abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 oktober 2011 @ 20:59:56 #76
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_103641096
Je betaald dus gewoon mooi ¤9,50 voor 6 gram suiker :D

Maarja, als je dit spul koopt verdien je het ook om genaaid te worden.
pi_103641229
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:57 schreef Erasmo het volgende:

Voor de rest een aparte aflevering, alhoewel het al wel een hele prestatie moet zijn geweest om in die fabriek te mogen. Maar dat octrooi van hun, dat moet toch wel ergens te vinden zijn?
Waarschijnlijk is er helemaal geen octrooi. Want inderdaad, een octrooi is openbaar en beschermt de uitvinding, dus als er echt een octrooi is dan hadden ze met een gerust hart alle openheid van zaken kunnen geven.
pi_103642564
Briljante uitzending. Triest dat er nog zoveel mensen niets weten over wat voor oplichting die hele homeopathie-industrie is. "Ja maar het werkt écht hoor!"
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:23:18 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103642846
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:46 schreef waxmask het volgende:
Wie is dat nieuwe jonge meisje? Lekker ding is dat....
Als je pedo bent wel, anders val je niet op 13-jarigen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:24:14 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103642912
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:59 schreef Knuck-les het volgende:
Je betaald dus gewoon mooi ¤9,50 voor 6 gram suiker :D

Melksuiker oftewel lactose.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:25:22 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103642977
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_103643234
quote:
_O_

Gelijk maar even gekwoot:

quote:
Piet Over Homeopatie

Oscillococcinum is een homeopaties middel tegen Griep. Het is een een oplossing van eendenlever en eendenhart, de oplossing van e 10 tot de macht -400, waarbij, let wel, een oplossing van 10 tot de macht -12 1 druppel op 25 olympische zwembaden is, 10 tot de macht -24 een oplossing is waarbij je een 60% kans hebt dat er nog 1 molecuul van de werkzame stof in zit en 10 tot de macht -80 gelijk staat aan een verdunning van 1 molecuul op het gehele universum.
Dus de verdunning die gebruikt wordt voor dit middel is dat er nog 1 molecuul van het eendextract zit op 10 tot de macht 320 maal alle moleculen in het hele universum

Zou met zo een verdunning het voor een strikte homeopatische vegetarier het dan nog okay zijn om het middel te gebruiken? Zijn er vegetariers die homeopatie aanhangen maar dit middel niet gebruiken omdat het op eendenlever en eendenhart gebaseerd is?

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10 tot de macht -400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10 tot de macht -400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

Verder blijf ik het verbazingwekkend vinden mensen meer waarde hechten aan ongefundeerde beloftes dan aan objectiviteit en rede. Dat als je de casus maakt voor objectiviteit en rede je daar op aangevallen wordt, zonder argumenten te kunnen aandragen, en dat men een mooi verhaal denkt te hebben met homeopatie, maar als je in dat verhaal op zwaarwegende ongerijmdheden wijst daar zo gemakkelijk overheen gestapt wordt.

Het verhaal snijdt geen hout, je kan onmogelijk de werkzame stof al werkzame stof aanwijzen omdat je altijd veel meer zaken oneindig verdunt.
2. Omdat de verdunningen oneindig zijn, kan je nooit objectief aan kwaliteitscontrole doen. Je zou je productiemethode moeten testen, of je het geheugen daadwerkelijk reset tijdens de bereiding, dus maak je het met en zonder resetten, 10 keer schudden of 100 keer schudden en moet je kijken of dat effect heeft. Ik bedoel maar, hoe doe je kwaliteitscontrole in een fabriek van homeopatische middelen. Hoe wil je vaststellen of de verdunning daadwerkelijk 10 tot de macht -400 is, of 10 tot de macht -500 of 10 tot de macht -50.
Dat valt allemaal niet te meten omdat er geen enkel molecuul van de werkstof in zit
  donderdag 27 oktober 2011 @ 21:30:03 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103643280
Kan het over twee weken pas kijken, helaas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103645969
Vage aflevering hoor, uren in auto gezeten om niets te horen.
pi_103646408
dat verhaal van Piet gaat wel boven mijn pet, maar er zal wel iets van waarheid inzitten :+
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:26:00 #86
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_103647120
Ik heb gelukkig geen last van griep :)
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_103647696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:08 schreef ddx het volgende:
Vage aflevering hoor, uren in auto gezeten om niets te horen.
Er zit ook niets in, behalve suiker.

Wat voor een marge moet er niet op het product zitten, als ze dat voor 10 euro per verpakking verkopen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_103662674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

Er zit ook niets in, behalve suiker.

Wat voor een marge moet er niet op het product zitten, als ze dat voor 10 euro per verpakking verkopen.
Het vervoer kost ook veel.. en dan nog BTW :P
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_103662724
quote:
Homeopathische middelen worden bereid op basis van een extract van minerale, plantaardige of dierlijke oorsprong, dat bij toediening in pure vorm geacht wordt symptomen te geven die lijken op die van de te bestrijden ziekte. Op basis van deze gelijkheid aan symptomen (gelijksoortigheidsbeginsel) wordt het middel geacht een effectieve geneeswijze te zijn.[4] De grondstof of oertinctuur wordt in een aantal stappen verdund en geschud, het zogenaamde "potentiëren". Om op een commerciële manier homeopathische middelen te kunnen produceren geschiedt dit potentiëren bij een firma als VSM door het middel met krachtige machines in het oplosmiddel te spuiten. Het extreem verdunde eindproduct wordt geacht zonder bijwerkingen de ziektesymptomen te doen verdwijnen. De Materia Medica Pura, waar Hahnemann in 1811[5] een begin mee maakte en die sindsdien[6] werd uitgebreid, vormt de basis van de homeopathie. Zowel verdunde als onverdunde middelen worden hierin opgenomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie
Is maar goed dat die eendenlever verdund is dan :)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_103669723
Interessante uitzending. Geinige comment bij het artikel trouwens :).
quote:
Ja maar ja maar ja maar:

- smoes 1: het werkt wél want mijn opa is er honderd mee geworden

- smoes 2: het werkt wel want het werkt ook bij mijn kanarie en die is niet vatbaar voor suggestie

- smoes 3: je kán dit helemaal niet wetenschappelijk bewijzen, want het onttrekt zich aan de wetenschap

- smoes 4: je bent zeker een aanhanger van de farmaceutische industrie! je wilt alleen maar geld verdienen!

- smoes 5: baat het niet dan schaadt het niet, dus dan is het maar de vraag of het bedrog is

- smoes 6: geef maar een zak met geld, dan gaan we het onderzoeken

- smoes 7: typisch argumenten van mensen die alleen maar rationeel kunnen denken en niet zien wat er nog meer is tussen hemel en aarde.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:45:26 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103669905
Smoes zeven, mensen die shakespeare foutief qouten, het is in hemel en op aarde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103670010
Ach voor sommige mensen werkt het gewoon als placebo die hebben er misschien echt wat aan. :P
pi_103670230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:47 schreef rolfson het volgende:
Ach voor sommige mensen werkt het gewoon als placebo die hebben er misschien echt wat aan. :P
Kan mij een tijdje geleden herinneren dat je placebopilletjes kreeg bij het blad Quest. Verhalen stroomden toen ook binnen dat men die pillen had gegeven aan anderen als bijvoorbeeld pilletjes tegen verkoudheid en dat ze zich dan dus ook echt minder verkouden voelde. Kan helaas niet zo snel een adres vinden waar je zulke dingen kan kopen, lijkt mij best lachen om aan vrienden te geven tegen kleine kwaaltjes en hoe ze reageren erop.

Oscillococcinum is gewoon een goed bedachte manier om snel te cashen, chapeau!
pi_103670618
Het is wel duidelijk dat het om placebo gaat, dat gaf men daar zelf ook toe. Wel erg triest inderdaad. :')
pi_103670808
Ik heb in college wel eens gehad dat dure placebo's beter werken dan goedkope dus deze moeten het heel goed doen.
Jammer dat ik veel pillen als placebo zie nu werken ze niet bij mij als ik een keer iets heb ;(
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:33:44 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103671804
Ik dacht altijd dat het een gat in de markt zou zijn om placebo's te verkopen, maarja het is dus blijkbaar geen gat...

Homeopathie is trouwens wel de meest belachelijke uitvinding ooit maar de dr. vogels van de wereld zijn er wel groot mee geworden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 09:52:43 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103776577
Ik zag nog een leuk homeopathie gerelateerde strip :P

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:34:13 #98
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_103777560
Dr. Vogel is fytotherapie.
pi_103781000
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:34 schreef Zelva het volgende:
Dr. Vogel is fytotherapie.
Het is tegenwoordig A. Vogel ipv dr.Vogel.

Stukje van Wikipedia:

Omdat hij geen medicus was maar wel in natuurgeneesmiddelen handelde wekte de benaming dr Vogel een onterechte associatie. Na een klacht in 1981 bij de Reclame Code Commissie wordt hij en zijn producten geleidelijk aan niet meer als dr. Vogel vermeld. Op 14 oktober 1982 publiceerde Ivo de Wijs in de wetenschapsbijlage van NRC Handelsblad een artikel over deze zaak waarin hij Vogel als kwakzalver kwalificeerde
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:59:44 #100
123170 alors
zlata1234
pi_103825817
Voor de Marijn fans, ik kwam nog een docu van haar over haar familie tegen bij Holland Doc

http://www.hollanddoc.nl/(...)032539¤tPage=1
weet niet of deze link zo werkt, anders hier even kijken
http://www.hollanddoc.nl/televisie.html
know'm sayin?
×
word? word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')