nirak, doe nou gewoon eens jullie ding dit weekend oke?

Clauwhee, voorzichtig meelezen kan altijd.. Hopelijk blijft het nu goed plakken :Y
pi_103387789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:53 schreef Susie het volgende:

[..]

Fijn zo'n uiterste datum! ^O^

Hoe weten ze dat van die B12? Ik denk wel eens dat onder controle van een gyn beter is dan bij een VK. Ik bedoel, ik heb maar 2 keer moeten bloedprikken en wordt daar dan alles uitgehaald? En dat kan toch ook op het einde van de zwangerschap weer veranderen enzo? Nu ja, snap er gewoon af en toe niets van of vraag me af of een vk wel alles in de gaten heeft. Ze vraagt hoe het gaat en ik geef aan goed. Maar wie weet gaat het wel niet goed? Dat weet ik dan toch niet, tenzij ik iets aangeef.... mja, zullen wel de onzekerheden zijn die nu zo op het einde erbij horen?
Ik heb een keer of 6 bloed moeten prikken, er wordt naar heel veel gekeken door de gyn, weet niet of vk net zo uitgebreid kijkt..
Mn ijzervoorraad was ook mega gedaald ineens, maar zo net rond de bevalling willen we liever geen obstipatie van de ijzerpillen dus dat laten we tot na de bevalling :)

Nu even naar de pmmetjes :)
pi_103388275
Nirak, hier in het ziekenhuis adviseerden ze roosvicee ferro of floradix bij ijzertekort. Komt niet zo hard aan als staalpillen. Maar helpt wel iets..
pi_103388723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:53 schreef Susie het volgende:

[..]

Fijn zo'n uiterste datum! ^O^

Hoe weten ze dat van die B12? Ik denk wel eens dat onder controle van een gyn beter is dan bij een VK. Ik bedoel, ik heb maar 2 keer moeten bloedprikken en wordt daar dan alles uitgehaald? En dat kan toch ook op het einde van de zwangerschap weer veranderen enzo? Nu ja, snap er gewoon af en toe niets van of vraag me af of een vk wel alles in de gaten heeft. Ze vraagt hoe het gaat en ik geef aan goed. Maar wie weet gaat het wel niet goed? Dat weet ik dan toch niet, tenzij ik iets aangeef.... mja, zullen wel de onzekerheden zijn die nu zo op het einde erbij horen?
Yup snap je!
Ik heb wel 3x ijzer geprikt, 2x suiker en een keer de uitgebreide met antistoffen/hiv en hep. b
verder bel ik als ik auw heb dat ik raar vind en de eerste vraag is altijd of ik bloed verlies of vruchtwater...
maar denk dat Nirak gewoon meer problemen had met die longembolie enzo en jij was altijd gezond dus geen reden tot zorgen
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_103388778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef Soempie het volgende:

En jullie ook met die etenspraatjes. o|O ;) M'n man had alles klaar gezet voor pannekoeken, maar volgens m'n dieet mag ik er dan welgeteld 2 hebben. :') Dus nu eten we rijst met kip en boontjes. Gister gaf hij ook nog aan misschien wel mee te willen doen, omdat hij ook wel mocht minderen met koolhydraten. Half uur later zat hij met een groot pak koekjes op de bank. :D
Het is wel erg fijn dat je man mee doet aan de dieet! hij moet wel zich aanhouden he!! o|O
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_103390761
Jullie hebben al wel invloed trouwens, patat en nasischijf, check :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_103391540
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:20 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik heb een keer of 6 bloed moeten prikken, er wordt naar heel veel gekeken door de gyn, weet niet of vk net zo uitgebreid kijkt..
Mn ijzervoorraad was ook mega gedaald ineens, maar zo net rond de bevalling willen we liever geen obstipatie van de ijzerpillen dus dat laten we tot na de bevalling :)

Nu even naar de pmmetjes :)
Super dat je een datum hebt! Al hoop ik dat Sjovannie zich gewoon lekker zelf aandient.

Dat met die ijzervoorraad vind ik een beetje raar. Juist een bevalling kan een enorme aanslag zijn op je ijzervoorraad en je HB. Ik heb 2 weken terug een ijzerinfuus gehad daarom (ook omdat pillen niet goed werken bij mij). Het infuus heeft niet de vervelende bijwerkingen van de pillen ^O^

En ik vind het eigenlijk wel logisch dat de controles bij de gyn uitgebreider zijn. Je bent niet voor niets medisch, en een gyn is een arts. Een verloskundige is dat niet. Mocht er een vermoeden zijn dat er meer aan de hand is dan bij de standaard onderzoeken van de verloskundige blijkt, dan zou ze je door moeten sturen naar een arts.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:23:23 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103392026
Gaat mij erom dat ik die onderzoeken eigenlijk wat magertjes vind. Wat ik bv zei over die vitamine, dat kan een vk niet ruiken toch?
En tuurlijk loopt iemand niet zomaar bij een gyn, maar tijdens een zwangerschap gebeurt er gewoon zoveel in het lichaam, dus ja... Wat zorgen gewoon.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:25:01 #110
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_103392137
ik snap je hoor susie, hier ook alleen maar bij week 7 bloed laten prikken en ze testen hier ook niet zelf je HB. Ik vind het ook wat gek, er kan zoveel veranderen wat je zelf niet hoeft te merken!
pi_103392235
als je ijzer te kort hebt, merk je het echt wel! en dan gaan ze controleren!
of als je suiker verhoogd is, of wat anders...je merkt wel dat iets niet goed voelt, dat je meer drinkt dan normaal of meer eet...als je dan aangeeft controleren ze extra....tenminste bij mij wel altijd
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:26:49 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103392262
Nirak en faithz spannend!! Ik wacht geduldig af Maar wat fijn zeg nog even samen coconnen en wellicht komt hij nog eerder ;) :*

En ja er zijn ook geduldige zwangeren!!!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_103392307
hhihi ik heb ook geen bericht gestuurd!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:28:57 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103392371
Oh en de vk's hier onderzochten wel vaak bloed bij mij , Maar wellicht omdat Ik poliklinish zit ligt t weer anders.
Maar je kunt er ook zelf omvragen :) ?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:30:09 #115
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_103392456
Ik ben ook enkel bij 12 weken gecontroleerd op alles wat los en vast zat, en volgende week zouden ze nog prikken voor ijzer and that's it.

Nirak & Faithz een inleidingsdatum. Hopelijk laat Sjovannie zich eerder aan jullie (en aan ons natuurlijk!) zien!

Kreeg ik net (jaaa, om 21:00uur :? ) een telefoontje van de kraamzorg voor de intake... Beetje rare tijd maarja weer een zorg minder!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:32:58 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103392626
wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :*

En wat is dat nou voor een tijdstip NTS? Belachelijk gewoon!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:33:38 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103392692
Hier ook een lage ijzervoorraad, ws. Nog bevallingsgerelateerd. Krijg nu ijzerpillen. Maar...dat is geconstateerd door mijn internist waar ik ook bij loop. En dus niet door de gyns en verloskundigen waar ik door begeleid werd. Best slecht want ik was nog wekenlang krijtwit en doodmoe. Mensen zeiden er ook echt wat van. Maar ik dacht dat dat erbij hoorde. Het is ook nooit geopperd om eens bloed te prikken, terwijl ik volgens mn bevallingsverslag flink bloed had verloren.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:34:39 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103392766
Je zou verwachten dat met al dat gespuug Ik een laag hb zou hebben..
Maar 8,7 is toch best hoog :+
Wel wat vitamine gebrek maar krijg gewoon elke week een cocktail in Mijn bil gespoten nu :+
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:36:45 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_103392898
ijzer....daar prikken ze toch op (in je vinger) ? of is dat weer ergens anders voor.....

Ik heb trouwens van die vitaminepillen voor zwangeren, zit alles in.. vandaag maar weer een potje bij de kruidvat gehaald, want ze waren bijna op. (in bamischijven zitten namelijk niet zoveel vitamientjes :') )

In appelstroop zit toch ook ijzer?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:41:17 #120
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_103393186
vingerprik is idd voor ijzer maar dat doen ze dus niet bij mijn praktijk. misschien dat ik er de volgende x toch zelf eens om vraag, ik blijf ook maar moe en inwit (en ik had al niet veel kleur van mezelf haha)
pi_103393383
klavertje, ze doen normaal in het begin bij 6-7 weken hb prikken en dan rond 26 weken weer (bij ons)
ik heb aangegeven erg moe te zijn en toen is het tussen in nog een geprikt (was erg goed 7,7 dus kwam er niet door)
dus gewoon zeggen...het is toch zo snel gebeurt :Y
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:45:23 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103393448
Hb Prikken ze idd ook met vingerprik idd, maar bij mij semen ze gewoon buisjes ook Ivm andere waarden etc.

Maar wees blij dat t niet altijd veel moet. Dat betekend ook dat je een gezond lijf hebt en ook wel durven te vertrouwen op je vk en haar/zijn. Ervaring in t vak etc.
De mensen die veel onderzocht worden, worden dat vaak met reden.. En Ik zou dolgraag ruilen iig ;)
Mag woensdag weer voor de rambam ( vooral op ontstekingswaarden Ivm de breuk en t spugen willen ze geen risico lopen dat Ik een maag/slokdarm ontsteking krijg )
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:46:08 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103393504
Oh en broccoli is goed voor ijzer , volkoren brood etc.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:58:12 #124
30252 Soempie
Procreating
pi_103394395
Susie, ik heb extra onderzoek gehad ivm diabetes bij m'n moeder en overgewicht bij mij. Als er echt iets niet goed zit dan merken ze dat ook. Bijvoorbeeld als je veel te veel vruchtwater hebt of je kindje groeit te hard, dan kan dat aan zwangerschapsdiabetes liggen. En tekenen zijn ook het vele drinken bijvoorbeeld of de vermoeidheid als het niet goed zit met ijzer.
Vertrouwen op je lichaam. :* En die twee onderzoeken hebben ze vast genoeg info uit gehaald. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:13:35 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103395768
In ei zit ook ijzer. 's Morgens een paar eitjes op je volkoren boterham :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')