2 jaar geleden, toen ik nog postbode was, ben ik gebeten door een hond. Zomaar. Ik boog over m'n fiets om de fietstas open te maken en post te pakken, de hond liep langs, en greep me zo in m'n hand. Bloed, huisarts, tetanusprik, hechtingen, de hele mikmak.
Verder ben ik wel eens door mijn eigen hond gebeten, toen ze net geopeerd was, nog duf van de narcose en ik haar uit de auto wilde pakken. Schoof m'n hand onder haar, en dat deed zeer, in combinatie met schrik, denk ik. Naja, scheelt dat ze een boel tanden mist en de rest afgebroken is, t was alleen maar een blauwe plek.
Verder werd/word ik met regelmaat door mijn eigen katten of opvangkatten gekrabt en soms gebeten. Heb wel eens meerdere malen in het verband gezeten, soms beide handen.
De ergste keer was wel dat ik Liza (bengaal) mee naar buiten had, aan een tuigje. Vond ze hartstikke leuk. Had haar opgepakt en toen kwam er een dronke kerel uit de kroeg: "Owhh da issliefepoessiee" en dat vond ze niet zo leuk, dus zij spartelen, maar ze had zich uit het tuigje weten te wurmen. Naja, loslaten betekend kat pleitte, dus heb haar tegen de grond gedrukt. Toen heeft ze me echt opengehaald. 2 weken beide handen in het verband gehad...
Sterkheidsbaas van alles.