Er bestaan wel meer van zulke fotoseries, ik geloof in ieder geval eentje van Moskou en Berlijn, ben alleen even kwijt waar ik die gezien heb. Hou je tegoed van mequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:17 schreef Clan het volgende:
Aparte foto's, eigenlijk zouden ze zo'n project met allerlei thema's moete doen.
Sneu wijf ja.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:16 schreef Trommeldaris het volgende:
kijk die SS slet op de eerste foto
Te zien op de site in de OP.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:01 schreef capricia het volgende:
Tof gedaan!
Zou eigenlijk wel de straatnamen erbij willen.
Niet alleen zij is erg... shocking om te zien hoeveleen enge, zieke. landveraders Nederland rijk was. Heel eng om te bedenken datt is "vergeten" en wellicht niet is veranderd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:16 schreef Trommeldaris het volgende:
kijk die SS slet op de eerste foto
Triest inderdaad, zeer triest! En eng, absoluut!quote:Op zondag 23 oktober 2011 08:19 schreef helikopter het volgende:
Bedankt voor het plaatsen! Heel mooi gedaan, heel confronterend.
[..]
Niet alleen zij is erg... shocking om te zien hoeveleen enge, zieke. landveraders Nederland rijk was. Heel eng om te bedenken dat is "vergeten" en wellicht niet is veranderd.
ik denk dat het voor ons moeilijk is om hier over te oordelen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 08:19 schreef helikopter het volgende:
Bedankt voor het plaatsen! Heel mooi gedaan, heel confronterend.
[..]
Niet alleen zij is erg... shocking om te zien hoeveleen enge, zieke. landveraders Nederland rijk was. Heel eng om te bedenken datt is "vergeten" en wellicht niet is veranderd.
Tot grofweg 1942 vond zo praktisch iedereen het wel best.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat het voor ons moeilijk is om hier over te oordelen.
Tijden waren anders en ik denk dat er toch een heel deel van de Nederlanders niet zo zeer pro Duits waren ten tijde van het begin van de bezetting maar wel hoopte dat het een verandering te weeg zou brengen o.a qua levensstandaard.
Over de vreselijke wandaden die de Nazi's zouden verrichten was toen niets bekend bij de gewone bevolking.
Verder intressant om deze foto's te zien.
Maakt niet uit, ze hadden hier niets te zoeken (net als in de rest van Europa) enquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tot grofweg 1942 vond zo praktisch iedereen het wel best.
Verzet was echt een uitzondering. En aangezien de maatschappij door moest draaien deed iedereen ook zijn best zo goed mogelijk met de duitsers samen te werken.
Tot zo ver, dat het nooit falende trein transport naar de concentratiekampen door hollanders in elkaar is gezet. Ook is het aantal in Nederland gedeporteerde joden in verhouding tot andere landen erg hoog. Zo schoon waren we niet.
Inderdaad die gelatenheid heeft een hoop levens gekost....quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tot grofweg 1942 vond zo praktisch iedereen het wel best.
Verzet was echt een uitzondering. En aangezien de maatschappij door moest draaien deed iedereen ook zijn best zo goed mogelijk met de duitsers samen te werken.
Tot zo ver, dat het nooit falende trein transport naar de concentratiekampen door hollanders in elkaar is gezet. Ook is het aantal in Nederland gedeporteerde joden in verhouding tot andere landen erg hoog. Zo schoon waren we niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |