abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104117438
Voor een winterband moet het toch onder 7 graden zijn? En daarboven presteerden ze toch slechter?

In Duitsland ben je 'zeker' van een lage temperatuur en sneeuw na een bepaalde datum.
In NL niet.
'sWinters is het vaak nog boven 7 graden en dan ben je slechter af, slechts af en toe is het heel heel koud met sneeuw.
Dan heb je toch meer aan all-season, lijkt me.
Ik hoorde trouwens kortgeleden in een autoprogramma dat een goede 4 seizoenenband er spoedig aan zit te komen.
Beter voor NL, tenzij je op wintersport gaat.
pi_104119553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:07 schreef novel het volgende:
Voor een winterband moet het toch onder 7 graden zijn? En daarboven presteerden ze toch slechter?

In Duitsland ben je 'zeker' van een lage temperatuur en sneeuw na een bepaalde datum.
In NL niet.
'sWinters is het vaak nog boven 7 graden en dan ben je slechter af, slechts af en toe is het heel heel koud met sneeuw.
Dan heb je toch meer aan all-season, lijkt me.
Ik hoorde trouwens kortgeleden in een autoprogramma dat een goede 4 seizoenenband er spoedig aan zit te komen.
Beter voor NL, tenzij je op wintersport gaat.
:O
pi_104132633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

:O
Dank, dat je nog even de moeite hebt genomen. Sterk beargumenteerd ook.
pi_104134488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:25 schreef novel het volgende:

[..]

Dank, dat je nog even de moeite hebt genomen. Sterk beargumenteerd ook.
Nee want jij hebt de moeite genomen om het topic door te lezen :Z
pi_104143906
weg rijden in versnelling 2
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2011 @ 22:53:48 #281
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_104144355
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:50 schreef Yoda87 het volgende:
Mijn huidige auto heeft trouwens wel ABS. En wel of niet hebben, ik heb er zelf nog niet veel van gemerkt.
2 Opties: OF je hebt nog nooit echt hard moeten remmen of je durft niet hard te remmen. Bij wagens met ABS is het gewoon: trap dat pedaal maar tegen de plank aan, je ABS is veel efficiënter met drukverdeling en drukverlichting dan jijzelf. Als je eens de mogelijkheid hebt op een verlaten stuk weg waar het nat is, schakel eens op naar 100 ofzo en trap hem dan vol in. Je zult de ABS dan horen werken door het telkens lossen van je remmen.
Tevens kom ik met zomerbanden in de winter inderdaad ook wel weg hoor, maar ik geef de voorkeur aan winterbanden. Je hebt meer grip (in je band zitten kleine sneetjes waardoor het oppervlakte dat contact heeft bij het remmen groter is), hetgeen natuurlijk geen vrijbrief is om maar te gaan racen, maar wel erg prettig is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_104149005
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

2 Opties: OF je hebt nog nooit echt hard moeten remmen of je durft niet hard te remmen.
Of je weet natuurlijk wat de grenzen van je auto zijn en je zorgt dat je daar niet over heen komt. Ben je trouwens al orgaandonr want zo te lezen zit je aardig in de doelgroep daarvoor.
pi_104170716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

2 Opties: OF je hebt nog nooit echt hard moeten remmen of je durft niet hard te remmen. Bij wagens met ABS is het gewoon: trap dat pedaal maar tegen de plank aan, je ABS is veel efficiënter met drukverdeling en drukverlichting dan jijzelf. Als je eens de mogelijkheid hebt op een verlaten stuk weg waar het nat is, schakel eens op naar 100 ofzo en trap hem dan vol in. Je zult de ABS dan horen werken door het telkens lossen van je remmen.
Tevens kom ik met zomerbanden in de winter inderdaad ook wel weg hoor, maar ik geef de voorkeur aan winterbanden. Je hebt meer grip (in je band zitten kleine sneetjes waardoor het oppervlakte dat contact heeft bij het remmen groter is), hetgeen natuurlijk geen vrijbrief is om maar te gaan racen, maar wel erg prettig is.
Wel eens gedaan, toen lagen de spullen van de achterbank voorin. Met de banden die eronder zaten begon hij te werken ja, maar nadat ik er een paar nieuwe sloffen onder had gegooid moest ik heel erg mijn best doen om hem aan het slippen te krijgen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_104170879
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 01:03 schreef machtpen het volgende:

[..]

Of je weet natuurlijk wat de grenzen van je auto zijn en je zorgt dat je daar niet over heen komt. Ben je trouwens al orgaandonr want zo te lezen zit je aardig in de doelgroep daarvoor.
Het lijkt mij een slechte zaak als je een auto met ABS hebt en nooit hebt uitgeprobeerd hoe dat voelt. Ik heb pas 1x in een echte situatie ABS voelen ingrijpen maar wel meerdere malen op trainingen ermee gewerkt zodat ik weet hoe te reageren in noodsituaties.

Het kennen van de grenzen van je auto is belangrijk maar in het verkeer kan een ander altijd roet in het eten gooien waardoor het wat mij betreft verstandig is daar toch op voorbereid en getraind te zijn.
pi_104172297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:49 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Het lijkt mij een slechte zaak als je een auto met ABS hebt en nooit hebt uitgeprobeerd hoe dat voelt. Ik heb pas 1x in een echte situatie ABS voelen ingrijpen maar wel meerdere malen op trainingen ermee gewerkt zodat ik weet hoe te reageren in noodsituaties.

Is helemaal geen slechte zaak , je hebt toch ook airbags die je niet uitprobeerd.
pi_104172451
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:17 schreef machtpen het volgende:

[..]

Is helemaal geen slechte zaak , je hebt toch ook airbags die je niet uitprobeerd.
Laat maar :)
pi_104172694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:17 schreef machtpen het volgende:

[..]

Is helemaal geen slechte zaak , je hebt toch ook airbags die je niet uitprobeerd.
Het gaat erom dat je niet schrikt als je het onverwacht nodig hebt. Dan weet je tenminste hoe het aanvoelt als de ABS moet ingrijpen. Je zou namelijk niet de eerste zijn die van schrik zijn voet van de rempedaal haalt als die opeens begint te trillen.

Maar als jij een systeem dat je zelf kunt testen wilt gaan vergelijken met een systeem wat je niet zelf kunt testen (althans, niet opzettelijk normaal gesproken). Be my guest, maar je hebt er alleen jezelf mee...
pi_104172835
winterbanden zijn onzin in nederland onder 95% van de omstandigheden. ligt er sneeuw en glibberigheid, dan merk je veel verschil. zit je toch op de weg:
- niet remmen op de motor (slipgevaar)
- niet schakelen / remmen in bochten (met normaal weer ook niet handig, met mogelijke gladheid levensgevaarlijk)
- afstand houden extra belangrijk
- anticiperen anticiperen
pi_104172852
had ik al anticiperen gezegd :7
pi_104172953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
winterbanden zijn onzin in nederland onder 95% van de omstandigheden. ligt er sneeuw en glibberigheid, dan merk je veel verschil. zit je toch op de weg:
- niet remmen op de motor (slipgevaar)
- niet schakelen / remmen in bochten (met normaal weer ook niet handig, met mogelijke gladheid levensgevaarlijk)
- extreem veel afstand houden extra belangrijk met zomerbanden, een stuk minder met winterbanden,
- anticiperen anticiperen
- extreem langzaam rijden zodat mensen met winterbanden achter je in een file moeten rijden
Je was wat vergeten...
pi_104173097
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je was wat vergeten...
ik vind die mensen met winterbanden die als mongooltjes rijden een stuk irritanter dan mensen met zomerbanden die wat extra voorzichtig zijn.
pi_104173142
En winterbanden presteren 10% slechter dan zomerbanden met droog weer. Terwijl zomerbanden tot wel 80% slechter presteren bij sneeuw.
De test kan ik er wel bij zoeken als het moet...

Ik heb toch liever wat extra marge als het glad is, dan extra marge als het droog is, maar dat is slechts mijn gedachtekronkel...

Edit: Test bijgevoegd
http://www.bandeko.nl/Documenten/Autoweek_UG7plus.pdf
pi_104173247
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik vind die mensen met winterbanden die als mongooltjes rijden een stuk irritanter dan mensen met zomerbanden die wat extra voorzichtig zijn.
Je bedoeld toch niet dezelfde mensen die harder kunnen rijden omdat hun marge groter is. Waarom blijven mensen dat niet snappen... :')

Aangezien je extreem langzaam moet rijden met zomerbanden dan, lijkt het al snel alsof iemand met winterbanden als een achterlijke rijdt, terwijl deze inderdaad makkelijk 2 keer zo hard kan rijden met dezelfde veiligheidsmarge...
pi_104173361
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je bedoeld toch niet dezelfde mensen die harder kunnen rijden omdat hun marge groter is. Waarom blijven mensen dat niet snappen... :')

Aangezien je extreem langzaam moet rijden met zomerbanden dan, lijkt het al snel alsof iemand met winterbanden als een achterlijke rijdt, terwijl deze inderdaad makkelijk 2 keer zo hard kan rijden met dezelfde veiligheidsmarge...
jouw marge is niet groter. ik denk dat jij het type bent wat ik bedoelde :+
pi_104173474
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jouw marge is niet groter. ik denk dat jij het type bent wat ik bedoelde :+
http://www.bandeko.nl/Documenten/Autoweek_UG7plus.pdf

Om maar even aan te tonen dat de remweg alleen al ruim 10 meter langer is bij 50 KM/h, hoef ik je echt niet uit te leggen, dat ik met een hogere snelheid op winterbanden, evenlang nodig heb als een zomerband met 50. Om het maar niet over bochten te hebben...

Maar goed, vooral blijven volhouden dat er geen verschil, dan kom je er wel. ^O^
De marge is gewoon wel groter...
pi_104173672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://www.bandeko.nl/Documenten/Autoweek_UG7plus.pdf

Om maar even aan te tonen dat de remweg alleen al ruim 10 meter langer is bij 50 KM/h, hoef ik je echt niet uit te leggen, dat ik met een hogere snelheid op winterbanden, evenlang nodig heb als een zomerband met 50. Om het maar niet over bochten te hebben...

Maar goed, vooral blijven volhouden dat er geen verschil, dan kom je er wel. ^O^
De marge is gewoon wel groter...
ik zie winterbanden als abs. het is een nice to have maar anticiperen op het totale verkeersbeeld is het belangrijkste. jij kan misschien kankerhard remmen met je stoere 200 pk en winterbandjes, die vrachtwagen achter je zal sowieso meer meters nodig hebben dan normaal en als je achterklep door je voortandjes geramd is, doet dat best zeer.

je rijdt toch wel wat zachter he als het regent, want in dat geval is je remvermogen juist minder dan met zomerbanden :7
pi_104174119
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik zie winterbanden als abs. het is een nice to have maar anticiperen op het totale verkeersbeeld is het belangrijkste. jij kan misschien kankerhard remmen met je stoere 200 pk en winterbandjes, die vrachtwagen achter je zal sowieso meer meters nodig hebben dan normaal en als je achterklep door je voortandjes geramd is, doet dat best zeer.

je rijdt toch wel wat zachter he als het regent, want in dat geval is je remvermogen juist minder dan met zomerbanden :7
Als ik anticipeer dat die vrachtauto niet op tijd stil kan komen, dan kan ik de andere rijbaan opschieten of de berm in, zonder de controle over de auto kwijt te raken. Met zomerbanden kom je in een slip, knal je op je voorganger en vervolgens knalt die vrachtauto vol op jou achterkant.

Om het maar even in het gelijke te trekken dan... _O-

Oh, en het persoonlijk gaan maken, getuigt van een zwaktebod. Heel jammer. :)
pi_104187733
Jij begon met het stigmatiseren van niet-winterbanden rijders en zonder inhoudelijk bewijs zeggen dat ze te langzaam rijden. Daar begon het zwaktebod. Als jij dan blijk geeft dat je zelf tot de groep 'ik hou wel van doorrijden en dat kan ik ook met sneeuw, want, winterbanden :D' hoort, dan maak je het persoonlijk. :{w
pi_104188009
Gereden in zwitserse bergen

Toyota avensis 2L handbak benzine
Winterbanden en alle electronische snufjes

Bij 130km/h op snelweg van baan verwisselen als er sneeuw ligt, met van die ijs ribbels op de lijnen

Trust me, 2 handen aan het stuur, en blij zijn met abs/esp/tc en winterbanden

En zelfs dan kan het fout gaan

Dus rij nou maar gewoon de toegestane snelheid, das altijd beter dan een risico lopen
pi_104188054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:00 schreef Estolan het volgende:
Gereden in zwitserse bergen

Toyota avensis 2L handbak benzine
Winterbanden en alle electronische snufjes

Bij 130km/h op snelweg van baan verwisselen als er sneeuw ligt, met van die ijs ribbels op de lijnen

Trust me, 2 handen aan het stuur, en blij zijn met abs/esp/tc en winterbanden

En zelfs dan kan het fout gaan

Dus rij nou maar gewoon de toegestane snelheid, das altijd beter dan een risico lopen
:?

Jij rijdt met 130 km/h op een besneeuwde rijbaan? Idioot...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')